De meeste foto's zijn onduidelijk helaas:

de afzet, van voren genomen:

weer de afzet:

overbelicht:

het neerkomen:

en een weigering:

het lijkt alsof ie erg bezweet is, maar hij is grotendeels nat van de regen

En?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

chanora schreef:Vind het er niet echt heel leuk uit zien. Ik vind 2 jaar ook wel erg vroeg om te springen

astridjhu schreef:haha ziet er leuk uit
2.5 jaar en springen is nog neit echt te jong. zolang het maar niet te vaak, te lang, en te hoog wordt ;)

ik bedoel kijk de laatste sprong?? maar goed het is alleen een tip dat je beter nog even kunt wachten... Ga lekker aan een los touw longeren als je iets wilt doen of wandelen langs de weg.. dit soort dingen Rachel_x schreef:2 jaar?!
Ik zou hem nog lekker een jaar in de wei laten staan!

Rachel_x schreef:2 jaar?!
yorin schreef:vind het ook nog wel erg vroeg als ik eerlijk mag zijn.. longeren enzovoort oke.. maar vind zo hoog springen voor een shet van 2 echt vroeg.. En hoe weet jij nou dat hij het leuk vind heeft hij dat verteldik bedoel kijk de laatste sprong?? maar goed het is alleen een tip dat je beter nog even kunt wachten... Ga lekker aan een los touw longeren als je iets wilt doen of wandelen langs de weg.. dit soort dingen
yorin schreef:.. longeren enzovoort oke..
saskiakefie schreef:Rachel_x schreef:2 jaar?!
Nou, dan krijg ik echt problemen met dat dier, dat zou die echt niet leuk vinden hoor
yorin schreef:Rachel_x schreef:2 jaar?!
Dat ook alweer niet waarom niet lekker wandelen en vertrouwen opbouwen of af en toe longeren zonder hulp teugels dit soort dingen zijn hardstikke goed.. heb je het later alleen maar makkelijker als je der wilt inrijden

astridjhu schreef:longeren vind ik veel slechter dan 1 keer in de zoveeltijd springen hoor
longeren is voor een jong paard veeel en veeel slechten dat een keerte springen hoor

Hannanas schreef:Dab laat je dr eerst even lekker zelf los rennen, rare moves maken net alsof je haar gaat pakken.
Voor zo'n jong beestje is het leuker als je spelletjes gaat spelen.
En spelerwijs wennen aan klapperende dekens, dekjes, handoek op de grond en er overheen lopen, paraplu's etc.
Springen moet je met dit beestje echt niet gaan doen.
Wacht daar nog maar minstends een vol jaar mee.
Longeren idem dito.
Leer 'm goed meelopen, volgen, stoppen wanneer jij stopt etc.
Voetjes geven en uitkrabben gaat al helemaal toppie elke keer? En aan de staart zitten? Staart wassen met water enzo straks als het weer wat warmer is? Voetjes afspuiten ook nu al geen probleem?
. Wij zijn meer voor de lange rechte einden op jonge leeftijd omdat de pezen daarvan opharden en je de gewrichten niet zo belast als je doet met het lopen op een kleine circel
.