Wupke @ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wupke

Wupke @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 22:48

Me moeder heeft vandaag weer eens wat foto'tjes gemaakt van wup en mij.
Ik weet dat mijn houding niet al te best is daar ben ik mee aan het werk.
Ik zag ook op de foto's dat ik best een strenge binnenhand heb Bloos

Hier de foto's dan Haha!

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7. Afbeelding

En daarna mog mevrouw lekker even uitracen, want baasje was trots op der :wo:
8.Afbeelding

Nathaliia

Re: Wupke @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:50

leuke fjord,
alleen op sommige foto's zit je wat te ver naar voren!
en je tenen wat meer uit de beugels en hakken uitdrukken.. Lachen
verder ziet het er leuk uit!

sharii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:52

leuke fjord probeer idd aan je houding te werken hakken uitdrukken en minder geld te zoeken Clown Knipoog

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:52

Ziet er leuk uit!
Hoe oud is hij/zij?
Heb je er al eens aan gedacht om met sporen te rijden? Je trekt namelijk je hakken nogal erg op. Als je een spoortje om doet, zal je je hakken beter kunnen uitdrukken.
Succes ermee!!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:53

Leuke fjord! Misschien je hakken wat meer uitdrukken en vóór je uit kijken...

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 22:54

Ze is 6 Lachen
Jep ik ga binnenkort met sporen beginnen te rijden Tong uitsteken
maar ik ben altijd een beetje antisporen geweest maar bij haar is het toch wel nodig zij ook m'n instructrice als hulpmiddel Lachen

*en ik heb ook m'n hakken zo omdat mevrouw zin had om de hele tijd naar buiten te vallen dus ik zat de hele tijd te porren en te doen Boos! Als iemand hier nog tips voor heeft graag Haha!*
Laatst bijgewerkt door wupke op 15-12-07 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:54

Je mag je beugels wel een gaatje korter maken, nu moet je echt te tenen strekken om er bij te kunnen Knipoog

Voor de rest zou ze iets actiever mogen worden met haar achterhand, maar toch vind ik het geen onplezierig plaatje om naar te kijken! Veel plezier nog met haar, maar dat zal wel lukken denk ik Tong uitsteken

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 01:24

Dat zal zeker lukken Haha! Tong uitsteken

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 05:30

zou juist niet met sporen gaan rijden, maar eerst leren om je hak uit te drukken, ook als je wat harder wil aansporen hoort je hak laag te blijven. Probleem is namelijk als je paard schrikt trek je nu nog uit reflex je hak op, waardoor je je paard met een spoor zou aanprikken. Als je met sporen rijd moet je ook in zo'n situatie bewust handelen en niet in een reflex met je spoor prikken. Probeer het verder ontspannen te houden en niet te ver naar voren te zitten. Verder ziet het er leuk uit, succes.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 06:16

maak idd je beugels eens een paar gaatjes korter, weet dat je op een stockzadel lang hoort te zitten, maar bij jou werkt dat duidelijk niet. Ik zou ook nog niet met sporen gaan rijden zolang dat nog niet goed gaat, sporen trekken immers je hakken niet naar beneden en het enige gevolg is dan dat je constant zit te prikken en je paardje dus juist slomer wordt.

Ben trouwens geen fjordenmens maar vindt die van jou erg leuk, dus ga verder zo door

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 07:46

hij loopt mooi;) Maar idd wat je zelf al zegt dat je houding nog niet zo best is, maar ik heb het idee op deze fotos ook dat je beugels iets te lang zijn want je kan je hakken niet uitdrukken het lijkt net of je letterlijk op je tenen staat:P En probeer je misschien wa vinden te focussen op de teugels mis dat je houding dan beter word;)

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 07:51

ziet er leuk uit Lachen
je hebt zelf al gezegd dat je houding niet al te goed is.
probeer je hakken goed uit te drukken, als je haar dan aanspoort heeft het een beter effect en wordt ze ook niet te traag Knipoog
veel succes nog samen! Haha!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:02

NOU. mooi beestje hoor. Alleen let op je houding en rij je ook wedstrjden ?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:09

Ik trek altijd mijn hakken op als mijn paardje niet voorwaarts is, om hem juist meer voorwaarts te drijven. Als ik dan een spoortje omdoe is hij meer voorwaarts en trek ik dus ook mijn hakken niet meer zo op. Dus als dat bij jou ook zo het geval zou zijn, denk ik wel dat een spoortje zou kunnen werken...

kristatju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:12

leuk paardje, maar let idd op dat je je hakken uit moet drukken en je tenen wat minder ver in de beugels moet steken

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:14

Een tip die bij mij altijd goed werkt om je hakken goed uitgedrukt te houden is dat je je moet inbeelden dat je enkel een veer is (zo eentje als in de vering van een auto niet een vogelveer) en dat je de bewegingen van je paard opvangt door verder of minder ver je enkel uit te drukken. In stap werkt dit natuurlijk niet zo goed, maar in draf en galop des te beter.

Ik zou dus beginnen met je beugels iets korter te maken, je beugel goed aan de bal van je voet te houden (niet te ver je voet erin steken) en eraan denken dat je moet steunen op je beugels alsof je op de grond staat. Paardrijden is actief, je moet dus niet gewoon op je kont gaan zitten of hangen op je binnenkant van je bovenbenen, maar min of meer staan. Je zou het kunnen oefenen door af en toe tussendoor stukjes verlichte zit te rijden, dan moet je wel steunen op je beugels.

Het valt niet mee om uit te leggen wat ik bedoel, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes met je beestje

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:17

BERNICE!!!!!!!!!
wat een leuke foto's Haha! !!! ik kom snel een keertje bij je kijken!!!!! Haha!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:33

wupke schreef:
*en ik heb ook m'n hakken zo omdat mevrouw zin had om de hele tijd naar buiten te vallen dus ik zat de hele tijd te porren en te doen Boos! Als iemand hier nog tips voor heeft graag Haha!*

Als een paard dit bij mij doet, zorg ik er altijd voor om de buitenkant te begrenzen, buiten teugel tegen de hals, en begrenzen met buiten been, iets achter de singel. Probeer het niet met je binnenteugel op te lossen want dan gaan ze over de schouder lopen. Knipoog

Ik vind het er goed uitzien hoor, je houding mag iets bijgeschaafd worden, en hij/zij mag iets meer de achterhand onder de massa plaatsen. Maar op de meeste foto's loopt ze al lekker ontspannen over de rug, en dat is de basis! Vind het een erg leuk paardje. Veel succes! Lachen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:54

Twee dingen om je te helpen met je houding:

Misschien moet je eens proberen met laarzen of chaps te rijden. Dat helpt echt al een stuk om de juiste beenligging te krijgen.
En denk onder het rijden maar wat "trotser" dan ga je vanzelf meer rechtop zitten. Probeer dit in je hele dagelijkse leven toe te passen: dus ook als je loopt, fietst of wat dan ook: rechtop de wereld inkijken. Het heeft mij enorm geholpen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:06

Wat ook helpt om ervoor te zorgen dat ze niet weglopen over de buitenschouder is een tikje met de zweep op de schouder. Je kan het ook doen met je buitenbeen. Je geeft dan gewoon een schopje op bij de schouder. De rest is al gezegd. Ik vind jullie een leuke combinatie.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 13:22

lisaoortje schreef:
NOU. mooi beestje hoor. Alleen let op je houding en rij je ook wedstrjden ?

Nee ik rijd nog geen wedstrijden, ben het wel van plan over een jaartje ofzo Haha!

En bedankt voor alle tips nog. Ik ga zeker me beugels een gaatje korter doen hopen dat dat al een stuk gaat helpen Haha!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:43

Probeer je schouders naar achter te houden, je bekken wat te kantelen en naar voor te kijken. Je houding zal er al een heel stuk beter uitzien.
Voor de rest... geen sporen aandoen zolang je met deze beenligging rijdt! Sporen zijn bedoeld om de hulpen te verfijnen (bv bij zijgangen) en niet om voorwaartse impuls op te roepen.

En vergeet niet dat je moet drijven met je kuit! Niet met je hiel. Dat is de verkeerde manier. Je kuitspier is dan namelijk helemaal niet ontspannen en je kan niet zoveel druk uitoefenen met je benen. Misschien is dat net de reden dat ze de hele tijd naar buiten valt?

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:07

Als ik het met me kuit doe zeg maar als ze naar buiten valt dan luisterd ze al helemaal niet dus meestal krijgt ze ook wel een tikje erbij enzo Lachen Maar ik heb dit probleem ook echt alleen met m'n binnenbeen want m'n buitenbeen heb ik niet zo opgetrokken.
Owja de sporen wil ik niet voor het voorwaartse maar om makkelijker buiging te krijgen bv. Op de slangenvolte dan moet ik de hele tijd me zweep heen en weer wisselen en dan zijn sporen net wat fijner. Maar ik ga er ook niet meteen mee rijden ofzo eerst maar eens even wat meer aan m'n benen werken Lachen Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:51

Betreft het sporenverhaal: NIET DOEN Bernice, daar verpruts je alleen maar meer mee. Waarom? Als ik het zo zie is Wupke niét alert voor je been. Probeer dit wel te krijgen. Ga je nu sporen gebruiken heb je groot kans dat ze nog dover wordt voor je been ipv alerter.
Eis reactie voor het gebruik van je been (fel tikje met de zweep météén bij geen reactie) en ga niet steeds een stap verder, door grovere hulpmiddelen. Je moet juist zorgen dat je steeds minder hoeft te doen om meer reactie te krijgen. (erg lastig, weet ik, maar de eerste stap is zelf alert er op te worden)

Maar hoe had je in gedachten meer buiging te verkrijgen door gebruik van een spoortje?? Je wil buiging, door je paard om je been te laten buigen, niet te wijken voor je spoor???

Verder helpt het je misschien ook wel door minder duppies op de grond te gaan zoeken, dat je daardoor een actievere houding hebt en Wupke daardoor makkelijker gaat buigen, omdat je dan kan ontspannen in je houding. Nu trek je je schouders wat naar voren en wordt je denk ik ook wat strenger met je hand. Ontspannen rug en schouders doet je ook makkelijker ontspannen in je hand, waardoor je een ontspannen aanleuning krijgt.

Je duikt nu zeg maar mee op haar voorhand, terwijl je de activiteit van achter weg wil hebben. (sjee lastig hoor uitleggen hoe je vanuit je zit naar voren kunt rijden)

En qua verkeerde stelling? Veel afwisseling in links- en rechtsom rijden (voltes, slangevoltes, Sjes, 8en) en focus op de oefening en niet zozeer op het uitkomen op een hoefslag of iets dergelijks (Weet niet of je dat doet??).

Maar....wel ontzettend grappig om te zien hoe erg Wupke eigenlijk op Raya (ook fjelljon) lijkt. Dat geconcentreerde koppie...

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:07

ja idd geeen sporen!! Haha! het ziet er nu al goed uit, ze loopt netjes in de aanleuning al dus je bent er bijna.. Nou alleen wat rechter op zitten en voor je uit kijken. Volgens mij is het niet al te makkelijk om goed te zitten in jou zadel als ik het zo zie.. iig minder steun zoals een normale dressuur zadel.
Ik zou wel meer voorwaards rijden want het ziet er uit als of je alleen maar aan zijn houding zit te denken van 'loopt hij aan de teugel'. Eerst mooi vooruit en dan vragen. Ze is wel heeel erg mooi moet ik zeggen en jullie zijn een leuke combinatie.