drachtige mel@working L2 dresuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stefluffmel

drachtige mel@working L2 dresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 21:25

er is eigelijk nog iks te zine van het veulen maarja hij word verwacht in julli we hebben ons paard door gribaldi laten dekken. Haha!

er werden weer even wat foto's gemaakt van het rijden op zaterdag 8 dec. en die woow ik graag even laten zien.
reden van met slof rijden is dat ze aan de teugel wil lopen als ik niet aan de teugel kom en als ik ana de teugel kom gaat ze met haar hoofd omhoog en je raad het al dna doet ze het bij achteruit en wijken ook omdat je dan een beetje durk op de teugel geeft en dan word ze heel sterk dus dat knopje moet even omgezet worden door eerste half uur met slof te rijden en daarna kijken of het zonder ook gaat en dat elke dag tot het knopje zeg maar is omgezet dat ze naar beneden gaat door de druk van me handen en niet door data ik me handen los laat zeg maar .

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

me opa en oma nog even die hadden ze laatst naar ons toegestuurd vond het wel ene leuke foto om even te laten zien Ja
10.Afbeelding

ReJo

Re: drachtige mel@working L2 dresuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:27

Ik vind dat je heel erg..
hoe zal ik t noemen
Je kont naar achter duwt (rug hol maakt?)
Ziet er een beetje raar uit.. Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:28

je moet je bekken kantelen je rijdt nu met een holle rug
en slof ben ik geen voorstander van
Laatst bijgewerkt door Armani88 op 09-12-07 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:29

Ja idd je maakt je rug gigantisch hol. Slofgebruik valt wel mee, omdat hij aan de zijkant vastzit lijkt hij eerder strak heb ik het idee. Maar imo liever niet dan wel

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:42

zoals hierboven al is gezegd maak je je rug nogal hol..
En ik weet niet of ik het goed zie maar bij foto 3 & 7 is de teugel ontspannen maar de slof nog wel aangespannen of is het juist omgekeerd?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:44

Je moet idd echt leren je bekken te kantelen, als je zo doorgaat houd je geen rug meer over.

Leuk paardje, wat is haar vader?

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:45

Volgens mij kunnen jou beugels makkelijk 1 gat langer..
Soms moet je je hakken zo ontzettend ver weg duwen..
als je je benen langer hebt, maakt dat je rug ook vanzelf wat rechter..
Probeer het eens. Aan het begin voelt het heel raar, te lang misschien wel.
Dan kun je ook eerst een half uurtje zonder beugels rijden en ze dan in doen, terwijl ze een gat langer zijn. Als het goed is moet je dan geen verschil voelen, als je dan nog je been omhoog moet doen om je voet in de beugel te doen, zijn ze eigenlijk nog te kort...
succes

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:47

hoe kan je l2 zijn als je paard niet nageeflijk loopt(zonder slof)
en geen enkel druk dus accepteerd?

ik zou graag fotos willen zien waar ze wel aan de teugel loopt zonder aan de teugels te zitten(want dan zou ze juist haar hoofd zelf dragen,rug gebruiken en los zijn in haar lijf).

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:52

idd proberen je rug recht te houden, leuk paard heb je, wie is de vader? en geweldig die foto van je grootouders...

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:56

Het is hier boven al een paar keer gezegd, maar je maakt je rug echt heel hol. Hierdoor werk je je paard tegen in zijn beweging. Probeer je bekken naar voren te kantelen en op je zitbeentjes te gaan zitten. Dit kan je ook heel makkelijk zonder paard oefenen, of probeer eens zitlessen.
Je hebt trouwens een leuk paardje, wordt vast een mooi veulen.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 07:00

ik vind het er leuk en netjes uitzien:D:D
1,2,4,8 vind ik de mooieste foto:D

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 07:14

ik vind het helemaal niet erg als mensen met een slof rijden. maar dan moet je wel weten hoe je hem moet gebruiken. een slof is een hulpmiddel dus dat betekend dat je niet op je slof moet gaan rijden. dus hem wat losser laten hangen en gewoon met je benen en je teugels het werk doen Lachen

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 07:44

MalouWenno schreef:
zoals hierboven al is gezegd maak je je rug nogal hol..
En ik weet niet of ik het goed zie maar bij foto 3 & 7 is de teugel ontspannen maar de slof nog wel aangespannen of is het juist omgekeerd?

Zie ik idd ook ja.

Verder super leuk paard heb je onder je kont zeg!

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:02

Ja inderdaad bekken kantelen want het lijkt me niet echt lekker voor je rug zo. Ben ook benieuwd naar foto's zonder slof. Wat doet ze dan en is dat niet rijtechnisch op te lossen? Mijn paard gaat met zijn hoofd omhoog als ik in de volte mijn binnenhand vastzet (word meteen afgestraft). Druk is niet erg maar vastzetten en stokjes maken van je armen wel. Volgens mij doe je dat nu met de slof ook een beetje. Ik vind het dan niet zo gek dat het paard zijn hoofd omhoog gooit dat zouden ze bijna allemaal doen. Neem les, gooi de slof eraf en laat iemand je corrigeren zodra je de neiging hebt je hand vast te zetten.
Als je de juiste houding aanneemt gaan je armen zich ook beter gedragen zeg maar.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:30

Mmm ja L2 en niet zonder slof nageefelijk is een beetje raar Knipoog.
Verder is al het commentaar al gegeven en vind ik het niet nodig om het nog eens te herhalen.

Een leuk paard heb je heel veel suc6 en plezier samen nog!! Lachen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:41

Zie haar profiel:
Afbeelding

Niemand die dat meisje vraagt of het een tijdelijk iets is, oid, nee bokt springt er gelijk bovenop.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:42

Nou ik denk dat je al genoeg commentaar gehad hebt.
Ik vind het een erg mooi paardje waar vast een leuk veulentje uit komt! En echt best gaaf dat je opa en oma samen rijden!

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:57

idd opletten dat je je rug niet hol maakt maar veel succes en plezier met je veulen Vork

stefluffmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 11:18

omdat sommige mensne denken dta ik geen les heb nou ik heb wel les en me instrectrice heeft juist gezecht dat ik de slof moest gebruiken omdat ze zo sterk word en ik ben al 3 jaar bezig zonder hulpmiddel zonder enige verbetering toen heb ik een pessoa teugel aangschaft maar dat werkte ook niet ik had er geen voordeel mee met rijden.
ik weet dat ik ene holle rug heb en dat het slecht voor me rug is maar ik krijg hem niet recht.
hoe ik naar de L2 ben gekomen : ging eigelijk heel simpel werd altijd 1ste of 2de en soms 3de en ging bijna altijd met 2 winstpunten naar huis soms 3, ze loopt wel nagevelijk maar op ontspannig dus als ik druk op de teugels doe gata ze met haar hoofd omhoog dus dta deed ze in de L1 naturlijk ook met wijken maar het wijken zelf ging gewoon heel mooi dus daar haalde ik niet echt lagen cijfers voor het was alleen de middendraf waar ik 4 a 5en voor haalde en ik heb nu ook al 7 winstpunten in de L2 maar ik kan in de L2 nooit zeggen ohh wta heb ik een goed proefje gereden want ze gatat met wijken met haar hoofd omhoog met middendraf en met achteruit en met halt houden nou dan haal je ook geen goede punten.
er hebben ook 2 instrectrices op me paarde gereden 1 had een paard die ze hele leven langs de weg stond tot zij hem kocht naar de Z1 gelopen toen werd hij te oud en die anderen instrectrice heeft ook al ene paard naar de Z gereden maar bij die 1ste instrectrice ging ze steigeren omdat ze druk op de teugels kreeg en niet omhoog mocht en hun hadden allebiij best veel moeite met dit paard

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:56

Leuk om je weer eens te zien rijden. Ook leuk dat ze drachtig is! Nog veel sucses in de L2.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:03

Ik vind dat je al genoeg commetaar hebt gekregen op de slof. Dat is je eigen keuze... Wat betreft verder je houding, let op je handen... soms heb je die in piano stand! Soms kijk je erg mooi voor je uit, soms kijk je naar beneden. Dat is jammer. Probeer daar nog iets op te letten. Wat betreft je rug, doe je daar al iets aan? Fysio of zo iets?

Leuk paardje verder, mooi veel wit! Ben benieuwd wat er voor mooi veulentje uit komt. Ook een erg leuke foto van je grootouders op paard...!

Zambucoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:05

uitleg waarom ze de slof gebruikt staat er ook boven,

ik vind echt waar dat je een super knol onder je kont hebt, wat een uitstraling heeft dat paard zeg,
erg jamer dat je je rug niet recht kan doen , maar boven dat vind ik het er goed uit zien,

Groetjes

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:33

maximee schreef:
Mmm ja L2 en niet zonder slof nageefelijk is een beetje raar Knipoog.
Verder is al het commentaar al gegeven en vind ik het niet nodig om het nog eens te herhalen.

Een leuk paard heb je heel veel suc6 en plezier samen nog!! Lachen

weetje wat ik nou zo dom vind?????!:S Iedereen heeft het overcde slof dat jet zo slecht is enzo maar LEES eens het bovenste stukje daar staat WAAROM ze de slof gebruikt, en jullie kunnen het ook wel allemaal gemakkelijk achter jullie beeldscherm intypen maar volgens mij zijn juliie ook niet allemaaal L2 ruiters of hoger!
Dus je kan ook de leuke dingen wel ff benoemen dan alleen maar hetzelfde kritiek van wat de eerste persoon al zij!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:56

Een paard is de weerspiegeling van de ruiter. Zolang jij met een gespannen holle rug op je paard blijft zitten, kan je nooit je hulpen op de juiste manier laten doorkomen. Verder moet je ook even aandacht schenken aan je benen. Op sommige foto's is je kuit van je paard weg, en de andere is je been eraan maar met opgetrokken hiel.
Probeer je been op dezelfde plaats te houden, hiel naar beneden en wanneer je paard goed loopt in het juiste tempo hoef je niet constant been te geven.
Ik ga niet zeuren over de slof, mits je hem op de juiste manier en de juiste moment gebruikt.
Een paard dat zijn / haar hoofd in de lucht steekt bij wijken en middendraf heeft gewoon nog niet voldoende balans. Probeer met middendraf niet meteen een volledige diagonaal alles te geven, maar rij eerst over de hoefslag tempowisselingen. Telkens een paar passen vooruit en weer met je zit terug. Bouw dat op, zodat ze leert om balans te houden.
Met wijken zou ik eerst veel gaan oefenen in stap, en dan in een heel rustige draf en weinig scharen. Ook dit weer opbouwen.
Veel succes verder!

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:24

stefluffmel schreef:
omdat sommige mensne denken dta ik geen les heb nou ik heb wel les en me instrectrice heeft juist gezecht dat ik de slof moest gebruiken omdat ze zo sterk word en ik ben al 3 jaar bezig zonder hulpmiddel zonder enige verbetering toen heb ik een pessoa teugel aangschaft maar dat werkte ook niet ik had er geen voordeel mee met rijden.
ik weet dat ik ene holle rug heb en dat het slecht voor me rug is maar ik krijg hem niet recht.
hoe ik naar de L2 ben gekomen : ging eigelijk heel simpel werd altijd 1ste of 2de en soms 3de en ging bijna altijd met 2 winstpunten naar huis soms 3, ze loopt wel nagevelijk maar op ontspannig dus als ik druk op de teugels doe gata ze met haar hoofd omhoog dus dt deed ze in de L1 naturlijk ook met wijken maar het wijken zelf ging gewoon heel mooi dus daar haalde ik niet echt lagen cijfers voor het was alleen de middendraf waar ik 4 a 5en voor haalde en ik heb nu ook al 7 winstpunten in de L2 maar ik kan in de L2 nooit zeggen ohh wta heb ik een goed proefje gereden want ze gatat met wijken met haar hoofd omhoog met middendraf en met achteruit en met halt houden nou dan haal je ook geen goede punten.
er hebben ook 2 instrectrices op me paarde gereden 1 had een paard die ze hele leven langs de weg stond tot zij hem kocht naar de Z1 gelopen toen werd hij te oud en die anderen instrectrice heeft ook al ene paard naar de Z gereden maar bij die 1ste instrectrice ging ze steigeren omdat ze druk op de teugels kreeg en niet omhoog mocht en hun hadden allebiij best veel moeite met dit paard

de dikgedrukte stukken: Let alsjeblieft op je spelling! Ik erger me er echt héél erg aan.
In het onderstreepte stuk : Je spreekt je zelf érg tegen, je ging altijd naar huis met 1 wp. Maar soms ook met 3. (dat kan niet, het is of 3 of 1.)

Verder commentaar is gegeven, en ik vind het een mooie pony.