J'Aimy @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

J'Aimy @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:21

Mijn zusje heeft een maand geleden foto's gemaakt tijdens een dressuurtraining van mij en jaimy. Beter laat dan nooit, dus nu plaats ik ze alsnog maar even. Jaimy wordt binnenkort verkocht omdat ik een jong paard heb waar ik mee verder wil en ik mezelf te groot vind voor J'Aimy. Commentaar laat ik aan jullie over Knipoog (linkjes zijn ook wel de moeite waard om te bekijken Knipoog )
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

16. http://s134.photobucket.com/albums/q106 ... imy037.jpg
uitschuiven
17. http://s134.photobucket.com/albums/q106 ... imy031.jpg
stap
18. http://s134.photobucket.com/albums/q106 ... imy024.jpg
stap, netjes
19. http://s134.photobucket.com/albums/q106 ... imy018.jpg
stap
20. http://s134.photobucket.com/albums/q106 ... imy106.jpg
halsstrekken in galop, ik ontlast haar rug bewust een beetje
21. http://s134.photobucket.com/albums/q106 ... imy108.jpg
handen te breed
22. http://s134.photobucket.com/albums/q106 ... imy113.jpg
braaaaaave pony

Sheran

Re: J'Aimy @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:23

Hmmm, als jij al te groot bent pa sik alleen nog maar op een Shire! Haha!

Mooie foto's, en je zit er netje sop. Probeer alleen je handen wat meer bij elkaar te houden.
En waarom heb je geen cap op Haha!

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:27

mooie pony spijtig dat je hem verkoopt . Ik vind dat die soms wel op de voorhant loopt .

@sheran , het is toch je eigen keuze of je wel of niet met cap rijd !!!?

ng veel succes met je jong paard

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:28

ghehe, mooie is dat Knipoog maargoed, ik weet dat ik niet te zwaar ben, maar pas toch wel mooier op een paard vind ik zelf.
Ja, handen zijn indd een groot probleem, probeer er op te letten, en is ook al wat verbeterd, maar moet nog veeel beter.
En geen cap is omdat ik toen nog dreads had (ik weet het, niet te zien, had ze er ook al half uitgehaald) waardoor die er niet overheen pastte. Inmiddels wel weer, maar toch blijf ik een hekel aan die dingen houden. Op mijn paard draag ik er wel altijd heen, op jaimy ga ik er eigenlijk niet vanuit dat ik er af zal vliegen, maar je weet natuurlijk nooit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:29

krumel schreef:
ghehe, mooie is dat Knipoog maargoed, ik weet dat ik niet te zwaar ben, maar pas toch wel mooier op een paard vind ik zelf.
Ja, handen zijn indd een groot probleem, probeer er op te letten, en is ook al wat verbeterd, maar moet nog veeel beter.
En geen cap is omdat ik toen nog dreads had (ik weet het, niet te zien, had ze er ook al half uitgehaald) waardoor die er niet overheen pastte. Inmiddels wel weer, maar toch blijf ik een hekel aan die dingen houden. Op mijn paard draag ik er wel altijd heen, op jaimy ga ik er eigenlijk niet vanuit dat ik er af zal vliegen, maar je weet natuurlijk nooit.

Dreads, dat heeft mijn vriendin ook Haha!. Een enorme bos haar krijg je daarvan! Zij wil ze laten groeten tot op haar kont Tong uitsteken.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:30

op de voorhand lopen is al een heel stuk verbeterd, is een veel erger geweest, nu vooral op de 2e foto (waar ik haar wat dieper instel) en op foto 9 wel heel erg ja. Maar verder vind ik het nu toch wel meevallen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:31

Als jij te groot bent, ben ik de paus. En ik ben de paus niet, dus jij bent niet te groot! Vind het wel een heel leuk pony'tje! Lachen

nononsense

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:33

Ik vind absoluut niet dat je er te groot voor bent, maar je blijft niet altijd zo klein ...(althans dat hoop ik voor je). Hou er wel rekening mee dat als je straks een jong paard hebt je (in 9 van de 10 gevallen) weer helemaal opnieuw moet beginnen. Dus geniet nog maar even van je pony, dalijk wordt alles anders. Je hebt trouwens een keurige zit, niets mis mee. En wat een aparte kleur heeft je pony ! Stoer hoor !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:35

idd ze loopt op sommige foto's beetje op de voorhand en je handen te breed maar dat is al gezegt dus ga ik verder niet op door. verder vind ik het er erg goed uit zien Knipoog enne jaimy is een erg leuke pony

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:37

hahaha, ik ben 17, ga er toch vanuit dat ik niet meer zal groeien. Maargoed, fijn dat je voor me hoopt dat ik nog groter zal worden Knipoog
J'Aimy is trouwens 5 en heb ik ook zelf alles geleerd. Ik heb al een ander paard waar ik al sinds september mee bezig ben, dus ook dat zal alles meevallen Lachen
Verder bedankt voor het compliment Lachen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:39

hmm, op zich loopt ze maar op 1 foto echt op de voorhand, en daarbij heb ik nog het idee dat het aan het fotomoment ligt. Handen zijn indd wel n btje een probleem, maar toch vind ik dat op deze foto's nog alles meevallen, niet heel storend iig
Jaimy is zeker leuk Lachen

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:06

ziet er heel netjes uit. Alleen een beetje op je handen letten dat die samen boven de schoft blijven, en niet te breed! (wat ik zelf ook heb). verder ben je niet te groot! haha Haha! Jammer dat ie weg moet. Hoe groot is hij en hoe groot ben jezelf? En heb je al kopers?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:07

Aparte pony zeg! Verder ben je idd niet te lang. Lachen Kan nog.
Probeer op foto 4 meer te gaan zitten, iig, het lijkt op galop. Op andere foto's lijk je juist meer naar achter te zitten, dus probeer een middenweg te vinden en je rug iets minder hol. Maargoed, daar noem ik ook wat en dat is niet echt makkelijk.
Verder weet ik niet of je op foto 12 je hand naar voren doet, of je hand over de nek, anders meer naast elkaar houden.
Zo genoeg commentaar Tong uitsteken Kan leuk lopen. Lachen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:10

Wat een leuke pony zeg!
je bent er zeker niet te groot voor hoor!!!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:13

Hele leuke pony! Je hebt een hele nette zit, ik vind je er niet te groot voor Knipoog Erg leuke pony! Loopt ook netjes Lachen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 17:17

http://s134.photobucket.com/albums/q106 ... imy079.jpg
die foto is van 2 seconde later, ze waren ergens mee bezig naast de bak, en dat was natuurlijk ontzettend spannend, voelde het al aankomen, vandaar dat ik een beetje naar voren viel (ze hield ineens in).
op foto 12 doe ik indd mijn hand een beetje naar voren om even lucht te geven zeg maar.
Holle rug klopt ook helemaal, het is al wel verbeterd, maar zo is mijn rug ook gewoon, heb een slechte rug en scoliose.
Normaal zit ik trouwens niet zo naar achteren (meer zoals op foto 2 gewoon) maar heb veel middendraf geoefend en dan ga ik altijd een beetje naar achteren hangen, dat is dus zeker een verbeterpunt! Maar wordt aan gewerkt Lachen

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:18

Ontzettend leuke pony!
Vind haar over het algemeen netjes lopen, soms wat te diep maar daar kan je aan werken!
Als ze wat meer in de oprichting loopt zal het ook een beter plaatje worden, omdat haar hals op veel foto's erg laag is lijkt ze op de voorhand te lopen (foto 2 tov van foto 7 bijvoorbeeld)..
Ik zat zelfs nog even te kijken of ze niet overbouwd is of dat dat de scheve horzion was.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 17:23

op foto 2 is de horizon wel een klein beetje scheef geloof ik.
Ik rijd haar overigens bewust laag (en soms ook diep) omdat ik haar zo veel makkelijker over de rug krijg en ze wordt zo veel losser.
Jaimy is juist een pony die heel gemakkelijk opgericht loopt, en ik kan haar elk moment dat ik wil hoger instellen met de neus eruit. Op wedstrijd rijd ik haar dus ook wat meer opgericht en het plaatje is dan een stuk mooier, daar geef ik je groot gelijk in. Maar bij haar is het juist belangrijk dat ik haar laag en op lengte rijd omdat het al zo'n korte pony is die makkelijk haar hals erop zet.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:27

Mooi paard, foto's zien er ook goed uit.
Alleen naar mijn idee zitten je handen soms wat te ver uitelkaar.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:42

wat een leuke pony zeg!!
opvallend uiterlijk heeft hij!

ziet er ontspannen uit, fijn plaatje!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 16:45

dankjewel, mijn handen zijn inderdaad op een paar foto's wat te ver uit elkaar, maar over het algemeen valt dat de laatste tijd toch wel mee Lachen

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:33

Kvind het er heel goed uitzien !
+ K vind het een geweldige pony !

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:34

Ziet er weer goed uit, Kyra!
Ze is minder op de voorhand dan van de zomer, als ik het me goed herinner! Volgens mij heb je haar nu ook fijner in de aanleuning, ze loopt lekkerder over de rug heb ik het idee.
Ben ook benieuwd naar de foto's van Zaffier!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 00:11

bedankt voor de leuke reacties.
Ze loopt inderdaad minder op de voorhand dan in de zomer elise Lachen aanleuning is ook een stuk verbeterd, klopt, hoewel dat natuurlijk moeilijk aan foto's te zien is.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort foto's van zaffier kan fixen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:14

Ziet er netjes uit Krumel! Toch jammer dat ze weggaat hoor! Ze heeft zo'n lief koppie!! Hopelijk vind je een lief meisje/jongetje voor haar! en toch vind ik je niet te groot voor haar hoor... zoveel komen je voeten niet onder haar buik uit... maar kan me best voorstellen dat je met Zaffier verder wil en dat 2 paarden houden te duur is...