indi vandaag aan de longe onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

indi vandaag aan de longe onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:19

vandaag indi eerst even schoon proberen te krijgen samen met dorientjuh hier op bokt. daarna even gelongeerd met zadel er op, en daarna ben ik er op geklommen voor de 2e keer. en aan de longe gestapt en gedraaft. ze reageerde zowaar op mijn benen(wel erg schrikkerig ook), en ze kon ook halthouden en achteruit, in stap en ind raf op mijn commando. heeeeeeel braaf, al was ik blij dat dorientjuh haar vast had soms, want ook indi kan koppig zijn soms;)

ik heb alleen foto`s van zonder mij, want we misten een derde persoon om foto`s te laten maken toen ik er op zat;)

foto`s zijn wazig, maarals t goed is vanaf kmende week niet meer. dan heb ik een nieuwe camera(als t goed is)

geen commentaar op de ondergrond, wij vonden dit de geschikste plek om te oefenen. ieder zijn eigen ideeen daar over...

genoeg geklets. hier indi aant werk met dorine

Afbeelding
lekker relaxed stappen. mooi ontspannen

Afbeelding

Afbeelding
even belonen:)

Afbeelding
en dan moest ze de andere kant op...

Afbeelding
jaja, gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en ook draf...

Afbeelding
whie, wilde manen:)

Afbeelding
mooi drafje:)

Afbeelding
en weer de andere kant...

Afbeelding
ook die kant zit er een draf in;)

Afbeelding

klaar, weer belonen. en toen ging ik er op:)

blensink

Re: indi vandaag aan de longe onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:29

Jammer dat je geen foto´s hebt met jou erop volegende keer een derde persoon zoeken Clown .
Vind het er lekker fijn en rustig uit zien.
Mag ik vragen waarom jullie deze ondergrond perfect vinden om te oefenen, je zegt geen commentaar zal ik ook niet geven maar waarom is deze voor jullie geschikt?
Veel succes en plezier verder met beleren en inrijden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:35

omdat de rest nog ongeschikter was. de wei vind ik te glad nu omdat het pas de 2e keer was dat ik er op zat, en omdat het pas de eerste keer was dat ik er op ging rijden. verder was het voornamelijk stappend us kon geen kwaad vonden wij;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:10

Oke, bedankt voor je uitleg dacht al zoiets Knipoog
Het is een beetje moeilijk te zien maar rijd je haar ook bitloos in?
Nu wachten op foto´s met jou erop Haha! .

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:12

jup, met crb:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:16

Ik persoonlijk had dan even gewacht tot de ondergrond wel geschikt was Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:18

KiWiKo schreef:
Ik persoonlijk had dan even gewacht tot de ondergrond wel geschikt was Lachen

Mijn idee Ja

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:48

Hee, dat ziet er goed uit
Indy is erg braaf zeg en wat wordt ze mooi Haha!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:41

ikenindi schreef:
omdat de rest nog ongeschikter was. de wei vind ik te glad nu omdat het pas de 2e keer was dat ik er op zat, en omdat het pas de eerste keer was dat ik er op ging rijden. verder was het voornamelijk stappend us kon geen kwaad vonden wij;)

totdat een van de twee onderuit gaat ja Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:46

ienna schreef:
ikenindi schreef:

totdat een van de twee onderuit gaat ja Knipoog

Een normaal paard met normale gangen gaat echt niet onderuit in stap, ook op asfalt niet!
Als het alleen in stap was is trainen op een harde ondergrond absoluut geen probleem! Ik snap niet waar jullie mensen een probleem van maken, wie moet er nu niet tijdens een buitenrit een stuk over asfalt? Of gaan jullie dan allemaal braaf in de berm omdat het paard nog wel eens onderuit zou kunnen gaan? Leren lezen is ook een kunst, de ts geeft duidelijk aan dat er enkel sprake was van stap...

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:48

Als ik zou mogen kiezen, zou ik even dan wachten tot de weides enzo wel geschikt zijn..
Verder leuk paardje! Knipoog Komt vast wel goed!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:49

Citaat:
Een normaal paard met normale gangen gaat echt niet onderuit in stap, ook op asfalt niet!
Als het alleen in stap was is trainen op een harde ondergrond absoluut geen probleem! Ik snap niet waar jullie mensen een probleem van maken, wie moet er nu niet tijdens een buitenrit een stuk over asfalt? Of gaan jullie dan allemaal braaf in de berm omdat het paard nog wel eens onderuit zou kunnen gaan? Leren lezen is ook een kunst, de ts geeft duidelijk aan dat er enkel sprake was van stap...

Lezen is ook een kunst? Haha, het was ook in draf..!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:49

stappen op asfvalt kan prima hoor,wat is daar mis mee?
als ik buitenrijd kom ik ook heel wat asfalt tegen Haha!

en daar kan mijn pony ook prima op draven
volgende keer derde persoon mee en dan wil ik je er op zien zitten!!!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:53

Gipsylover schreef:
Citaat:

Ow booh hoo.. Een normaal paard heeft evenwicht hoor! De rest van het bericht niet relevant genoeg om op te reageren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:56

een paard wat voor het eerst onder het zadel gaan heeft iets moeite Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:58

Zoals Kim al zegt, wacht dan liever even tot het wat beter weer is.
Je hebt een jong paard, wat ondanks de braafheid altijd toch nog een gekke sprong kan maken.
Denk aan beschadiging van paard, zadel etc.
Maar denk ook aan jezelf hoor. Ik vind het knap van je dat je je paard zelf inrijd, maar eraf stuiteren doet echt pijn op stenen hoor Tong uitsteken
Het weer is momenteel niet al te best, snap best dat je zo graag wil, maar stel het liever toch eventjes uit tot je weer gebruik kunt maken van zachtere (en gelijkere) ondergrond.

Ze doet het goed? Het paardje komt op mij over alsof ze weet dat ze voorzichtig met jou moet zijn.
Zal me dan ook niets verbazen als jij een enorme klik voelt met hem(haar?)
Tuurlijk ben je niet van suiker, maar vertrouwen in elkaar is toch wel iets wat jij nodig hebt.
Sleept overal heen met je paard, bent zelf bezig met beleren en staat te trappelen om te rijden.
Ik vind het knap, zo een durf.
Ben benieuwd naar je rij foto's de volgende keer.
Op naar de top Haha!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:59

Citaat:

Citaat:
Ow booh hoo.. Een normaal paard heeft evenwicht hoor! De rest van het bericht niet relevant genoeg om op te reageren?

Tuurlijk wel! Maar met een jong paard, dat kan altijd gekke sprongen maken, wegracen, galopperen. En dan? Dan is het opeens wel glad. Net zoals Holly zegt!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:01

@KiWiKo: dat weet ik, maar als er met een jong paard rustig aan wordt gedaan is dit soort werk geen probleem..
Jullie doen allemaal uitspraken over een situatie waarvan jullie niks weten, de weerstomstandigheden, bui van het paard, conditie van de ondergrond. En toch allemaal het zegje klaar. De TS zal zelf wel prima een situatie kunnen inschatten en vooral een jong paard niet onnodig in gevaar brengen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:04

ben niet zozeer bang voor het paard, ding red zich wel........ maar je zal maar op de stenen stuiteren omdat het dier plots een beweging op zijn rug eng vind.......

Ik heb de braafste paarden zadelmak gemaakt, en daar de grootste klappers mee gemaakt. Niet omdat het dier naar was, maar gewoonweg omdat het zich ergens de klere van schrok......

en ik persoonlijk val dan nog altijd liever in de blub dan op het beton Lachen Lachen Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:08

Hoho, maar Holly zegt dat niet hoor, Gipsylover.
Ik zeg op een vriendelijke manier (wat vele eens zouden moeten proberen) dat ik niet graag zie dat TS, of haar paard, iets overkomen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:09

Dit is weer een topic dat vraagt om rellen. Want wees eerlijk. Een paard beleren op het asfalt is niet het slimste wat je kunt doen. En dat weet je zelf ook, anders had je die opmerking er niet bij gezet. En ik snap heus wel dat je er graag opwilt, maar geduld is een schone zaak! Wees dus zuinig op je mooie pony!! En natuurlijk ook op jezelf Vork

Ben wel benieuwd naar foto's met jou erop.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:10

KiWiKo schreef:
ben niet zozeer bang voor het paard, ding red zich wel........ maar je zal maar op de stenen stuiteren omdat het dier plots een beweging op zijn rug eng vind.......

Ik heb de braafste paarden zadelmak gemaakt, en daar de grootste klappers mee gemaakt. Niet omdat het dier naar was, maar gewoonweg omdat het zich ergens de klere van schrok......

en ik persoonlijk val dan nog altijd liever in de blub dan op het beton Lachen Lachen Lachen

Ja rijden op zo een ondergrond (als functie van een bak) is idd een beetje link, het kan hartstikke goed gaan maar evengoed ook opeens heel slecht. Nee mijn opmerkingen waren puur en alleen over het longeren op deze ondergrond, om te rijden heb ik altijd liever gras (berm) of zand..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:12

het longeren zelf kan niks kwaad, zelfs goed voor de pootjes Lachen Lachen natuulijk wel met mate Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:13

KiWiKo schreef:
het longeren zelf kan niks kwaad, zelfs goed voor de pootjes Lachen Lachen natuulijk wel met mate Lachen

Precies!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:15

Dat is waar. Als je het met mate doet. Maar ik denk nu ook even aan de veiligheid van de ruiter. Ook niet geheel onbelangrijk.

Maar buiten dat vind ik het goede foto's. Mooi paardje waar je vast veel plezier mee hebt en gaat krijgen.