Vroegah heb ik altijd alles gesprongen wat los en vast zat (incl hoogtesprong) maar op een gegeven moment ben ik bang geworden. Sinds september rij ik op deze merrie, Toverla. Ze is een Hors La Loi x Hamlet, maar anders dan haar afstamming doet vermoeden een ontzettend fijn en werkwillig dier. Ook ontzettend lief. Uiteindelijk hebben we het gewaagd een springlesje te nemen en dit wel bij bokker Nelis.
De 1e keer (na 8 jaar!!!) met bodyprotector en al en de bibbers in de benen. Ik vond het al spannend een balkje te draven... Wonder boven wonder durfde ik (wel met bibbers) aan het einde het lijntje te springen, wel op 20 cm... Wel is duidelijk te zien dat het brave dier liever hoger springt

1.

2.

3.

Van de 2e keer heb ik geen foto's maar toen zijn we wel iets hoger gegaan, incl een oxer.
Onderstaande foto's zijn van de 3e les.
Hier vond ik het nog wel een klein beetje spannend, maar gezonde spanning, geen angst of iets. Bovendien vertrouw ik volledig op Toverla, die springt super en neemt me mee.
4.

5.

6.

7.

zelfde foto, maar in ander kleurtje

8.

9.

en de mooiste

Ondertussen hebben we ons zelfs ingeschreven voor een onderling wedstrijdje en wie weet wat nog komt.
In ieder geval
Ilona, bedankt voor je fijne lessen! Heb er ontzettend veel al van geleerd en we gaan zo door
Dan is het toch chill dat je paard zo braaf is.
Let erop dat je wel goed meegeeft met je handen en niet op de hals leunt
Ik vond het eerst ook vre-se-lijk ENG. Durfde ik nog niet in draf over 40 cm
Nu durf ik inmiddels (wel vanuit draf
) 70 cm. te springen