Shendie springt aan de hand@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Shendie springt aan de hand@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:00

Ik (we, lisaamor@bokt) ben/zijn bezig met springen van onze lieve ruim 2 jarige mini appaloosa vz.pony Shendie:
De meeste foto's zijn onduidelijk helaas:

Afbeelding
de afzet, van voren genomen:
Afbeelding
weer de afzet:
Afbeelding
overbelicht:
Afbeelding
het neerkomen:
Afbeelding
en een weigering:
Afbeelding

het lijkt alsof ie erg bezweet is, maar hij is grotendeels nat van de regen Knipoog
En?
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 05-01-08 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

chanora

Re: Shendie springt aan de hand@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:02

Vind het er niet echt heel leuk uit zien. Ik vind 2 jaar ook wel erg vroeg om te springen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:04

chanora schreef:
Vind het er niet echt heel leuk uit zien. Ik vind 2 jaar ook wel erg vroeg om te springen

nou ja ze is 2 en een half ongeveer, en ze vind het heel leuk om te springen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:05

haha ziet er leuk uit Tong uitsteken
2.5 jaar en springen is nog neit echt te jong. zolang het maar niet te vaak, te lang, en te hoog wordt Knipoog

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:05

2 jaar?!
Ik zou hem nog lekker een jaar in de wei laten staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:06

Ze kan het leuk vinden, maar met 2,5 springen is veel te vroeg. Er komt veel gewicht op de pezen die nog niet goed volgroeid zijn. Hierdoor kan ze later last krijgen, dus je kan nu beter wachten wil je later nog plezier van haar hebben.

En ik vind de hindernissen ook erg hoog moet ik zeggen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:07

astridjhu schreef:
haha ziet er leuk uit Tong uitsteken
2.5 jaar en springen is nog neit echt te jong. zolang het maar niet te vaak, te lang, en te hoog wordt ;)

Amen

yorin

vind het ook nog wel erg vroeg als ik eerlijk mag zijn.. longeren enzovoort oke.. maar vind zo hoog springen voor een shet van 2 echt vroeg.. En hoe weet jij nou dat hij het leuk vind heeft hij dat verteld Tong uitsteken ik bedoel kijk de laatste sprong?? maar goed het is alleen een tip dat je beter nog even kunt wachten... Ga lekker aan een los touw longeren als je iets wilt doen of wandelen langs de weg.. dit soort dingen

Sambo

Het is best leuk om te zien maar ik vind 2 jaar ook erg jong.
Een paar lage sprongetjes kan geen kwaad maar zo te zien is het best hoog voor een mini.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:08

Rachel_x schreef:
2 jaar?!

Nou, dan krijg ik echt problemen met dat dier, dat zou die echt niet leuk vinden hoor

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:09

Rachel_x schreef:
2 jaar?!

Dat ook alweer niet waarom niet lekker wandelen en vertrouwen opbouwen of af en toe longeren zonder hulp teugels dit soort dingen zijn hardstikke goed.. heb je het later alleen maar makkelijker als je der wilt inrijden

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:10

yorin schreef:
vind het ook nog wel erg vroeg als ik eerlijk mag zijn.. longeren enzovoort oke.. maar vind zo hoog springen voor een shet van 2 echt vroeg.. En hoe weet jij nou dat hij het leuk vind heeft hij dat verteld Tong uitsteken ik bedoel kijk de laatste sprong?? maar goed het is alleen een tip dat je beter nog even kunt wachten... Ga lekker aan een los touw longeren als je iets wilt doen of wandelen langs de weg.. dit soort dingen

dat is dus onze fout, als shendie weigert is er een goede reden voor, dan is het onze fout. waarschijnlijk hebben we dan niet recht aan gereden ofzo. En longeren daar zijn we mee bezig maar dat vind ze verschrikkelijk

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:10

yorin schreef:
.. longeren enzovoort oke..

Dát is nog eens een goed advies, ga longeren met je jonge paard Clown

Ik vind het er leuk uitzien, maar misschien kun je wat meer oefenen met bijvoorbeeld balkjes lopen? Dat vind hij denk ik net zo leuk en het is beter voor je pony Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:11

saskiakefie schreef:
Rachel_x schreef:
2 jaar?!

Nou, dan krijg ik echt problemen met dat dier, dat zou die echt niet leuk vinden hoor

Je kan ook andere dingen doen, wat je nu doet is gewoon slecht.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:11

yorin schreef:
Rachel_x schreef:
2 jaar?!

Dat ook alweer niet waarom niet lekker wandelen en vertrouwen opbouwen of af en toe longeren zonder hulp teugels dit soort dingen zijn hardstikke goed.. heb je het later alleen maar makkelijker als je der wilt inrijden

longeren kan dus niet, wandelen mag niet van de eigenaar en verder heeft ze veel te veel energie voor 'rustige' dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:12

longeren vind ik veel slechter dan 1 keer in de zoveeltijd springen hoor Knipoog

longeren is voor een jong paard veeel en veeel slechten dat een keerte springen hoor Knipoog

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:13

Oke, wandelen vind ik nog wel kunnen, maar dat zware werk zou ik echt laten hoor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:14

en zo jong is het niet, sommige paarden worden met 2 ingereden en moet met 2 en een half onder het zadel springen.. Dat is WEL slecht als je het mij vraagt

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:15

astridjhu schreef:
longeren vind ik veel slechter dan 1 keer in de zoveeltijd springen hoor Knipoog

longeren is voor een jong paard veeel en veeel slechten dat een keerte springen hoor Knipoog

Oke ga mij 1 reden geven waarom longeren slecht is dan? Ik bedoel af en toe een paar rondes lopen.!? ga mij niet vertellen dat longeren slechter is dat zo hoog springen op deze leeftijd... Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:17

Longeren is echt héél slecht voor jonge paarden, misschien moet je de zoekfunctie eens gebruiken, dan kom je honderden topics tegen.

Ik denk dat de onderzoeken jou gaan vertellen dat longeren net zo slecht is als springen Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:18

Dab laat je dr eerst even lekker zelf los rennen, rare moves maken net alsof je haar gaat pakken.

Voor zo'n jong beestje is het leuker als je spelletjes gaat spelen.
En spelerwijs wennen aan klapperende dekens, dekjes, handoek op de grond en er overheen lopen, paraplu's etc.

Springen moet je met dit beestje echt niet gaan doen.
Wacht daar nog maar minstends een vol jaar mee.
Longeren idem dito.

Leer 'm goed meelopen, volgen, stoppen wanneer jij stopt etc.
Voetjes geven en uitkrabben gaat al helemaal toppie elke keer? En aan de staart zitten? Staart wassen met water enzo straks als het weer wat warmer is? Voetjes afspuiten ook nu al geen probleem?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:20

Is die echt 2 jaar? Dan zou ik niet verder gaan met dit. Dit is niet goed voor zo'n jonge pony. Kan je je dat zelf ook niet voorstellen?

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:21

wij beginnen met de paarden met longeren altijd met 2.5 1 keer in de week..! nou nooit iets aan gemerkt hoor.. beest rent 10 min even een paar rondjes..En moet je kijken gaat allemaal prima als je het maar met mate doet.. Naar mijn inzien is springen veel slechter voor de gewrichten.. Ik bedoel als je het zo gaat bekijken dan is alles slecht voor een paard en kan beter iedereen stoppen met paardrijden hahah... Ik zie het zo misschien een andere bokker weer anders.. ik vind gewoon dat als je 1 keer in de week ong.. 10 min longeert dat daar niets mis mee is op een leeftijd van 2.5 jaar.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:22

Hannanas schreef:
Dab laat je dr eerst even lekker zelf los rennen, rare moves maken net alsof je haar gaat pakken.

Voor zo'n jong beestje is het leuker als je spelletjes gaat spelen.
En spelerwijs wennen aan klapperende dekens, dekjes, handoek op de grond en er overheen lopen, paraplu's etc.

Springen moet je met dit beestje echt niet gaan doen.
Wacht daar nog maar minstends een vol jaar mee.
Longeren idem dito.

Leer 'm goed meelopen, volgen, stoppen wanneer jij stopt etc.
Voetjes geven en uitkrabben gaat al helemaal toppie elke keer? En aan de staart zitten? Staart wassen met water enzo straks als het weer wat warmer is? Voetjes afspuiten ook nu al geen probleem?

voetjes uitkrabben gaat altijd goed, ze kan immers ook voetje geven op comm. Zelf rent ze niet veel als ze los is, ze staat dan alleen te grazen, en die schriktraining hebben we al ee n keer gedaan maar ze vind bijna niks eng, en we wisselen het gewoon erg af. We doen ook veel vrijheidsdressuur met haar. En afspuiten weten we niet echt, maar het is nu winter Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:23

Oke, als jij dat zo ziet en jij werkt daar lekker mee in de praktijk moet je dat vasthouden Lachen . Wij zijn meer voor de lange rechte einden op jonge leeftijd omdat de pezen daarvan opharden en je de gewrichten niet zo belast als je doet met het lopen op een kleine circel Lachen .
Maar zoals je zelf al zei: ieder zijn ding toch Lachen