Jasmien @ Springen (1e keer)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midy

Jasmien @ Springen (1e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:06

Heeii !:D, Vandaag heb ik mijn paardje al weer 2 maanden en 4 dagen. Gister heb ik voor het eerst met haar gesprongen! Het hoogste dat we gister hebben gesprongen is 90 cm. Bij dr vorige eigenaar heeft ze 110 cm gesprongen! Het ging hartstikke goed, alleen vind mijn paardje het zo leuk dat ze echt op de hindernis afstormt! Tips hiervoor zijn hartelijk welkom! Ik weet dat ik veel meer moet meegeven en natuurlijk, mijn tenen naar binnen (A). Ik ben geen springruiter, dus heb je nog commentaar, zeg het alstublieft Haha!

De foto's zijn gemaakt door Lisa, LisaW op bokt, heeeeel erg bedankt hiervoor Lies!

En dan hier, de nog nooit eerder vertoonde foto's(A)
Ohja, foto's van het inrijden, uitstappen en stappen tussen door, zijn er niet! We hebben dit natuurlijk wél gedaan!

1.Afbeelding
Inspringen.

2.Afbeelding
Inspringen vanaf de andere kant.

3.Afbeelding
Inspringen

4.Afbeelding
Hier was de balk eraf gevallen.

5.Afbeelding
Hier is de balk omhoog gegaan

6.Afbeelding
Ik weet niet wat hier gebeurde (A)

7.Afbeelding
En weer de balk omhoog

8.Afbeelding
Geen commentaar(A)

9.Afbeelding
Volgens mij ligt ie hier op de 90 cm

10.Afbeelding
Deze foto is iets te vroeg genomen

11.Afbeelding
En de laatste!

Dit was het weer, ik hoop dat je wat goede tips voor me hebt!

Groetjes, Dieuw
Laatst bijgewerkt door Midy op 31-12-07 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanLarissa

Re: Jasmien @ Springen (1e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:09

voor de eerste keer met je paardje spring je al netjes hoor Knipoog
en ook lekker hoog
hoe oud is je paardje ???

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:10

@SuzanLarissa ; Dankjewel! Mijn paard is 10 jaartjes jong (A)

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:11

Mooi dier hoor! en je bouwt het netjes rustig op. Succes ermee. Verder heb ik geen verstand van springen, maar volgens mij heb je je handen wel precies goed (ze heeft de ruimte, maar ze hangen niet slap!). Succes!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:17

probeer voortaan wel een grondbalk neer te legen dan kan je paard zelf berekenen waneer hij af moet... dan komt hij beter uit...

verder ziet het er goed uit succes met hem...

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:18

Jethafa ; Dankjewel!

Sam_amore ; De eigenaar van de stal waar ik sta had niet zijn beste bui, eerst mochten we al niet springen, en later mochten we 1 springbalk en 2 springhouders, meer niet.. Beetje irritant, ik hoop dat ie voortaan een betere bui heb(A)

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:19

Wat leuk dat je voor het eerst met haar gesprongen hebt! Alleen mis ik bij de hindernis wel een grondlijn. Zo kan je paard de hindernis beter taxeren. Probeer je paard bij het aanrijden van de hindernis te sluiten, zodat ze niet meer op de hindernis 'afstormt'. Succes met haar.
Laatst bijgewerkt door Christinaa op 31-12-07 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:20

CWeber ; De eigenaar van de stal waar ik sta had niet zijn beste bui, eerst mochten we al niet springen, en later mochten we 1 springbalk en 2 springhouders, meer niet.. Beetje irritant, ik hoop dat ie voortaan een betere bui heb(A) Wel bedankt voor je tip over het aanrijden!

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:21

het ziet er goed uit:D
je zou ver met hem/haar kunnen komen in de springsport Knipoog

maar over die tenen volgens mij doet bijna elke ruiter dat wel Tong uitsteken

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:23

Ik las je antwoord inderdaad al voor mijn geplaatste berichtje Lachen
Hopelijk de volgende keer beter.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:24

CWeber ; Ik hoop het ook, het is heeel leuk en gezellig bij ons op stal, alleen de eigenaar van de stal heeft af en toe van die buien, maarja, ik was allang blij dat ik mocht springen!

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:24

wat een knapperd Lovers
Ziet er goed uit voor de 1e keer dat je met der springt

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:37

Hej Dieuw. Haha!

Het ging goed het gister Lachen Zag er erg netjes uit, Mien vond het helemaal geweldig denk haha. Dat ze hard ging dat wordt wel beter zeker wel beter hoor. Ja En jan ook af en toe, hij had gewoon geen reden. Tong uitsteken

Spreek je zo! Kusje

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:42

Ziet er goed uit hoor Dieuw Ja
Wel leuk om Jasmien eens onder het zadel te zien! Ik heb niet zoveel verstand van springen, maar volgens mij heeft ze een goede 'techniek' Vork

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:15

Tja als een staleigenaar zegt dat het niet mag wat doe je dan... Ik vind het wel raar dat een staleigenaar gaat bepalen hoe jij gaat rijden. In mijn ogen heeft hij daar niet veel over te zeggen. Als ik ga springen dan ga ik springen. Ik overleg dan altijd even met de anderen die ook aan het rijden zijn. Zou vervelend zijn als je elkaar in de weg rijdt...

De grondbalk is dus al genoemd ga ik ook niet veel over zeggen. Wat betreft het tempo. Veel overgangen rijden en aangezien ze graag wil springen kun op het moment van aanrijden ervoor kiezen om een volte te rijden. Zodra ze terug komt in tempo laat je haar springen, als beloning. Mocht het helemaal de spuigaten uitlopen dan zou ik haar voor de hindernis stop zetten en daarna rustig wegrijden. Ze moet gewoon leren te wachten op jouw. Krijg je dat niet onder controle dan zal gauw minder leuk worden om te gaan springen. Ze zullen vlak worden en fouten gaan maken. Veel succes!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:20

doe asjeblieft een grondbalk ervoor als dit je eerste keer is!
kom je sneller uit en is het ook niet zo moeilijk Knipoog
Verder ziet het er keurig uit hoor!
Maar als hij naar de hindernis stormt is dat jou schuld!
heb namelijk dit ook heel lang gehad met mijn paard, ik dacht dat het allemaal door het paard kwam, maar dat was dus allemaal mn eigen schuld.
voor de hindernis moet je flink in het zadel zitten , draag je handen en hou ze naast elkaar en zorg dat je bijna niet in zn mond zit, en zo rustig naar de hindernis gaan en hem zelf laten tellen en op het einde bij de laatste galopsprong moet jij zeggen of je in moet houden of vooruit moet rijden Lachen
heb het zo een lange tijd geoefend en gaat nu super dus misschien ligt hier je probleem!
verder echt n leuk beestje Haha!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:22

Ziet er leuk uit!

Als ze hard gaat kun je misschien voor de sprong een keer halthouden en erna is ook heel goed!
Verder denk ik dat je er iets te plat op ligt. Dit is niet hoog dus dan hoef je niet te duiken alsof er een oxer van 1.20 staat bij wijze van...het kan trouwens ook aan de foto's liggen hoor dan heb ik niks gezegd!

succes verder!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:32

Melis__ ; Dankjewel!

Suus_romy ; Haha, jij kan het weten Knipoog

Ave ; Heeee EEF ! Haha! Haha! , Lang niet gesproken! Ik wil jou Ijslander zeker wel eens zien! Haha! We moeten echt weer eens afspreken Joh! xx !

Egnie ; Tjha, over de eigenaar, ik heb eerst paarden van hem verzorgd, toen ik mijn eigen paard kreeg ben ik er gebleven. Gelukkig kon dat, want het is er altijd heel erg gezellig! Ik zal jou tip eens gebruiken! Bedankt voor je tip!

Mellanii ; Okee ! Ik zal óók jou tip eens proberen! Hoewel ze het wel heel erg leuk vind, en ik denk dat ze dan wel een klein beetje daarom er zo erg op afstormt. Maar je kan heel goed gelijk hebben dat het aan mij ligt!

Annemiekbram ; Bedankt voor je tips!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:10

ik bedoel het echt niet aanvallend he!
Maar ik heb dit ook echt n halfjaar gehad en nu ik het begin te snappen, want ik heb ook een heet paard om te rijden!
en ook je benen proberen niet te klemmen Knipoog
ik dacht ik geef het even door, want heb er zelf echt lang last van gehad dat ik niet wist wat er aan de hand was ma zodra ik rustig en ontspannen was diep ging zitten en gewoon de hele tijd mijn teugels netjes rustig houd, gaat ze heel rustig op de hindernis af!
als ik wat meer ga trekken en mn benen teveel ga klemmen raced ze er ontiegelijk hard opaf Lachen
alleen een tip he Lachen!
laat het maar weten als je vaker hebt gesprongen ben wel benieuwd Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:12

netjes!

maar volgende keer ook balk op de grond leggen, dan kunnen paarden de afstand beter schatten, misschien tip Knipoog

verder ziet het er leuk uit

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:22

Heey dieuw! Ziet er leuk uit joh! Lachen Maar dat wist ik al!
Zoals veel mensen al zeggen, die grondbalk ja.. doen we volgende keer er wel weer bij Knipoog
Jammer dat het niet mocht deze keer, maar anders moesten we de hele balkenkar uit de stal rijden en er kwam visite dus dat zou voor Jan niet echt handig zijn Knipoog
Maar Jasmien springt echt netjes hoor! Lachen
volgens mij was het toch wel hoger als 70 cm idd, als die onderste al 30 was, haha!
Nou, volgende keer ga ik weer foto's van je maken hoor Knipoog
Byee Kusje

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 17:23

@ Mellanii ; Ik neem het ook niet aanvallend aan hoor! Ik wil eigenlijk wel 1 x per 2 weken gaan springen. Binnenkort moet je maar even PMen om het te vragen:D

@ ELpatcho ; Dnkjeewel!

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:26

Inderdaad volgende keer grond balk eronder. Lachen En het leuke was dat er niet eens visite kwam Lies. Tong uitsteken Handig die tips Dieuw! Jullie zijn echt een leuke combinatie! Je krijgt veel positief commentaar. Lachen!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 23:28

Ghegee, dankjewel hoor Suus Haha!

TeskeRK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:21

Hallo allemaal,

Ik ben speciaal voor Jasmien ingelogd, omdat de oude eigenaar aan mij doorgaf dat hier een discussie gaande was betreft het springen met Mien.

In eerste instantie: hij (oke, zij) ziet er super uit! En ik vind het super om te lezen dat het allemaal top gaat.

Ik heb Mien gereden, dressuur en springen en ik weet als geen ander dat ze niet te houden is naar de hindernis toe. Bij één hindernis gaat het wel, maar een lijntje of parcours is moeilijk onder controle te houden, alleen maar omdat ze het super leuk vindt.

Een grondbalk werkt, maar vaak niet bij de eerste sprongen die ze maakt. Vaak werden dat twee in één. Dat is namelijk veel leuker. Na verloop van tijd kwamen we de grondbalk ook goed over.

Als we een lijntje reden was, wat ik al las, het halthouden voor bijvoorbeeld de tweede hindernis een goede optie. Kon ook op de eerste. Dit ging niet te voorzichtig, omdat je lucht bent als ze een hindernis ziet. Het was voor mij dus zaak dat ze wel in de gaten had dat ik erop zat, als we eenmaal op de hindernis afreden. Echt consequent halthouden dus. Dit een paar keer herhalen (ook weer niet te vaak, straks durft ze helemaal niet meer te springen, maar ze laat zich gelukkig niet snel van de wijs brengen) en proberen te schakelen in tempo nadat het halthouden lukt. Dus in rust aankomen op de hindernis. Je hoeft haar niet heel veel te helpen, omdat ze zich erg goed redt op de hindernissen.

Een martingaaltje wil ook wel helpen, maar daarmee los je niet alles op vanzelfsprekend.
Nou, heel veel succes en als je nog meer leuke foto's hebt?! Mijn e-mail is; rosalieabels@hotmail.com

Doei doei!