DEBUUT! Arwen-Quenya @ inrijwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

DEBUUT! Arwen-Quenya @ inrijwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:06

jaja eindelijk is het zover na vele bedreigingen en smeekbedes Vork
Vanochtend had ik weer mijn wekelijkse lesje met Lowara thuis en omdat ik dochter Arwen ook langzaam aan aan het inrijden ben, kon ze mooi op de foto worden gezet Ja

We beginnen lekker suf door wat rondjes aan de longe om te bekijken hoe haar humeur was

Afbeelding

Oew.. een mens met een fototoestel!!! aandacht?

Afbeelding

*trots* Arwen kan gewoon al los draven zonder omheining zonder dat ik de hele bak wordt doorgesleurd. Dit heeft Lowara toendertijd toch wel 2 jaar gekost, die denderde overal doorheen Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

lekker spelen met het vrouwtje Lachen

Afbeelding

Toen bleek wederom dat ze zo nuchter als een deur was en ging mijn instructrice even wat grondoefeningen doen om Arwen bij de les te houden

Afbeelding

iets meer afstand creeeren

Afbeelding

en toen het grote moment natuurlijk, ik mocht erop. vorige week had ik er voor het eerst ooit opgezeten een minuutje, dus het was weer spannend.
toch merk ik het verschil duidelijk met een jong gekocht dier en zoals Arwen dat ze hier is geboren en opgegroeid. ik voel haar echt goed aan en merk gewoon dat ze mij vertrouwt en ik haar.

eerste poging mislukte de foto, Arwen was weer te sociaal naar mijn intructrice toe Nagelbijten / Gniffelen ( zucht.... ) en onderneem ik een dappere poging om haar aan het halster even stil te laten staan ( hehe te laat dus, ze stond alweer om aandcaht te bedelen)

Afbeelding

2de poging hebben we maar gewoon de longe eraan gegooid zodat ze bleef lopen op afstand en voila!!

Afbeelding

kleine edit: en zo was ze toen ik haar "kreeg" van Lowara op dag 1 Lachen

Afbeelding

zoals jullie kunnen denken ben ik in en in trots op mijn jonge dame. ze heeft werkelijk nog geen stap verkeerd gezet en vind het allemaal superleuk Lachen
van de week nog even 5 minuutjes aan de longe en tot volgende week woensdag lekker spelen op de weide Haha!
Laatst bijgewerkt door Lowara op 16-01-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Gitta

Re: DEBUUT! Arwen-Quenya @ inrijwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:16

Heeee top joh helemaal goed ,kan me voorstellen dat je super trots bent hoor Knipoog

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:19

Leuke naam, afgeleid van Lord of the Rings? Lachen
Wat leuk dat ze het allemaal zo braaf doet, succes verder!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:19

hehe ja, de naam komt van Lord of the Rings vandaan inderdaad Ja

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:21

Ziet er goed uit. Ze is echt braaf, gaat ook mooi rustig aan.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:23

Ziet er rustig uit Ja Waneer is ze 3 geworden?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:23

Fijn om te zien hoe rustig je begint met je jonge paard! Volgens mij komt het wel goed met het beleren!

Wat betreft het 'los' longeren. Veel/ zo dan niet alle paarden hebben 'houvast' nodig van een omheinig, jong of oud.

Succes samen!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:26

Dromen Nu echt op je eigen gefokte paardje ...

en dus erg veel verschil met Lowara in het begin Nagelbijten / Gniffelen

Heel Veel Plezier ermee!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:27

Tijgertje86 schreef:
Fijn om te zien hoe rustig je begint met je jonge paard! Volgens mij komt het wel goed met het beleren!

Wat betreft het 'los' longeren. Veel/ zo dan niet alle paarden hebben 'houvast' nodig van een omheinig, jong of oud.

Succes samen!

klopt Ja je ziet het niet op de foto,maar ik he dus een longeervolte uitstaan waar ze steeds in mocht. maar door de les had ik die even opgevouwen en dus even zo aan de longe gedaan om te kijken wat ze ervan bakte. zo'n omheining helpt echt super, ook om haar voorwaarts te houden.
maar goed, zo voor een eerste keer 'los" longeren deed ze het beter dan ik had durven hopen. had namelijk geen zin om voor 2/3 minuten die hele volte weer open te klappen en uit te meten ( foei... luie Cynthia Nagelbijten / Gniffelen )
maar van de week gaat ze gewoon de longeervolte weer in, veel makkelijker voor ons allebei Ja

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:34

Ahw, wat een verschrikkelijk leuk beestje! Lovers
Fijn dat ie het zo goed doet!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:37

Fluffy Arwen he Lachen

@ grid: ja, echt een raar idee hoor, ik kan me nog de dag van gisteren herinneren dat ik haar uit Lowara trok als een nat mormeltje met veel te lange stelten Haha!
en nu... is het een dame die mamma voorbij is qua hoogte en waar ik gewoon OPZIT!!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:41

Ziet erg relaxed uit! Alleen hoe oud is ze? Ze ziet er namelijk nog wel heel erg jeugdig uit.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:02

Ziet er goed uit! Wat gaat dat snel zeg, zo een klein veulentje en zo een grote dame!

Ben benieuwd naar de volgende topics.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:10

...volgens mij is ze van 2 mei 2005...correct me if I'm wrong...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:16

Heee cynthia! Gaaf man, moet inderdaad een appart gevoel geven om op je eigen gefokte paardje te zitten! Wat is ze lekker braaf zeg!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 16:51

ja he Lachen is is echt zo braaf dat het verdacht is. hoorde al van iemand die veel dieren inreed wat die allemaal uitvroten bij 1e keer tuig omdoen of de eerste keer erop, dus hield m'n hart wel vast af en toe. maar ja. Arwen ziet het allemaal wel zitten, die is totaal niet onder de indruk of overdonderd door iets.
heeft de vrije opvoeding toch erg veel baat bij gehad,om daar van veulen af aan al alles te laten zien en voelen Lachen
Maar ik geef toe, Sandra heeft gewoon zo ontzettend veel verstand van paarden inrijden, die kan de rust ook heerlijk in de les opbouwen voor Arwen en mij Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:00

Jeetje joh, ik kan me Arwen nog herinneren als een klein pukkie, en al die topics met wat ze allemaal uitvrat. En nou zit je er al weer op! Gaat dat even snel Nagelbijten / Gniffelen

Ziet er hartstikke goed uit, lekker ontspannen Ja voor je het weet maak je ook met haar de wedstrijdringen onveilig Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:03

Jemig, wat gaat dat allemaal snel zeg! Wow! Ik weet nog dat je toen een topic opende dat ze net geboren was.

Ze is toch nog geen 3? Of ben ik nou blond Blond

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 17:05

* kijkt schuldig*

ik heb d'r al opgegeven voor een onderling concoursje bij ons op de club Nagelbijten / Gniffelen
zonder galop uiteraard, en heb tot half maart om er een stuur en een drafknop op te zetten, anders wordt het een stapproefje Clown ( ga zeker niet pushen of sneller, lekker in ons eigen tempo )

en ja.. de avonturen van Arwen Lachen die verhalen komen gegarandeerd opnieuw op bokt als ze in de pubertijd komt Haha!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:06

Ziet er heerlijk relaxed uit, maar ik vind haar ook erg jong aandoen. Hoe oud is ze?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:07

Vind je dat niet snel gaan? Nagelbijten / Gniffelen In Maart al een proefje rijden terwijl ze in Mei pas 3 wordt?
Ze doet nog erg jeugdig aan, en Tinkers zijn pas laat volwassen..

Ze is wel heel gaaf geworden! Dat ramsneusje past bij haar Lovers

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:12

Ik vind dat je echt een leuk dier hebt! Fijn dat ze het allemaal goed oppakt! Ook ben ik wel benieuwd of ze indd van 2005 is, anders vind ik je ook wel erg snel gaan eerlijk gezegd Bloos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 17:14

Cayenne schreef:
Vind je dat niet snel gaan? Nagelbijten / Gniffelen In Maart al een proefje rijden terwijl ze in Mei pas 3 wordt?
Ze doet nog erg jeugdig aan, en Tinkers zijn pas laat volwassen..

Ze is wel heel gaaf geworden! Dat ramsneusje past bij haar Lovers

hehe is van de club, en daar ga ik toch tussendoor regelmatig wat "oefenen' met haar.
( sterker nog, ze is al een paar keer meegeweest naar de club met wat grondwerk om met de binnenbak kennis te maken daar)
ik ken veel mensen daar, dus het is meer kennismaken met de bak en andere paarden en mensen dan prestatierijden ( dat kun je natuurlijk niet verwachten zo kort onder het zadel)
Ik heb uiteraard maatregelingen getroffen met de organisatie voor ik mij besloot op te geven.
heb het toendertijd met Lowara ook gedaan, en is supergoed bevallen.
en is ze er niet aan toe dat ze kan draven dan, dan zeg ik het weer af, makkelijk zat Ja
het gaat mij om de positieve ervaring en dat ze bomproof wordt overal, niet als zijnde "ik wil meedoen aan een concours"
daar is Lowara al de pineut mee die week Knipoog

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:18

Ik dacht dat ze afgelopen zomer 3 was geworden.. Ik vind dit nog te jong. Heel afentoe longeren kan wel, maar er op zitten..
Dan ook nog een onderlingenproef halverwegen maart. Het duurt dan nog anderhalve maand voordat ze 3 wordt. Ik zou haar gewoon nog lekker met rust laten en zo in Juni/Juli gaan beleren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 17:20

mensen die commentaar hebben op haar leeftijd, er is bij discussies een prachtig topic waar je dit kunt melden Knipoog
ik doe daar niets mee, dus geen nut om dit hier 30.000 keer te vragen wat haar leeftijd is en dat bijna 3 jaar te jong is.

klinkt misschien 'hard" ( niet bedoeld) maar ik rij mijn dieren altijd rond deze leeftijd in en dat is altijd tot volle tevredenheid gebeurd