tica @ concours putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

tica @ concours putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:56

gister een springwedstrijd in putten gehad
niet echt super tevreden want tica deed haar eigen zin Bloos
ik kon ophoudingen maken wat ik wou maar ze had zoiets van : nu even niet Tong uitsteken en liep dus mooi haar eigen tempo
daardoor gingen we vrij lomp over de hindernissen en hadden dus ook maar 40 steilpunten Bloos
het enige wat ik dus kon doen was zitten en sturen

ondanks dat het zo lomp ging hadden we op de laatste hindernis 1 balk en dus toch een wp mee naar huis genomen waardoor we met springen nu dus B+8 zijn Haha!

hier een paar foto's
helaas zijn mijn eigen foto's allemaal mislukt Huilen

Afbeelding

Afbeelding

let hier vooral niet op mijn hoofd Bloos
Afbeelding

voor je blijven kijken Hamer Gestoord
Afbeelding

Afbeelding

het 2de parcour was progressief en daar stonden de hindernissen op 100, 110 en 120 cm
dit parcour sprong ze netter (echt veel netter)
hindernis 6 en 7 stonden vrij kort op elkaar en helaas stopte ze op 7 (waren 8 hindernissen in totaal)
ik reed opnieuw aan en sprong met mn stomme kop weer over hindernis 6 Hamer
tja en toen ging de bel en moest ik het parcour verlaten
echt een domme fout van mezelf maar ja niks aan te doen

helaas zijn er van het 2de parcour geen foto's gemaakt

ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden

GinnyBanshee

Re: tica @ concours putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:02

haar koppie Kwijl ziet er goed uit, volgens mij wel een paar noodsprongen of niet Knipoog
ga je over naar de L zometeen ?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:03

sorry , maar ik vind dat je een beetje mee taxiet. je moet meer in verlichte zit en niet alleen je handen naar voren . verder mooi paardje als je meer in verlichte zit gaat ziet het er een stuk beter uit.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:04

ik zou wat meer naar voren gaan zitten en je paard wat meer ruimte geven tijdens de sprong, verder wel superspringpaardje

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:04

Leuk paardje heb je..Lachen
Alleen probeer ook als ze zo lomp springt wel voldoende mee te gaan met de sprong.. ook voor je zelf anders krijg je een enorme klap in je rug. en je paardje ook en dat zou zonde zijn..Lachen

Succes verder! ziet er verder leuk uit..Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:06

hoi, om te beginnen leuk paardje. maar je houding vind ik niet echt geweldig je moet veel meer uit het zadel komen en je handen mee nemen je "trekt" nu heel erg in haar bekkie. en dat met zo'n scherp bit. en probeer je sporen niet boven de sprong er in te steeken daar zijn sporen nl niet voor Knipoog

Esly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:07

Idd meer in de verlichte zit gaan zitten.. dan kan je paard waarschijnlijk ook iets beter springen ( Ik zeg niet dat hij het nou niet goed doet) Maar ik denk dat hij/zij het dan iets fijner vindt

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:10

Vind het niet zo'n fijn beeld geven.. heb het idee dat je te laat mee gaat en daarom boven de sprong in de problemen komt, probeer daar op te letten dat je optijd meegaat, en dat je dus ook mee mee kunt geven.
Heb je geen spring les??
Verder is het een mooi paard, die geloof ik aardig kan springen.
Succes er mee

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:19

GinnyBanshee schreef:
haar koppie Kwijl ziet er goed uit, volgens mij wel een paar noodsprongen of niet Knipoog
ga je over naar de L zometeen ?

dank je wel ginny Haha!
en als het springen zo lomp blijft gaan als gister dan ga ik nog niet over hoor naar het L
dan wacht ik nog ff Clown

marjoleinft schreef:
sorry , maar ik vind dat je een beetje mee taxiet. je moet meer in verlichte zit en niet alleen je handen naar voren . verder mooi paardje als je meer in verlichte zit gaat ziet het er een stuk beter uit.

ik moet idd meer uit het zadel komen
maar ze was zo raar aan het doen en dan valt dat niet mee Bloos
maar zal eraan denken

Sodeletuut schreef:
ik zou wat meer naar voren gaan zitten en je paard wat meer ruimte geven tijdens de sprong, verder wel superspringpaardje

dank je wel
en ja ik moet meer naar voren zitten maar het springen ging nogal lomp
soms wel met 4 benen tegelijk de lucht in
en over meer ruimte geven: ik trek haar niet in haar mond, ik kijk wel uit met dit bit
het lijkt er misschien op maar als ik licht contact neem dan gaan die ringen al naar achter

GoLizz schreef:
Leuk paardje heb je..Lachen
Alleen probeer ook als ze zo lomp springt wel voldoende mee te gaan met de sprong.. ook voor je zelf anders krijg je een enorme klap in je rug. en je paardje ook en dat zou zonde zijn..Lachen

Succes verder! ziet er verder leuk uit..Lachen

dank je wel
en als ze zo lomp springt valt het niet mee om goed mee te gaan met de sprong
het 2de parcour ging het wel goed ook met mijn houding maar daar heb ik geen foto's van helaas

Anoniem schreef:
hoi, om te beginnen leuk paardje. maar je houding vind ik niet echt geweldig je moet veel meer uit het zadel komen en je handen mee nemen je "trekt" nu heel erg in haar bekkie. en dat met zo'n scherp bit. en probeer je sporen niet boven de sprong er in te steeken daar zijn sporen nl niet voor Knipoog

dank je wel
en ja ik moet meer uit het zadel komen maar dat viel niet mee in het 1e parcour met dat lompe gedoe van haar Bloos
2de parcour ging het wel goed allemaal
en over dat trekken in haar bekkie: ik trek echt niet hard hoor (ik zie haar namelijk niet glinlachen Knipoog maar met dit bit is het gewoon moeilijk te zien dat ik haar ruimte geef zeg maar
maar ben het er wel mee eens dat mn handen nog ietsjes meer mee mogen
maar als je goed kijkt zie je dat ik mijn armen we degelijk naar voren mee geef

Esly_Walonso schreef:
Idd meer in de verlichte zit gaan zitten.. dan kan je paard waarschijnlijk ook iets beter springen ( Ik zeg niet dat hij het nou niet goed doet) Maar ik denk dat hij/zij het dan iets fijner vindt

ja ik weet het
maar ze was zo debiel aan het springen dat mijn houding ook gewoon debiel werd Bloos

heb als het goed is hier ook nog 2 filmpjes staan van een springwedstrijd van 2 weken geleden en daar is mijn houding een stuk beter

zal ff kijken of ik de filmpjes kan vinden dan kunnen jullie het zien Knipoog

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:24

Je gezicht af en toe Huilen van het lachen
Ik heb wel eens betere plaatjes van je gezien, maar ik vind het ook knap dat je ook de mindere momenten laat zien.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:27

Ach soms zijn er ook rotmomenten, heeeeel herkenbaar Haha! !
Toch nog gefeliciteerd met je punt hoor !

1e parcours was hoogte wel netjes he *LOL*?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:30

Maureenn schreef:
Vind het niet zo'n fijn beeld geven.. heb het idee dat je te laat mee gaat en daarom boven de sprong in de problemen komt, probeer daar op te letten dat je optijd meegaat, en dat je dus ook mee mee kunt geven.
Heb je geen spring les??
Verder is het een mooi paard, die geloof ik aardig kan springen.
Succes er mee

natuurlijk heb ik wel springles
ik vind het onverantwoord om aan springwedstrijden mee te doen zonder dat je les hebt
zo en zo om dan te gaan springen en al helemaal op deze hoogtes
ik heb ook zelden commentaar op mijn houding omdat deze bijna altijd goed is
ik heb een hele goed instructeur en les ook maar met 1 of 2 andere mensen bij mij in de les
en ja mn paardje kan heel goed springen (alleen het 1e parcour gister ging nogal lomp)

Narya schreef:
Je gezicht af en toe Huilen van het lachen
Ik heb wel eens betere plaatjes van je gezien, maar ik vind het ook knap dat je ook de mindere momenten laat zien.

ja erg is mijn gezicht he
gadverdarrie haha
en ja er zijn idd beter momenten maar zoals ik al zei ging het er nogal lomp aan toe (het 1e parcour dan he)

voor degene die de filmpjes willen zien van de wedstrijd van 29 december zie hier: [HAW] Tica met missanous op springwedstrijd!

edit: en hier een topic van dressuurtraining van pasgeleden: [HAW] tica @ dressuur (ook met mn zusje)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:23

Tsja, het is al gezged, maar je houding op deze foto's is niet bepaald netjes. Jammer, want volgens mij heb ik hier weleens betere foto's van je voorbij zien komen.
Op alle foto's ben je achter in je beweging, kom je nauwelijks uit het zadel en gaan je handen dus ook niet mee naar voren. Ook duw je boven de sprong je onderbenen helemaal vooruit, waardoor je sporen bijna in haar schouder hangen.

Zijn dit punten waar je in de les ook aan werkt? Zo niet, zou ik deze foto's toch eens aan je instructeur laten zien...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:26

Ik zie geen 1 foto waar je vloeiend overheen gaat. misschien noodsprongen ? verder wel mooi paardje

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:30

Zoals hiervoor al gezegd word zou ik wel echt aan m'n houding gaan werken als ik jou was, hier belemmer je je paard echt mee. Zeker als je zo'n scherp bit in hebt zou je meer mee moeten geven. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je nog sporen om hebt als ze toch al zo voorwaarts is tijdens springen, nu klem je jezelf vast en zet je de sporen in haar buik, daar reageert ze vast ook op!

Succes met oefenen verder!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:33

Inderdaad je houding...niet zo best he

Als je zo slecht controle over je paard hebt, zou ik daar eerst aan werken en dan pas weer wedstrijden gaan springen.
Dit bevorderd het niet natuurlijk.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:44

ik vind dat er nogal snel wordt gezegt dat haar hele houding verkeerd is en dat er niks goed aan is. Ik vind dat haar best netjes zit. Ze mag alleen in de verlichte zit iets meer naar voren, maar dat is al wel vaak genoeg gezegt. En trouwens, dit is B springen hoor, geen internationaal. Het hoeft allemaal nog niet perfect te gaan. Verder vind ik het een mooi paardje. Heel veel succes ermee!

01_Mexxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:52

ik heb even de springfoto's in je profiel bekeken je gaat daar idd wel goed mee alleen je steekt je benen gigantisch naar voren op alle foto's wel uit je profiel en uit je topic dus mijn tip is probeer je benen tijdens de sprong voor jou naar achter te gooien hoop dat je er wat aan heb veder een harstikke leuk paardje Knipoog

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:21

Armani88 schreef:
Ik zie geen 1 foto waar je vloeiend overheen gaat. misschien noodsprongen ? verder wel mooi paardje

Sorry hoor maar leest niet de tekst die bij de foto's staat? Daar vertelt ze zelf al dat ze 'lomp' over de hindernissen gingen.

Silence schreef:

Als je zo slecht controle over je paard hebt, zou ik daar eerst aan werken en dan pas weer wedstrijden gaan springen.

Iedereen heeft wel eens goede en slechte dagen, misschien heeft ze normaal wel goede controle, vind het een beetje te snel om meteen te zeggen dat ze niet toe is aan een wedstrijd.

@ts: Jammer dat het wat minder ging, volgende keer beter!

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:37

Commemtaar is al gegeven.Ik vind dat je een erg leuk paardje hebtKan best een fijn springpaard worden.Een puntje nog je moet een beetje aan je ritme werken,dan komt ze minder diep onder de sprong en krijg je minder lompe sprongen.

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:37

Ziet er goed uit hoor, wat een leuke pony! Haha!
Ietsje meer meegaan op de sprong en het ziet er nog beter uit. Succes! Haha!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 16:39

Amber_ schreef:
Ach soms zijn er ook rotmomenten, heeeeel herkenbaar Haha! !
Toch nog gefeliciteerd met je punt hoor !

1e parcours was hoogte wel netjes he *LOL*?

dank je wel amber
en ja er zijn idd ook rotmomenten en dat hoort er allemaal bij

Yorghos schreef:
Tsja, het is al gezged, maar je houding op deze foto's is niet bepaald netjes. Jammer, want volgens mij heb ik hier weleens betere foto's van je voorbij zien komen.
Op alle foto's ben je achter in je beweging, kom je nauwelijks uit het zadel en gaan je handen dus ook niet mee naar voren. Ook duw je boven de sprong je onderbenen helemaal vooruit, waardoor je sporen bijna in haar schouder hangen.

Zijn dit punten waar je in de les ook aan werkt? Zo niet, zou ik deze foto's toch eens aan je instructeur laten zien...

dank je wel voor je commentaar
ik heb hierboven al eens gemeld dat mijn houding normaal gesproken stukken beter is
en dat ik in de les dus amper commentaar krijg over mijn houding
ik had ook al vermeld dat het springen zelf erg lomp ging en daardoor is mijn houding zo beroerd

en ja ik zit normaal gesproken veel netter tijdens het springen maar wat wil je als je allemaal noodsprongen hebt?

Armani88 schreef:

waren idd allemaal noodsprongen ja
ik bleef netjes op mn reet zitten omdat mn paardje de hele tijd wilde weigeren en op het laatste moment toch nog besloot te springen Boos!

Daan_Ordeal schreef:
Zoals hiervoor al gezegd word zou ik wel echt aan m'n houding gaan werken als ik jou was, hier belemmer je je paard echt mee. Zeker als je zo'n scherp bit in hebt zou je meer mee moeten geven. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je nog sporen om hebt als ze toch al zo voorwaarts is tijdens springen, nu klem je jezelf vast en zet je de sporen in haar buik, daar reageert ze vast ook op!

Succes met oefenen verder!

ook jij bedankt voor je reactie Lachen
maar zoals ik al een paar keer eerder heb beschreven is mijn houding normaal gesproken lang niet zo beroerd als op bovenstaande foto's
mijn paard is normaal gesproken heel braaf en houd zich aan mijn tempo met springen
alleen toevallig dit keer ging ze vrij hard (lees: vrij hard dus ook weer niet knetterhard)
en dat ik mezelf vastklem was omdat ze elke keer wilde stoppen en dan toch alsnog sprong

Silence schreef:

hoe kan jij nou oordelen dat ik mijn paard slecht onder controle heb?
normaal gesproken is mijn paard heel braaf en doet ze gewoon wat ik wil
dit keer was het anders en deed ze haar eigen zin
ik vind dit dus geen rede om meteen te roepen dat ik dan maar moet wachten met wedstrijden
ik neem aan dat jou paard ook vast en zeker eens vervelend is?
en die van mij was dat toevallig een keer op wedstrijd en ik vind dat geen rede om dan maar thuis te blijven en niet meer te starten

lieke4quike schreef:
ik vind dat er nogal snel wordt gezegt dat haar hele houding verkeerd is en dat er niks goed aan is. Ik vind dat haar best netjes zit. Ze mag alleen in de verlichte zit iets meer naar voren, maar dat is al wel vaak genoeg gezegt. En trouwens, dit is B springen hoor, geen internationaal. Het hoeft allemaal nog niet perfect te gaan. Verder vind ik het een mooi paardje. Heel veel succes ermee!

dank je wel voor je reactie
en mijn houding is idd niet goed
maar als je zag hoe ze over de hindernissen heen ging dan weet je wel waarom ik zo raar zit
en ik ben het er mee eens dat het nog niet allemaal perfect moet gaan maar dat kan ook niet
het kan namelijk niet altijd gaan zoals de ruiter wilt

01_Mexxlover schreef:
ik heb even de springfoto's in je profiel bekeken je gaat daar idd wel goed mee alleen je steekt je benen gigantisch naar voren op alle foto's wel uit je profiel en uit je topic dus mijn tip is probeer je benen tijdens de sprong voor jou naar achter te gooien hoop dat je er wat aan heb veder een harstikke leuk paardje Knipoog

dank je wel
en ja dat ik mijn benen te ver naar voren steek is waar maar daar ben ik mee bezig
en ja de foto's in mijn profiel laen duidelijk zien dat ik normaal gesproken veel netter zit tijdens het springen

Zofy schreef:
Armani88 schreef:

Sorry hoor maar leest niet de tekst die bij de foto's staat? Daar vertelt ze zelf al dat ze 'lomp' over de hindernissen gingen.

Iedereen heeft wel eens goede en slechte dagen, misschien heeft ze normaal wel goede controle, vind het een beetje te snel om meteen te zeggen dat ze niet toe is aan een wedstrijd.

@ts: Jammer dat het wat minder ging, volgende keer beter![/quote]

en ja sommige mensen lezen over bepaalde dingen heen maar ja
vandaar dat ik inmiddels nog een aantal keer heb uitgelegd waardoor mijn houding zo bagger slecht was

schumiegirl schreef:
Commemtaar is al gegeven.Ik vind dat je een erg leuk paardje hebtKan best een fijn springpaard worden.Een puntje nog je moet een beetje aan je ritme werken,dan komt ze minder diep onder de sprong en krijg je minder lompe sprongen.

en ja dat ritme wilt nog niet altijd even goed lukken maarr daar word zeker aan gewerkt

kathyY schreef:
Ziet er goed uit hoor, wat een leuke pony! Haha!
Ietsje meer meegaan op de sprong en het ziet er nog beter uit. Succes! Haha!

dank je wel Haha!
en normaal gesproken zit ik ook veel meer mee op de sprong maar in dit geval was dat helaas niet haalbaar door de rare noodsprongen

mensen ik heb vandaag weer gesprongen en daar zijn foto's van gemaakt door andere mensen
zodra ik deze heb zal ik ze aan jullie laten zien en ook dan hoop ik op reacties van jullie
het springen ging nu niet lomp en mijn paardje deed gewoon wat ik wou en nu zat ik dus wel netjes mee op de sprong

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:41

jeetje, wat vat iedereen alles toch altijd verkeerd op.

Het kan ook bedoeld zijn in de richting van...als je daar aan werkt, gaat het de volgende keer vast beter.
Misschien met wat tijd er tussen. (zo bedoelde ik het dus)

En inderdaad, mijn paardje heeft dat ook en die breng ik daarom ook nog niet uit op wedstrijden.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:43

Ik ga ook mee met de (meeste) vorige meningen. Meer meegeven en omhoog komen! Knipoog Maar dit had je zelf dus ook wel door heb ik gelezen. Verder vind ik het een bijzonder mooi paard! Hyper!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:43

Super leuk !