Ik heb nu sinds drie maanden een schat van een paard. Helemaal mijn maatje en ben er heel erg blij mee. Op de grond gaat alles goed maar op de één of andere manier is de drempel voor mij zo hoog om erop te rijden.
Waar het vandaan komt? Geen idee!
Ik ben nu 22 en rij al vanaf mijn zevende. Heb veel verschillende paarden gereden. (van makke rustige pony tot zeer moeilijke pittige paarden) Ben er een paar goed afgevallen maar nooit iets vreselijks meegemaakt ofzo. Heb zo af en toe een paar maanden niet gereden met als langste periode van ongeveer 2 jaar. Nu had ik voordat ik mijn paard kreeg al een aantal keren weer gereden maar toen merkte ik al dat ik niet helemaal lekker zat. Dit maar een beetje genegeerd en gewoon doorgegaan.
Nu wil ik mijn paard uiteraard lekker gaan trainen en heerlijk in de bossen gaan rijden.................alleen kan/wil/durf er niet op!
Ik heb lessen gehad waarin het prima ging en als ik iemand meeneem moet ik van mezelf wel gaan rijden omdat ik me niet wil laten kennen. Ook dan gaat alles prima. Maar als ik alleen ben doe ik het gewoon niet. Ik voel me dan heel ellendig en schuldig maar iets in mij houdt mij heel erg tegen. En ik wil het juist zo graag.
Wie kent dit probleem en weet hoe ik het op kan lossen???? Ik kan natuurlijk niet elke keer iemand verplichten om mee te gaan en om hem nu alleen maar stil te zetten is ook niet echt een optie.
.
)