Maar met goede instructie gaat dit ontzettend vooruit en ik geloof dat het zeker goed gaat komen.
Alleen ondertussen rijd ik dus ook weleens buiten, en daar is het eigenlijk alleen maar turbo
Ze is nog wel gewoon bestuurbaar en niet gevaarlijk in het verkeer (anders zou ik niet naar buiten gaan) alleen vorige keer bij de Boktstrandrit had ik op een gegeven moment niks meer te vertellen. Nuala gaat dan zo hard dat ik meer een toevallige meelifter ben die niks meer te vertellen heeft. Ik kan nog wel sturen, maar heb de snelheid dus niet meer onder controle. Het enige wat dan overblijft is klemmen en aan de teugels hangen, wat natuurlijk helemaal niet werkt.. Ze doet dit eigenlijk alleen in de bossen enzo, niet op straat daar is ze niet zeker genoeg voor, en natuurlijk vooral als er andere paarden bij zijn.Wat ik dus wil vragen, is het niet slim om er een noodrem aan te hangen?
En wat is dan geschikt? Ik heb het zelf niet op een slof of thiedemann eigenlijk... Maar als ze zo snel gaat komt haar hoofd ook omhoog, dus misschien dat een martingaal helpt?
Ik rij haar met een dubbelgebroken bit.
Hebben jullie een "noodrem" op je paard?