Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

CarolineXxX schreef:Kan het niet zo zijn dat hij klachten aan zijn hoeven heeft? Dat hij onder het rijden met druk op zijn hoeven pijnlijk gaan lopen en dus staakt.. Ik denk in iedergeval dat je moet proberen te rijden met een vrij los teugeltje en niet te veel beendruk (weet niet of je dat al doet?) In ieder geval wel goed dat je zn zadel hebt laten nakijken en de tanden heb laten vijlen want daar liggen de meeste problemen bij het staken.
tatjalove schreef:Zijn hoeven had ik nog niet aan gedacht, ze zijn wel erg kort (maar hij staat dan ook wel 9 van de 10 keer met zijn hoeven te schrapen waardoor de voorkant nogal hard afslijt).
Ik weet niet of een hoefsmid dat eigenlijk gelijk hoort te zien? want die heeft er nog niks over gezegd, die zei zelfs dat ie mooie hoeven heeft.
Bucalouas schreef:Of je loopt heel erg te trekken. Probeer niet streng te zijn in je handen en je moet ook niet zagen etc doe je dit niet voorkom je het staken ook een beetje;)

tatjalove schreef:De osteopaat is pas geweest en nu heeft hij geen last meer van zijn rug..
tatjalove schreef:Maar nu hij 6 weken niet heeft hoeven werken begint het 'geklooi', aan de longe en als ik een stuk met hem ga wandelen loopt hij wel goed door, daarom denk ik zelf niet aan iets lichamelijks..maar wat is het dan wel?
tatjalove schreef:Maar nu hij 6 weken niet heeft hoeven werken begint het 'geklooi', aan de longe en als ik een stuk met hem ga wandelen loopt hij wel goed door, daarom denk ik zelf niet aan iets lichamelijks..maar wat is het dan wel?

unamie schreef:tatjalove schreef:De osteopaat is pas geweest en nu heeft hij geen last meer van zijn rug..
Een osteopaath doet niets aan de spieren!
En laat 85% Van de paarden in min of meerdere maten spierpijn hebben!tatjalove schreef:Maar nu hij 6 weken niet heeft hoeven werken begint het 'geklooi', aan de longe en als ik een stuk met hem ga wandelen loopt hij wel goed door, daarom denk ik zelf niet aan iets lichamelijks..maar wat is het dan wel?
Rijden/longeren (is belasten) of wandelen aan de hand (=onbelast) is een groot verschil !

tatjalove schreef:Ook als ik hem los in de bak gooi gaat hij lekker rennen en flink bokken en rollen, ik denk dat hij het bokken en rollen ook wel zou laten als hij last heeft van zijn rug?
Ineke2 schreef:Wat zegt je intructrice dan op het moment dat hij wil gaan staken? Als het goed is moet zij het vanaf de grond al zien voor jij het doorhebt. Dat moet jij gaan leren aanvoelen zodat je hem voor kan zijn.
Je schreef net ook al dat je af en toe te laat bent met been bijgeven als hij terugkomt in tempo zonder dat jij dat wilt. Met dit soort dingen moet je erg consequent en snel zijn.