Filmpje van Wally (Redford) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Filmpje van Wally (Redford) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:27

Eergisteren heb ik gereden ondanks dat de bak nogal hard was door het vriezen. Toch liep ze best fijn vond ik. Wally is 4 jaar, Redford x Ahorn en ongeveer 1.76 m hoog. Over een paar maanden wil ik met haar gaan starten. Ben benieuwd wat jullie van haar vinden.

http://nl.youtube.com/watch?v=ovPuzPSXv_g

Liberte

Re: Filmpje van Wally (Redford) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:31

Leuk filmpje!
Maar het lijkt alsof hij achter af en toe onregelmatig loopt. Knipoog

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:34

Leuk paard Ja Loopt lekker los door zn lijf.
Zie wel meer paarden met Ahorn erin die dezelfde aftekeningen hebben (mijn Ohorn ook)!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:48

Prachtig dier, wordt super netjes gereden. Belofte voor de toekomst Lachen Kan ook niet anders, met zo'n vader!

Cin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:54

Ziet er fijn uit Maartje. Maar ben ook niet anders gewend van jou. Ben benieuwd hoe ze het straks gaat doen op de wedstrijden. Ga je L met haar starten?

Nog heel veel plezier en het is te hopen dat de vorst weer snel weg is zodat jullie dan weer fijn kunnen trainen.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:21

Poeh, jij rijdt echt heel netjes. Wat een elastiekje! Mooi hoor Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:34

Dat ziet er echt fijn uit, mooie aanleuning en mooi ontspannen. Veel succes met het starten!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:38

Het ziet er goed uit hoor, veel ruimte heeft hij in zijn bewegingen! En achter zie ik niks hoor yousra

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:04

Leuk paard! Jullie zijn een mooie combi. Puntje van aandacht vind ik de hoofd-halshouding. Het lijkt of hij net niet helemaal loslaat, ik zou hem graag net iets losser zien. Verder ziet het er wel heel netjes uit! ga zo door zou k zeggen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:33

Ik vind dat je een knap paard onder je hebt. Rijden ziet er goed uit.

Alleen zie ik je alleen maar over de hoefslag rijden en heel soms eens een volte.
Misschien kun je je paardje wat meer variatie geven in de figuren die je rijden.
Dat ze deze straks ook op wedstrijd wat meer gewend is.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:18

Mag wel net ietsje meer erdoorheen, maar wel heel mooi en soepel in de beweging, vooral draf. Leuk je weer eens te zien!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:47

Bedankt voor jullie reacties!

Heleen 1998, dat punt is precies waar ik aan werk. Ze heeft niet zo'n makkelijke hals maar is al veel ronder dan in het begin. Ze is nu alleen aan het wisselen waardoor het nu extra moeilijk voor haar is, maar toch blijft ze fijn lopen. Ze is niet sterk in haar mond ofzo, dus echt vast houdt ze zich niet.

Silence, dat lijkt maar zo omdat ik bepaalde stukjes hebt gepakt voor het filmpje. Ik rij juist heel veel voltes en wendingen. Knipoog
Trouwens, ook omdat de bak zo hard was kon dat nu niet zoveel als normaal.

Cin, ik ga inderdaad L starten met haar.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:38

Cool Ha die Wally wat een SUPER paard zo zie je ze maar weinig op deze leeftijd zo netjes en zuiver lopen zonder alle tierlantijnen eromheen!
Keep on going Knipoog

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:40

mooi filmpje! het ziet er erg onstpannen uit, een mooi paard ook.
Je hebt een goeie houding!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:44

erg leuk paard. Ziet er super relaxed uit hoor. Jij zit keurig, geen ruk en pluk werk... super! Succes als je haar gaat starten maar dat gaat wel goed komen denk ik Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:00

Leuk paard hoor Maartje!
Gaat vast goedkomen op de wedstrijden Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:14

Leuk hoor, zo'n flmpje! Lachen
Moet zeggen, dat je nu zeker verschil ziet met eerder.

Verwacht je niet dat Wally zo'n moeite heeft met hoofd/hals houding. Het viel mij idd op dat Wally er net niet lekker genoeg van voren doorheen loopt.

Vind het verder een erg mooi en imponerend paard om te zien!
Je staat er super op! Op naar je eerste wedstrijd!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:23

Jura schreef:
Silence, dat lijkt maar zo omdat ik bepaalde stukjes hebt gepakt voor het filmpje. Ik rij juist heel veel voltes en wendingen. Knipoog
Trouwens, ook omdat de bak zo hard was kon dat nu niet zoveel als normaal.

Eerlijk gezegd was dat ook een punt dat mij opviel hoor. Het ziet er toppie uit, maar wat voor een saai rondjesgeloop. Heel weinig oefeningen, heel weinig tempowisselingen. Heel veel lange lijnen in één hetzelfde tempo. Al eens gedacht dat het feit dat hij er vooraan nét niet genoeg doorkomt, daar misschien mee te maken kan hebben? Juist door veel kleine voltes, voltes vergroten verkleinen, tempowisselingen en superveel overgangen komt dat achterbeen er net wat meer onder, waardoor je paard er vooraan ook net iets beter zal doorkomen.
Ik denk zelfs niet dat er in mijn trainingen twee van die lange lijnen in één tempo bijzitten.

Maargoed, je geeft zelf aan dat het knip en plak werk was voor het filmpje Lachen.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:35

Hee!

Ik heb ook een Redford en ik zie wel wat overeenkomsten. De mijne heeft ook zo'n volle staart. Succes met je wedstrijden!

Xx Charelle.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:37

@Fleming we hebben een groot topic van allemaal eigenaren van Redford afstammelingen!

Misschien leuk om eens te kijken daar?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:13

Bedankt voor jullie reacties! Lachen

tantjeuh schreef:
Eerlijk gezegd was dat ook een punt dat mij opviel hoor. Het ziet er toppie uit, maar wat voor een saai rondjesgeloop. Heel weinig oefeningen, heel weinig tempowisselingen. Heel veel lange lijnen in één hetzelfde tempo. Al eens gedacht dat het feit dat hij er vooraan nét niet genoeg doorkomt, daar misschien mee te maken kan hebben? Juist door veel kleine voltes, voltes vergroten verkleinen, tempowisselingen en superveel overgangen komt dat achterbeen er net wat meer onder, waardoor je paard er vooraan ook net iets beter zal doorkomen.
Ik denk zelfs niet dat er in mijn trainingen twee van die lange lijnen in één tempo bijzitten.

Maargoed, je geeft zelf aan dat het knip en plak werk was voor het filmpje Lachen.

Ik wilde net zeggen, volgens mij heb je mijn antwoord niet gelezen, maar je laatste zin verklaart dat je dat wel hebt gedaan. Knipoog
Nogmaals, de bak was wat bevroren, weet niet hoe jij zou rijden in een harde bak? Het enige wat jij nu gezien hebt in dit filmpje zijn ongeveer 2 rechte lijnen en een volte in galop, dus zo saai kan dat toch niet zijn? En 1 tempo was het al helemaal niet. Je ziet duidelijk dat ik op sommige stukken wat weg rij.

Jammer dat het voor jullie overkomt dat ze er niet goed doorheen is. Mij geeft ze in elk geval wel een fijn gevoel en een jong paard dat zo groot is, er heel diep doorheen trekken is volgens mij niet de beste manier, ze moet het ook in haar lichaam kunnen verwerken.

Fleming, leuk dat jij ook een Redford hebt en overeenkomsten ziet! Zoals devine al zegt, kom eens in ons topic kijken! Lachen

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:12

Jura schreef:
Jammer dat het voor jullie overkomt dat ze er niet goed doorheen is. Mij geeft ze in elk geval wel een fijn gevoel en een jong paard dat zo groot is, er heel diep doorheen trekken is volgens mij niet de beste manier, ze moet het ook in haar lichaam kunnen verwerken.

Daar ben ik het ook mee eens. Te diep is ook niet de bedoeling. Daar heb ik zelf een beetje moeite mee met mijn pony. Die loopt soms uit haar zelf, liever wat te diep.
En als het gevoel fijn is! Haha!
Wally heeft zeker gezien ze flink aan de maat is, de tijd nodig, dit geheel te kunnen verwerken.
Liever dat je met haar voorzichtig aan doet (maar ik weet wel dat je dat doet Knipoog ), dan een kapot getrokken paard, toch!?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 10:04

Ja precies, het is bij ieder paard weer anders, de één kruipt er liever wat achter terwijl de ander net niet door dat laatste stukje komt. Wally komt nu steeds vaker wel door dat laatste stukje en ik probeer dat steeds meer uit te bouwen. Ze geeft echt een heel fijn gevoel en omdat ze zo'n 'tank' is, zit ze ook nog eens heerlijk! Lachen
Bedankt voor je reactie. Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:19

Ik snap niet waarom mensen vinden dat ze er niet genoeg doorkomt. Ik zie een paard dat mooi over de rug loopt, met een swingende rug en een constante aanleuning waarbij het neusje mooi voor de loodlijn komt. En een vriendelijke ruiterhand, mooi van achter naar voren gereden.

Ik heb hier op Bokt al vaker discussies over "erdoor zijn" gehad en ik heb de indruk dat half bokt wil dat een paard met zijn neus achter de loodlijn loopt, dan zou hij pas "erdoor" zijn, dat is imo de grootste onzin...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:33

Ik vind het er heel netjes uitzien, zeker een verschil met een tijdje terug!
En je zit er erg netjes op, super zeg!!! Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijden volgend jaar, jullie vliegen er vast doorheen.