Als ik met mijn paard in een binnenpiste rijd is ze nooit zo goed dan dat ik in de buitenpiste rijd.
Binnen is ze lui, vooraan hangerig en moet ik de hele tijd zitten duwen om haar een beetje actief te krijgen

Ze hangt op mijn handen en loopt er daardoor maar wat lang/op de voorhand bij...
Ok de ene keer is dit natuurlijk erger dan de andere keer.
Maar gisteren kwam ik terug buiten (na een tijdje binnen te hebben gereden) en het was precies terug een ander paard.
Vooraan was ze veel lichter en ze was mooi voorwaarts zonder al te veel aanmoediging van mij

Ok in het begin gaat ze wel eens bokken enzo maar dan is ze daarna zoveel beter en actiever.
Zo is het veel leuker rijden...
Als ik binnen rijd probeer ik het natuurlijk ook leuk te maken voor haar, ik ga echt niet iedere dag fanatiek dressuur gaan rijden ofzo, eens wandelen en springen zit er bij ons ook vaak tussen en ook is het de ene keer al wat zwaarder werk dan de andere keer.
Nja nu kan ik wel zeggen, hoh we gaan iedere dag in de buitenpiste rijden...
Maar wat doen we dan als ik een dressuurwedstrijd heb binnen?

Iemand tips?
Of moet ik gewoon hopen dat het zomerseizoen er snel weer aankomt
Maar wat is er aan te doen?
Misschien moet ik haar "luiheid en tekort aan enthousiasme" een beetje negeren door zelf enorm enthousiast te zijn waardoor ze het misschien wat gaat overnemen?