ps: Ze is trouwens drachtig van Aan. 
Even instappen

Drafje

Wijken

Galopje, plat door de bocht is ze ook erg goed in :lol:

We kunnen het ook normaal zoals jullie zien :wink:

Nog een drafje

Lekker ding is het ook!
Groetjes Miranda
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ps: Ze is trouwens drachtig van Aan. 

ziete r nog goed uit voor 10 maandn zwanger 
enige vraagje.. er staat bij de eerste foto instappen, waarom rijd je haar bij het instappen al aan de teugel.. ik laat bij instappen de teugels nog lekker lang.. en lekker figuren rijden.. daarna ga ik het paard van achter naar voren rijden en dan komt het paard vanzelf naar beneden.. maar dat valt dan bij mij niet meer onder instappen.. verder ziet het er erg goed uit..
zou alleen wel wat af gaan bouwen.. als ze nog maar een maandje moet en anders is het opeens van alles naar niets.. maar heel veel plezier met het kleintje;) wendely schreef:@ jansje: Nee dat zal ik strax even moeten nakijken aangezien we meerdere merries drachtig hebben weet ik zo de exacte data niet meer. Ik begin wel steeds minder intensief te rijden, maar ze heeft absoluut geen last van de dracht tijdens het rijden. Anders merk ik dat meteen aan haar als er iets mis is of dwars zit. De laatste 2 weken stap ik alleen nog maar. Als het veulen er is 2 weken rust en daarna weer rustig op pakken.
maar is meer het plaatje dat het er voor instappen niet uit laat zien als instappen.. maar dan snap ik dat..
J_van_Bijnen schreef:maar niet aanvallend bedoeld.. maar ik vind de tijd dat het paard krijgt wel erg kort.. ik ben gewoon ruim 2 maanden misschien wel 3 maanden van tevoren gestopt met rijden.. alleen soms nog een paar rondjes stappen.. of een klein ritje over straat maar ook puur stappen en dat was dan om af te bouwen.. na 2 weken ben ik gestopt met erop zitten en alleen zorgen dat ze wel beweging kreeg door rustig longeren met eigenlijk alleen stappen en aan de hand stappen en dan verder gewoon lekker elke dag even naar buiten.. zij had op het moment dat ik stopte ook geen last van de dracht.. maar vond dat ze af moest bouwen.. na de dracht heb ik ruim 2 maanden gewacht misschien nog wel langer met haar weer oppakken.. ik vind persoonlijk dat ze gewoon even lekker van het veulen mag genieten.. en dat ze gewoon even lekker een beetje rust verdiend.. alleen aan de hand stappen in de bak deed ik wel.. nou moet ik er wel bij zeggen dat iets minder als 2 maanden ook kan.. maar 2 weken vind ik erg kort.. zou persoonlijk kiezen voor een maand/1.5 maand.. en dan als het weer het toelaat lekker elke dag even naar buiten met het veulen.. mits er geen sloot zit.. maar dit is puur mijn mening hoor.. want 2 weken kan ook wel.. maar het is gewoon mijn mening..
Citaat:Voor de bevalling kan rijden helemaal geen kwaad, zolang de merrie niet protesteert. Natuurlijk doe je wel wat rustiger aan, maar in conditie houden is juist gunstig voor de bevalling.
Verder loopt ze nog netjes. naomi_ schreef:Vind ik ook op een gegeven moment is het tijd om te stoppen met rijden, en je rijdt nog met sporen dat vind ik wel een beetje apart als ze al 10 mnd drachtig is!Verder loopt ze nog netjes.
Ineke2 schreef:naomi_ schreef:Vind ik ook op een gegeven moment is het tijd om te stoppen met rijden, en je rijdt nog met sporen dat vind ik wel een beetje apart als ze al 10 mnd drachtig is!Verder loopt ze nog netjes.
Waarom?
Je kunt prima altijd met sporen rijden, zolang je je benen maar stil houd en je pas "prikt" met je spoor wanneer dat nodig is en niet elke pas.
wendely schreef:En ik gun haar ook echt genoeg tijd samen met het veulen, maar bij ons leren ze wel dat het veulen vanaf dag 2 direct er eventjes bij weggaat. En dit zo elke dag even langer. Wij vinden het niets het paard 2 maand onafscheidelijk van het veulen te laten. Des te moeilijker is het na de tijd om ze er een keer bij weg te halen. En als wij op wedstrijd gaan of naar les is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat veulen mee te nemen. En des te eerder je ze er eventje bij weghaald des te gemakkelijker kun je ze na de tijd alleen thuis laten. Zonder dat ze zichzelf verwonden of de stal afbreken.
).. wat ik zelf deed was 2 x per dag lopen.. 1x met veulen 1x zonder.. en verder lekker poetsen.. proberen het veulen met een hele zachte borstel ook een beetje te poetsen en lekker aaien.. en dan na een maandje bijv.. weer rustig gaan beginnen.. dat is hoe ik het zou doen..