hoe reageer je het best (als je nog kan reageren natuurlijk
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 

.
.
. Er stond een vriendin bij die het paard dus even op zn plek had gewezen want ik lag tegen de muur aan verbaast te zijn over wat er net gebeurt was

Emmaa_ schreef:Als het slaan is naar de zweep, net zo lang door blijven houden met tikken geven (wel zachtjes, niet slaan) tot hij er niet meer naar bokt. Als hij bokt als hij geen zin meer heeft, niet toegeven, maar gewoon door blijven rijden, en tikken geven als hij vervelend doet denk ik.
een paard bokt met reden, niet omdat ie jou eraf wil, en dan zit jij wat lekker door te slaan, ja goed bezig dan.. emmy_ramzay schreef:ik snap je probleem en ik kan je helpen.
als je een springzadel hebt kun je in verlichte zit in je beugels gaan staan dan bokt hij onder je door.
maar ook handen laag en hou zijn hoofd hoog hij moet met zijn hoofd tussen zijn benen om te kunnen bokken.
heb je de bok uitgezeten dan kun je het best, uit mijn ervaring(geloof me dat zijn er nogal wat), laten galopperen draven galoperen draven totdat je de controle terug hebt en hij weer naar jou luisterd. en dan gewoon doen alsof je gek bent en door gaan waar je mee bezig bent. ligt er natuurlijk wel aan waarom hij dat doet. en ik ben niet zo voor de zweep dus ik rijd er niet mee en straf hem dus ook echt niet met de zweep, je kunt hem zoiso wel straffen ook zonder zweep.
ik heb ook zo'n pony en ik heb les gekregen en dit geleerd bij mij werkt het.
als je nog iets wil weten moet je het maar zeggen
succes
, zonder trappen
, maar als ik me dan groot maak en hem op zijn plaats zet(niet door tikken maar met stem en jezelf groot maken) dan rent hij gou weg en komt later netjes zijn ecxuses aanbieden en zijn snoepje halen
!
!

. Emmaa_ schreef:Als het slaan is naar de zweep, net zo lang door blijven houden met tikken geven (wel zachtjes, niet slaan) tot hij er niet meer naar bokt. Als hij bokt als hij geen zin meer heeft, niet toegeven, maar gewoon door blijven rijden, en tikken geven als hij vervelend doet denk ik.