Bronco @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peanutshetje

Bronco @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:14

Pistasche

Re: Bronco @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:15

Leuk paard, ik denk dat je je beugels te lang had en daardoor schud je een beetje (aan het begin verder in het filmpje verbeter je). Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Veel succes verder

Peanutshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:16

Pistasche schreef:
Leuk paard, ik denk dat je je beugels te lang had en daardoor schud je een beetje. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Veel succes verder

Dank je, tja mijn moeder zegt dat ze juist langer moeten omdat ik dan een betere zit krijg?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:19

Uiteindelijk misschien wel, maar misschien ben je daar nog niet ver genoeg voor nu? Ik ken je natuurlijk niet.. Misschien een ideetje om zonder beugels te oefenen?? Lachen

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:24

je ziet er idd wat wiebelig uit Knipoog
heb ook het gevoel dat je niet veel controle over het paard hebt... je laat je teugels wat hangen.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:25

Doe eerst je beugels maar op je eigen maat. Knipoog Daarna kan je ze wat langer maken & gaan doorzitten ...& daarna kan je een keertje zonder beugels proberen. Maar licht rijden met te lange beugels, krijg je geen betere zit van omdat je dan gewoon heel hobbelig moet gaan licht rijden omdat je amper met je voeten aan je beugels raakt. Ook leer je zo niet je hielen naar beneden te doen omdat je op je tenen moet gaan staan om aan je beugel te raken.
Het is wel een optie om met lange beugels te rijden als je doorzit. Dan oefen je je balans in het zadel & ben je onafhankelijk van je beugels. Haha!
Verder doe je het wel goed ! Het is een grote stap van pony naar paard !
Een paard beweegt ook heel anders maar daar wen je snel aan.
Succes ! Haha! Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:26

Ik zou inderdaad je beugels wat korter doen voor in het begin.. Nu wordt je uit het zadel geduwd door de beweging van het paard en ziet het er slordig uit. Zorg dat je zelf de beweging van het lichtrijden maakt. Probeer je rug recht te houden en de teugels misschien iets korter. Je kan ook gewoon les nemen Knipoog

Peanutshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:28

dankje Haha! ik zal er aan denken! @ Nathiie: Mijn moeder zegt juist dat ik een erg goede controle over hem heb!!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:34

Let op dat je je handen stil houdt: als jij gaat staan, gaan je handen mee omhoog.
Verder denk ik dat het wel verstandig is om met échte rijkleding te rijden en niet in een spijkerbroek met gympen(?).
Succes ermee!

Peanutshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:40

dorothea schreef:
Let op dat je je handen stil houdt: als jij gaat staan, gaan je handen mee omhoog.
Verder denk ik dat het wel verstandig is om met échte rijkleding te rijden en niet in een spijkerbroek met gympen(?).
Succes ermee!

Het was een echte paardrijboek, geen spijkerbroek. Ik had ook rijschoenen aan duss.... Pling

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:48

Dan heb ik wat dat betreft niets gezegd (maar het was iig wel slecht te zien op je filmpje...)

Peanutshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:09

voor dat met die handen toch bedankt dat je dat even zei, daarin heb je gelijk!

Peanutshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:09

voor dat met die handen toch bedankt dat je dat even zei, daarin heb je gelijk!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:11

Is dit DE Bronco (=Nevermind), half Groninger/ half WPN, die met mijn dear Hercules heeft geweid als jonge gup? Pling

Je staat best op `m, trouwens Lachen Leuk dier.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:30

Hahaha, ja Uums, dat is hem. En dit was de eerste keer dat dochter op hem plaatsnam. Beugels zaten nog op mijn maat, was ook de bedoeling dat dame even ging "uitstappen", denk dat ik nog even moet uitleggen wat dat is;). Ik vond het er voor de eerste keer best leuk uitzien en de volgende keer zullen we alles even goed op maat maken en wederom een filmpje maken.

Liiisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:24

Ik denk dat je ook stiller kunt zitten, als je het paard iets meer voorwaarts rijd!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:16

Het staat er al eerder, het was eigenlijk tijd voor het uitstappen en the Bronc was duidelijk van mening dar "voorwaarts" niet meer tot de mogelijkheden behoorde.

@ Dorothea: Ik begrijp je verwarring, het is een jodhurrijbroek in jeanslook met rijschoenen. Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:21

Ik zou je aanraden om goede zitles aan de longe te gaan volgen en eerst een onafhankelijke zit te gaan aanleren. Paard loopt onregelmatig door jou manier van zitten, als je ooit een paard zelf wilt gaan doorrijden komt hier miserie van. Niet kwaad bedoeld hoor, goed zitten is moeilijk Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:53

poes schreef:
Ik zou je aanraden om goede zitles aan de longe te gaan volgen en eerst een onafhankelijke zit te gaan aanleren. Paard loopt onregelmatig door jou manier van zitten, als je ooit een paard zelf wilt gaan doorrijden komt hier miserie van. Niet kwaad bedoeld hoor, goed zitten is moeilijk Lachen

mee eens. Alles in stapjes doorvoeren en misschien kan je moeder je wel goed helpen, met les zal het iedergeval wel goed komen.

Peanutshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 14:40

Oke ik zal het met mijn moeder overleggen!!!

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:32

ik vind het er eigenlijk best grappig uit zien , je wiebelt inderdaad wel een beetje. Maar ik denk dat het beste is dat je je beugels inderdaad korter mag doen. Ook je handen bewegen de hele tijd mee , die moet je onder controle houden en ik zou hem wat actiever rijden. voor de rest ziet het er goed uit !!

Peanutshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:44

Tja wat iepsel al zei: hij was al gereden dus echt voorwaarts wou niet meer. Maar tog bedankt Neffesch!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:56

volgens mij zijn je beugels niet veel te kort, maar rijd jij gewoon een beetje apart licht. Ik kan het niet goed uitleggen, maar je lijkt wat moeite te hebben en daardoor lijkt het wat langzaam. Wel lastig hoor, van pony naar paard, maar gewoon lekker veel oefenen en anders zonder beugels! Dan leer je hoe je het beste zit, gewoon in balans, met korte of lange beugels!

Peanutshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:01

jha dat denk ik dus ook! maar waarom rijdt ik apart licht??? ik heb juist geen moeite!!! Koe

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:07

Peanutshetje schreef:
jha dat denk ik dus ook! maar waarom rijdt ik apart licht??? ik heb juist geen moeite!!! Koe

Ik vind juist ook dat het lijkt alsof jij moeite hebt om je aan te passen aan het ritme van het paard.
Maar verder een leuk paard en veel oefenen Haha!