Miss 'aargh' Sundance @ work in het winterzonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Miss 'aargh' Sundance @ work in het winterzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 23:25

Ohohoh Missy toch.. Echt een paardje met pieken en dalen, haha, woensdag gaat het slecht met Ginny, donderdag gaat het goed bij mij, vrijdag gaat het slecht bij mij en weer supergoed bij Ginny Verward
Missy is een 8-jarige tuigermerrie, die sinds een paar maanden wat eh.. 'streken' heeft. Nouja, streken niet, maar ze kan het inééns in haar bol krijgen, en dan neemt ze de benen. Écht de benen, want jeumig wat kan díé vertrekken zeg!

Even voor de duidelijkheid, dat Missy pijn heeft is eigenlijk wel uitgesloten. Er is twee keer een tandarts geweest, ostheopaat, zadelmakers, dierenarts en zelfs een healer, maar ze heeft gewoon nergens last van. Ze kan alleen slecht tegen weinig geduld en als ze iets in haar hoofd heeft gebéúrt het ook zoals ze het in haar hoofd heeft. En helaas is dat heel vaak hard zonder los te laten in d'r hals Clown

Nougoed, ik rijd Missje nu dus 3x in de week, vind d'r echt een superleuk paard, en vind het ook echt onwijs lief van Ginny dat ik met d'r mag rijden! Moet alleen op mezelf letten dat ik niet gefrustreerd wordt, haha, want dat vind ze dus niet leuk, en dan kan ik het al helemaal vergeten dat er iets gaat gebeuren.

(instappen zijn geen foto's van, maar dat hebben we wel gedaan, in de warme binnenbak Tong uitsteken )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En híér loopt ze dus fijn.. Want op sommige foto's ziet het er misschien niet zo héél slecht uit, maar ze laat gewoon echt níét los. Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En als je dit ziet, zou je toch denken: "Als ze zó loopt met een losse teugel, waarom rij je d'r dan niet de hele tijd met losse teugel?"

Afbeelding
Dit is dus de reden Nagelbijten / Gniffelen Een half rondje later vlogen we zo hard de bak door, dat ik bang was dat ze recht over de bakrand zou springen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Galopje.. Ik weet dat m'n handen hier niet heel erg netjes zijn, en dat mijn zit en mijn handen elkaar een beetje tegenspreken, maar even om te laten zien dat Missy niet wegrent omdat ze pijn heeft, maar gewoon omdat ze dat.. leuk vind?

Afbeelding

Toen ging Ginny zelf nog even, en zoals ik al zei ging dat dan wél weer goed.. (en da's dan al helemáál frustrerend Haha! )

Afbeelding

(Straks maakt ze zelf een topic, met foto's van Banshee en Missy, linkje komt hier straks)

Vind het wel heel fijn dat d'r foto's van zijn, want ik zie dus dat mijn handen echt veel 'vaster' zijn dan ik zelf het idee heb, weet ik weer waar ik aan moet werken Knipoog Dat mijn holle-rug-houding echt baggerslecht is wist ik al, heb het na 16 jaar ook opgegeven om dat ding recht te krijgen, haha, al is t natuurlijk geen excuus voor het voorover hangen Tong uitsteken

Commentaar en tips? Groag! Ja

xDramaQueen

Re: Miss 'aargh' Sundance @ work in het winterzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:32

super netjes joyce!
vind het er fijn uitzien Ja

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:33

Leuk om foto's te zien van Missy met iemand anders erop.
Het ziet er netjes uit en zoals je al aangeeft let op je handen, probeer ze iets hoger te houden.
Verder een super leuk verzorgpaard, veel succes ermee!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:36

Leuk dat je Missy mag rijden Haha!. Commentaar geef je zelf al.
Vindt jullie ook wel een leuke combi. Leuk setje ook Haha!.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:01

Ik vind dat je haar heel goed kan rijden echt! petje af! Ze is gewoon geen makkelijke paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 06:19

Het ziet er idd niet slecht uit hoor!! Jullie passen wel bnij elkaar vind ik. Lachen En het commentaar geef je idd zelf al.
Je weet dus goed waar je aan moet werken.
Succes verder!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 09:16

GinnyBanshee schreef:
Ik vind dat je haar heel goed kan rijden echt! petje af! Ze is gewoon geen makkelijke paard.

Dankjewel Bloos En ooit... gaat ze gewoon weer net zo braaf lopen als dat ze een paar maanden terug deed Knipoog

Bedankt allemaal, haha, ben blij dat het er niet zo erg uitziet als ik dacht Tong uitsteken

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:18

Waarom draag je geen cap als ze er regelmatig vandoor gaat, verder ziet het er netjes uit

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:21

Ik heb het idee dat ze sommige foto's in een valse knik loopt. Volgens mij is het idd geen makkelijk paard om te rijden.

Succes ermee! Lachen

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:22

probeer je handen iets hoger te houden, nu ziet her er uit alsof ze op je benen liggen. Verder passen jullie goed bij elkaar en is het een leuke combie.
Ik vraag me ook af waarom je geen cap draagt als ze er zo makkelijk vandoor gaat? ( maar ik respecteer dat het je eigen keuze is )

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:24

lijkt me inderdaad geen makkelijk paard.

jammer dat het paard zo diep loopt, kan je dat niet wat oplossen door meer naar voren te rijden en minder omlaag te werken? misschien al door je handen minder laag te houden, je moet ze echt boven de schoft houden.
(Ik zie dat het paard bij GinnyBanshee ook zo diep loopt, terwijl die haar handen wel hoger heeft.)

door wat te schakelen in de draf en galop moet ze wat meer op de teugels drukken om van achter meer af te drukken. op dat moment meer met haar neus eruit rijden?

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:25

Je rijd echt heel goed maar wat je zelf al zij denk soms om je handen!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:28

ziet er idd goed uit. Jullie passen goed bij elkaar. Cometaar geef je zelf al. Hij kan trouwens leuk lopen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:30

Mooie foto´s en het setje staat je paard goed. Probeer echt op je handen te gaan letten, dragen in plaats van wegduwen. Hoger. Verder zou ik bij zo'n 'aaarghpaard' wel even een cap opzetten. Voor de zekerheid.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:53

Hey. Ziet er goed uit, leuk dat je dit paard mag rijden! Ik geloof goed dat ze niks mankeert en weg rent met een reden die voor ons niet helemaal duidelijk is. Ik moet ook zeggen dat ik vind dat er vaak te snel wordt gezegd dat paard mankeert iets want die gaat er vandoor. Ik merk bij mijn paard dat zij dezelfde streken heeft. Soms geen last van, andere keren draait ze al om voordat we in de bak zijn. Het blijft fris buiten Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:58

Ik vind het er ook niet slecht uitzien! Leuk dat je Missy mag rijden!

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:03

Leuke cominatie jullie 2! En het ziet er ook nog goed uit ook!
Maar idd comentaar staat al in het topic Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 11:57

Normaal rijd ik op missy altijd met cap, was hem vandaag alleen vergeten. Geen ramp, want ze rent wel, maar zal je er niet afgooien, zo is ze absoluut niet.. Ze is gewoon heel lief, echt niet gemeen.

Bedankt voor het commentaar allemaal! Dat ze op sommige foto's met een valse knik loopt klopt inderdaad.. Ze knikt wel in, maar laat niet los, dat is juist het probleem Knipoog

Tis bij Missy alleen lastig om haar 'wat' meer naar voren te rijden. Nouja, dat vind ik dan. Als je haar iets ruimte geeft om wat ruimer te lopen, is ze echt weg gewoon. Maar ga het straks gewoon weer proberen, misschien dat ik wat met deze tips kan! Lachen

stalmijnstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:00

mooi paardje hoor Haha!
Net zo als ik in het andere topic zij wat heeft ze een beweging!
Op foto 8.
Het is niet hoe ze hoort te lopen maar dat beenwerk is echt geweldig Haha!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:58

idd joyce Tong uitsteken en ik vind echt niet dat ze te diep loopt, het is nu even belangrijk om haar lager in te stellen want ze houd ongelofelijk vast..

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:09

heey ziet er netjes uit hoor ! en leuk dat je missy mag verzorgen Haha! ,, en trouwens Wat een onwijs leuk setje zeg !

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:47

Iris82 schreef:
Ik heb het idee dat ze sommige foto's in een valse knik loopt. Volgens mij is het idd geen makkelijk paard om te rijden.

Succes ermee! Lachen

Dat dacht ik ook al... maar dat lijkt inderdaad niet aan de ruiter te liggen hier.
Ik vind jullie een mooie combinatie Lachen

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:56

Ik vind het wel een super mooi paard en erg mooie foto's!
Het belangrijkste zeg je zelf al dus ga zo door! Knipoog

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:13

Wat leuk dat je Missy mag rijden! Waarschijnlijk zul je steeds meer aan elkaar wennen en er steeds meer uitrijden, komt vast helemaal goed! Veel plezier de komende tijd!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:56

Leuk paardje! Maar je handen moeten inderdaad een heel stuk hoger, op sommige foto's liggen ze op je benen! Verder heb ik ook het gevoel dat je je rug hol maakt? (Op sommige foto's) Maar jullie zijn een leuke combi! Lachen