Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Urielle schreef:Nee, maar paardrijden heeft ook met gevoel te maken en dat leer je door veel kilometers te maken met veel verschillende paarden - maar wel onder goede begeleiding
Maar hoe getalenteerd je ook bent en van wie je dan ook les hebt, in een half jaartje op je eigen paard denk ik ook niet dat je een goede ruiter geworden bent, gewoon door het gemis aan ervaring.

) vind ik nou schrikbarend!
. Ik rij nu 27 jaar paard. Ben ooit begonnen als 10 jarig meisje op een manege. Heb de dresuur basis wel redelijk meegekregen. Maar in de tussenliggende jaren ben ik ook veel recreatief gaan rijden en pas te laat had ik door dat ik mezelf rare gewoontes aan had geleerd. Dit kwam pas boven water toen ik met mijn huidige paard weer de dressuurbasis op moest gaan pakken. Ook heb ik wat lichamelijke ongemakken er bij gekregen in de loop der jaren waardoor je je ook je houding verandert omdat je bepaalde dingen wilt ontlasten. Zonder instructie die daar wat van zegt heb je t zelf eigenlijk niet eens door. Tot t moment dat je weer les gaat nemen en dan is t wel even slikken hoor als je met je neus op de feiten word gedrukt. Dus nee voor mij is lang rijden niet goed rijden helaas maar er word aan gewerkt