Sirius_@Nimondro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Sirius_@Nimondro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 18:02

Ja jullie hebben waarschijnlijk al gelezen dat ik op zoek was naar een paard en dat ik vandaag zou kijken. Maar tot nu toe heb ik geheim gehouden wAAr ik ging kijken.
Eerst even afwachten hoe het was maar ik ben helemaal verliefd.
Hier een aantal foto's, ik heb 2 jaar niet gereden, zat nu op een vreemd paard, was al erg stijf (Ja ik stapte errug elegant op of niet Ilona Knipoog)
Hij zou eventueel pas over een paar maanden hierheen komen en in de tussentijd ga ik en flink aantal priv'elessen rijden om t rijdgevoel weer terug te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik zit van verre goed maar met name de draf was erg wennen. Of eigenlijk was het hele rijden weer wennen Bloos
Maar ik heb heerlijk genoten.
Ik ga binnekort nog bij een 8 jarige kwpner kijker, die 5 jaar geleden van mij zou worden maar door omstandigheden werd hij verkocht. Nu kan ik hem eventueel 'terug' kopen.
Mar hoe dan ook, Nimondro is alles wat ik zoek in een eigen paard, braaf, mooie maat, lief.. Het gaat een moeilijke keus worden.
Bedankt Ilona dat ik even mocht rijden en binnekort kom ik weer, heb nog niet eens gegaloppeerd Bloos

Pikeur

Re: Sirius_@Nimondro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:06

Mooi paard is het Ja
Succes met het kiezen van een paard.. lijkt me wel erg moeilijk zeker omdat je die andere al kende.
Ziet er goed uit, zeker als je al 2 jaar niet meer gereden hebt Ja

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:08

Wat leuk.
Veel succes met de keuze maken, dat zal wel moeilijk worden.
Ik wacht af wat je keus zal worden.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:09

Wat leuk!
Knap dat je na 2 jaar weer op een onbekend paard durft te stappen. Mooi paardje. Lachen

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:12

Ziet er leuk uit maar ik snap niet dat je 2 jaar niet gereden hebt en dan ineens een paard gaat kopen ?

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:35

Het rijden ziet er goed uit, zeker als ik zie dat je 2 jaar niet hebt gereden OK dan! . Vind jullie wel een goed team, nog veel succes met het kiezen (en je lessen Haha!)!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 18:41

weemi_4 schreef:
Ziet er leuk uit maar ik snap niet dat je 2 jaar niet gereden hebt en dan ineens een paard gaat kopen ?

Als ik het maar snap toch?
En het is niet ineens, zoals ik al zei blijft hij (of de andere) nog even staan en ga ik een aantal privelessen rijden om er weer in te komen.

wn en de rest bedankt Haha!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:44

Hee, leuk paardje pam Haha!
Hoe groot is hij/zij ?
Ben idd benieuwd wat je keuze gaat worden, succes in ieder geval.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 20:03

Hij is 159, staat ook op ea. Is van Ilona/Jurga op bokt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:00

Ziet er goed uit hoor!!! Ja Komt helemaal goed met jou en Nimondro! Ik ben benieuwd wie je gaat kiezen, maar ik vind jullie zo toch wel een hele leuke combinatie en ik denk dat je veel van hem kunt leren! Ja

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 22:09

Het is gewoon een heerlijk dier! Dat maakt de keuze moeilijk..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:16

ziet er leuk uit Lachen
mooi paard
heel veel plezier verder met rijden

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:19

Leuke Nimondro! Zou leuk zijn als ie in "beeld" blijft! Ziet er ook leuk uit samen! Succes met het maken van je keuze.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 00:58

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:10

Heeee, daar zijn de foto's! Vind dat je het goed gedaan hebt gister hoor, plaatje is nooit in één keer mooi, dat zag je wel toen ik er weer eens op ging zitten. Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:18

Ik vind het helemaal niet zo verkeerd uitzien, hoor.
Het plaatje vind ik wel mooi. Qua maat passen jullie prima bij elkaar.
En als je straks weer aan het lessen slaat, dan komt je houding vanzelf goed. Belangrijkste is dat je vertrouwen hebt in je paard en zo te horen zit dat wel goed.
Succes met je beslissing!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:36

Wat een leuk paardje Haha!
succes met kiezen, dat kan nog lastig worden, maar je maakt vast een goede keuze Huilen van het lachen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:41

He daar is Nimmes! Lekker dier!

Galopperen kan hij ook hoor!

Afbeelding

En nog meer ook! Knipoog

Afbeelding

Afbeelding
schouderbinnenwaarts

Afbeelding
soortement appuyement

Afbeelding
wijken

Ik zal je binnenkort nog wel even een keer PB-en over Nimondro.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:45

Wat een leuke combinatie zijn jullie!!

Heerlijke galopfoto overigens van Sjimmy. Dan zie je wel dat het een paard met een super karakter is.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 19:46

Ik weet dat hij kan galopperen Clown
Maar stappen en een paar rondjes draven vond ik goed voor een eerste keer Lachen Ik wil graag binnekort nog eens terug komen en dan galop ook uit proberen Clown
Maar het is zo'n heerlijk paard.. Kan er inderdaad veel van leren. Ik heb ook een stukje proberen te wijken maar volgens mij deed ik t niet helemaal goed

Wat ik me trouwens af vraag.. Weet niet of ik dit met regelmaat doe of dat het aan het zadel lag, maar ik zie t op bijna alle foto's: Ik steek mijn benen zo ver af naar achteren. Hoe voorkom ik dat eigenlijk..
Het wordt tijd voor les denk ik Clown

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:09

Bekend probleem, ik steek mijn been ook naar achter op Nimo. Maar zoals ik je al vertelde, kieper ik ook in mijn houding naar voren op hem. Is wel af te leren hoor, maar ik heb gewoon veel te lang niet serieus gereden. Bloos

Kinderpoownie:

Afbeelding

Eén van mijn laatste wedstrijden:

Afbeelding

Afbeelding

Endurance:

Afbeelding

Afbeelding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:10

Jullie zijn een hele leuke combi, ik vind nimondro toch al wel leuk!

En je benen zitten gewoon goed, trek maar een rechte lijn van je heup naar beneden en dan zitten je hakken goed!
Iets meer uitdrukken zou kunnen, maar als je al zo'n tijd niet gereden hebt en dan op een onbekend paard vind ik dat het er goed uit ziet.

Ben benieuwd naar je keuze, krijgen we ook foto's van het andere paard te zien?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 17:56

Is dat zo lizz.. Die lijn kan ik inderdaad wel trekken.
Dan zit ik nog redelijk recht, viel me nog mee hihi
Ik zie ook op de draffoto's dat ik mijn benen niet langs zijn lichaam houd als ik sta, alsof ik mij afzat in de beugels. Ben benieuwd of dat volgende keer ook zo is, misschien weet Ilona wat ik bedoel, viel dat t laatste drafrondje mee?
Maar sowieso, ik kan de teugels wat langer laten en zelf wat meer ontspannen zitten. Maar dit wijt ik aan het onbekende paard Haha!

Over mijn hakken uitdrukken en tenen naar binnen, hakken uitdrukken moet ik aan werken, tenen naar binnen draaien kan ik niet omdat mijn knieen scheef staan.
Maar ik heb de 9e en 18e al 2 privélessen gereserveerd, ben gewoon van plan om zoveel mogelijk lessen te nemen om aan mijn houding te werken. Verder kán ik wel rijden, moet het alleen oppakken. En het belangrijkste is die vertrouwensband maar dat komt gaandeweg wel. Als ik dat voor elkaar krijg, zit ik ook iets minder stijf op het paard.

Ik vind hetzelf ook een leuke combi Haha! Ik was al verliefd op nimo van foto's jaren terug op bokt en kon het niet laten even te reageren op de advertentie.
Foto's van mij en shiraz komen zeker ook op bokt, ben benieuwd wat jullie van de 2 combi's vinden. Ik wacht nog even bericht af van de eigenaresse wanneer ik langs kan komen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:58

je komt vast nog een keertje naar Nimondro? Als ik dan ook kan kan ik je wel even helpen Lachen.

Ik geef mijn broertje (totale beginner) ook les op hem, dat doet hij heel goed.

Nimondro is mooi slank en niet zo rond dus als je je been maar ietsje naar achter legt lijkt het op de foto al alsof je ze op z'n kont wilt leggen.
met dat je relaxter bent en ontspannener gaat zitten moet dit stukken beter gaan!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:09

Ik kom zeker nog een keer naar Nimondro Ja Moet zeggen dat ik in het begin zijn draf niet zo fijn vond en dat maakt het rijden alweer anders. Maar het laatste rondje had ik zijn draf door en nimo zelf ook (Zo had ik al door dat hij heeel gewiekst is Clown Als ik dácht, nog een paar passen draf en dan lekker stappen, ging hij prompt over in stap alsof ie dacht, niks paar passen, nu kan ook Clown) en toen reed ik al een stuk fijner.
Maar omdat ik zelf nog helemaal stijf was vond ik het na het laatste rondje mooi geweest, nog even stappen en naar stal
En galop moet nog he Haha!