prestige @work (B/Z)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

michelle_v_h

prestige @work (B/Z)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:07

hey,

ik ben michelle en ik rijd sinds vorig jaar onze 10 jarige merrie Prestige (goodtimesxladalco) in het B. Voorheen heeft ze met mijn vader Z gelopen. Ik heb tot nu toe dit winterseizoen 6 wedstrijden gereden waarvan 5 gewonnen met redelijk veel punten los op de 2de (7,12,16,18 enz.) Lonneke (ook hier ergens op bokt:P) heeft donderdag foto's van ons gemaakt onder het rijden. ik vroeg me af of jullie nog verbeter punten zien of tips hebben zodat het in het buitenseizoen in het L1 nog beter gaat.

p.s. ik rijd ze onderstaande foto's zeer ontspannen dus met weinig oprichting omdat ze een aantal dagen rust heeft gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
schouderbinnenwaarts
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
galop
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
appyeren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SHALALA

Re: prestige @work (B/Z)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:11

Ziet er goed uit! Mooie omgeving ook, is dat bij jullie thuis?

Nou heb ik nieuwe concurrentie van de zomer Knipoog Ik kom dan wel een keer kijken.

Veel succes verder! Haha!
Laatst bijgewerkt door SHALALA op 31-12-07 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:12

hee weer een Limburger, en jou ken ik wel van gezicht, ook heb ik je wel eens zien rijden op wedstrijd. je bent een leuke combinatie met Prestige en weet hem leuk voor te stellen in de ring. Rijtechnisch kan ik je weinig tips mee geven zo vanaf de foto's eigenlijk, misschien dat je je hakken nog iets meer mag uitdrukken. Verder ziet het er allemaal lekker los en ontspannen uit.

Ik kom je vast nog wel eens tegen op wedstrijd (hoewel ik geen B mee rijdt), alvast veel succes op het LK, want daar mag je vast wel van start.

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:40

Ziet er super uit, mooi paard ook. mooie kleur en bouw Ja

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:04

heey een limbobokker... Ik heb je geloof ik ook al eens gezien op concour.. Ik weet niet of je het bewust doet om een bepaalde reden, maar anders vind ik dat je een te strenge binnenhand hebt zeker als ik naar foto 5 kijk!! Verder een erg leuk paard met grappige oren...

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:08

Leuk paard,, je rijd hem netjes.
Die oren bij elke foto ver naar voren Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:10

erg mooi peerdje
maar loopt vaak te diep en erg strenge binnenhand

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:31

Lynn_Nikita schreef:
erg mooi peerdje
maar loopt vaak te diep en erg strenge binnenhand

Ze zet hem bewust laag en rond om ontspannen te rijden. Dat staat in de beginpost. Even goed lezen Lachen

Over de binnenhand ben ik het wel met je eens. Er is 1 foto waarop je ziet dat het paard min of meer scheef naar binnen getrokken wordt. Daar ben ik het niet zo mee eens.. wat heeft het voor nut?

De "zwabberende" oren geven aan dat het dier super ontspannen is. Compliment voor de amazone Ja

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:00

Laag en rond is toch niet met een hoek van minder dan 90 graden in haar nek? En op sommige foto's zelfs met de kin bijna op de borst! Ik vind je ook te streng aan de voorkant, en te weinig echt actief aan de achterkant. Meer aan de andere kant er in stoppen, dan ziet het plaatje er beter uit!

Verder succes in de L1! Super natuurlijk om zo'n leerpaard onder je kont te hebben!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:04

er staat dat ze met weinig oprichting rijd, maar met kin soms bijna op borst vind ik wel erg diep
maar nog steeds, lijkt me geweldig leerpaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:07

Leuke combi Ja
Vind het ook een erg leuk paard.

Ik zou wel wat op je binnenhand letten, die vind ik teveel doen Lachen
Probeer daar je paard om je binnenbeen te krijgen Lachen

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:09

Leuk dat je de kans krijgt om op zo'n goed leerpaard te rijden. Maar ik vind wel dat hij aan de voorkant zijn neusje er veel meer uit mag steken en van achter iets actiever mag lopen.

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:31

mcsjelle schreef:
Leuk dat je de kans krijgt om op zo'n goed leerpaard te rijden. Maar ik vind wel dat hij aan de voorkant zijn neusje er veel meer uit mag steken en van achter iets actiever mag lopen.

hier ben ik het helemaal mee eens Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:46

ik ben het eens met de commentaren wat betreft wat te diep en binnenhand. vergeet niet dat de bovenlijn een licht elastische lijn is en als je die aan de voorkant veel opkrult blijft er weinig over voor achter.

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 12:06

bedankt voor alle reacties alvast. en over die stelling ok het is een beetje overdreven stelling maar zo is ze thuis altijd gereden en er staat weinig spanning op de teugel. ik denk dat je het niet zo goed kunt zien op de foto's maar ze is rond om het binnenbeen maja.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:10

Tip, misschien zo'n foto volgende keer niet plaatsen, er blijven er genoeg over die wel een goed beeld geven, dit is dan net een verkeerd moment opname

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:12

wat lager rijden en minder oprichting vragen is op zich een goed idee, zeker als ze even heeft stil gestaan, maar ik vind dat je jouw paard erg diep rijdt.
Daardoor zie je dat ie erg op z'n voorhand valt.
Daarbij heeft het geen zin om hem zo ver door te laten buigen, het enige wat je paard doet is zijn hals inknikken en je krijgt hierdoor geen buiging in het gehele lijf.

Heel zonde, want zo mis je het doel van de dressuur naar mijn mening.

Het zou beter zijn als je het paard er een stuk meer met zijn neus uit laat lopen. dan gaat ie op z'n eigen benen lopen en niet zo op zijn voorhand. en in een later stadium kan je inderdaad naar meer oprichting rijden.
Heel veel succes met je paard, lijkt me een heerlijk paard om te rijden!!!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:24

ik denk dat ze op die foto's met de 'strenge' binnenhand, haar gewoon wat meer aan het doorstellen is en dat deze dat zo makkelijk doet en daardoor misschien ook wat kantelt. Op de andere foto's zie ik namelijk wel een fijn ontspannen paardje lopen. Ik snap wel wat jullie bedoelen met eng lopen en te diep, maar je hoeft thuis natuurlijk niet altijd in de wedstrijdhouding te trainen, wat ronder of wat dieper hoeft dan niet persé verkeerd te zijn en dit paard is natuurlijk al wat verder doorgereden, en wat leniger als een 4-jarige. Maar foto's geven natuurlijk al snel een vertekend beeld Lachen Wellicht krijgen we de volgende keer nog eens foto's te zien van op wedstrijd e.d.lijkt me ook wel leuk.

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:40

Mooi paard:)
Ziet er ontspannen uit.

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:48

ja precies jaggie Knipoog ik doe dat heus niet met opzet dat ze soms iets kantelt of iets te ver door buigt dat komt omdat ze het allemaal zo makkelijk doet. maar ik heb lonneke gevraagt of ze tijdens de limburgse ook foto's wil maken Haha!

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:57

leuke combi! Haha! toch ben ik het ook eens met de commentaar van hier boven..! over te diep en een te strenge binnenhand.. Vingers aflikken maar aan de ene kant..het paard heeft al hoog gelopen..dus ik denk dat Michelle gewoon nog moet wennen..want bij de schouderbinnenwaarts enz. vind ik ook dat ze teveel met haar hals in buigt..! Mijne ben ik het ook aan het leren..en als ik dan op een ander paardje rijdt die het al kan is het heel anders..reageren ze sneller..en dat is voor mij dan ook even wennen! Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:30

michelle_v_h schreef:
bedankt voor alle reacties alvast. en over die stelling ok het is een beetje overdreven stelling maar zo is ze thuis altijd gereden en er staat weinig spanning op de teugel. ik denk dat je het niet zo goed kunt zien op de foto's maar ze is rond om het binnenbeen maja.

Het gaat om deze foto:

Afbeelding

Je ziet duidelijk dat dit een beweging is die het paard niet zomaar zelf zou maken, tenzij ze met het hoofd zou slaan of schudden of iets wat daarop lijkt.

Ik wil niet zeuren, maar je kan mij niet wijs maken dat dit het resultaat is van een paard wat goed om het binnenbeen buigt.. Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:35

Pletje123 schreef:
michelle_v_h schreef:

Het gaat om deze foto:

Afbeelding

Je ziet duidelijk dat dit een beweging is die het paard niet zomaar zelf zou maken, tenzij ze met het hoofd zou slaan of schudden of iets wat daarop lijkt.

Ik wil niet zeuren, maar je kan mij niet wijs maken dat dit het resultaat is van een paard wat goed om het binnenbeen buigt.. Clown

ben het helemaal met je eens Knipoog

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:39

wat een leuke oortjes heeft je paard Lachen
ik vind wel dat ze interdaad om sommige foto's te veel doorgevraagd wordt naar mijn zin,
van de rest ziet het er goed uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:44