Seven @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Seven_

Seven @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:26

Seven is ee 4 jarige ruin en ik heb hem vanaf juni

hier zat ik er voor het eerst op ik zit een beetje naar voor
Afbeelding

voor het eerst springen
Afbeelding

weer springen
Afbeelding

en een klein filmpje van springen
http://tinypic.com/player.php?v=72jn96v&s=1

tips zijn altijd welkom

_Seven_

Re: Seven @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:40

niemand tips

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:41

beetje weinig fotos om dr echt een beeld van te krijgen,
ik vind echt dat je op de 1e foto echt beroerd erop zit,filmpje ga ik even bekijken,

ook het filmpje kan ik weinig mee,behalve dan dat het lijkt dat je het moeilijk vind balans te houden na de sprong,je kiept namelijk wat na voren
Laatst bijgewerkt door lique op 03-01-08 14:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:42

Ik vind het een beetje weinig fotos om tips te geven. Knipoog

Foto 1: meer naar achteren zitten.

Ik vind ook dat je erg naar voren valt bij het filmpje, maar die vind ik ook te kort voor een beoordeling
Laatst bijgewerkt door Kwal op 03-01-08 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:46

Op de 1e foto lijk je je handen in zijn schoft te willen duwen, op de laatste foto heb je al een veel meer ontspannen zit.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:19

Alweer een bekend gezicht!
Heel veel succes van het weekend, zet 'm op!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:14

Ja, kan ook weinig zeggen van de foto's. Eerste geef je zelf al aan dat je er niet goed opzit, dus heeft geen nut om daar nog iets over te zeggen.
Moet wel zeggen dat als je met een jong paard voor eerst gaat springen, dat ik geen oxer-achtige sprong neer zou zetten, maar gewoon lekker simpele kruisjes.

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:18

je beugels lijken mij iets aan de korte kant, maar ja kan ook vertekend beeld zijn...en ook ik zou inderdaad een simpel kruisje zetten voor zo'n jong paard...
Wel een supermooi paardje heb je!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:14

Leuk diertje hoor! Ga inderdaad rechtop zitten (neem eens een zitles, altijd fijn!), beugels een of twee gaten korter, en zoek je balans. Zonder teugels rijden, zonder beugels rijden, zonder zadel rijden, etc. Zoek de plek op je paard waar je perfect zit en je benen gewoon lekker naar beneden laten hangen en daar horen je beugels te zitten.

Verder veel succes met springen!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:18

Jethafa schreef:
Leuk diertje hoor! Ga inderdaad rechtop zitten (neem eens een zitles, altijd fijn!), beugels een of twee gaten korter, en zoek je balans. Zonder teugels rijden, zonder beugels rijden, zonder zadel rijden, etc. Zoek de plek op je paard waar je perfect zit en je benen gewoon lekker naar beneden laten hangen en daar horen je beugels te zitten.

Verder veel succes met springen!

Dit zou ik persoonlijk niet doen op een jong paard.. Enige wat ik je kan aanraden is om les te geven, een instructrice kan toch meer zien en dus aanwijzigingen geven dan wij dat kunnen. Succes

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:47

Waarom kan dit niet op een jong paard maar mag er wel met een beroerde houding gesprongen worden op een jonge pony?

Doordat je je benen naar voren afsteekt compenseer je door naar voren te gaan hangen, anders klap je weer terug naar achter en ga je achter de bewegingen aan en is verlichte zit aannemen ook zeer moeilijk.
Probeer je benen vanuit je heup meer naar achter te leggen zodat er een rechte lijn ontstaat van schouder via heup naar hak, ga dan eerst oefenen op de verlichte zit voor je springt. Ook kun je proberen om bijvoorbeeld 1 stap te zitten en 2 te staan etc. Je rug kun je blokje voor blokje stapelen tot alle wervels recht en stevig, doch soepel, op elkaar gestapelt staan. Blijf vooral in je onderrug bewegelijk. Dan je schouders en bovenamen zwaar laten afhangen maar niet vastzetten. En je onderarmen denkbeeldig laten drijven op water en het verlengde van je teugels zodat er een rechte lijn ontstaat van bitring naar elleboog

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:51

k kan er eigenlijk niks over zeggen
te weinig foto''s en
te kort filmpje

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:52

ik vind je er eerlijk gezegd niet zo goed op rijden,

en bij springen zou ik toch eerst even nog wat balkjes pakken,

want je valt wel erg naar voren, veel succes

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:15

CiiSau schreef:
ik vind je er eerlijk gezegd niet zo goed op rijden,

en bij springen zou ik toch eerst even nog wat balkjes pakken,

want je valt wel erg naar voren, veel succes

mag ik jullie er even op wijzen dat de eerste 2 foto's gemaakt zijn toen TS er voor het eerst op reed bij de verkoper. Alleen de laatste foto is toen Seven net thuis was. Ts is gewoon erg trots op haar pony en presteert, inmiddels (een half jaar later) zeer goed op de wedstrijden. Ik vind dat de foto's inderdaad niet helemaal een goed beeld geven van hoe het nu gaat, maar begrijp dat je het leuk vindt om ze toch te laten zien. Succes verder met Seven, maar dat gaat vast helemaal goed komen!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:44

lailapri schreef:
Waarom kan dit niet op een jong paard maar mag er wel met een beroerde houding gesprongen worden op een jonge pony?

Zeg ik dat? Enige wat ik ze is dat ik persoonlijk niet zonder zadel cq teugels op een jong paard zou gaan zitten. Over de houding heb ik niks gezegd omdat het wel duidelijk mag zijn dat dit niet juist ik. Daarom geef ik een mogelijke oplossing voor dit probleem: les Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:56

Juin schreef:
mag ik jullie er even op wijzen dat de eerste 2 foto's gemaakt zijn toen TS er voor het eerst op reed bij de verkoper. Alleen de laatste foto is toen Seven net thuis was. Ts is gewoon erg trots op haar pony en presteert, inmiddels (een half jaar later) zeer goed op de wedstrijden. Ik vind dat de foto's inderdaad niet helemaal een goed beeld geven van hoe het nu gaat, maar begrijp dat je het leuk vindt om ze toch te laten zien. Succes verder met Seven, maar dat gaat vast helemaal goed komen!

Waarom laat ze dan niet meer foto's zien van de vooruitgang die is geboekt. De reacties kunnen ook alleen maar gaan over wat ze laat zien en dat is blijkbaar niet zoals het er nu aan toe gaat, maar dat kunnen wij bokkers niet zien.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:14

Meryl schreef:
lailapri schreef:

Zeg ik dat? Enige wat ik ze is dat ik persoonlijk niet zonder zadel cq teugels op een jong paard zou gaan zitten. Over de houding heb ik niks gezegd omdat het wel duidelijk mag zijn dat dit niet juist ik. Daarom geef ik een mogelijke oplossing voor dit probleem: les Knipoog

oke communicatiefout Knipoog
excusses

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:42

Ineke2 schreef:
Juin schreef:

Waarom laat ze dan niet meer foto's zien van de vooruitgang die is geboekt. De reacties kunnen ook alleen maar gaan over wat ze laat zien en dat is blijkbaar niet zoals het er nu aan toe gaat, maar dat kunnen wij bokkers niet zien.

srry heb nog niet meer foto's alleen heeeeeel wazige foto's

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:46

Het commentaar is eigenlijk allemaal al gegeven, en ik ben het er mee eens. Leuke pony verder.

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:47

Ik moet wel lachen om het gezicht dat je bij het springen trekt Haha! , helemaal ontspannen ging het toen niet!

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:49

Beckie schreef:
Ik moet wel lachen om het gezicht dat je bij het springen trekt Haha! , helemaal ontspannen ging het toen niet!

we gingen toen parcour springen en ik wist niet meer waar ik heen moest dus ik was erg diep aan het nadenken

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:13

ziet er goed uit, erg leuke pony Tong uitsteken
volgens mij zijn jullie meer een spring combinatie zo Tong uitsteken
je geeft wel netjes mee ook,

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:18

ik vind het eerlijk gezegd niet echt goed te beroordelen.
op de 1e foto laat je je handen op zijn schouder rusten probeer die meer omhoog te houden.
en het filmpje beetje te kort filmpje en je valt naar voren als je heb gesprongen.
wel een super mooi beestje is het. Haha!

illousion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:11

idd wat juin zegt ze is inmiddels heel veel vooruit gegaan. er moeten snel nieuwe foto's komen om en beeld van nu te krijge en succes met de wedstrijd en je gaat die prijs van hoogste punten over 3 wedstrijden. Clown

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 19:13

illousion schreef:
idd wat juin zegt ze is inmiddels heel veel vooruit gegaan. er moeten snel nieuwe foto's komen om en beeld van nu te krijge en succes met de wedstrijd en je gaat die prijs van hoogste punten over 3 wedstrijden. Clown

dankje maar heb geen goede foto's