Voor je uit kijken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voor je uit kijken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:42

Dat kan ik dus gewoon niet hea *LOL* Ik blíjf naar beneden kijken, gewoon automatisch. Mn lesgeefster zegt wel vaak: 'Voor je uitkijken, niet naar je pony staren !' Maar dan hou ik het even vol en dan ben ik weer geconcentreerd met een oefening bezig en dan vergeet ik het weer.. Iemand tips ?

TiffanyJoy

Re: Voor je uit kijken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:51

denk dat je toch echt moet proberen om er zelf aan te denken,probeer eens overdreven vooruit te kijken,misschien dat dat helpt.
succes...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:44

hier even een stipje, ik doe dat ook.

Bucalouas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:46

Nou wat je kan doen is telkens tegen jezelf zeggen: voor je uit kijken. Het werkt vaak en je doet het na een tijdje vanzelf;)
werkt ook met je tempo aanhouden;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:47

Misschien helpt het als je weet dat je als je naar de grond kijkt, ook eerder op de grond ligt als je paard gaat bokken.....? Clown Haha!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:48

Ik denk dat heel veel mensen dat doen.Ja ik ook.Ik probeer erop te letten maar als je met een oefening bezig bent gebeurt het onbewust toch weer.Ik zou ook niet weten wat je eraan moet doen.Ik denk gewoon oefenen,oefenen en nog eens oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:49

joy76 schreef:
Misschien helpt het als je weet dat je als je naar de grond kijkt, ook eerder op de grond ligt als je paard gaat bokken.....? Clown Haha!

Dat weet ik, en nee het helpt niet Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:12

Tja, laat je instructrice het eens een heel uur roepen..

Het helpt misschien ook als je weet, dat als je kijkt waar je heengaat, je je pony onbewust (door de lichte draaïng van je lichaam) al signalen doorgeeft, en dat je op die manier dus ook puur op zit kunt sturen (vergt wel wat oefening hoor Knipoog )

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:13

probeer figuren te rijden, en dan precies op de letter. dan moet je wel voor je uit kijken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:14

Ik kijk altijd naar beneden, maar hou wel me hoofd recht. Dus kijk alleen met mijn ogen naar beneden. En het gaat prima Lachen

Mis an idee voor jou?

wendy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:50

je zult er toch zelf op moeten letten. of voor op het zadel een briefje plakken met bijvoorbeeld daarop "kijk voor je".

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:53

de klep van je cap naar beneden trekken half voor je ogen, zodat je extra omhoog moet kijken om voor je te kunnen zien?

Als je een paard was zou ik je een neusbontje omdoen ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:57

Haha *LOL*
Cap werkt niet, die zit al laag en daardoor kijk ik juist naar beneden omdat ik anders dat irritante zwarte randje boven mn ogen zie Huilen van het lachen
Ik rijd ook wel op een manege ( 1 keer per week ) dus niet elke dag..

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:17

Ik keek vroeger ook altijd naar beneden (nu nog wel af en toe Bloos ) maar ben er gewoon heel erg op gaan letten en toen ging het beter. Hielp ook wel dat mijn instructeurs er altijd wat van zeiden.

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:20

Juul schreef:
Haha *LOL*
Cap werkt niet, die zit al laag en daardoor kijk ik juist naar beneden omdat ik anders dat irritante zwarte randje boven mn ogen zie Huilen van het lachen
Ik rijd ook wel op een manege ( 1 keer per week ) dus niet elke dag..

Misschien dan toch het neusbontje Haha! ?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:08

Probeer in plaats van te focusses op het hoofd van het paard (wat veel mensen doen), met ongefocusde ogen alles om je heen waar te nemen; de andere ruiters, de mensen langs de kant, de vogels in de lucht enz. Zodra je merkt dat je weer gaat focussen, ga je weer 'waarnemen'. Dit in combinatie met het 'vooruit kijken' zou je moeten helpen.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:20

Tussen de oren van het paard doorkijken, leerde ik altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:21

Maar dan kijk je toch nog steeds naar beneden ?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:24

Tenzij je paard ook gewoon braaf voor zich uit kijkt, of een beetje naar boven Clown

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:26

Jezelf het gewoon goed aanleren zeg maar Vork
Extra aandacht aan geven, om een gegeven moment weet je niet anders Knipoog
Succes!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:28

ik denk dat je naar beneden kijkt om het resultaat te zien van de hulpen die je geeft, deed ik namelijk ook altijd.

op een gegeven moment voel je in je hand wel welk resultaat het geeft en voel je aan wanneer je paard fijn en goed loopt.

Ik denk dat je je het beste kan concentreren (met je zicht dan Knipoog) op wat er voor/naast je gebeurd. Als je jezelf hier constant aan blijft herinneren zal het waarschijnlijk wel goed komen haha, dan wordt je vanzelf wel gek van jezelf Knipoog

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:31

Ik kijk ook naar beneden maar als ik een oefening doe kijk ik vanzelf waar ik heen ga

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:41

Tegen de mensen die je vaak zien rijden ff zeggen of ze je er aan willen herinneren..
Dat werkt het beste en dan ga je na een tijdje er zelf onbewust op letten Lachen
Daarbij vind ik het bij dressuur ook zo dat als je ineens voor je uit moet kijken, dat je dan beter gaat zitten en dat je je paard beter aanvoelt..
Soms probeer ik gewoon HELEMAAL niet te kijken naar mn paard en echt puur op gevoel te rijden, dan ben ik wat rustiger met mn handen en benen, en ik denk ook dat ik mn hulpen dan beter aangeef..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:47

Ik wil graag mijn paard VOELEN ipv. zien, dus ga ik automatisch rechtuit kijken en concentreer ik me alleen op mijn paard..

En inderdaad, gewoon iemand die het élke keer weer tegen je zegt (zelf ook niet te eigenwijs zijn, maar doe ook een beetje je best Knipoog ).. En als je een oefening gaat doen moet je kijken waar je héén wilt, ga dus héél veel oefeningen doen, dan kijk je als het goed is niet meer naar onderen Clown (of zeg ik dat nu heel makkelijk?).

En dan nog iets.. Misschien dat ik het fout heb, maar ik heb het idee dat mensen die veel aan de voorkant zitten te prutsen (om ze omlaag te krijgen) ook automatisch naar onderen gaan staren.. Dus van de voorkant 'afblijven', het moet tenslotte van achteren komen!

viktorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:01

De tip om om je heen te gaan kijken is een hele goede. bovendien ontspan je dan meteen extra!!
Vraag of je instructeur je er echt élke keer aan wil helpen herinneren. Dus als jij elke 3 minuten naar beneden gaat kijken, roept zij het elke keer. Wat ook goed kan helpen, is dat je instructeur je vráágt of je naar beneden kijkt of niet. Zo moet je zelf gaan nadenken wat je aan het doen bent. Wel onmiddelijk meteen antwoord geven op die vraag, niet eerst gaan denken: Waar kijk ik?
Onmiddelijk antwoorden, dan blijf je er de hele tijd mee bezig omdat je graag de vraag goed wil beantwoorden.