Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:53

Jep, long time no see he?
Mensen die vroegen hoe het met hem ging kregen steevast hetzelfde antwoord: 'nog steeds even gek!'
Op de filmpjes zie je een geflipte Pharaon die zich gewoon volledig aan het uitleven is. Helemaal nagekeken door de DA en steeds als hij voor Pret of Ex komt, laten we hem voor alle zekerheid nóg eens naar Pharaon kijken. Maar Phara is perfect in orde, lichamelijk dan. Mentaal beginnen we er steeds harder over te twijfelen *LOL*

Over het ''proefje''; Het is geschreven voor Pretty, dit is haar kür proefje. Mijn vriend vroeg 'waarom rijd je geen dressuur met Phara?' waarop ik: 'nou, dat ga ik je laten zien!' en ik ben het proefje beignnen te rijden. Zoals verwacht vond Phara het echt dood en dood saai en ging hij om de zoveel tijd zijn eigen lolletje er in steken *LOL* Hij word er echt wel op afgestraft maar hij speelt gewoon veel te graag...(het is niet dat ik hem zomaar laat steigeren enz Knipoog ik corrigeer echt wel al is dat niet steeds te zien op de filmpjes) Iedereen die Phara al gezien heeft weet dat dit gewoon Phara is *LOL*

Over de cap? Je mag er wat over zeggen van mij, ik kan je toch niet tegenhouden, maar het is eigen keuze. Ik ken deze pony door en door, wat gebeurt is is gebeurt en door er over te posten ga je deze foto's niet veranderen Knipoog Nee Pharaon draagt geen zadel. Lachen

Afbeelding
lief lachen Ja
foto's heeft mijn vriend helaas alleen van het steigeren:
Afbeelding
Afbeelding
Op de filmpjes zie je dat hij ook best normaal kán doen *LOL*

http://www.youtube.com/watch?v=zSaRVj1F-Hk
en het ''proefje'' (eerder bewijzen dat Phara níet geschikt is voor dressuur proeven *LOL* )
http://www.youtube.com/watch?v=PXeEKXcMaUk
er staan goede en minder goede stukken op Lachen

Let_be

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:13

Sorry, maar de pony heeft een 'probleem' en je lacht erom?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:15

Welk probleem dan QS? Mijn dierenarts heeft nl al zo vaak gekeken en hij vind het maar niet? Clown Misschien kan jij hem even helpen?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-01-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:15

Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet grappig.
Een pony doet dat niet voor niets, en al helemaal niet als lolletje
Het geeft in ieder geval alles behalve een fijn beeld.

Wel een leuke pony verder Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-01-08 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:18

Geen idee wat er met hem is.
Maar ik weet wel dat het niet om te lachen is. Knipoog

En als jouw DA het niet kan vinden.
Zou ik je toch willen aaraden iemand anders er eens naar laten kijken.
Bijvoorbeeld een fisiotherapaut.
Laatst bijgewerkt door Roosje_ op 06-01-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:18

Zal ik er overigens even bijvertellen dat deze pony op jonge leeftijd mishandeld is geweest en haast onhandelbaar was toen hij kwam. Hij nu een stuk rustiger geworden is en éindelijk de lol van dingen in begint te zien. Het heerlijk vind om gewoon lekker te spelen, racen, bokken en te steigeren? Knipoog En dat ik hem dat simpelweg niet wil ontnemen, dat hij gewoon weer lekker actief kan en wil doen en ik zijn 'spirit' niet wil breken. Dat hebben ze al eenmaal geprobeert en dat verdient deze pony simpelweg niet. Jep hij word gecorrigeert, hij weet dat hij beslist niet verder kan en als ik echt echt echt zou willen, zou ik prima kunnen rijden zonder dat hij 1 stap fout zet. Lachen Das werkelijk geen enkel probleem.

Roosje: mijn DA zei nog nooit zo'n gezonde, sterke pony gezien te hebben Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-01-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:19

Er staat toch dat hij helemaal gecontroleert is door de DA en er niks mis is??

Maarja Bokt weet het off-course weer beter dan iemand die ervoor gestudeerd heeft Ja

Vind het een leuk ding! Moest wel lachen om je filmpjes!

Let_be

Heb het niet over fysiek, maar jij maakt er nu een lolletje van dat hij zo reageert. Ik zie dit juist als dominantie of een ander probleem (daarvoor ken ik de pony niet goed genoeg voor). Juist 'een' filmpje van het gestuiter okeej, maar door alleen maar foto's van gesteiger en een 'gecomprimeerd filmpje incl.' muziek met gestuiter geeft een beeld alsof je het beziet als humor.

Lovely1

pharagirlke schreef:
Welk probleem dan QS? Mijn dierenarts heeft nl al zo vaak gekeken en hij vind het maar niet? Clown Misschien kan jij hem even helpen?

Verder kijken dan alleen je eigen dierenarts dus.. en het kan ook puur rijtechnisch zijn en niet alleen lichamelijk. Ook goed bij jezelf te raden gaan dus. Jij hebt er wel lol in maar ik denk dat je pony dit allemaal helemaal niet zo leuk vindt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:20

ja we hebben weer een topic waar ontzettend veel commentaar op gaat komen!!!!!!
Tong uitsteken
wat een gek dier joh...maar als hij gezond is en dit toch doet....waarom rijd je er dan toch nog op?

hij zal zijn reden wel hebben he Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:21

Mijn reactie was niet bedoeld voor een reltopic, maar gewoon als reactie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:23

Zo zie ik het ook QS Deze pony heeft geen enkel probleem. Geen pony die zoveel respect heeft voor mensen als deze. Lachen Dat is hem echt wel geleerd. Zoals ik al zei: als ik zeg 'we doen het zo!' dan doen we het ook zo. maar de pony mag ook een lolletje van mij Knipoog Hij mag gerust wat spelen van mij. Zou niet weten waarom ik hem dat zou ontnemen Clown

casperrr laat maar doen, ze kennen de pony niet *LOL* wij waren ook aan het lachen Ja Phara ís simpelweg zo. Er zijn nu eenmaal paarden die je niet als dressuur knol kan gebruiken. In het bos bv is deze pony dood en dood braaf. Kan je een peuter mee op weg sturen Ja Maar hij vind dressuur gewoon dood saai en zoekt dan zijn eigen lolletje.

ellepel: normaal ga ik het bos in met hem, daar is hij echt dood en dood braaf Knipoog Zoals ik al zei: hij kan ook normaal lopen maar hij speelt gewoon liever. Meestal speel ik gewoon op de grond wat met hem. Clown

lovely1: meerdere dierenartsen hebben hem gecontroleert. Een stuk of vier om precies te zijn en allemaal dezelfde conclusie: 'gek in de bol' Knipoog Paardenkenners (echte paardenkenners) hebben naar hem gekeken, NH mensen hebben naar hem gekeken. Dit is gewoon wie het paard is.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-01-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:23

geen ruzie, geen ruzie Ach gut

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:23

pharagirlke schreef:
Roosje: mijn DA zei nog nooit zo'n gezonde, sterke pony gezien te hebben Knipoog

Ik zeg dit niet omdat ik jou wil treiteren ofzo.
Maar omdat ik denk dat een pony dit niet steeds doet uit vervelendigheid.
Als dit wel zo is, zou ik eens goede begeleiding op gaan zoeken om het hem af te leren.
Ondanks dat ie vroeger mishandeld is, geeft het hem dan nog geen recht om constant te steigeren?
Paarden steigeren niet voor hun "lol"

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:24

Ik zie een pony die lekker zijn eigen ding doet en er schijt aan heeft wat de ruiter vind. Wat maakt het uit dat hij zo doet, hij doet het vrijwel continu met de oortjes erop!

Ook de stukjes die wel goed gaan zie ik een pony die denkt, nouja omdat jij het wilt en daarna kan ik bijna een wolkje erboven zien met de tekst: whoehoe!

Als de dierenarts niets kan vinden en de pony normaal niet gereden wordt, wat is hier erg aan dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:25

Roosje: paarden niet. Pharaon wel Clown Ik ken deze pony echt door en door,zoals Annemeik zegt: hij heeft gewoon schijt aan de wereld, en geef hem eens ongelijk? Hij zit lekker in zijn vel en het ene paard toont dat door te werken, het andere gaat jollige sprongen maken. Pharaon doet lekker jollig. Als dat zijn ''ding'' is? Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:26

Op het eerste gezicht dacht ik hetzelfde als QS en Cayenne, het geeft geen fijn beeld zo op het oog.
Maar ik hoop dat je weet wat je doet en dat deze pony is zoals jij vertelt.
In dat geval is hij waarschijnlijk net zo'n soort pony als Zaza, met dezelfde streken Lachen

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:26

Leuke pony, hij heeft een leuk drafje.
Maar zou je niet nog een andere DA kunnen laten controleren zodat je het zeker weet?
Want het ziet er toch echt naar uit dat er iets mis is, alsof hij jou eraf probeert te krijgen.
Doet hij dit ook met longeren?
Het kan ook gewoon een ondeugende pony zijn ja, dat denk ik ook eerder Knipoog

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:27

Whaha, idd dit topic zal ik heeeel vaak tegen komen.

Leuk toch dit, beter dan een kant en klaar Z paard. Waar je helemaal niks voor hoef te doen.

Oakland1990

Pharaon kennende doet hij dit niet uit protest maar om wat leven in de brouwerij te brengen. Het is nu eenmaal niet een doorsnee ponytje voor zover ik begrepen had van Kathleen.

Je bent er nog niet eens zo groot voor Lachen

ellepel

QuijoSavan schreef:
Mijn reactie was niet bedoeld voor een reltopic, maar gewoon als reactie.

weet ik toch Knipoog

maar ik ken bokt heel goed en weet wat er voor reacties nog meer gaan komen Haha!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:29

Carmenn_ schreef:
Whaha, idd dit topic zal ik heeeel vaak tegen komen.

Leuk toch dit, beter dan een kant en klaar Z paard. Waar je helemaal niks voor hoef te doen.

Er is ook nog een midden weg.
Een pony die niet zijn eigen zin (zoals jij verteld) doordramt, en die gewoon gehoorzaamd naar de hulpen van de ruiter.
Dan hoef je helemaal geen kant en klaar Z paard te hebben, maar heb je het paard wel fijn onder je lopen, zonder protest.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:29

Haha..
ik kan erom lachen..
zulke pony's bestaan ook!! haha..
en ik moet zeggen, je bent wel vooruit gegaan hoor!! Dus blijf zo door gaan, je kunt t!!
haha Haha!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:31

Het is toch beter als je er toch even nog iemand anders naar laat kijken of gelpad onder het zadel ofzo probeerd. Misschien werkt het. De cap is inderdaad eigen keuze maar ik vind niet dat je er om moet gana lachen en steeds in camera moet kijekn van heb je dat gezien. Zo komt het tenminste bij mij over

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:36

pharagirlke schreef:
Roosje: paarden niet. Pharaon wel Clown Ik ken deze pony echt door en door,zoals Annemeik zegt: hij heeft gewoon schijt aan de wereld, en geef hem eens ongelijk? Hij zit lekker in zijn vel en het ene paard toont dat door te werken, het andere gaat jollige sprongen maken. Pharaon doet lekker jollig. Als dat zijn ''ding'' is? Clown

haha Clown goede opmerking!