Haf @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Haf @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 17:37

Vandaag heerlijk gereden.. hij liep super over zijn rug en was heerlijk in de hand...
Hij zakt af en toe wat te diep en achter de Loodlijn.. maar daar zijn we mee aan het werk. De controlle over het tempo gaat ook steeds beter en hij vind het leuk om voor me te werken.
Houd er rekening mee dat de pony 3 jaar is en nog niet zo heel lang onder het zadel.
Hier de foto's van het rijden.

Aan het werk
Afbeelding
Jammer, beetje waazig.. beentjes Kwijl
Afbeelding
Mooi drafje
Afbeelding
Enge fotograaf.. jammer van mijn handen
Afbeelding
Vind dit wel een mooi plaatje
Afbeelding
Sta moment... beetje diep
Afbeelding
Vind m wel netjes
Afbeelding
Wederom iets te diep
Afbeelding
Mooie beentjes
Afbeelding
Crea bea... vind het wel mooi beenwerk!
Afbeelding
Hij stond vierkant.. allen toen liep hij achteruit.. toch mooi plaatje
Afbeelding
Klaar
Afbeelding
en eline er nog even op
Afbeelding
Voor het eerst over een balkje heen *LOL*
Afbeelding
Afbeelding

http://s258.photobucket.com/albums/hh27 ... C00242.jpg
galop vind hij nog erg moeilijk en valt erg op de voorhand.. hier een foto in link.. maar dat is echt niet geweldig hoor!
commentaar is welkom maar wel op een nettemanier.. en tips waar we iets aan hebben

voor de schattige foto's: [ITP] mooie 3 jarige haf
Laatst bijgewerkt door Martine_m op 30-12-07 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

leo03

Re: Haf @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:41

Ziet er goed uit voor zo'n jonge pony.
Mooie haf hoor!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:44

Hmmmm door die wazigheid heb ik echt een idioot hoofd Clown

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 17:49

leo03 schreef:
Ziet er goed uit voor zo'n jonge pony.
Mooie haf hoor!

dankje! We doen ons best.. het scheelt dat ik hem zelf (samen met whitepanther) heb in gereden dus hij kent al mijn hulpen goed!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:00

mooi beestje Ja
ziet er goed uit Lachen

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:11

Leuk hafje, ziet er netjes uit Lachen
Commentaar heb je zelf al gegeven
succes samen Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:13

dankje elmo en blacky! hij is nog jong en heeft nog tijd genoeg om beter te worden *LOL*

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:17

Leuke pony... al weer vooruitgang sinds t vorige topic...

let wel op hoe je je handen en armen houdt, je bent niet aan t pianospelen..

en eline hand naar voren, onderbeen naar achter en aansporen met je kuit en niet je hak... maar dat je voor t eerst balkjes draaft met pony is een mijlpaal voor jouw volgend mij Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:19

balkje ging in stap Tong uitsteken
We gaan inderdaad vooruit al zeg ik het zelf... ja mijn handen draai ik soms wel eens.. ben allang blij dat ik ze niet vast zet! Pony loopt imo goed over de rug en is zoekend naar mijn hand.

edit: misschien zit lien wat te lang.. zit ik nu zo te kijken..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:22

maar je ellebogen draai je op sommige foto's ook naar buiten... gewoon op letten voor t een gewoonte wordt... anders lijk je net donald duck Knipoog Knipoog ...

vind idd dat ie al aardig over de rug begint te lopen, mar hij is er nog niet (logisch hij is 3)...

en ok balkje stappen dan, kan ook...

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:24

haha donald duck.. is ook leuk.. keer wat anders Tong uitsteken
maar goed ik snap je punt Clown
ja hij is pas 3 en heb hem nou net een maand of 2 onder het zadel denk ik..

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:56

Hmmm mijn hand naar voren ging vandaag al veel beter dan bij ilan moet ik eerlijk zeggen.... niet altijd maar al wel beter, en ja de beugels waren wat aan de lange kant, maar goed het is waar ik trok mn hak afentoe wat te veel op.... Rijden met die spijkerbroek is ook niet bepaald een suc6 moet ik zeggen Tong uitsteken

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:16

Leuke haf en je hebt hem netjes aan het lopen Knipoog
Het lijkt alsof je soms best veel spanning in je armen en schouders hebt, maar dat kan ook zo lijken doordat je je ellebogen een beetje afsteekt ( die "donald duck" waar Nimmy het over had Tong uitsteken ). Let inderdaad op je handen, rechtop voor je dragen en niet te laag houden of kantelen Knipoog
Ik vind dat eline haar erg diep rijd...
Het is denk ik een goede oefening om haar aan de teugel te laten strekken Knipoog Wat dat galopperen betreft ken ik ook zo'n geval, ook een jong paardje dat vooral de hoeken lastig vind, dat kun je oefenen door haar op grote voltes te laten galopperen. In ieder geval nog veel plezier en succes met hem!

Lees ik er nou overheen of staat er geen naam bij? Tong uitsteken

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:19

Tjah HIJ zakt soms erg diep omdat ie op zoek is naar je hand, maar het komt er op neer dat ie vaak even diep in knikt en dan weer iets terug om hoog komt... Ik zit ook niet zo erg vaak op hem dus moet nog ff uit vinden hoe ik dat dan voorkom

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:20

Hij heet Draak overigens Tong uitsteken

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:23

eLLe_horse schreef:
Leuke haf en je hebt hem netjes aan het lopen Knipoog
Het lijkt alsof je soms best veel spanning in je armen en schouders hebt, maar dat kan ook zo lijken doordat je je ellebogen een beetje afsteekt ( die "donald duck" waar Nimmy het over had Tong uitsteken ). Let inderdaad op je handen, rechtop voor je dragen en niet te laag houden of kantelen Knipoog
Wat dat galopperen betreft ken ik ook zo'n geval, ook een jong paardje dat vooral de hoeken lastig vind, dat kun je oefenen door haar op grote voltes te laten galopperen. In ieder geval nog veel plezier en succes met hem!

Lees ik er nou overheen of staat er geen naam bij? Tong uitsteken

Dankje, ja het lijkt idd dat er spanning is maar dat is er niet.. bedacht me vandaag namelijk dat ik helemaal niet met spanning in mijn armen kan rijden.. heb twee golfellebogen.. wanneer ik teveel spanning in mijn armen hebt doet het pijn!

Galop ga ik proberen.. hij springt nu of verkeerd aan of overkruist en valt op de voorhand.. thx voor de tip

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:26

leuke haf! heel veel is al gezegd, vind het er leuk uitzien Haha!

maar bahbah die staart Tong uitsteken haha

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:27

haha ja hij moet nodig gewassen worden Bloos

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:28

HEEELLL nodig maar ja daar is het nu niet echt weer voor Tong uitsteken

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:40

Whitepanther schreef:
Tjah HIJ zakt soms erg diep omdat ie op zoek is naar je hand, maar het komt er op neer dat ie vaak even diep in knikt en dan weer iets terug om hoog komt... Ik zit ook niet zo erg vaak op hem dus moet nog ff uit vinden hoe ik dat dan voorkom

Ik heb geleerd dat je als je paardje te diep loopt of gaat hangen je been moet geven en/of kleine ophoudinkjes maken met je hand.

Verder vind ik het een erg leuke haf! Ziet er goed uit voor zn leeftijd!
Veel suc6 ermee!!

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:41

Ojaa ng ff:P Leuke peesjes heb je!! ( Ik heb ze ook:D!!)

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 21:13

SuperPaardje schreef:
Ik heb geleerd dat je als je paardje te diep loopt of gaat hangen je been moet geven en/of kleine ophoudinkjes maken met je hand.

Veel suc6 ermee!!

ik heb de pony ingereden.. ben der nog mee bezig en wil hem niet te veel in zijn mond zitten.. wat je zegt klopt en doe ik bij oudere paarden idd ook.. ophouding geven zodat ze even door hebben dat ze op hun eigen benen gaan lopen. Ben ik ook helemaal met je eens.. maar ik ben met hem heel erg bezig om hem over de rug te laten lopen.. van achter er onder (dit wil nog niet helemaal lukken) en zo min mogelijk druk op mijn handen. En deze manier werpt zijn vruchten af.. op eerder foto's was te zien dat hij heel erg aan het sterrenkijken was.. nu zoekt hij heel erg naar mijn hand. Wel merk ik dat ik als ik op het juiste moment iets druk op de teugels geef (als hij op de LL loopt) hij daar blijft lopen.. dan hangt hij niet maar heeft hij een nette aanleuning. overgens vind ik dat echt niet het belangrijkste met een jonge pony.. eerst op zijn eigen benen gaan lopen en gecontrolleerd te rijden zijn vind ik veel belangrijker.. nu loopt hij nog wat diep maar later in de training wil ik hem hoger in gaan stellen maar daar vind ik hem nu nog te kort voor onder het zadel.

waarschijnlijk zie je ook het verschil als ik er op zit of eline dit komt omdat ik veel meer met hem bezig ben geweest.. voor eline is het steeds weer even zoeken naar het juiste contact. Hij is erg gevoelig in zijn mond en ook op de beenhulpen.. misschien komt dit wel omdat ik zacht ben in mijn hand en beenhulpen maar dat weet ik niet!

bedankt voor je reactie! Peesjes zijn idd leuk volgende keer gaat hij weer in set dekje er bij *LOL*

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:39

hey martine het ziet er al goed uit hoor
het gaat steeds beter

enne eline: je hakken meer uitdrukken Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 22:04

missanous schreef:
hey martine het ziet er al goed uit hoor
het gaat steeds beter

enne eline: je hakken meer uitdrukken Lachen

dankje! ja we gaan met sprongen vooruit..
[size=7]Jou filmpje komt er zo snel mogelijk aan Bloos[/size]

Eline zegt dat haar beugels te lang waren Tong uitsteken klopt ook ze zat op mijn maat!

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:15

Martine_m schreef:
SuperPaardje schreef:

Veel suc6 ermee!!

ik heb de pony ingereden.. ben der nog mee bezig en wil hem niet te veel in zijn mond zitten.. wat je zegt klopt en doe ik bij oudere paarden idd ook.. ophouding geven zodat ze even door hebben dat ze op hun eigen benen gaan lopen. Ben ik ook helemaal met je eens.. maar ik ben met hem heel erg bezig om hem over de rug te laten lopen.. van achter er onder (dit wil nog niet helemaal lukken) en zo min mogelijk druk op mijn handen. En deze manier werpt zijn vruchten af.. op eerder foto's was te zien dat hij heel erg aan het sterrenkijken was.. nu zoekt hij heel erg naar mijn hand. Wel merk ik dat ik als ik op het juiste moment iets druk op de teugels geef (als hij op de LL loopt) hij daar blijft lopen.. dan hangt hij niet maar heeft hij een nette aanleuning. overgens vind ik dat echt niet het belangrijkste met een jonge pony.. eerst op zijn eigen benen gaan lopen en gecontrolleerd te rijden zijn vind ik veel belangrijker.. nu loopt hij nog wat diep maar later in de training wil ik hem hoger in gaan stellen maar daar vind ik hem nu nog te kort voor onder het zadel.

waarschijnlijk zie je ook het verschil als ik er op zit of eline dit komt omdat ik veel meer met hem bezig ben geweest.. voor eline is het steeds weer even zoeken naar het juiste contact. Hij is erg gevoelig in zijn mond en ook op de beenhulpen.. misschien komt dit wel omdat ik zacht ben in mijn hand en beenhulpen maar dat weet ik niet!

bedankt voor je reactie! Peesjes zijn idd leuk volgende keer gaat hij weer in set dekje er bij *LOL*

Ben het met je eens dat je rustig aan wilt doen! Het is tenslotte een jonge pony! Dat komt vanzelf goed! Knipoog

Je ziet idd verschil met wie erop rijd, jij of Eline. Maar dat is logisch aangezien jij er vaker op rijd;) Zacht zij met je hand maakt niks uit! Dat is alleen maar goed! je kun beter een pony hebben die je goed op je zit kunt rijden dan een die je alleen maar in zn mond moet trekken! Knipoog

Wil je er later (alstie wat ouder is) ookw edstrijden mee gaan rijden?