Ruiters/amazones, wie vindt jij goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Ruiters/amazones, wie vindt jij goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 11:57

Hallo,

Ik kom heel veel topics tegen waar er nakomelingen van hengsten beoordeelt worden, ook komt daar regelmatig in naar voren dat een ruiter of amazone veel invloed heeft op de beoordeling/prestatie van een paard.

Over Anky wordt er al in meerdere topics een mening gegeven door medebokkers maar hoe zit het nu met de andere ruiters/amazones?

Wie vindt jij een goede ruiter/amazone en waarom?

Misschien dat dit een topic kan zijn waar iemand die een ruiter/amazone zoekt info zou kunnen halen en dus de juiste persoon bij zijn/haar paard zou kunnen vinden.

Uppojono

Re: Ruiters/amazones, wie vindt jij goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:32

Tineke Bartels en Imke Schellekens-Bartels. Ik vind dat zij hun aarden heel ontspannen rijden, heb laatst ergens gelezen dat zij ook regelmatig een sprongetje en wat balkwerk doen met de paarden voor de lossigheid. Dit vind ik positief voor de afwisseling. Bovendien heb ik van hun ook nog geen confronterende filmpjes op het internet gezien. Tong uitsteken.

Heb trouwens wel meer niet bekende regionale ruiters/amazones die ik echt goed vind.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:34

Erik vander vleuten, Zo vader zo zoon.Maikel vind ik ook heel goed. Kben zelf niet zo'n liefhebber van Albert zoer. maar daar zullen hier wel heel veel fans van zijn:P

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:38

Imke Schellekens-Bartels Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:01

de fam Bartels.

bij de springers was en is nog steeds Jos lansink favo.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 13:10

Leuk dat jullie al zo snel reageren, willen jullie ook aangeven waarom julie genoemde ruiters/amazones goed vinden?

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:41

wiseguy15 schreef:
Imke Schellekens-Bartels Haha!

Amazone met een heel stille hand en een super nette zit Haha!
En tja.. de combinatie met Sunrise is gewoon super Haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:27

ze is nog niet mega-bekend maar ik vind haar prachtig rijden.
Stephanie Peters uir Asenray (limburg)
Ik heb haar ook zo vaker zien rijden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 02:20

Bokkers: de oproep betreft niet alleen maar de gevestigde ruiters/amazones maar ook diegene die fijn rijden en dat vanaf zadelmak maken t/m het hoogst haalbare.

Ik zal een aanzet geven, ik ben erg te spreken over Imke Schellekens en waarom, ze weet een paard fijn op te leiden, pakt door waar nodig maar weet ook te ontspannen indien nodig, ze werkt aan elasticiteit en is in het proevenrijden erg kunstig.

Zadelmak maken weer een andere tak van sport maar zeker niet te vergeten: tot voor enige tijd was ik een sterke voorstander van de wijze waarop Wim van Hoof dit deed, vanuit het simpele en goed is goed, hij is er mee gestopt en logisch maar nu weer een opvolger voor deze man.

Voor de tijd die er tussen het zadelmak maken zit en het nationale niveau daar zit nogal een gat, niet iedereen kan een paard fijn opleiden voor een prof. Wij hebben daar een amazone voor gehad en ja zij wist dat stuk te pakken en daar kon iedere ruiter/amazone op door.

Voor alle niveaus zijn er ruiters/amazones en wat zijn jullie ervaringen.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:36

Franke sloothaak vind ik een ongelofelijke goede ruiter. Zijn manier van rijden spreek mij het meeste aan. Hij rijd zijn paarden zo relaxed en ontspannen met weinig druk. Het is gewoon fantastisch om naar het te kijken, en hij rijd zijn paarden zelfs aan een los teugeltje door het hele parcour heen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:57

ik heb eigelijk niet echt iemand, kijk vooral naar de goede dingen en er zijn er meer die goede dingen kunnen berijken ieder op hun eigen manier. Zowel op als naast als achter het paard. Van ieder steek ik iets op wat mij aanspreekt en voor mij bruikbaar is.

Nu ben ik zelf nog geen geweldige ruiter dus nog veel om tegenop te kijken Knipoog

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:14

Van L tot en met Zz komen mij twee namen in gedachen.
Laurien van der Meer: zij veel gevoel heeft weet door te pakken waar dat moet, van de hand af rijd ( zijn veel dit dit prediken maar weinig die dit kunnen)
Grieteke Oldenburger; sympathieke amazone, rijd van de hand af, laat de paarden in hun waarde en worden fijn opgeleid.

Verder zie ik wel veel ruiters en amzones die fijn kunnen sturen, Aat van Essen ( mooi van de hand af gereden) Sarah van Fessem kan me soms ook wel verrassen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:17

euhmm ik vind van de springruiters Luc Steeghs heel fijn rijden.

en van de dressuurruiters had Herbert Rehbein een zeer groot gevoel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:56

Ik mag Imke erg graag zien rijden (hoe origineel Haha! ). Ze zit netjes te paard, blijft er af als het niet nodig is er aan te komen maar zodra een paard niet reageert pakt ze ook gelijk doeltreffend door. En dat doet ze in de ring ook gewoon. Ik vind het ook leuk dat Imke geen typische dressuurmiep is maar gewoon een sprongetje meepakt op zijn tijd, de galopbaan opgaat en naar buiten gaat met de paarden.

En twee jaar geleden heb ik Hubertus Schmidt voor het eerst live gezien en die vond ik enorm sympathiek en toch precies rijden. Dat wekte ook mijn bewondering op.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:25

andy de sutter Clown

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:30

Ondanks mijn dressuurachtergrond, of misschien dankzij, Jos Lansink. Op dit moment draagt eerlijk gezegd geen enkele dressuurruiter mijn voorkeur weg, dus geef mij maar Jos Lansink, die rijdt heel eerlijk en met veel gevoel.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:21

Ik heb laatst Robbert Ehrens zien rijden, en ik moet zeggen dat dat er toch wel heel fijn uitzag.
Ik heb maar even kunnen kijken,maar indruk heeft ie wel gemaakt.

Sarah van Fessem vind ikwel een fijne dressuur-amazone,

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:52

Urielle schreef:
Ik mag Imke erg graag zien rijden (hoe origineel Haha! ). Ze zit netjes te paard, blijft er af als het niet nodig is er aan te komen maar zodra een paard niet reageert pakt ze ook gelijk doeltreffend door. En dat doet ze in de ring ook gewoon. Ik vind het ook leuk dat Imke geen typische dressuurmiep is maar gewoon een sprongetje meepakt op zijn tijd, de galopbaan opgaat en naar buiten gaat met de paarden.

En twee jaar geleden heb ik Hubertus Schmidt voor het eerst live gezien en die vond ik enorm sympathiek en toch precies rijden. Dat wekte ook mijn bewondering op.

hier sluit ik me volledig bij aan Haha! Ja

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:28

kasparonda schreef:
ze is nog niet mega-bekend maar ik vind haar prachtig rijden.
Stephanie Peters uir Asenray (limburg)
Ik heb haar ook zo vaker zien rijden.

Peters? Aaah die kan familie van me zijn:D Nee grapje...
Eehm...Ik vind eigelijk Anky de beste sorry mensen.... Bloos

Noortje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:13

Misschien een beetje vreemd in dit topic, maar ik vind Gertjan Bruggink en Marleen Bruggink altijd erg ontspannen rijden. Ik ben een echte dressuurfan hoor, maar als ik hen zie rijden ziet het er altijd zo makkelijk uit en zo hoort het ook wel een beetje denk ik.
Van de dressuurruiters ben ik echt jaloers op hoe gaaf Imke rijdt en Hans Peter Minderhoud vind ik ook leuk om naar te kijken...

DNI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:16

Imke Schellekens-Bartels Lachen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:50

Tineke en Imke. Ik heb ze een keermogen ontmoeten en het waren zulke eerlijke en oprechte mensen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:09

Die dochter van Reiner-Klimke...Ingrid is het toch? Die heb ik een aantal keren zien rijden, zowel in de dressuurring als eventing. Lijkt mij een fijne, veelzijdige amazone.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:36

ik ben nogal van fan van Nella Bijlsma en Folkert Kelderman
ze hebben allebei een rustige eerlijke manier van rijden.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:39

Dressuur : Klaus Balkenhol. Een gevestigde waarde in de dressuur sinds jaren. Blijft trouw aan de oude waarden en kan jonge en gevorderde paarden rijden. ( en ook omdat hij een ex-politieagent is, die met een politiepaard de Olympische spelen heeft gereden) Haha! Haha!
Springen : Rodrigo Pessoa. Ongeloofelijke stijl, komt altijd juist, hindert zijn paard nooit, stylist in het rijden. Heb hem ooit gezien bij de best of champions, hij reed een paard van een andere, een galopsprong voor een brede oxer struikelde het paard. Hij herpakte zich, maar sprong toch af en belande midden in de hindernis. Op het moment dat hij wist dat het niet goed kwam, smeet Rodrigo de teugels weg, bleef gewoon zitten om het paard niet te hinderen en liet het paard doen. Die lag ondertussen op zijn buik tussen de balken en sprong terug recht. Rodrigo nam zijn teugels weer op en reed verder. Ongeloofelijk!!
Heb hem ooit een dressuur proef zien rijden met zijn springpaard. Daar zouden menig top-dressuurruiters op jaloers zijn geweest...