Ik wil graag horen wat ik beter moet/kan doen, dus kraak me niet af!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pistasche schreef:Leuk paard, ik denk dat je je beugels te lang had en daardoor schud je een beetje. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Veel succes verder

Daarna kan je ze wat langer maken & gaan doorzitten ...& daarna kan je een keertje zonder beugels proberen. Maar licht rijden met te lange beugels, krijg je geen betere zit van omdat je dan gewoon heel hobbelig moet gaan licht rijden omdat je amper met je voeten aan je beugels raakt. Ook leer je zo niet je hielen naar beneden te doen omdat je op je tenen moet gaan staan om aan je beugel te raken.
ik zal er aan denken! @ Nathiie: Mijn moeder zegt juist dat ik een erg goede controle over hem heb!! dorothea schreef:Let op dat je je handen stil houdt: als jij gaat staan, gaan je handen mee omhoog.
Verder denk ik dat het wel verstandig is om met échte rijkleding te rijden en niet in een spijkerbroek met gympen(?).
Succes ermee!
Leuk dier. 

poes schreef:Ik zou je aanraden om goede zitles aan de longe te gaan volgen en eerst een onafhankelijke zit te gaan aanleren. Paard loopt onregelmatig door jou manier van zitten, als je ooit een paard zelf wilt gaan doorrijden komt hier miserie van. Niet kwaad bedoeld hoor, goed zitten is moeilijk
Peanutshetje schreef:jha dat denk ik dus ook! maar waarom rijdt ik apart licht??? ik heb juist geen moeite!!!