Duncan voor het eerst onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Duncan voor het eerst onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:03

het zijn niet veel foto's en het meisje die erop zit is een echte beginner, (ze leert wel snel trouwens)
dus denk daaraan als je commentaar geeft Knipoog ook heeft ze nu rijlaarzen en een rijbroek gekocht en een eigen cap die niet iets te groot is Clown

hij is hier in ieder geval voor het eerst onder het zadel met iemand erop.

jammer genoeg is Duncan wel te klein voor mij, dus hij zal waarschijnlijk verkocht worden aan een ambitieus ruitertje die wedstrijden met hem wil gaan rijden.

zoals je op de foto's kan zien is hij superbraaf met het ruitertje op hem, dus ook uitermate geschikt voor beginners, hij is bomproef *LOL*

eerst even longeren: (ze staan niet op volgorde)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

de "rij/hobbel foto's" Clown

4. Afbeelding
die cap was echt een probleem, ben blij dat ze nu een eigen heeft Nagelbijten / Gniffelen

5. Afbeelding
en een stukje draven... (ze ziet niks!!! Haha! )

nogmaals, het ruitertje heeft nu de benodigde spullen zoals rijkleding en een cap

en hoe vinden jullie zijn eerste keer? ziet er braaf uit he Lachen

bonnietje

Re: Duncan voor het eerst onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:07

heejj
ziet er leuk uit
alleen zou ik voor de volgende keer een staartriem om doen het zadel schuift nogal naar voren
maar het is echt een schatje

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:08

Zozo, gedurfd zeg! Een beginner op een pony zetten waarvan je niet weet hoe hij reageert op een ruiter! Nagelbijten / Gniffelen
Niet dat het er gevaarlijk uitziet, maar volgende keer niet toch eventjes een longeerlijntje eraan houden misschien? Ze zijn wel schattig samen! Lovers Hoop dat je nog veel plezier eraan beleefd! Ja

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:09

ja ik had het gezien, staartriempje lag nog thuis, maar die gaat er in het vervolg wel om Lachen thx

en natuurlijk hebben we in het begin een longeer lijntje eraan gehad Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:11

Als je de pony wilt verkopen zijn dit niet echt foto's die een goed ingereden sportpony promoten. Ik vind t zelfs erg jammer dat de pony zo "ingereden" word. Vind de pony zelf wel erg leuk er uit zien. Zadel ligt uiterst belabbert.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:12

Sorrie, maar wat een ongelovelijke mazzel hebben jullie zeg!! Wat een enorme brave pony!

Een heel leuk dier, maar de basis is zo belangrijk......... die knoppen kan je er maar een keer opzetten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:14

sandr0 schreef:
Als je de pony wilt verkopen zijn dit niet echt foto's die een goed ingereden sportpony promoten. Ik vind t zelfs erg jammer dat de pony zo "ingereden" word. Vind de pony zelf wel erg leuk er uit zien. Zadel ligt uiterst belabbert.

hoe bedoel je "zo ingereden" als ik vragen mag? we hebben weekelijks gelongeerd met hem en hem aan het zadel laten wennen voordat het ruitertje erop is gaan zitten.

en dit zijn niet de foto's die als verkoop foto's gaan dienen hoor, we gaan hem eerst doorrijden en daarna maken we nieuwe foto's van hem.
dit is dan ook geen verkoop topic Knipoog
Laatst bijgewerkt door Djoena op 14-01-08 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:15

KiWiKo schreef:
Sorrie, maar wat een ongelovelijke mazzel hebben jullie zeg!! Wat een enorme brave pony!

Een heel leuk dier, maar de basis is zo belangrijk......... die knoppen kan je er maar een keer opzetten

dank je wel Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:17

_Robyn_ schreef:
sandr0 schreef:

hoe bedoel je "zo ingereden" als ik vragen mag? we hebben weekelijks gelongeerd met hem en hem aan het zadel laten wennen voordat het ruitertje erop is gaan zitten.

en dit zijn niet de foto's die als verkoop foto's gaan dienen hoor, we gaan hem eerst doorrijden en daarna maken we nieuwe foto's van hem.

Ik heb toch een heel ander beeld bij een pony inrijden dan dit...
http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... ing105.jpg

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:18

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:20

Ik denk dat ze bedoeld met zo ingereden worden, dat het inrijden van een pony/paard een vak apart is, daar moet je ervaring voor hebben. Een houding en een zit. Zoals kiwiko al zei kun je die knopper er maar een keer op zetten, dit lijkt me niet de juiste manier omdat ruiter noch pony precies weten wat de bedoeling is. Doorrijden zal op deze manier dus ook niet lukken omdat ze niet genoeg ervaring heeft.
Vind het wel een ontzettend leuke pony die volgens mij veel capaciteiten heeft onder een ervaren ruiter!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:21

_Robyn_ schreef:
sandr0 schreef:
Ik heb toch een heel ander beeld bij een pony inrijden dan dit...
http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... ing105.jpg

nou nou, hun eerste drafje samen, liep jij meteen goed als klein kind? of was het in het begin ook een beetje wiebelig? Haha!

tuurlijk niet, maar een beginner een pony inlaten rijden is not done
verder wel een erg leuke pony Haha! en super braaf zo te zien Ja

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:22

Ik ben het ook eerlijk gezegd wel eens met het commentaar... Het is trouwens wel een hele mooie apparte poownie!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:23

daarom wil ik ook zo snel mogelijk een ambitieus ruitertje voor hem vinden, voor de koop of dat hij wedstrijden kan gaan rijden en geheel doorgereden kan worden, ik weet natuurlijk ook wel dat dit meisje daarvoor niet geschikt is, maar ze zijn ook zo moeilijk te vinden met de juiste lengte en niet te zwaar...
maar ik blijf zoeken en tot die tijd blijft dit meisje Duncan rijden/hobbelen Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:24

Wat een scheetje om te zien zeg!
Fijn dat de pony zo braaf was!
Maar voor het inrijden zou ik toch iemand erop zetten die al voldoende ervaring heeft.

Edit: dat zeg je hierboven ook inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Up_to_Date op 14-01-08 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:24

zie post hierboven Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:28

helaas ga ik mee naar de rest,je was erg goed bezig, veel longeren voor er iemand op ging, maar sorry ik vind het erg dom om dit kindje erop te zetten,
kind is een echte beginner, totaal geen balans, trekt aan de teugels, en kan de pony dus totaal niks leren, ja verkeerd leren...

een pony hoe klein dan ook, dient te worden ingereden door een degelijk ruitertje , en jawel die zijn er, liever een wat grotere griet, met wienig gewicht , die goed kan sturen, dan zo een pony voor de rest van zijn leven verknallen.

de pony is echt superleuk, en ik denk zeker dat er een leuke sporttoekomst in zit, mits je beestje goed laat inrijden

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:29

Hele leuke pony, maar ben het er wel mee eens dat je dit niet door een beginner moet laten doen.... Tuurlijk moet iedreen een pony in rijden voor een eerste keer doen, maar dan wel als je al op een beleerde pony kan rijden... Moet zeggen dat ik vind dat je mazzel hebt gehad dat hij zo braaf was, voor het zelfde geld krijg je een rodeo rit en dan heeft de ruiter niet eens een passende cap op, zo kan je levensgevaarlijke situaties krijgen....
Bedoel het niet verkeerd hoor, maar het lijkt me gewoon beter voor de pony en de veiligheid van de ruiter.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:31

sorry ik vind het niet verantwoord niet tegen over de pony maar ook tegenover dat meisje. ze kan niet rijden en ze gaat op een pony zitten die ook niet kan ''rijden''??? Gestoord

het is wel een knapperd om te zien.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:34

Leuke pony
Vind dat hij 't onder de longe ook goed doet maar ik ga mee met de mensen boven mij, ik vind het veel te gevaarlijk om een beginner op een groene pony, die nog niks kent, te zetten.
Je wilt je pony beleren maar dat moet je dan wel door een ervaren ruiter moeten doen.
Zoals ook al gezegt, mazzel dat je pony zo braaf was, het had ook heel anders kunnen lopen...
Ik zeg dit alleen maar omdat ik het beste met jou, je pony en het ruitertje voor heb!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:37

leuke pony hoor,maar wat hebben jullie mazzel gehad dat de pony zo braaf was.
eigenlijk vind ik het onverantwoord om meteen de eerste keer een onervaren ruiter erop te zetten.het inrijden vind ik toch wel een serieuse taak en dat moet wel goed gebeuren omdat de basis goed moet zijn.
en een goed passende cap is ook belangrijk,veiligheid gaat voor alles dus laat aljebliefd de pony door een ervaren ruiter inrijden.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:38

Helaas moet ik ook mee gaan met de rest.. Maar mijn mening weet je geloof ik al. Knipoog

Dit is geen goede basis voor een pony.
Een onbeleerde pony en een beginner gaan gewoon echt niet samen, ja het kan, maar als je wilt dat er nog een leuke pony uitkomt zal ik er toch echt een handig ruiter op zetten.
Kijk Duncan doet het allemaal erg braaf, wat natuurlijk hartstikke fijn is, maar dit is gewoon niet slim.

Er is niks zo belangrijk als de basis en de eerste beginselen van het inrijden van een pony.
Daar moet hij het nog de rest van z'n leven mee doen.
Je rijd iets er snel maar, maar er weer uit rijden is een ander verhaal.

Iig succes en het is echt een leuke pony! Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:41

Als je fijn ingereden pony eraan over wilt houden, kun je een aantal basis principes toepassen:

*Zorg voor goed passend tuig, geen zadel wat echt veelste groot is, het is een kennismaking met veel nieuwe dingen, die veel indruk maken op zo'n pony.

*Als je zover bent dat er iemand op zn rug kan gaan zitten, moet dit gebeuren door een ervaren persoon die rustig/duidelijk/consequent/vriendelijk en geduldig is, kortom capaciteiten die je niet van zo'n jong onervaren meisje mag/kunt verwachten.

* Wil je graag dat ze met cap rijd of misschien wil ze dat zelf graag, zorg dan ook voor een goedpassende cap!

Ik heb zelf een haflinger die door jonge en wat oudere meiden op tig verschillende manieren ingereden is (want in het begin lukt het meestal wel, maar als er meer verwacht wordt gaat het niet meer), althans poging tot, want inrijden is veel meer dan erop blijven zitten in draf enz.

Ik heb haar nu bijna 3 jr en ben ruim de helft van de tijd bezig geweest om haar normaal en ontspannen te rijden, gewoon op het zielige af voor haar dan, want toen ik haar kreeg was rijden in haar ogen alles behalve leuk, en nee ze is niet mishandeld of verrot geslagen ze is gewoon niet op een eerlijke en consequente manier ingereden.
Het lijkt voor vele zo'n leuke uitdaging een paardje inrijden, leuk kan het zeker zijn, maar alleen met goede begeleiding blijft het voor zowel het paard als de ruiter ook op langere termijn leuk!!

Dat neemt niet weg dat je wel een super leuke pony hebt lopen met een onwijs lekker koppie, zonde om daar niet meer in te steken dan dit.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:42

ik ben het eens met het commentaar wat hier boven word gezegt!!!
Je hebt mazzel gehad want het had ook heel ander kunnen lopen!!!en als ik niet zo heel groot was en ook niet zo zwaar ging ik er nog liever zelf op zitten dan dat ik er een beginnertje op zet!want als je hem niet door een ervaren ruiter laat rijden zul je hem denk ik ook niet snel verkopen aan iemand die van plan is om er wedstrijden mee te gaan rijden!!maar misschien als een manegepony en aan jou te merken wil je hem verkopen aan iemand die er wedstrijden mee wil rijden??
meer verder wel een leuke pony!!leuk koppie

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:45

******sorry lees nu je stukje over de cap*********