Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Ik denk dat je het ook niet kan oplossen met bitten, hulpteugels enz.
Ik zou het paardje is helemaal na laten kijken, denk dat het toch ergens last van heeft, zeker als ze alles wel voor je doet op de grond.
Kan zijn dat ze met het ruiter gewicht niet in de juiste balans is en daardoor zo reageert, misschien spierpijn van de dingen die ze dan moet doen.
Zeker het uitbreken kan daar ook mee te maken hebben, veel gymmen vanaf de grond en zo zorgen dat ze soepel word,
Ik zou in de hoek waar het eng is eens een stuk afzetten en daar loswerk en grondwerk gaan doen, en zorgen dat ze met jou bezig is en duidelijk het leiderschap nemen, als ze schrikt gewoon negeren en doorgaan waar je mee bezig was.
Misschien bouw jezelf onbewust spanning op in die hoek en een paard reageert daar gewoon op.
En zijn ze achteraf wel weer terug wat zenuwachtiger. Maar dan rijd je weer gewoon een kwartiertje verder in de helft van de bak &. wanneer je opnieuw merkt dat het zal lukken probeer je het nog een keertje. (vaak maar 3 keer ofzo per keer dat je rijd).
En ik zeg deze theorie niet zomaar, heb hem al met succes uitgetest. Veel succes!
Vjestagirl schreef:In het verleden ben ik idd afgestapt, maar dat heb ik al zeker een half jaar niet meer gedaan. Nu stap ik na die bokpartijen wel af, maar gaat ze direct aan de longeerlijn en daar flink aan het werk, en daarna ga ik er weer op...
Vjestagirl schreef:Ze staat overdag wel gewoon buiten! Ze komt met 2 anderen iedere dag 8 uur op de zandplaat
delerium schreef:Maar het is dus steeds nabij dezelfde plaatsen (de hoeken) dat ze uit haar plaatje gaat? Doet ze dit in alle gangen? en als je ernaast loopt op diezelfde plek? VD op die plaatsen? tijdens het longeren die plaatsen laten opzoeken? Laten longeren terwijl je rijdt?
Cynthiaaapje schreef:zingen fluiten nurieën werkte bij mij goed.. verder weet ik het niet..