Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fjuur schreef:Ik weet gewoon honderd procent zeker dat er niks met hem aan de hand is.
).Lalidan schreef:Fjuur schreef:Ik weet gewoon honderd procent zeker dat er niks met hem aan de hand is.
Dit vind ik toch wel erg knap, maar niet erg realistisch. Ik zou er dan ook niet te veel op vertrouwen. Je pony geeft iets aan. Waarschijnlijk heeft hij je al eerder geprobeert iets duidelijk te maken, maar heb je het niet opgepikt. Want gaan liggen is voor een paard een redelijk drastische maatregel!!
Het kán zijn dat hij gewoon vervelend is, maar ook dan moet je uitzoeken waaróm hij vervelend is, en hem niet zomaar een oplawaai gaan verkopen.
Echter, een paard wat onder het zadel zulk gedrag vertoont en verder niet, heeft vaak een probleem met zijn rug, het zadel, of de ruiter. En dat zal toch echt eerst uitgesloten moeten worden. En niet door jou, of de man van je stal, maar door iemand die daar voor geleerd heeft. Jij gaat met je rugpijn ook niet naar de buurman om te vragen wat er mis is (tenzij die toevallig je huisarts is).
Je pony maakt je in elk geval íets duidelijk. Wat dat is, dat moet jij nu uitzoeken..... Want alleen dan kan je het oplossen.
succes

Horsiiej92 schreef:Ik weet dat wij dit soort pony's ook hadden op de manege.
Het ware echt perdiodes dat die paarden zo vervelend waren.
Ze werden eerst gecontroleerd door dierenarts.. en als er niks aan de hand bleek te zijn, dan werden ze gewoon weer in lessen geplaats.
Dus als ik jou was zou ik hem inderdaad eerst laten controleren.
Niks aan de hand?
Dan moet je gewoon zorgen dat hij constant voorwaarts is.
Misschien moet je vragen of iemand je kan helpen, bijvoorbeeld met aan de longe rijden. Dan zit jij erop, en zorgt de ander dat hij doorloopt.
Een tik op zijn kont mag natuurlijk ook. En als ie eenmaal in beweging is, in beweging houden. Gaat ie stilstaan? Snelle reactie, schop, geen reactie? Een klap (geen tikje, heeft geen nut) met de zweep.
Misschien is je pony je gewoon aan het uit proberen.