Pretty Woman @ thuis trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pretty Woman @ thuis trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:03

Pretty was verbazingwekkend rustig vandaag maar had toch wel zin om te werken! De weide liet het ons toe (gisteren een dagje niet) dus aan het werk! Met een aantal tips van hier geprobeert om haar meer lengte in haar hals te laten nemen. Vond ze erg moeilijk en daar moet dus ook nog hard aan gewerkt worden maar het was al beter.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQAUCXIQ.jpg
lekker haar energie eruit laten gooien (we hadden al ruim ingestapt en gedraafd)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
in galop vond ze het erg moeilijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
let niet op mijn houding Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QCSYTNRO.jpg
Afbeelding
afsluiten met een flinke middendraf, ze moet nog leren iets meer op de achterhand te blijven.
Afbeelding
en nog eentje
Afbeelding
uitdraven en belonen!
wij twee saampjes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUSBAYD8.jpg

Commentaar is meer dan welkom maar opbouwend!
Ik zie dat ik mijn houding wat verwaarloost heb deze keer Bloos mijn excuses er voor. Mijn linkerschouder houd ik steeds zo gek omdat een oude 'blesure' een beetje op speelt door hem gisteren te forceren Clown

Ansofie_

Re: Pretty Woman @ thuis trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:50

Pretty! Haha!
Dat je wat meer halslengte geeft is idd wat beter, maar je ziet ook nog wel dat ze er wat moeite mee heeft.
Het lijkt nu ook alsof ze een beetje op de voorhand met momenten wilt vallen.
Maar he, het is de eerste keer dat je dit oefent dus is het ook wel begrijpelijk!
Ze heeft al heel wat vorderingen gemaakt dus als je hierop ook voldoende oefent lukt haar dit ook wel! Knipoog

Die laatste foto is btw een mooie Haha!
Moe maar voldaan Tong uitsteken

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:18

Je ziet inderdaad dat ze er wat moeite mee heeft. Maar je gaat er wel je voordeel uit halen Haha!
Doe zo verder, ben echt benieuwd hoever je het gaat schoppen Knipoog

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:48

Wat een winterbolletje is het egworden Haha!.

Tzier er niet slecht uit hoor, maar ik heb al betere foto's gezien Haha!.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:50

Ik vind het er erg netjes uitzien. Lachen
Er zit al veel verbetering in zie ik.
Ga zo door!

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:59

ziet er goed uit hoor! en ze zal er wel aan moeten wennen, meer lengte in de hals. had mijne eerst ook moeite mee maar gaat nou goed Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:19

Dat ziet er goed uit!
Mooi paard. Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:21

Stiekem ben ik beter gewend van jou. Niet dat het er slecht uitziet, helemaal niet, maar het heeft er al netter uitgezien. De lengte in haar hals is idd nog niet ideaal maar dat komt wel.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:17

Ik kan me je (de foto's van) vorige topic niet meer zo heel goed herinneren. Maar toch denk ik dat ik deze foto's een fijner beeld vind geven. Is misschien ook wel logisch, toen had je 3 weken niet gereden.
Ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien, in tegendeel! En als je even een tijdje mooi zo door rijdt gaat het er alleen maar beter uitzien.
Het word zo langzaam toch een mooi 'paardje' Kathleen!! OK dan! (maar stiekem was ik altijd al wel een beetje verliefd op der Haha! )
En zie ik het verkeerd of moet je een beetje letten op je been tijdens het lichtrijden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:46

none schreef:
Ik kan me je (de foto's van) vorige topic niet meer zo heel goed herinneren. Maar toch denk ik dat ik deze foto's een fijner beeld vind geven. Is misschien ook wel logisch, toen had je 3 weken niet gereden.
Ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien, in tegendeel! En als je even een tijdje mooi zo door rijdt gaat het er alleen maar beter uitzien.
Het word zo langzaam toch een mooi 'paardje' Kathleen!! OK dan! (maar stiekem was ik altijd al wel een beetje verliefd op der Haha! )
En zie ik het verkeerd of moet je een beetje letten op je been tijdens het lichtrijden?

ik vind haar hier meer ontspannen lopen dan op de vorige foto's, we zijn weer met wat nieuws bezig en dat is voor Pretje altijd een beetje zoeken en aftasten Lachen Maar ik denk wel dat ik hier voordeel uit ga halen als het er eenmaal echt in zit. Dus ik ga er rustig mee door want ik weet dat dit goed is voor Pretje.

Oakland1990 schreef:
Stiekem ben ik beter gewend van jou. Niet dat het er slecht uitziet, helemaal niet, maar het heeft er al netter uitgezien. De lengte in haar hals is idd nog niet ideaal maar dat komt wel.

Pretty is een dier dat veel tijd nodig heeft en waar je steeds bij moet zoeken. Soms moet je een stapje terug zetten om twee stappen voorwaarts te gaan en dat is exact wat ik nu aan het doen ben. Even gas terugnemen om haar er beter uit te laten komen dan ze eerst was. Lachen Het is dus niet meer dan logisch (en ik had niet anders verwacht) dat het er nu minder uit ziet dan eerst. Lachen

Marloez schreef:
Dat ziet er goed uit!
Mooi paard. Lachen

dankje Lachen

lisa_vitrus schreef:
ziet er goed uit hoor! en ze zal er wel aan moeten wennen, meer lengte in de hals. had mijne eerst ook moeite mee maar gaat nou goed Lachen

Inderdaad, het is erg wennen voor haar om meer lengte te nemen. Maar ze heeft van nature een vrij korte hals dus het is voor haar echt heel belangrijk dat ze zélf lengte leert nemen. Maar ik kon dat nog niet tot nu omdat ze eerst moest leren hoe haar hoofdhouding moest zijn. (en veel gaan me hier in tegen spreken maar het heeft gewerkt voor Pretty dus zo onlogisch was het nog niet. Haha!)

Vinaba schreef:
Ik vind het er erg netjes uitzien. Lachen
Er zit al veel verbetering in zie ik.
Ga zo door!

dankje!

Helene_ schreef:
Wat een winterbolletje is het egworden Haha!.

Tzier er niet slecht uit hoor, maar ik heb al betere foto's gezien Haha!.

Ja ze heeft al een lekkere wintervacht en die mag ze rustig houden Ja Zelfde als hierboven: soms moet je een stapje terug doen om er twee vooruit te raken. Knipoog

o0o_Jade_o0o schreef:
Je ziet inderdaad dat ze er wat moeite mee heeft. Maar je gaat er wel je voordeel uit halen Haha!
Doe zo verder, ben echt benieuwd hoever je het gaat schoppen Knipoog

ik ook. Maar uiteindelijk heeft ze het al verder geschopt dan ik eerst had verwacht dus op zich maakt het niet meer zoveel uit Lachen Tuurlijk hoop je altijd dat je ergens 'hogerop' komt. Maar ik heb een pracht van een paard aan haar dus als het niet zo is...Dan is het maar zo Lachen

PKN_ schreef:
Pretty! Haha!
Dat je wat meer halslengte geeft is idd wat beter, maar je ziet ook nog wel dat ze er wat moeite mee heeft.
Het lijkt nu ook alsof ze een beetje op de voorhand met momenten wilt vallen.
Maar he, het is de eerste keer dat je dit oefent dus is het ook wel begrijpelijk!
Ze heeft al heel wat vorderingen gemaakt dus als je hierop ook voldoende oefent lukt haar dit ook wel! Knipoog

Die laatste foto is btw een mooie Haha!
Moe maar voldaan Tong uitsteken

Dat wil ze ook, maar ze blijft op de grens...Hoewel ik vind dat ze op een aantal foto's haar achterhand er nog aardig onder heeft. Ben er zeker van dat dit haar ook wel gaat lukken maar ze moet even door krijgen wat precies de bedoeling is Knipoog Na een paar keer gaat het knopje om bij haar en doet ze het alsof ze nooit wat anders gedaan heeft.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:42

Oakland1990 schreef:

Ben ik het niet mee eens. Ik vind Pret veel fijner zo! Ze zakt erin zonder dat ze opkropt, en loopt er van achter beter bij als het laatste topic.
Goed op weg Kath, houden zo. Vind de galop ook al fijner met lengte hoor. En dan als ze het dadelijk door heeft weer iets meer op het achterbeen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:04

Wat fijn om te zien hoe jij rekening houdt met de opbouwende tips die je via bokt worden gegeven, en hoe het resultaat dan verbeterd! Ik vind Pret nu ontspannender ogen, net zoals Shanna zegt. Pretty Woman ziet er goed uit, en ook jou houding valt goed mee, nu nog wat letten op je arm en schouder houding! Heel erg veel succes nog! OK dan!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:46

pharagirlke schreef:
none schreef:

ik vind haar hier meer ontspannen lopen dan op de vorige foto's, we zijn weer met wat nieuws bezig en dat is voor Pretje altijd een beetje zoeken en aftasten Lachen Maar ik denk wel dat ik hier voordeel uit ga halen als het er eenmaal echt in zit. Dus ik ga er rustig mee door want ik weet dat dit goed is voor Pretje.

Precies, dat bedoelde ik ook.
Het ziet er zo al veel beter, mooier ontspannen uit. Misschien nog niet helemaal ideaal maar je bent zo net begonnen. Dus het kan er alleen nog maar beter uit gaan zien.
Erg goed dat je daar zo rekenening mee houd en dat je er echt wat mee doet!

Heb je nog veel wedstrijden in de planning staan? (winter of zomer?)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:03

Mooi gereden hoor kathleen. Ik vind het er ontspannen uitzien en haar halslengte is idd beter dan de vorige keer. Wat is het toch een leuk paardje.!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 14:36

zitake schreef:
Mooi gereden hoor kathleen. Ik vind het er ontspannen uitzien en haar halslengte is idd beter dan de vorige keer. Wat is het toch een leuk paardje.!

Dankje! Vind zelf ook dat haar halslengte al wat beter is maar natuurlijk moet er nog wat aan gewerkt worden! Met die stomme winter kunnen we helaas niet veel Zij zijn groot en ik is klein!

none schreef:
Precies, dat bedoelde ik ook.
Het ziet er zo al veel beter, mooier ontspannen uit. Misschien nog niet helemaal ideaal maar je bent zo net begonnen. Dus het kan er alleen nog maar beter uit gaan zien.
Erg goed dat je daar zo rekenening mee houd en dat je er echt wat mee doet!

Heb je nog veel wedstrijden in de planning staan? (winter of zomer?)

Tips zijn altijd welkom. Bokt komt vaak met aardig goede tips. In de zomer beginnen we weer vol op maar deze winter hebben we er nauwelijks gereden. Lachen Ik denk ook niet dat ik het kampioenschap ga meerijden..

Soet schreef:
Wat fijn om te zien hoe jij rekening houdt met de opbouwende tips die je via bokt worden gegeven, en hoe het resultaat dan verbeterd! Ik vind Pret nu ontspannender ogen, net zoals Shanna zegt. Pretty Woman ziet er goed uit, en ook jou houding valt goed mee, nu nog wat letten op je arm en schouder houding! Heel erg veel succes nog! OK dan!

Dankje, en klopt, mijn schouder Schijnheilig Maar daar gaan we weer hard aan werken! Pretje moet niet alleen aan haar houding werken! Lachen

Annash schreef:
Oakland1990 schreef:

Ben ik het niet mee eens. Ik vind Pret veel fijner zo! Ze zakt erin zonder dat ze opkropt, en loopt er van achter beter bij als het laatste topic.
Goed op weg Kath, houden zo. Vind de galop ook al fijner met lengte hoor. En dan als ze het dadelijk door heeft weer iets meer op het achterbeen.

Klopt, ze moet nog iets meer op het achterbeen en ze blijft iets stabieler zo. Het kan nog beter maar ik vind dit zelf stiekem al een heel leuk begin Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:53

pharagirlke schreef:
zitake schreef:

Dankje! Vind zelf ook dat haar halslengte al wat beter is maar natuurlijk moet er nog wat aan gewerkt worden! Met die stomme winter kunnen we helaas niet veel Zij zijn groot en ik is klein!

Idd hier hetzelfde. Rijden lukt op zich wel, maar met examens enzo gewoon de tijd niet. Hij staat zelfs met een onderhals van niks te doen. Dus krijgt hij wel longewerk voorgeschoteld zolang ik niet kan rijden. Dat het maar weer snel zomer word.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:40

zitake schreef:
Idd hier hetzelfde. Rijden lukt op zich wel, maar met examens enzo gewoon de tijd niet. Hij staat zelfs met een onderhals van niks te doen. Dus krijgt hij wel longewerk voorgeschoteld zolang ik niet kan rijden. Dat het maar weer snel zomer word.

examens zijn hier al voorbij, maar door veel regen is de weide te nat, en als het niet regent vriest het en dan kan je net zo goed op de straat gaan rijden...Lijkt me ook niet het van het voor die arme paardenbeentjes om op een keiharde weide te lopen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:45

Op zich kunnen die arme paardebeentjes de keiharde weide wel aan. Als je ze er in zou zetten gaan ze ook niet uit zichzelf stilstaan. Maar omdat jij idd over die harde stukken draaft en galopeert (wat hij zelf niet zou doen) dan kun je beter niet rijden. Nu weer ontopic: het lijkt of Pretty niet goed ondertreed op enkele fotos na, zijn dit momentopnames of is het zoals het op de foto toont?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:53

Oakland1990 schreef:
Op zich kunnen die arme paardebeentjes de keiharde weide wel aan. Als je ze er in zou zetten gaan ze ook niet uit zichzelf stilstaan. Maar omdat jij idd over die harde stukken draaft en galopeert (wat hij zelf niet zou doen) dan kun je beter niet rijden. Nu weer ontopic: het lijkt of Pretty niet goed ondertreed op enkele fotos na, zijn dit momentopnames of is het zoals het op de foto toont?

Pretty heeft 9 jaar op een weide gestaan en ze hebben haar nooit geleerd om onder het zadel in balans te lopen en haar achterbenen goed te gebruiken. Ze hebben haar sowieso nooit geleerd iets van haar lichaam goed te gebruiken. Nu ze tien is, is dit plaatje er. Een tien jarige merrie die ontspannen en los loopt. Ik weet dat jij het verhaal wel hebt meegekregen vandaar dat ik deze opmerking vreemd vind. Neen, Pretty treed nog niet onder zoals het zou moeten. Maar eerlijk gezegd: I don't give a damn. Als de merrie fijn ontspannen loopt en ze plezier heeft in haar werk is het op dit moment meer dan goed voor mij. Ik ben al blij dat ze terug plezier heeft in het werk en niet 7 kleuren schijt als ik met het zadel aan kom zetten omdat ze vreest dat ze god weet wat met haar gaan uitsteken om haar dingen te laten doen die ze niet kan en waar ze nog heel lang niet klaar voor is. Alles gaat stap voor stap met deze merrie, desnoods ben ik een jaar bezig alleen maar met haar dit te leren. Als ik haar overhaast verknal ik alles wat ik nu heb opgebouwd en dat is het me niet waard. als ik mag kiezen tussen spectaculaire plaatjes of een ontspannen paard dat lol heeft in haar werk (en dat heeft ze!)...Hoef ik niet lang over na te denken Knipoog

Als het niet zo bedoelt is sorry voor mijn reactie. Maar in vrijwel elk topic van Pret voelt het voor mij alsof je steeds zoekt om toch een fout te vinden bij haar. En dat pik ik niet want deze merrie heeft al meer gedaan en geleerd en is al meer veranderd voor haar baasje op 1 jaar tijd dan eender welk ander paard Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:02

Je begrijpt mijn reactie idd fout. Maar ik zoek idd fouten omdat je ze zelf misschien niet eens ziet, zoals ik zo vaak heb. En dat wil nog niet zeggen dat ik op elke foto vijf min zit te staren om iets te vinden om je op "af te breken". En ik zal maar doen of ik dat laatste zinnetje niet gelezen heb. Nogmaals alles ziet er goed uit, maar door fouten aan te tonen wil ik jou alleen maar helpen, want dat is uiteindelijk het doel van dit topic. Want ik weet net zo goed als jij dat je met reacties van "Oh wat goed", of "Mooi paard" niets bent. Leuk om te horen maar je bent er rijtechnisch niks mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 23:43

waarom zou je die laatste zin negeren oakland?

En ik ben idd wat met rijtechnisch commentaar als ik er ook daadwerkelijk wat mee kan Lachen had er wat bijgestaan om het te verbeteren dan had je die reactie ook niet gekregen. Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:46

Alles wat ik wilde zeggen is gezegt. En over die laatste zin ga ik me hier niet verder uitspreken, dat gaat verschrikkelijk offline gaan. Die discussie mag voor mij verder gaan via PB.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 16:28

Ik ben het overigens wel eens dat ze iets meer moet ondertreden oakland, daar heb je gelijk in. Ik heb ook via pb al uitgelegd dat ik daar nog niet helemaal mee bezig ben. Bel al lang blij dat ze dit zo goed op neemt Lachen Maar dat word wel de volgende stap. Excuus voor mijn felle reactie van gisteren. Pretty heeft het op dit moment erg moeilijk met die halslengte en ondanks dat gebruikt ze haar achterhand en rug voldoende. (rekeninghoudend met het feit dat het echt de eerste keer is voor haar dat ze hier mee kennis maakt. Het feit dat ze al ontspannen reageert op iets nieuw is een heel positief punt voor mij)

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:30

pharagirlke schreef:
examens zijn hier al voorbij, maar door veel regen is de weide te nat, en als het niet regent vriest het en dan kan je net zo goed op de straat gaan rijden...Lijkt me ook niet het van het voor die arme paardenbeentjes om op een keiharde weide te lopen.
Hier helemaal hetzelfde probleem. Maar goed, een beetje rust doen de paardjes geen kwaad uiteindelijk! Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:22

pharagirlke schreef:
Ik ben het overigens wel eens dat ze iets meer moet ondertreden Oakland1990, daar heb je gelijk in. Ik heb ook via PB al uitgelegd dat ik daar nog niet helemaal mee bezig ben. Ben al lang blij dat ze dit zo goed op neemt Lachen Maar dat wordt wel de volgende stap. Excuus voor mijn felle reactie van gisteren. Pretty heeft het op dit moment erg moeilijk met die halslengte en ondanks dat gebruikt ze haar achterhand en rug voldoende. (Rekeninghoudend met het feit dat het echt de eerste keer is voor haar dat ze hier mee kennis maakt. Het feit dat ze al ontspannen reageert op iets nieuws, is een heel positief punt voor mij.)

Ben het volledig met je eens. Alles tijd geven, er zit geen houdbaarheidsdatum op he Clown