Amber_ schreef:Ach soms zijn er ook rotmomenten, heeeeel herkenbaar

!
Toch nog gefeliciteerd met je punt hoor !
1e parcours was hoogte wel netjes he

?
dank je wel amber
en ja er zijn idd ook rotmomenten en dat hoort er allemaal bij
Yorghos schreef:Tsja, het is al gezged, maar je houding op deze foto's is niet bepaald netjes. Jammer, want volgens mij heb ik hier weleens betere foto's van je voorbij zien komen.
Op alle foto's ben je achter in je beweging, kom je nauwelijks uit het zadel en gaan je handen dus ook niet mee naar voren. Ook duw je boven de sprong je onderbenen helemaal vooruit, waardoor je sporen bijna in haar schouder hangen.
Zijn dit punten waar je in de les ook aan werkt? Zo niet, zou ik deze foto's toch eens aan je instructeur laten zien...
dank je wel voor je commentaar
ik heb hierboven al eens gemeld dat mijn houding normaal gesproken stukken beter is
en dat ik in de les dus amper commentaar krijg over mijn houding
ik had ook al vermeld dat het springen zelf erg lomp ging en daardoor is mijn houding zo beroerd
en ja ik zit normaal gesproken veel netter tijdens het springen maar wat wil je als je allemaal noodsprongen hebt?
Armani88 schreef:Ik zie geen 1 foto waar je vloeiend overheen gaat. misschien noodsprongen ? verder wel mooi paardje
waren idd allemaal noodsprongen ja
ik bleef netjes op mn reet zitten omdat mn paardje de hele tijd wilde weigeren en op het laatste moment toch nog besloot te springen
Daan_Ordeal schreef:Zoals hiervoor al gezegd word zou ik wel echt aan m'n houding gaan werken als ik jou was, hier belemmer je je paard echt mee. Zeker als je zo'n scherp bit in hebt zou je meer mee moeten geven. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je nog sporen om hebt als ze toch al zo voorwaarts is tijdens springen, nu klem je jezelf vast en zet je de sporen in haar buik, daar reageert ze vast ook op!
Succes met oefenen verder!
ook jij bedankt voor je reactie 
maar zoals ik al een paar keer eerder heb beschreven is mijn houding normaal gesproken lang niet zo beroerd als op bovenstaande foto's
mijn paard is normaal gesproken heel braaf en houd zich aan mijn tempo met springen
alleen toevallig dit keer ging ze vrij hard (lees: vrij hard dus ook weer niet knetterhard)
en dat ik mezelf vastklem was omdat ze elke keer wilde stoppen en dan toch alsnog sprong
Silence schreef:Inderdaad je houding...niet zo best he
Als je zo slecht controle over je paard hebt, zou ik daar eerst aan werken en dan pas weer wedstrijden gaan springen.
Dit bevorderd het niet natuurlijk.
hoe kan jij nou oordelen dat ik mijn paard slecht onder controle heb?
normaal gesproken is mijn paard heel braaf en doet ze gewoon wat ik wil
dit keer was het anders en deed ze haar eigen zin
ik vind dit dus geen rede om meteen te roepen dat ik dan maar moet wachten met wedstrijden
ik neem aan dat jou paard ook vast en zeker eens vervelend is?
en die van mij was dat toevallig een keer op wedstrijd en ik vind dat geen rede om dan maar thuis te blijven en niet meer te starten
lieke4quike schreef:ik vind dat er nogal snel wordt gezegt dat haar hele houding verkeerd is en dat er niks goed aan is. Ik vind dat haar best netjes zit. Ze mag alleen in de verlichte zit iets meer naar voren, maar dat is al wel vaak genoeg gezegt. En trouwens, dit is B springen hoor, geen internationaal. Het hoeft allemaal nog niet perfect te gaan. Verder vind ik het een mooi paardje. Heel veel succes ermee!
dank je wel voor je reactie
en mijn houding is idd niet goed
maar als je zag hoe ze over de hindernissen heen ging dan weet je wel waarom ik zo raar zit
en ik ben het er mee eens dat het nog niet allemaal perfect moet gaan maar dat kan ook niet
het kan namelijk niet altijd gaan zoals de ruiter wilt
01_Mexxlover schreef:ik heb even de springfoto's in je profiel bekeken je gaat daar idd wel goed mee alleen je steekt je benen gigantisch naar voren op alle foto's wel uit je profiel en uit je topic dus mijn tip is probeer je benen tijdens de sprong voor jou naar achter te gooien hoop dat je er wat aan heb veder een harstikke leuk paardje

dank je wel
en ja dat ik mijn benen te ver naar voren steek is waar maar daar ben ik mee bezig
en ja de foto's in mijn profiel laen duidelijk zien dat ik normaal gesproken veel netter zit tijdens het springen
Zofy schreef:Armani88 schreef:Ik zie geen 1 foto waar je vloeiend overheen gaat. misschien noodsprongen ? verder wel mooi paardje
Sorry hoor maar leest niet de tekst die bij de foto's staat? Daar vertelt ze zelf al dat ze 'lomp' over de hindernissen gingen.
Inderdaad je houding...niet zo best he
Als je zo slecht controle over je paard hebt, zou ik daar eerst aan werken en dan pas weer wedstrijden gaan springen.
Dit bevorderd het niet natuurlijk.
Iedereen heeft wel eens goede en slechte dagen, misschien heeft ze normaal wel goede controle, vind het een beetje te snel om meteen te zeggen dat ze niet toe is aan een wedstrijd.
@ts: Jammer dat het wat minder ging, volgende keer beter![/quote]
en ja sommige mensen lezen over bepaalde dingen heen maar ja
vandaar dat ik inmiddels nog een aantal keer heb uitgelegd waardoor mijn houding zo bagger slecht was
schumiegirl schreef:Commemtaar is al gegeven.Ik vind dat je een erg leuk paardje hebtKan best een fijn springpaard worden.Een puntje nog je moet een beetje aan je ritme werken,dan komt ze minder diep onder de sprong en krijg je minder lompe sprongen.
en ja dat ritme wilt nog niet altijd even goed lukken maarr daar word zeker aan gewerkt
kathyY schreef:Ziet er goed uit hoor, wat een leuke pony!

Ietsje meer meegaan op de sprong en het ziet er nog beter uit. Succes!

dank je wel 
en normaal gesproken zit ik ook veel meer mee op de sprong maar in dit geval was dat helaas niet haalbaar door de rare noodsprongen
mensen ik heb vandaag weer gesprongen en daar zijn foto's van gemaakt door andere mensen
zodra ik deze heb zal ik ze aan jullie laten zien en ook dan hoop ik op reacties van jullie
het springen ging nu niet lomp en mijn paardje deed gewoon wat ik wou en nu zat ik dus wel netjes mee op de sprong