Welsh hengst Explosion aan het werk! (miniatuur andalusier)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Welsh hengst Explosion aan het werk! (miniatuur andalusier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:45

Nog eens foto's van Explosion die nog steeds geniet van een welverdiend ''pensioen''. Let wel dat Ex niet meer echt hard getraind word. Hij heeft deze winter flink wat energie over waardoor ik een paar fikse bokken te verwerken kreeg. Pretty had me er al bijna afgegooit dus dat was niet fijn voor mijn rug Ach gut Maar ondanks alles liep hij nog aardig Knipoog We hebben heel veel zitten spelen enz maar er is ook gewerkt! Explosion vind het pensioentje prima! Veel knuffelen, rustig wat werken en lekker op weide...Wat moet een paard nog meer?

Ode aan mijn vriend die ondanks dat het al vrij donker was nog aardig lichte foto's gemaakt heef!t Het filmpje is op stukken wat donker maar ook stukken licht Lachen

Explo is niet helemaal wit maar het tuig kan nergens schuren Knipoog Te gek om hem te wassen in de winter dus sorry voor de vuile schimmel *LOL*
Mijn houding is rotslecht, I know (heb het op de foto's gezien), ik ga geen uitvluchten zoeken. Het is simpelweg zo. Daar ga ik de volgende keer ook keihard aan werken! Nu mijn vriend het fototoestel ontdekt heeft gaan jullie beslist vaker foto's zien van deze witte duivel Knipoog want stiekem is hij knetter gek van ons als combinatie *LOL*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helemaal terug in galop kan hij nog prima hoor Ja
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
beetje schoudervoor om hem wat losser te krijgen dénk ik. (kan ook zijn dat ik even door stelde Lachen )
Afbeelding
alweer uitdraven
En wat dollen:
Afbeelding
Afbeelding
wanna be rus Schijnheilig
Afbeelding
en gewoon lekker racen en belonen! Lachen

Youtube heeft het filmpje helaas zwaar verkloot Scheve mond
http://www.youtube.com/watch?v=caLv982CnV0

Jullie zijn beslist beter gewend van Explosion en mij, maar houd er rekening mee dat we stilletjes aan aant uitbollen zijn en meer richting boscrossen willen gaan Ja Het weer laat het voorlopig nog niet toe maar in de zomer trekken we er beslist op uit!

yorin

Re: Welsh hengst Explosion aan het werk! (miniatuur andalusier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:46

Leuke pony hoor beetje vies hahaha.. Maar mag ik je een tip geven ik vind dat je heel erg streng bent met je binnenhand.. Probeer deze te ontspannen zo gaat je pony ook fijner en ontspannener lopen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:49

Die binnenhand viel mij ook op, je paard loopt constant met (gedwongen) binnenstelling. Dit oogt niet mooi en is niet ontspannend voor jou en je pony. Probeer je binnenhand niet vast te zetten en ook minder streng te zijn. Maar het is wel een leuke pony !

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:49

Op foto 6, 9, 10 en 11 heb je een best strenge binnenhand, probeer daar op te letten Lachen Voorderest ziet het er wel netjes uit.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:51

Ik vind dat hij érg opgekropt loopt. Je hebt een erg strenge binnehand.
Nee.. Ik vind het er niet vriendelijk uit zien. Sorry. Lachen

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:53

Leuke pony zeg! Ziet er goed uit.
Verder vind ik wel, net als de rest, dat je binnenhand op sommige foto's te streng is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:56

binnenhand klopt idd, ga ik ook extra op letten Lachen maar L_ola; deze pony wordt echt niet onvriendelijk gereden Knipoog Ondanks dat ik zie dat mijn binnenhand ver naar mij toe is, word hij niet gedwongen. Op linkerhand wel omdat ik hem ook daar doorstelde (vooral in de bocht) omdat hij op links wil vast zetten. Maar deze pony is ontzettend licht in het mondje en word ook met hele lichte hand gereden. Ik zie idd dat deze foto's anders lijken maar echt Lachen ik ben heel voorzichtig met zijn mondje! Lachen
Opgekropt doet Ex helaas nogal snel als hij wat heftig is Knipoog Ik heb geprobeert hem wat lager in te stellen maar door zijn bui wilde hij lekker eigenzinnig doen Lachen Overal waar hij echt die stelling aan neemt, overigens, zijn foto's op de volte. Dat is een ''probleem'' waar ik echt heel hard bij mezelf aan werk, op alledrie Lachen Het is niet dat ik ze 'om trek' maar door een ''fout'' van mij (die ik er echt uit probeer te werken maar dat heeft tijd nodig) nemen ze te veel stelling. Lachen Net doordat ze zo gevoelig en licht zijn in het mondje komen ze bij de minste teugeldruk naar binnen. waardoor ze vaak te veel stelling aan nemen. Ik moet leren meer buitenteugel er bij te nemen en binnenteugel wat te lossen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-01-08 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:58

Hihi explo in wintervacht. Haha! Nu is hij stiekem toch een beetje minder elegant hoor. Clown
Maar dat hoeft hij niet te weten hé. Duivel
Hij lijkt er echt nog plezier in te hebben! &. Lijkt me voor jouw ook leuk, gewoon een beetje lol met je knol, zonder dat je iets hoeft te presteren.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:00

pharagirlke schreef:
binnenhand klopt idd, ga ik ook extra op letten Lachen maar L_ola; deze pony wordt echt niet onvriendelijk gereden Knipoog Ondanks dat ik zie dat mijn binnenhand ver naar mij toe is, word hij niet gedwongen. Op linkerhand wel omdat ik hem ook daar doorstelde (vooral in de bocht) omdat hij op links wil vast zetten. Maar deze pony is ontzettend licht in het mondje en word ook met hele lichte hand gereden. Ik zie idd dat deze foto's anders lijken maar echt Lachen ik ben heel voorzichtig met zijn mondje! Lachen
Opgekropt doet Ex helaas nogal snel als hij wat heftig is Knipoog Ik heb geprobeert hem wat lager in te stellen maar door zijn bui wilde hij lekker eigenzinnig doen Lachen Overal waar hij echt die stelling aan neemt, overigens, zijn foto's op de volte. Dat is een ''probleem'' waar ik echt heel hard bij mezelf aan werk, op alledrie Lachen Het is niet dat ik ze 'om trek' maar door een ''fout'' van mij (die ik er echt uit probeer te werken maar dat heeft tijd nodig) nemen ze te veel stelling. Lachen Net doordat ze zo gevoelig en licht zijn in het mondje komen ze bij de minste teugeldruk naar binnen. waardoor ze vaak te veel stelling aan nemen. Ik moet leren meer buitenteugel er bij te nemen en binnenteugel wat te lossen.

Ik vond jou ook idd niet een trek-in-mond-type ofzo. Was vast beeldopname. Wel een mooi beestje! Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:02

Jade: Hahahhaha ja idd, De dekens er vanaf gelaten en Ex gewoon rustig zijn eigen jasje laten kweken *LOL* In de zomer waarschijnlijk weer elegante Ex *LOL* Hij had er ook plezier in. Hij was zooooo aant spelen enz Clown Lekker jollig!

L_ola: ik probeer dat zo min mogelijk idd Lachen Maar ik ga er toch eens op letten of ik idd niet iets te streng ben! Lachen Voor alle zekerheid Clown (en mijn lesgeefster eens laten kijken of ik het bij Pretty ook doe)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:31

Idd dat opgekropte voor de rest ziet het er fijn uit. Lekker beertje zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:34

leuk ponytje aleen volgens mij heb je een erg strengen binnen hand. maar verder ziet het er leuk uit

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:49

Wat een lekker pittig dingetje!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:07

Wat een leuk beestje toch he. Foto's vallen mee hoor. Wel charmant dat winterjasje. hij is precies weer witter geworden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:10

oakland: ga hem nog eens een tijdje met lange teugel rijden denk ik Lachen daar werd het vorige keer weer wat beter van,hij doet het van gekkigheid (groot maken en opspannen zoals een echte stoere hengst dat hoort te doen)

niniroosje dankje.

Elaine: das het minste wat je van hem kan zeggen Haha!

Zitake: toch? Bloos Hij is idd wat witter geworden maar zijn beentjes en manen blijven haast zwart Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:14

ja dat hij daar zwart blijft vind ik eigelijk heel mooi. Vroeger had hij nog meer appeltjes toch, die zijn nu precies weg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:19

In de winter verliest hij ook veel appeltjes hoor, is grappig, denk ik net dat hij haast helemaal wit is...Verliest ie zijn wintervacht en komen er weer appeltjes onder uit Ja

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:22

Leuke pony, maar probeer hem wat lager rond te laten lopen. Ik vind hem nu behoorlijk opgekropt/geforceerd lopen, ziet er niet erg lekker uit.
Probeer verder ook je voeten niet naar voren te steken, dat zie ik op sommige foto's ook gebeuren.
Verder vind ik dat je er netjes op zit hoor! Ja

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:54

Ik vind idd ook dat je een erg strenge binnenhand hebt,
Ook loopt hij te kort in de hals.

En dan moet ik toch dit nog even kwijt Knipoog:

Bij mij in mijn jaaroverzicht zei je dat marillion weinig emotie toont, nou dat vind ik anders nu bij deze foto's van jou ook zo.
Dit is niet om iets uit te lokken ofso, maar ik moest het wel ff zeggen.

Ook zou ik hem graag wat ronder in de training zien, vind dat hij namenlijk z'n rug nogal weg drukt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:06

Marillon, speciaal voor jou; http://www.mijnalbum.nl/Foto=IDHISBG4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OH8WP6IL
laten we even fair zijn en hem bekijken met zomervacht gezien jouw marrillon ook geschoren is Knipoog Explo kropt zich idd op, heb het hierboven al uitgelegd en ook wat ik daar aan ga proberen Knipoog Ook hier; lezen is een vak.

Je wil niets uitlokken, gek dat ik dan toch wíst dat jij dit zou zeggen Knipoog Maakt voor mij duidelijk dat je ipv het op te nemen zoals het bedoelt was, als opbouwende tip, je je gekrengt voelt in je ego. Zeer jammer.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:27

Oooooh.. exje is ook al zo'n haarbal.. Haha! Haha! !
Onze ninke ook op het moment..

Maar hij ziet er toppie uit. Ik vind jullie als combi nog steeds erg leuk.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:29

ik denk dat je het beste niet kan reageren, want zoals het op mij over komt weet ze alles zelf al.

Vind hem te diep en denk dat hij last heeft van z´n rug..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:35

Cynthiaaapje schreef:
ik denk dat je het beste niet kan reageren, want zoals het op mij over komt weet ze alles zelf al.

Vind hem te diep en denk dat hij last heeft van z´n rug..

Ik ga idd mijn topics op medisch posten vanaf nu....Ex krijgt om de zoveel maanden een volledige check + zijn zadel word om de zoveel tijd nagekeken door onze zadelmaker. Ik heb al gezegd dat ik wat ga doen met de tips. Dat ik er op ga letten Knipoog En dat ik hem idd iets langer ga rijden (lees dan ook een keer!)

Maar wat jij wil. Ik heb stiekem een pennyprixboekje waarin alles staat Haha!

Jnien: ja zeker! Explo is echt een half schaap kwa wintervacht Haha!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:42

Leuke combi! Met de tips die gegeven zijn ben ik het helemaal eens, deze zal ik dus niet nóg eens gaan herhalen.
Wel heb ik nog een ander puntje, namelijk het zadel, deze ligt (vooral op de laatste foto's) heel ver naar voren, hij draagt hem bijna op zijn nek. Neem aan (als fotos op volgorde staan) dat het zadel wat schuift? is een staartriem misschien een idee?
Succes er mee!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:44

Ik vind het er ook getrokken uitzien.

Miniatuur Andalusier, hoe kom je erop! Huilen van het lachen