Paardrijden in spanje tot nu toe niks!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deniies

Paardrijden in spanje tot nu toe niks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:14

Afgelopen herfstvakantie ben ik met Ivana (IVAANAA__@bokt) naar spanje geweest.
het was een erg leuke vakantie en we hadden best aardig weer. We wouden ook wel graag een keer paardrijden. we kregen een ''goede'' ranch aangeboden. Of we uiteindelijk de goede hadden weet ik niet. Daar aangekomen zag der wel aardig uit alleen een grote zooi en veel paarden in stands. Ze hadden alleen maar andalusiers en lusitano's. Er stonden prachtige hengsten. de volgende dag zouden we om 10 uur mogen rijden. omdat het had geregend gingen we eerst in de bak maar is rijden en goed ook. gepoetst en erop. Eerst Ivana erop en dat paard draafde gelijk weg wat ze ook deed zat geen stop op alleen je stem hielp lichtelijk. Toen ik er beetje onzeker op dus ik gelijk me benen eraf en hij bleef gelukkig stappen wat die niet lang vol hield. We zijn der na 10 min. afgegaan omdat het gewoon niet te doen was. hier wat foto's

eerst even poetsen dat beest zat onder de muggenbulden:
Afbeelding

ivana opzadelen:
Afbeelding

klaar voor opstijgen:
Afbeelding

ik erop paard wou al wegdraven:
Afbeelding

in stap met veel lieve woordjes:
Afbeelding

meer foto's heb ik niet omdat het toen een beetje verkeerd ging en me opa daar geen foto's van gaat maken. Dus voortaan gaan we niet meer daarheen terug.
Het was wel erg leuk om te zien

PrimaDonna_

Re: Paardrijden in spanje tot nu toe niks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:26

Jeetje, zo zie je maar hoe slecht het soms kan zijn in
het buitenland.
Ik vind de paarden er ook erg zielig uit zien.
Die man rent ook gewoon weg, ook zo raar :S

elinnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:28

WAUUUUUUUUUUWWWWWWW!!!! vet moooi!!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:29

Ik vind de paarden er helemaal niet zielig uitzien.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:39

paarden zijn wel lekker dik.en leuk om te zien
maar ik was er al niet op gaan zitten met al die bultjes er is duidelijk wat met het paard aan de hand.
als het muggen waren snap ik wel dat ie niet wil stappen als je al zo lek geprikt bent.
was naar de eigenaar toe gegaan en had er van te voren wat over gemeld.of had om een ander paard gevraagt.
groetjes saskia

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:45

Ik vind de paarden er helemaal niet zo erg uitzien.. En dat hij gelijk wegdraaft, tja, mijn paard doet dat ook als er iemand op komt die hij niet "kent" ..

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:46

knooopje schreef:
paarden zijn wel lekker dik.en leuk om te zien
maar ik was er al niet op gaan zitten met al die bultjes er is duidelijk wat met het paard aan de hand.
als het muggen waren snap ik wel dat ie niet wil stappen als je al zo lek geprikt bent.
was naar de eigenaar toe gegaan en had er van te voren wat over gemeld.of had om een ander paard gevraagt.
groetjes saskia

ik vroeg het meteen via een Finse vrouw want die mensen konden niet goed engels. zij zij dat het muggenbulden waren en geen kwaad kon. ze zaten niet onder het zadel gelukkig.
de paarden zagen er wel aardig verzorgd uit maar niet zoals hier helaas.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:49

Ik zie de muggenbulten wel echt zitten waar ook het zadel ligt Knipoog

En verder kun je zoiets verwachten van een paard die je niet kent Knipoog

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:10

Paardjes zien er niet echt zielig uit, alleen lijken de zadels me niet echt te passen... Ach gut

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:11

Hilde_q schreef:

Vind ik niet, als je betaald om te rijden moet je kunnen verwachten dat je op een paard gezet wordt wat bij je past en wat geschikt is voor dit werk!

Het zijn mooie paarden, jammer dat je er geen plezier van kon hebben..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:12

Ezumii schreef:
Hilde_q schreef:

Vind ik niet, als je betaald om te rijden moet je kunnen verwachten dat je op een paard gezet wordt wat bij je past en wat geschikt is voor dit werk!

Dan nog Knipoog

Zijn vreemde landen, vreemd land en als je er al geen goed gevoel er bij hebt Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:16

Jij zegt dat kun je verwachten van het paard. Dat vind ik dus niet.

Emike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:16

Eef1400 schreef:
het buitenland.

paarden in het buitenland hebben het vaak better dan hier in nederland of belgie ofzo hoor...
k'vind de paarden er zelfs super goed uitzien om eerlijk te zijn,vergelijk zo eens iets met een manegepaardje vanhier...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:18

Ik vind de paarden er ook goed uitzien hoor, heb het weleens erger gezien!

Wel jammer dat ze zo heet waren.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:28

we kregen de ranch aangeraden dat ze vaak ritten maakte enz...
waarschijnlijk hadden we de verkeerde ranch.
De hengsten en voor hun de ''belangrijke'' paarden stonden in boxen.
en de andere in stands met kapotte golfplaten erboven. De stallen zagen er ook niet uit qua uitmesten. Voor de rest klonk het vertrouwd en de meeste paarden zagen er goed uit. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat het een leuke rit zou worden maar er viel gewoon niet meer te rijden.

emike: ik ben het niet echt met je eens. ik ben in heel veel buitenlanden geweest mijn ouders zijn dol op reizen. maar ik heb nog nooit een paard er zo als hier de meeste dan bij zien staan. alleen in amerika. paarden worden veel in het buitenland achter koetsen gebruikt om hele dagen te lopen ze zijn vaak mager en je kan de ribben tellen. dit zie je dan veel buiten Europa. In Europa heb ik ze alleen in Spanje en Duitsland gezien. Daar kan ik niks over zeggen.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:34

Ik vind de paardjes er ook nog redelijk uit zien !
Spijtig voor je dat het niet is meegevallen

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 09:51

Eef1400 schreef:
het buitenland.

Zo slecht ziet dat er in mijn ogen niet uit.
De paarden zien er ook niet zielig uit.
En of die man rent of gewoon stapt, dat kan je uit deze foto niet opmaken.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:01

Deniies schreef:
het was een erg leuke vakantie en we hadden best aardig weer. We wouden ook wel graag een keer paardrijden. we kregen een ''goede'' ranch aangeboden. Of we uiteindelijk de goede hadden weet ik niet. Daar aangekomen zag der wel aardig uit alleen een grote zooi en veel paarden in stands. Ze hadden alleen maar andalusiers en lusitano's. Er stonden prachtige hengsten. de volgende dag zouden we om 10 uur mogen rijden. omdat het had geregend gingen we eerst in de bak maar is rijden en goed ook. gepoetst en erop. Eerst Ivana erop en dat paard draafde gelijk weg wat ze ook deed zat geen stop op alleen je stem hielp lichtelijk. Toen ik er beetje onzeker op dus ik gelijk me benen eraf en hij bleef gelukkig stappen wat die niet lang vol hield. We zijn der na 10 min. afgegaan omdat het gewoon niet te doen was.meer foto's heb ik niet omdat het toen een beetje verkeerd ging en me opa daar geen foto's van gaat maken. Dus voortaan gaan we niet meer daarheen terug.

Dat je op een hacienda in Spanje enkel PRE's en Lusitanos vindt is volgens mij niet zo raar...
Dat die paarden (voor jullie) niet makkelijk te rijden zijn, dat kan ik best geloven. Die worden dan ook niet gereden zoals we paarden in NL of BE rijden. En die zijn ook van nature iets "heter en temperamentvoller" als de gemiddelde warmbloed... Volgens mij liet die man jullie eerst in de buitenbak rijden om te zien of het wel goed zou komen om ermee op wandeling te gaan. Wat dus niet het geval was.
Nu niet meteen gaan denken dat ik beweer dat jullie niet kunnen paardrijden, dat kan ik uit dit korte stukje tekst en die paar foto's niet afleiden. Ik zeg dus gewoon dat het een àndere manier van rijden is als wat je gewoon bent te doen.
Laatst bijgewerkt door Voltigeur op 15-12-07 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:04

Ezumii schreef:
Hilde_q schreef:

En dat vind ik dus wel. Die mensen hadden de 2 meiden 1 maal gezien en kennen ze verder niet: dus hoe kan ie dan een paard geven dat bij hen past?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:08

Ik vind de paarden er goed uitzien.. En je kan ook niet verwachten dat de boxen even luxe zijn als in nederland.. Daarnaast zijn zulke paarden inderdaad een stuk heter dan warmbloeden en sluit ik me volledig aan bij Voltigeur

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 10:21

Voltigeur schreef:
Deniies schreef:
het was een erg leuke vakantie en we hadden best aardig weer. We wouden ook wel graag een keer paardrijden. we kregen een ''goede'' ranch aangeboden. Of we uiteindelijk de goede hadden weet ik niet. Daar aangekomen zag der wel aardig uit alleen een grote zooi en veel paarden in stands. Ze hadden alleen maar andalusiers en lusitano's. Er stonden prachtige hengsten. de volgende dag zouden we om 10 uur mogen rijden. omdat het had geregend gingen we eerst in de bak maar is rijden en goed ook. gepoetst en erop. Eerst Ivana erop en dat paard draafde gelijk weg wat ze ook deed zat geen stop op alleen je stem hielp lichtelijk. Toen ik er beetje onzeker op dus ik gelijk me benen eraf en hij bleef gelukkig stappen wat die niet lang vol hield. We zijn der na 10 min. afgegaan omdat het gewoon niet te doen was.meer foto's heb ik niet omdat het toen een beetje verkeerd ging en me opa daar geen foto's van gaat maken. Dus voortaan gaan we niet meer daarheen terug.

Dat je op een hacienda in Spanje enkel PRE's en Lusitanos vindt is volgens mij niet zo raar...
Dat die paarden (voor jullie) niet makkelijk te rijden zijn, dat kan ik best geloven. Die worden dan ook niet gereden zoals we paarden in NL of BE rijden. En die zijn ook van nature iets "heter en temperamentvoller" als de gemiddelde warmbloed... Volgens mij liet die man jullie eerst in de buitenbak rijden om te zien of het wel goed zou komen om ermee op wandeling te gaan. Wat dus niet het geval was.
Nu niet meteen gaan denken dat ik beweer dat jullie niet kunnen paardrijden, dat kan ik uit dit korte stukje tekst en die paar foto's niet afleiden. Ik zeg dus gewoon dat het een àndere manier van rijden is als wat je gewoon bent te doen.

we zouden naar buiten gaan en een stukje van Spanje zien. Waarom we in de binnbak gingen was omdat het buiten te nat was. die paarden zijn allemaal rondom beslagen en buiten lag er nat klei achtig. we hadden zelf de keus gemaakt om in de buitenbak te gaan rijden we hadden ook gelijk naar buiten kunnen gaan stappen.

Die paarden waren gewoon zo gek gereden dan blijkbaar. ze hadden ook allemaal soort stang in. en als je in hun mond zat was het rennen benen ertegenaan rennen. dus ik zat der nog vrij relaxed op en met lieve woordjes bleef die in stap.

Ik heb niks gezegd in me verhaal dat de paarden er niet goed uitzagen. ik vond alleen de stands een beetje jammer. voor de rest ze waren niet mager en zagen er goed uit. vooral die hengsten daar zoo heb nog nooit zo mooi paard gezien.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:29

@ Deniies: Ik heb ook niet gezegd dat die uitspraak van "de paarden zien er zielig uit" van jou kwam, hé meisje Knipoog . Dat was een reactie op de eerste reactie die op jouw topic werd gepost.

Die paarden worden niet gek gereden, ze worden op een ANDERE manier gereden als wat wij gewoon zijn. Je kan het ook andersom zien: jullie reden op een andere manier als wat die paarden gewoon zijn. En dan kan je wel eens raar zitten kijken op een paard. En geloof me, die paarden zullen er ook niks aan gevonden hebben hoor. Dat laatste is geen verwijt, maar gewoon een feit. Laat de gemiddelde warmbloed in NL of BE maar eens op de spaanse manier gereden worden... zal je leuke beelden kunnen van maken Clown Haha!
Of ze nu een stang, een dubbel gebroken bit, een hackamore of wat dan ook in hebben, dat speelt verder geen enkele rol. Een bit is zo hard als de handen die de teugels vast hebben.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:34

Eef1400 schreef:
het buitenland.

Waarom zielig dan? Ze zijn niet mager,
alleen kijken ze chagerijnig maar dat doet ieder paard wel eens

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:35

Tumba schreef:
Eef1400 schreef:
het buitenland.

Waarom zielig dan? Ze zijn niet mager,
alleen kijken ze chagerijnig maar dat doet ieder paard wel eens

Oh, en niet alleen paarden, ik ken veel mensen (mijzelf incluis) die ook wel eens chagrijnig kijken... Clown Haha!

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 10:55

Voltigeur schreef:
@ Deniies: Ik heb ook niet gezegd dat die uitspraak van "de paarden zien er zielig uit" van jou kwam, hé meisje Knipoog . Dat was een reactie op de eerste reactie die op jouw topic werd gepost.

Die paarden worden niet gek gereden, ze worden op een ANDERE manier gereden als wat wij gewoon zijn. Je kan het ook andersom zien: jullie reden op een andere manier als wat die paarden gewoon zijn. En dan kan je wel eens raar zitten kijken op een paard. En geloof me, die paarden zullen er ook niks aan gevonden hebben hoor. Dat laatste is geen verwijt, maar gewoon een feit. Laat de gemiddelde warmbloed in NL of BE maar eens op de spaanse manier gereden worden... zal je leuke beelden kunnen van maken Clown Haha!
Of ze nu een stang, een dubbel gebroken bit, een hackamore of wat dan ook in hebben, dat speelt verder geen enkele rol. Een bit is zo hard als de handen die de teugels vast hebben.

ik ben het ongeveer wel met je eens. Ik zou alleen nu niet meer zo snel in Spanje leuk gaan paardrijden hoewel je ook veel andere stallen heb die misschien we betrouwbare paarden hebben.
Het was gewoon voor mij echt appart rijden ik had het gevoel dat er gewoon geen stop op zat terwijl het heel betrouwbaar leek in het begin.

voor de mensen die denken dat die paarden zielig waren NEE dat is niet zo. Ze zagen er allemaal best aardig uit alleen sommige stands vond ik een beetje jammer. maar dat heb ik in Nederland ook wel eens gezien. Er werkte veel Spaanse mannen maar de eigenaar was een Noorse vrouw die alleen op de reed zat toe te kijken dit hoorde we ook van die Finse vrouw daar.