Liqeur & ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinette

Liqeur & ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:07

maandag was mn vriend mee gegaan naar liqeur dus die heb ik natuurlijk n camara in zn handen geduwd zodat ie foto's kon maken

eerst ff lekker aan lange teugel losstappen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eerste 2 foto's van t draven zijn met te lange teugel, daarna gewoon opgepakt.
Afbeelding

Afbeelding

hier luisterde ze volgens mij niet naar mn buitenbeen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

20 foto's later vond liqeur dat ze toch nog even moest schrikken van de camera z06 :mrgreen:
Afbeelding

ff elastiek dr af halen en lekker uitstappen
Afbeelding

en natuurlijk nog ff snel stilstaan om foto's te maken
Afbeelding

Afbeelding

vergeleken met vorige rijfoto's van mij en liqeur vind ik er wel al wat verbetering in zitten.
hier ff linkjes van de vorige rijfoto's die ik heb...ongeveer 2 maanden geleden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y7MRKY3F.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJBORGC6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BYTMI4W.jpg
vind dat ze dr achterhand er al wat beter onderzet en dat ze wat meer 'aan de teugel' loopt en heb t id dat mn houding al iets verbeterd is ten opzichte van de oude foto's...nog niet helemaal je van het, maar meer zo van: t topje van de ijsberg Tong uitsteken

wat vinden jullie dr van???

Flew

Re: Liqeur & ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:09

Leuk paard. Zie ik het nou goed en heb je 2 dekjes én een bontje onder het zadel? Waarom is dat? Lachen

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:19

eerst n heel dun lapje stof...denk dat dat is om de haren n beetje uit n dekje te houden...daarna dus t dekje en dan nog n bontje ja...
tis mn verzorgpaard en eigenaresse doet t altijd zo, dus wie ben ik om t anders te doen Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:23

Je kunt dingen altijd bespreekbaar maken met de eigenaar, want dingen die de eigenaar wil zijn niet altijd goed.
Ook vraag ik me af, waarom je met die hulpteugel rijd.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:26

omdat ik zelf liqeur nog niet echt aan de teugel kan rijden en dit maakt voor mij net dat beginnetje en het is voor liqeur zo ook prettiger

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:28

leuk paard! Komt wel goed met jullie. En als het je niet dwars zit hoe zij het graag wilt hebben is het volgens mij niet nodig om er een punt van te maken toch?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:29

als het dunne dekjes zijn is het geen drama als er maar goed op de schoft gelet wordt. Er zit verbetering in

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:49

t extra dunne lapje stof en t bontje onder t zadel liggen er prima onder zo, dus hoef er idd geen punt van te maken Knipoog

thnx voor jullie reacties nog Lachen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:18

Een paard aan "de teugel"rijden leer je niet met een hulpteugel, teminste niet op de correcte manier.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:22

nee dat zei ik toch ook niet.
het elastiek hangt eraan omdat ik nog niet zo goed ben in het aan de teugel rijden van paarden en zo heb ik net ff dat kleine beginnetje om op verder te borduren.
tegelijkertijd is het voor liqeur ook prettiger

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:24

Quinette schreef:
het elastiek hangt eraan omdat ik nog niet zo goed ben in het aan de teugel rijden van paarden en zo heb ik net ff dat kleine beginnetje om op verder te borduren.

Nogmaals aan de teugel rijden leer je niet met een hulpteugel.....Dat is het gevolg van een ontspannen, op eigen benen lopend en nageeflijk paard....
Heb je les?

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:28

het elastiek helpt me idd wel n beetje...het maakt t begin.
maar verder vind ik niet dat het veel nut heeft.
als liqeur eenmaal geen druk meer ondervind van t elastiek zal ik t toch echt zelf moeten doen.
maja...maakt verder ook niet uit.

ik wilde graag wat bruikbaar advies via dit topic krijgen en eventueel wat vergelijkingen met de oude foto's.

ja ik heb les van de eigenaresse...

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:29

Esther28 schreef:
Quinette schreef:

Nogmaals aan de teugel rijden leer je niet met een hulpteugel.....Dat is het gevolg van een ontspannen, op eigen benen lopend en nageeflijk paard....
Heb je les?

Precies.. wat jij wil is hem PERSEE aan de teugel laten lopen op een heel verkeerde manier. Ik denk dat je eerst moet leren hem lekker onder je te rijden en les te nemen daarin.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:32

nou...dan kun je toch gewoon zeggen dat ik aan die dingen moet gaan werken??? (onspannen, op eigen benen lopen nageeflijk.....) geef dan iets van tips ofzo, zodat ik dingen kan verbeteren.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:34

Ok: tips:
Neem zitlessen zodat je een correcte onafhankelijke zit kan ontwikkelen; je geeft zelf aan dat je zit niet goed is, dus dan kan je nooit van je paard verwachten dat ie ontspannen op zn eigen pootjes loopt.
Zoek een instructeur die je op de correcte manier les geeft, ipv meteen een hulpteugel dr aan te gooien omdat ie in de krul moet lopen.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:35

Quinette schreef:
nou...dan kun je toch gewoon zeggen dat ik aan die dingen moet gaan werken??? (onspannen, op eigen benen lopen nageeflijk.....) geef dan iets van tips ofzo, zodat ik dingen kan verbeteren.

daar heb je gelijk in Vork maar wij vallen je ook niet aan hoor! Die dingen die jij net opnoemt zijn al tips. aan die dingen kun je gaan werken en als hij lekker loopt kun je werken aan het 'aan de teugel lopen'

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:37

Ik weet dat het niet makkelijk is, maar op de lange termijn zal je zien, met de correcte instructie je veel meer plezier zal hebben van een goede basis. Pas vanuit een goede basis kan je namelijk verder komen.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:40

Precies. Vraag gewoon aan je instructrice of ze je wilt helpen met je houding. Ik denk dat je ook gerust zonder de hulpteugel kan rijden want zo op de foto's te zien heeft het niet veel nut en leer je veel meer van om zonder te rijden.

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:41

zoo jij durft.. foto's met hulpteugel op bokt Gaaaap Tong uitsteken haha
maarja.. ik vind het er nog niet zo verkeerd uit zien.. als je maar niet afhankelijk word van die hulpteugels Knipoog succes er mee!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:48

jullie gaven in mijn ogen idd kritiek waar ik niks mee kon, dus ik voelde me idd n beetje aangevallen ja. Bloos
maar ik snap dat jullie t goed bedoelen Knipoog

ik zal eens met de eigenaresse overleggen of de hulpteugel er niet af kan blijven... denk ook niet dat ze daar moielijk over zal doen ofzo.

haha, ja tis wat he...
weet ik voor de volgende keer dat als ik foto's ga maken, de hulpteugel dr af moet blijven en als er geen foto's worden gemaakt weer lekker dat ding dr aan Clown Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:51

Ik zou idd die slofteugel eraf halen, les nemen en evt. zitlessen nemen.

Het klopt dat je het zelf moet doen als Liquer (leuke naam trouwens!) geen druk ondervindt van de slofteugel. Maar wat je daarmee bereikt in dit geval is dat hij zijn hoofd naar voren steekt, merkt dat er druk op het bit komt en vervolgens achter de teugel kruipt. Dan loopt ie wel met z'n koppie omlaag, maar niet aan de teugel Lachen

Het is niet erg als hij met z'n hoofd 'hoog' loopt. Aan de teugel lopen is een teken van ontspanning, geen 'kunstje'. Dat bereik je door actief van achteren naar voren te rijden; goed voorwaarts houden en van voren opvangen in je hand. Ik zou daar wel een instructrice voor zoeken, ik vond zelf het maken van de ophoudingen/spelen met de teugel erg lastig, omdat je nogal snel geneigd bent teveel op te houden.

Ik ben wel benieuwd naar foto's van als je een paar lessen hebt gehad, ik denk dat er dan al een heel ander plaatje uit komt Lachen

Enne, voor wat betreft die foto's, dat is jezelf voor de gek houden Knipoog Imo kun je beter dit soort foto's plaatsen en (zinvolle) tips krijgen, dan een foto van een paardje dat mooi in de krul loopt maar waar altijd een slof omheen hangt. Ik maak zelf ook wel eens een fout en ik zal vast niet de enige zijn, maar fouten zijn er om gemaakt te worden en vooral: om van te leren Lachen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:53

haha dat is jezelf voor de gek houden, maar zoals Japadour ook al aangeeft, zie ik echt het nut niet van die hulpteugel hoor.
Maak idd volgend keer eens dezelfde fotos maar dan zonder hulpteugel. Maar is de eigenaar instructrice of geeft ze je gewoon les in haar manier van rijden? Daar zit ook nogal een verschil in.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:00

ik denk dat ik je uitleg wel snap (dat stukje van van achter de teugel kruipen)
en idd...fouten zijn er om van te leren en dat ga ik zeker doen.
zal over n tijdje weer wat foto's plaatsen (zonder elastiek Knipoog) en hoop dat jullie dan al wat verbetering zien.

de eigenarsse heeft wel cursussen gevolgd om les te kunnen geven dus ze is wel officieel intsructice...maar denk dat het toch n klein beetje combinatie is van wat jij zegt.
zij rijd liqeur natuurlijk ook regelmatig en ze probeert mij dan zeg maar uit te leggen hoe zij sommige dingen doet en wat voor effect dat op liqeur heeft

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:02

Nou succes ermee en ik ben benieuwd naar de volgende rijfotos.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:06

Ik heb zelf ook de nodige verzorgpaarden met les gehad en persoonlijk vind ik het helemaal niet fijn om van de eigenaren les te krijgen. Bloos Zij doen dingen op hun manier, maar dat wilt niet zeggen dat er geen andere en misschien zelfs betere manier is. Mijn ervaring is dat eigenaren nogal vastgeroest zijn in hun manier van rijden en dat hoeft niet jouw manier van rijden te zijn. En zo is het ook met instructrices: misschien moet je 5 verschillende lesgeefmensen proberen voor je iemand vind die jij begrijpt, die het over kan brengen, en die lesgeeft op een manier waar jij mee kunt leven, misschien is het het eerste lesgeefmens. Je moet in elk geval doen wat je hart en je verstand je ingeven, klikt het niet dan is het exit lesgeefmens en verder zoeken Lachen

Ik mag aannemen aan dat de eigenaresse van je verzorgpaard er wel mee akkoord wilt gaan als jij les wilt van iemand anders, iemand met een 'frisse blik'. Lachen