Primeur! Zephyrius, 3,5 jarige paddox @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Primeur! Zephyrius, 3,5 jarige paddox @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 01:24

Nou, ik durf het dan uiteindelijk toch Clown Hier een topic van mijn nieuwe geweldige verzorgpaard Zephyrius (van Caroline1985 op bokt) samen met mij aan het werk Haha! Voor de gelegenheid hebben we hem even in een grijs setje gestoken Bloos

Zephyrius is een 3,5 jarige ruin van Paddox, hij is ontzettend braaf en pakt alles heel snel op. OK dan! We zijn sinds half november echt met hem aan het werk gegaan, en rijden nu 2-4 keer maximaal een halfuur per week. Hij is sinds november echt ontzettend veranderd en Caroline en ik zijn echt ontzettend trots op hem! Haha!

De foto's zijn vooral van na het losrijden, natuurlijk rijden we hem meer op lengte los, en draven (& stappen) we hem ook altijd lang en laag uit!

Helaas was het weer niet optimaal, en begon het ook al een beetje te schemeren, dus de foto's zijn niet van hele goede kwaliteit....

Nou, genoeg gekletst, hier de foto's! Nagelbijten / Gniffelen

1. Na 5 minuten losstappen aan de lange teugel langzaam een beetje contact zoeken
Afbeelding

2. Hier krult hij zich van voren net iets teveel op
Afbeelding

3. Best ok, alleen zelf meer achterover en hakken uitdrukken!
Afbeelding

4. Weer even stappen tussendoor
Afbeelding

5. En de mooiste van vandaag! Haha! Zie vooral die glimlach op mijn gezicht, ik zit echt te genieten Tong uitsteken
Afbeelding

6. Lief paard! Lovers Alleen jammer dat hij zijn ogen dichtheeft...
Afbeelding

7. Pff ik heb het warm, ben ik nu klaar Mirjam?? Knipoog
Afbeelding

Een filmpje van een stukje draf (met enge hoek, zie hem kijken Clown) en aanspringen in galop:
http://s255.photobucket.com/albums/hh12 ... I_1859.flv
Een filmpje van een stukje galop (zijn moeilijke kant nog wel Lovers)
http://s255.photobucket.com/albums/hh12 ... 1861-1.flv

Om nog even het verschil te laten zien met november (foto's gemaakt toen we net met hem bezig waren) hier nog een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En, hij is wel veranderd toch? Tong uitsteken

Wat ik moet verbeteren:
- Mijn handen moet ik meer 'dragen', ze meer boven de schoft houden en niet boven het zadel
- In de filmpjes is het mij erg opgevallen dat mijn benen een eigen leven hebben, daar ga ik dus hard aan werken!
- Mijn hakken uitdrukken
- Meer achterover blijven zitten

Commentaar en tips zijn natuurlijk altijd welkom, alleen hou het alsjeblieft wel vriendelijk, we hebben echt het beste met hem voor! Knipoog

Patriciavt

Re: Primeur! Zephyrius, 3,5 jarige paddox @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:33

Ziet er goed uit, ga zo door!!
Mooi dat setje Tong uitsteken

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:34

Nou dat gaat de goede kant op, idd iets meer recht zitten je hebt de neiging naar voorover en wellicht een iets constantere teugeldruk.
Verder een hele leuke een veelbelovende combi, keep doing the good work! Bloos

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:34

Ziet er prima uit hoor! Jullie pakken het goed aan zo te zien. Vind dat hij op alle foto's lekker ontspannen loopt. Ga zo door...en veel plezier verder samen.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 08:44

Succes er mee hoor! Echt een leuk paard. Zorg inderdaad voor je constante teugeldruk, maar op het filmpje zie ik ook wel dat zijn aanleuning nog erg schommelt, dus dan is die teugeldruk ook sneller wisselend. Hij heeft een leuk galopje, misschien nog ietsjes langzaam en hij lijkt nog wat stijf in z'n rug, maar verder knap dat je hem al zo ver hebt.

Succes en we zien wel foto's weer !

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 14:45

Bedankt voor de complimenten Bloos

Jethafa schreef:
Succes er mee hoor! Echt een leuk paard. Zorg inderdaad voor je constante teugeldruk, maar op het filmpje zie ik ook wel dat zijn aanleuning nog erg schommelt, dus dan is die teugeldruk ook sneller wisselend. Hij heeft een leuk galopje, misschien nog ietsjes langzaam en hij lijkt nog wat stijf in z'n rug, maar verder knap dat je hem al zo ver hebt.

Succes en we zien wel foto's weer !
Leuk is hij he Haha! Tong uitsteken
De constante teugeldruk is inderdaad nog moeilijk, we zijn er hard mee aan het werk, en het gaat al steeds beter. Soms is hij alleen even op zoek of afgeleid, zoals in een hoek in de bak, wat ook in het filmpje te zien is Clown

Aan de galop hebben we tot vorige week niet echt gesleuteld, hij moest eerst maar eens gewoon lekker op zijn eigen benen lopen en voorwaarts blijven. Sinds vorige week ben ik dus in galop iets meer van hem gaan vragen en probeer ik hem wat ronder te krijgen/houden, ook bij het aanspringen (want tot vorige week liet ik hem bij het aanspringen echt teveel uit elkaar vallen Bloos!) Hij pakt dit erg goed op, hij moet inderdaad nog meer door zijn lijf en actiever, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen! Haha!

Wildgirl schreef:
Nou dat gaat de goede kant op, idd iets meer recht zitten je hebt de neiging naar voorover en wellicht een iets constantere teugeldruk.
Verder een hele leuke een veelbelovende combi, keep doing the good work! Bloos
Dank je wel Bloos
Het voorover vallen is echt een probleem dat ik al langer heb, ik ben erg hard ermee aan het werk en het gaat gelukkig al een stuk beter Knipoog

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:58

Hey Mirjam,

Top dat je het toch aandurfde om een topic te openen.. Je doet het toch ook hartstikke goed?
Zijn mooie foto's hoor!!! Hij loopt erg netjes!
Ben bere trots op jou en mijn kleutertje Haha!.. Keep up the good work girl.. Hoop dat je nog lang mijn bijrijdster wilt zijn..

Tot snel xxx

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:41

Er moeten wel wat meer reageren op deze top combinatie hoor! Boos! Knipoog Haha!

sherrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:53

Ziet er echt heel leuk uit jullie hebben er allebei veel plezier in Haha!

en ik vind het goed dat je ze geplaats heb Knipoog nu snel meer foto's

Michieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:06

Hey Mirjam,
Ziet er supergoed uit Knipoog Ga zo door dan wordt het straks vast een toppertje OK dan!

Nu nog kijken of ik nog kan posten Haha!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:17

Hij is echt leuk Mirjam! Gaat vast helemaal goed komen Lachen
Toppie hoor, vooral zo door gaan!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:21

@ superlise: dank je wel! Ik ben ook echt heel blij met hem Haha!

@ Michieltje: Het is al een toppertje hoor Tong uitsteken Wanneer krijgen we weer een keer foto's van jou? Knipoog

Caroline1985 schreef:
Hey Mirjam,

Top dat je het toch aandurfde om een topic te openen.. Je doet het toch ook hartstikke goed?
Zijn mooie foto's hoor!!! Hij loopt erg netjes!
Ben bere trots op jou en mijn kleutertje Haha!.. Keep up the good work girl.. Hoop dat je nog lang mijn bijrijdster wilt zijn..

Tot snel xxx
Haha Bloos
Ik hoop dat ik nog lang op zephy mag blijven rijden Tong uitsteken je weet hoe blij ik met hem ben! OK dan!

@ Sherrie: Dank je wel Haha! Binnenkort zeker weer foto's want we willen graag zien hoe hij door de tijd heen veranderd Knipoog Is zo leuk om later terug te zien Knipoog

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:10

zoo wat een vooruit gang zeg:O
echt gaaf, vind het nu echt een mooi leuk paardje
ziet er netjes uit
hopen op nog veel meer vooruit gang
veel plezieer en succes nog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:36

ziet er inderdaad al leuk uit voor een 3jarige hoor!! Lachen

en die "problemen" waar je nu last van hebt horen er allemaal bij! Ja niet vergeten dat t nog een jonkie is en dat niet alles goed kan gaan, maar zo te zien ga je er prima mee om!
succes nog verder!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:46

Sjuulie schreef:
ziet er inderdaad al leuk uit voor een 3jarige hoor!! Lachen

en die "problemen" waar je nu last van hebt horen er allemaal bij! Ja niet vergeten dat t nog een jonkie is en dat niet alles goed kan gaan, maar zo te zien ga je er prima mee om!
succes nog verder!
Dank je wel Haha!
Ik maak me daar niet druk over inderdaad, hij is nog zo jong, het aller belangrijkste is gewoon dat hij het allemaal leuk vindt! Ja De rest komt vanzelf.
Het enige waar ik wel echt snel verbetering in wil brengen is mijn eigen houding Clown Knipoog

loveginger schreef:
zoo wat een vooruit gang zeg:O
echt gaaf, vind het nu echt een mooi leuk paardje
ziet er netjes uit
hopen op nog veel meer vooruit gang
veel plezieer en succes nog
Dank je! Hij is echt al ontzettend veranderd, het is echt een paard aan het worden Ja

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:49

Ziet er goed uit hé OK dan!

Vind foto 3 eigenlijk een heel mooi beeld geven, en ook 2 blijft heel stoer Ja

Blijf je hand mooi voor plaatsen en houd zelf een zo stil mogelijk contact. Vanuit daar zal hij ook vanzelf stiller worden in aanleuning.
Bijkomend voordeel is dat je dan ruimte hebt om als hij opkrult je hand wat terug te doen, dat heb je met je hand bij het zadel niet.

Maargoed, dat had ik al gezegd Knipoog Verder gaat het hardstikke goed zo, nu ik nog met mijn 3,5 jarigen Nagelbijten / Gniffelen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:18

Toffe foto's!

Ik ga snel een keer mee, heb binnenkort een onderwijsvrije week.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:19

Kelly_ann schreef:
Ziet er goed uit hé OK dan!

Vind foto 3 eigenlijk een heel mooi beeld geven, en ook 2 blijft heel stoer Ja

Blijf je hand mooi voor plaatsen en houd zelf een zo stil mogelijk contact. Vanuit daar zal hij ook vanzelf stiller worden in aanleuning.
Bijkomend voordeel is dat je dan ruimte hebt om als hij opkrult je hand wat terug te doen, dat heb je met je hand bij het zadel niet.

Maargoed, dat had ik al gezegd Knipoog Verder gaat het hardstikke goed zo, nu ik nog met mijn 3,5 jarigen Nagelbijten / Gniffelen
Jij nog bedankt voor je hulp en het maken van de foto's! Wanneer kun je weer komen? Tong uitsteken

Ik ga hard werken aan mijn (hand)houding, dus hopelijk is het een stuk beter als je de volgende keer komt Haha!
Ennuh, met die 3,5 jarigen van jou gaat het helemaal goed komen hoor, dat weet ik zeker! Als de bak daar weer een keer berijdbaar is, kom ik ook weer een keer foto's van jou maken Ja

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:25

Naar mijn idee mag je hem wel wat meer vet op zijn ribben voeren. Ik begrijp als een jong paard aan het werk komt hij het even zwaar krijgt maar veel dunner moet hij niet worden naar mijn idee. De foto's van november zag hij er iets minder breekbaar uit. Verder heb je hem wel lekker aan het lopen.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:27

Wat fijn voor je dat je een nieuw (verzorg)paard hebt. Hoop dat je er lang van kan genieten, maar dat zal vast goed komen Knipoog Het is een leukerd!!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:49

Misser schreef:
Toffe foto's!

Ik ga snel een keer mee, heb binnenkort een onderwijsvrije week.
Hee roomie! Je moet hem snel maar een keertje in het echt komen bekijken Ja
Onderwijsvrije week klinkt super OK dan!

livo schreef:
Naar mijn idee mag je hem wel wat meer vet op zijn ribben voeren. Ik begrijp als een jong paard aan het werk komt hij het even zwaar krijgt maar veel dunner moet hij niet worden naar mijn idee. De foto's van november zag hij er iets minder breekbaar uit. Verder heb je hem wel lekker aan het lopen.
Caroline en ik hebben het daar toevallig net over gehad, en we gaan hem ook meer voeren, hij moet inderdaad niet dunner worden Knipoog

ACSM schreef:
Wat fijn voor je dat je een nieuw (verzorg)paard hebt. Hoop dat je er lang van kan genieten, maar dat zal vast goed komen Knipoog Het is een leukerd!!
Dank je! Ik hoop ook dat ik nog lang van hem mag genieten, het is echt een ontzettend leuk paard, en dit keer ook een leuke eigenaar, dat is al een heel verschil Haha!

Hoe is het met Mazzel, ik zie dat hij een blessure heeft? Komt het wel weer helemaal goed met hem?

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:00

Mirjammie schreef:
ACSM schreef:
Dank je! Ik hoop ook dat ik nog lang van hem mag genieten, het is echt een ontzettend leuk paard, en dit keer ook een leuke eigenaar, dat is al een heel verschil Haha!

Hoe is het met Mazzel, ik zie dat hij een blessure heeft? Komt het wel weer helemaal goed met hem?

Leuke eigenaar is heel belangrijk zelfs Tong uitsteken

Mazzel staat al een half jaar stil met een ernstige blessure. In eerste instantie dachten meerdere DA dat het niet meer goed zou komen. Nu met speciaal beslag en rust loopt hij weer goed. De komende maanden (half jaar) heeft hij nog "vakantie" en hopelijk kan ik dan rustig opbouwen. Op dit moment ben ik positief. Mazzel heet niet voor niet Mazzel Knipoog

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 00:18

ACSM schreef:
Leuke eigenaar is heel belangrijk zelfs Tong uitsteken

Mazzel staat al een half jaar stil met een ernstige blessure. In eerste instantie dachten meerdere DA dat het niet meer goed zou komen. Nu met speciaal beslag en rust loopt hij weer goed. De komende maanden (half jaar) heeft hij nog "vakantie" en hopelijk kan ik dan rustig opbouwen. Op dit moment ben ik positief. Mazzel heet niet voor niet Mazzel Knipoog
Wat fijn! Gelukkig maar, en idd hij heet niet voor niets Mazzel Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 08:55

Mirjammie schreef:
Dank je wel Haha!
Ik maak me daar niet druk over inderdaad, hij is nog zo jong, het aller belangrijkste is gewoon dat hij het allemaal leuk vindt! Ja De rest komt vanzelf.
Het enige waar ik wel echt snel verbetering in wil brengen is mijn eigen houding Clown Knipoog

ja je eigen houding, maar weet je.. dat is heel lastig.. je laat je paard lang laag lopen ( heel geod! ) en daardoor ga je zelf automatisch ook iets naar voren zitten ( ik heb er nog veel meer last van dan jij Bloos ) haha maar wat ik vooral moet doen nu is om de minuut even helemaal rechtop zitten, ook om dr terug te nemen en meer onder me te laten lopen, nu is het een soort automatisme geworden.. ( nadat instructie om de minuut zei, rechtop, even helemaal lang maken)
misschien is dat iets om je te helpen?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 11:23

Sjuulie schreef:
ja je eigen houding, maar weet je.. dat is heel lastig.. je laat je paard lang laag lopen ( heel geod! ) en daardoor ga je zelf automatisch ook iets naar voren zitten ( ik heb er nog veel meer last van dan jij Bloos ) haha maar wat ik vooral moet doen nu is om de minuut even helemaal rechtop zitten, ook om dr terug te nemen en meer onder me te laten lopen, nu is het een soort automatisme geworden.. ( nadat instructie om de minuut zei, rechtop, even helemaal lang maken)
misschien is dat iets om je te helpen?
Is helemaal waar, hoe lager ik hem wil laten lopen, hoe meer ik zelf voorover wil kieperen,zo vervelend Clown Ik zit al een stuk rechter dan ik deed, maar het wil er nog niet helemaal uit. Als ik meer achterover ga zitten zit ik namelijk weer snel in stoelzit omdat mijn benen weer naar voren zwaaien Hamer

Je tip ga ik zeker proberen, dank je wel. En ik ga gewoon proberen om ervoor te zorgen dat er af en toe iemand langs de kant staat die om de minuut roept: 'Achterover!' Haha!