Ik ben al aan het draven.
Op een goed tempo.
Dan ga ik doorzitten
En ik doe mijn binnenbeen op de singel en de buiten been erachter. En ik spring in de galop aan.
Hebben jullie nog tips of aanvullingen hieraan?
Laat het weten.
Thanks
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.xannemijn schreef:wat vervelend , ik heb altijd geleerd
als je pony niet goed wilt aan springen ,.. dat je op een kleine volte moet in
draf.
en dan je paard naar binnen laten kijken. en dan aan springen.
als dat niet lukt steeds op nieuw proberen zo lukt het meestal wel
Veel succes
wupke schreef:@ Liseef: Het lijkt mij dat als een paard als een gek door de bak aan het rennen is en jij laat hem aangaloperen dat die verkeerd aanspringt. Althans die van mij wel. Ik zou juist een rustige gecontroleerde draf en dan aangaloperen. Alleen als je paard moeite der mee heeft (net als die van mij) hebben deze hulpen al vrij weinig zin.
Alleen maakt het bijvoorbeeld voor weinig paarden uit als die bijvoorbeeld vanuit verzamelde draf aanspringen in galop
En vanuit een gecontroleerde draf aanspringen gaat altijd beter, bij elk paard. Welke hulpen zouden trouwens geen zin hebben? Galophulp? Die zul je toch moeten geven, wil je correct in galop aanspringen, als je dat bedoelt. xannemijn schreef:wat vervelend , ik heb altijd geleerd
draf.
Veel succes
xannemijn schreef:wat vervelend , ik heb altijd geleerd
draf.
Veel succes
Sonja schreef:O sorry ik zie het nu pas. Mijn reactie was dus op de openingspost, niet als reactie op jouw post joellover.
Renee__ schreef:lijkt me niet dat het paard goed kan aanspringen op een kleine volte.
Pletje123 schreef:Zorgen dat je in ieder geval niet teveel stelling naar binnen hebt. Als je paard vaak verkeerd aanspringt, kan je het best wat naar buiten gaan zitten. Zorg dat je goed contact heb op je buitenteugel.
Wat betreft het doorzitten: zorg dat je paard ontspannen is tijdens het doorzitten voordat je aanspringt. En gebruik een stemhulp zoals "let op" en maak een kleine ophouding om het paard attent te maken dat er iets komt. Dan leg je je buitenbeen ongeveer een handbreedte naar achteren en je binnenbeen op de singel. Vervolgens drijf je met beide benen en dan voornamelijk met je binnenbeen.
Als het paard dan alsnog verkeerd aanspringt, probeer je het gewoon opnieuw door het paard rustig terug te nemen in draf en vervolgens ga je weer rustig doorzitten en geef je dezelfde hulpen.

_joellover_ schreef:Sonja schreef:O sorry ik zie het nu pas. Mijn reactie was dus op de openingspost, niet als reactie op jouw post joellover.
Haha ik dacht al :p
Celia: ik denk dat de Ts hier niet veel aan heb jij zegt wat zei al doet.
ik denk dat jet het beste eerst op de volte kunt proberen en anders de gebroken lijn versie kunt doen maar dan moet je paard wel goed op je been reageren !
Mijn paard was heel erg lui aan het been(is) en rijd al heel lang met moeite de rechtergalop en nu lukt het eindelijk en doet ze hem ook redelijk van stap naar galop het is echt heel erg oefenen en telkens aanspringen wanneer jijwilt en stoppen wanneer jij wilt!