Alfons is mijn reus, hij is 1.84 groot en als ik hem rijd, valt dat niet eens op omdat ik zelf ook 1.82 ben. Neemt niet weg dat het een enorm paard is, met vrij ruime gangen. Hij heeft een heel grote kleine vriendin, Dev van 11 jaar. Zij rijdt L2 met haar pony. Sinds ik van stal verhuisd ben in augustus was ze wel al een paar keer komen kijken maar het rijden was er nog niet van gekomen. Vandaag, lang leve de Kerstvakantie, was het dan eindelijk weer zover. Jammer genoeg vergat ik mijn gewone camera dus ik heb ze met mijn telefoon gemaakt maar ik heb zo ontzettend staan genieten van Alfons met Dev dat ik dit met jullie wilde delen:
Willekeurig wat foto's:

Halthouden, mooi bij elkaar:

Galop is pittig, ook lastig om foto's te maken, maar wel goed te zien is dat ze keurig rechtop blijft:

En toen heb ik haar wat opgejut en gevraagd om een schouderbinnenwaarts (let op: Ze rijdt zelf L2 en heeft weinig tot geen ervaring met schouderbinnen!)

Andere kant:

En om het kompleet te maken, vroeg ik een travers, kort uitgelegd wat de bedoeling was en ze liet m ook héél kort zien want na drie passen, draaide Alfons zich mooi weer terug naar de hoefslag:

En mijn favoriet, zo ontzettend zonde dat ik mijn goeie camera niet bij me had: