BG @ work.. na al die jaren geeft ze eindelijk na!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikki_

BG @ work.. na al die jaren geeft ze eindelijk na!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:26

Hallo allemaal Haha!

Ik ben super blij, want mijn oude paardje BG (25) Geeft na een lange tijd eindelijk een beetje na! Ik ben zo gelukkig Haha! Ik rijd haar sinds mijn 7e en sinds ongeveer mijn 10e ben ik bezig om haar wat meer naar beneden te rijden! BG heeft Z gelopen, maar ze kwamen maar niet verder met haar, omdat ze zo'n harde mond heeft. Na heel veel oefenen en belonen als ze een beetje na gaf heb ik gisteren mijn vriend een stuk training laten filmen! Ik ben super trots op BG.

Mijn eigen commentaar:
- meer knik in elleboog.
- Benen meer stil (ik moet haar meer voorwaarts en aan het been gaan maken..!)
- Beugels doe ik volgende keer een gat langer!
- Niet te veel naar beneden kijken!
- Af en toe een strenge binnenhand

Ik ben super trots op mijn paardje!

Dit is zomaar een training en we gaan er lekker tegen aan dit jaar! Ze mag ook lekker gaan genieten van haar bejaarde jaartjes!

Kijk en geniet van dit bejaarde paardje!
http://www.youtube.com/watch?v=xRSh6aW70Ec
Laatst bijgewerkt door _Nikki_ op 05-01-08 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSultanxX

Re: BG @ work.. na al die jaren geeft ze eindelijk na!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:28

sorry maar dit is niet nageven , je trekt hem naar beneden Knipoog
je moet je handen veeel meer dragen Knipoog

voor de rest een mooi paard
suc 6

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:29

Leuk paard, maar je benen storen mij heel erg, ze zit iedere pas te drijven.

Probeer ze wat stiller te houden

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:30

Bedankt voor het commentaar! Ik heb hier wat aan!

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:31

leuk filmpje hoor!
ik vind dat sloommosen spring gedeelte erg leuk!
hoe doe je dat??

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:31

Bellie2 schreef:
leuk filmpje hoor!
hoe doe je dat??

Gemaakt met windows movie maker! Knipoog

Emma___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:33

leuk paard ! . probeer alleen je handen wat meer bij elkaar te houden en rechtop/

suc6 nog verder Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:34

Ik vind het erg goed van je, leuk paard ook. Alleen ik vind het jammer dat je haar nu rijdt vanuit je handen en niet van uit de achterhand zegmaar. (en moet het niet 2008 zijn ipv 2007 Bloos ? )
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 05-01-08 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:34

Ziet er leuk uit!
Hij springt ook wel leuk Haha!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:37

ik vind het een leuk paardje om te zien, jammer van de korte staart,,

maaruh probeer met je boven benen is iets te "knijpen" zodat je niet zo heel erg veel met je voeten hoeft te drijven.. Dat vind ik persoonlijk een erg storend beeld geven, en probeer je handen hoger te houden..
Trucje daarvoor is je ellebogen ongeveer 90 graden gebogen houden, is in het begin heel overdreven hoog, maar langzaam aan zakt het paardje, maar jij ook met je handen..

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:38

Fortuna_love schreef:
Ziet er leuk uit!
Hij springt ook wel leuk Haha!

Bedankt! Ik ging zomaar voor de grap een keertje springen!

Pistasche schreef:
Ik vind het erg goed van je, leuk paard ook. Alleen ik vind het jammer dat je haar nu rijdt vanuit je handen en niet van uit de achterhand zegmaar. (en moet het niet 2008 zijn ipv 2007 Bloos ? )

Ja klopt het is idd een training en als ze ineens na zoveel jaar haar hoofd wat naar beneden brengt ipv heel de tijd de lucht in dan schrik je zelf gewoon erg en dan probeer je dat moment goed vast te houden! Hihi oeps 2008 idd Tong uitsteken helemaal vergeten!

Emma___ schreef:
leuk paard ! . probeer alleen je handen wat meer bij elkaar te houden en rechtop/

suc6 nog verder Haha!

Bedankt ik ga er hard aan werken!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:39

Chantal86 schreef:
ik vind het een leuk paardje om te zien, jammer van de korte staart,,

maaruh probeer met je boven benen is iets te "knijpen" zodat je niet zo heel erg veel met je voeten hoeft te drijven.. Dat vind ik persoonlijk een erg storend beeld geven, en probeer je handen hoger te houden..
Trucje daarvoor is je ellebogen ongeveer 90 graden gebogen houden, is in het begin heel overdreven hoog, maar langzaam aan zakt het paardje, maar jij ook met je handen..

De korte staart daar kunnen wij niets aan doen! We hebben haar negen jaar geleden zo gekocht en nooit is de staart meer gegroeid! Waarschijnlijk een probleem dat zich in haar veulentijd heeft voortgedaan, want bij de oude eigenaresse was ze ook zo!

Gaaf! Bedankt voor het trucje, ik ga het toepassen en kijken of het werkt! Bedankt Knipoog

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:47

hallo.

je trekt hem meer naar beneden inplaats van vragen, en zagen doe je op sommige stukjes ook nog.
probeer je handen hoger te houden.
verder wel leuk paardje.
maar het paard is al 25 dan ga je tog niet meer zo intensief rijden? Verward Verward Verward
ziet er nog wel goed uit voor ze leeftijd.
Haha!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:50

DNIEZE schreef:
hallo.

je trekt hem meer naar beneden inplaats van vragen, en zagen doe je op sommige stukjes ook nog.
probeer je handen hoger te houden.
verder wel leuk paardje.
maar het paard is al 25 dan ga je tog niet meer zo intensief rijden? Verward Verward Verward
ziet er nog wel goed uit voor ze leeftijd.
Haha!

Bedankt voor het commentaar!
Zoals in mijn opening al staat is het niet iedere dag zo hoor! Ik rijd haar meestal een half uurtje in de bak en dan gaan we lekker naar buiten! Bedankt! Ze doet ook echt niet alsof ze 25 is! Ben zo trots op haar!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:53

Wat een leuk paard! En ze doet het goed voor een 25 jarige! Lachen
Ik snap sommige reacties niet. Waarom zou je als een paard 25 is niet zo rijden?? Je hebt haar al zolang, dus de ts zal zelf wel weten wat ze aan kan en niet.

Probeer alleen je handen te dragen op de manenkam en niet op je bovenbenen. Lachen

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:56

zo die is nog fit voor haar leeftijd Lachen
vind het er goed uitzien hoor, oke er zijn zeker wel verbeter puntjes maar dat heeft iedereen. Knipoog
veel plezier nog met je paardje!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:59

Marjolein_18 schreef:
Wat een leuk paard! En ze doet het goed voor een 25 jarige! Lachen
Ik snap sommige reacties niet. Waarom zou je als een paard 25 is niet zo rijden?? Je hebt haar al zolang, dus de ts zal zelf wel weten wat ze aan kan en niet.

Probeer alleen je handen te dragen op de manenkam en niet op je bovenbenen. Lachen

Bedankt! Ik ben het volkomen met je eens! Ik denk als ik nu ook zou stoppen met rijden dat ze dan depressief wordt ofzo Knipoog Ze vind het rijden zo leuk!

Ik ga echt super hard werken aan mijn handen!

mariz schreef:
zo die is nog fit voor haar leeftijd Lachen
vind het er goed uitzien hoor, oke er zijn zeker wel verbeter puntjes maar dat heeft iedereen. Knipoog
veel plezier nog met je paardje!

Bedankt! Ik ga er ontzettend veel plezier mee maken! Tong uitsteken Haha! en hard aan mijn verbeter puntjes werken!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:00

Bellie2 schreef:
leuk filmpje hoor!
hoe doe je dat??

Slo.. watte? Tong uitsteken Slowmotion zul je bedoelen. Knipoog

OT: Meid ik begrijp dat je heel blij bent dat ze eindelijk met haar hoofdje zakt maar het is helaas nog geen echte nageeflijkheid, namenlijk een groot deel jou die haar naar onder in de krul trekt. Probeer je handen eens wat hoger te houden, ze te dragen.

Verder zit je bij iedere pas te drijven, dit is erg onprettig voor een paard, als je bang bent dat ze te langzaam wordt/stilvalt, span dan je kuiten aan en leg deze aan, dat is normaal de hulp die je gebruikt om een paard in beweging te houden. Knipoog

Op die minpuntjes na zijn jullie een leuke combi net gewoon oefening en mischien zelfs (zou geen luxe zijn) les nodig heeft...
@DNIEZE: conclusies trekken als je nog geen concrete feiten hebt over duur en tijdstippen van haar rijden is niet erg handig..
Het is juist prima als een ouder paard nog regelmatig (natuurlijk wel rekening houdende met de leeftijd) gereden wordt, dit houdt ze soepel en alert. Rust roest remember?

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:02

Lara_Silver schreef:
Bellie2 schreef:
leuk filmpje hoor!
hoe doe je dat??

Slo.. watte? Tong uitsteken Slowmotion zul je bedoelen. Knipoog

OT: Meid ik begrijp dat je heel blij bent dat ze eindelijk met haar hoofdje zakt maar het is helaas nog geen echte nageeflijkheid, namenlijk een groot deel jou die haar naar onder in de krul trekt. Probeer je handen eens wat hoger te houden, ze te dragen.

Verder zit je bij iedere pas te drijven, dit is erg onprettig voor een paard, als je bang bent dat ze te langzaam wordt/stilvalt, span dan je kuiten aan en leg deze aan, dat is normaal de hulp die je gebruikt om een paard in beweging te houden. Knipoog

Op die minpuntjes na zijn jullie een leuke combi net gewoon oefening en mischien zelfs (zou geen luxe zijn) les nodig heeft...
@DNIEZE: conclusies trekken als je nog geen concrete feiten hebt over duur en tijdstippen van haar rijden is niet erg handig..
Het is juist prima als een ouder paard nog regelmatig (natuurlijk wel rekening houdende met de leeftijd) gereden wordt, dit houdt ze soepel en alert. Rust roest remember?

Bedankt! Ik ga hard aan mijn puntjes werken!

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:06

leuk en volgens mij erg lief paard,
commetaar is al gegeven.
veel plezier nog voor jullie beiden!!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:06

Leuk paard,
zo als hier boven ook al gezegd:

je zit iedere pas te drijven en dan is het ook niet gek dat hij niet meer voor het been is.
Als ik het goed zag heb je spoortjes om.
niks mis mee maar wel als je al iedere pas drijft en dan ook nog met spoortjes reageert ze alleen maar slechter op je been. meestal wenen ze hieraan.
doe bijv. een tijdje je sporen af tot dat je je benen goed stil kan houden en niet iedere pas drijft. hulp geef je eerst vanuit je kuit, geen reactie dan pas je hiel of je spoortje gebruiken.
succes.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:08

Heb je les?
Het is nergens voor nodig dat het jaaaaaaren duurt voordat een paard nagevelijk loopt, en dit is geen nagevelijkheid. Je heb je houden vastgezet en op de druk komt ze naar beneden, een heel klein stukje. Je drijft elke pas, waarschijnlijk doordat ze op de druk langzamer gaat en dan moet je dus bijdrijven.

Ik zou zeggen... neem les, laat kijken of je paard lichamelijk goed in orde is (misschien zit ergens in de rug of nek iets vast waardoor ze niet ontspant) en probeer dan je paard goed voorwaarts te rijden en vanuit daar hals te laten strekken, ze moet met het neusje over de grond. En vanuit daar kan je haar er steeds iets meer bijpakken. En dan ook steeds varieren in lengte, dan weer langer, dan weer wat korter.

succes ermee Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:11

Ziet er leuk uit.
Ik kan niet zoveel commentaar maar geven, want het meeste is al gegeven.
Ik ga volledig met de andere mee. Knipoog
Maar even een andere vraag; Hoe heet dat liedje? ROFL

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:20

@ poekel : lief paard zeker weten!
@ Johanne: ik heb een tijd mijn spoortjes afgehouden, maar dat hielp wel goed! Ik ga er even goed op letten!
@Ilsemarie: Ik heb nog wel les ja Knipoog Gewoon iemand die me even wat puntjes geeft om aan te gaan werken en me moeder helpt me zowieso vaak Knipoog toen mijn paard op Hexagon stond is ze helemaal nagekeken Knipoog Maar ze heeft altijd vast gezeten en toen ze met stang en trance bereden werd was ze super, maar omdat ze wat ouder werd hebben wij haar op 15 jarige leeftijd gekocht Knipoog We hebben haar niet echt dressuur matig getraind.. Vooral in de winter gaan we lekker op buitenrit en in de zomer dan trainen we voor eigenlijk niets Tong uitsteken gewoon puur voor dat ze in beweging blijft Knipoog

Het is en blijft gewoon een moment! Ik ga erg mijn best doen op alle puntjes!

Bedankt iig

@ Cynn_x: Bedankt! Liedje : enrique iglesias Hero Haha!

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:48

Het filmpje doet het niet meer!