hier mijn lieve verzorgpaardje Willy Nilly

ze is 3 jaar.
Draver.
ik ben haar nu aan het beleren.
nou hier zijn de foto's dan...

commentaar mag maar wel opbouwend
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

geerke schreef:mooi paard hoor,ik ben gek op dravers,super karakter!
Ziet er goed uit,succes verder,gaat vast lukken!!
Naomi_16 schreef:mooi hoor
. Mooie ruime draf ook.
)

Dan leertie ook meer op z'n eigen benen lopen..
Nu zou hij kunnen gaan hangen op de slof..

Citaat:Mooi beest inderdaad, ik zou zelf een andere manier van aanbinden proberen, vooral bij een jong paard. Ik vind de slof ook redelijk strak zitten, laat zo'n beest zelf naar die nageeflijkheid zoeken, in plaats hem te dwingen naar zo'n houding.
__PrinCess schreef:ik zou persoonlijk de slof helemaal weg halen, waarom niet gewoon met de basis beginnen, waarom meteen met een slof erop?
ieder zijn eigen manier maar niet mijn persoonlijke voorkeur zo, maar het ziet er voor de rest wel netjes uit.

) geerke schreef:ik vind die slof helemaal niet strak zitten,(is het wel een slof? slof gaat onder de singel langs tussen de voorbenen,dit lijkt meer gewoon bijzetten)
Mijn mening is(dat is dus maar een mening natuurlijk,iedereen moet doen wat hem het beste lijkt....)dat longeren zonder hulpteugel absoluut geen zin heeft,ik bedoel een vriendelijke hulpteugel,dat het paard ook nog ruimte heeft om zijn hoofd omhoog te doen ,zoals hier...strak vind ik dierenmishandeling.
Door gebruik van een hulpteugel gaat het paard eerder zijn rug gebruiken en heeft longeren zin,zonder dat loopt naar mijn mening volledig uitelkaar,zeker een jong paard.
Als je tegen hulpteugels bent doe dan gewoon vrijheids dressuur,is ook leuk....
natuurlijk zoekt een paard na verloop van tijd zelf die ontspanning op,maar hoelang moet je daarvoor longeren?
Longeren is heel zwaar voor een paard en zeker voor een jong paard,nooit langer longeren dan 20 minuten.
het heeft wel degelijk nut!
Als je paard zonder hulpteugels niet met het hoofd naar de grond wil lopen is dat een teken dat ze de rug niet willen ontspannen! En tja,, als ze dat niet willen dan doe je er maar een hulpteugel aan
nee, kijk verder! Dat ze niet willen ontspannen in de rug heeft een reden! Ik bedoel het absoluut niet aanvallend maar ik vind gewoon dat jouw reactie niet klopt