jara-ytske tijdens een wedstrijd! (v. Folkert)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

jara-ytske tijdens een wedstrijd! (v. Folkert)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 22:50

Gipsylover

Re: jara-ytske tijdens een wedstrijd! (v. Folkert)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 09:52

Leuk paard! Het ziet er netjes uit! Knipoog
Je mag alleen wel ietsje minder been geven soms, het lijkt of je het heel vaak doet. Ook mag je je tenen wat meer naar binnen doen!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:08

hmm ik vind niet dat je hem te veel bee ngeef ik vind dat je hem netjes onder je houd !

Veel succes!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:19

Ziet er netjes uit hoor! Mooie pad ook. Vingers aflikken Ik vind ook niet dat je echt teveel drijft, maar je beweegt je been volgens mij wel vaker dan nodig. Maar dit is verder niet storend. Ziet er supernetjes uit! Ga zoo door hoor. Haha! Jullie zijn echt een leuk stel. Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 10:20

klopt, dat wilde ik er nog bijzetten. ik ben in de proef erg druk met mijn handen en been, moet ik mezelf echt afleren. ik ben er thuis ook heel hard mee bezig om ze goed stil te houden. het wordt al steeds beter, maar dit is puur 'spanning' .

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:49

Dat zag ik ook wel Tong uitsteken dat je je handen geen twee seconden stil hield Tong uitsteken 'k vind'm verder wel goed lopen Tong uitsteken wat kort in de hals wel maar dat hebben bijna alle friezen Tong uitsteken bij dze valt het eigenlijk nog wel mee XD

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:58

Toch leuk om Jaartje afentoe nog te kunnen zien hier Haha! Vind dat ze lekker gaat.... Ze blijft ook gewoon een super mooi beesie Knipoog Hoeveel pnten had je hier eigenlijk gereden??

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 11:16

ik heb dit paard pas 5 maanden, waarin ik haar 3 maanden heb gestart, dus voor mij is het nieuw om met haar te starten, ik heb het ook niet altijd even makkelijk met haar gehad, toen ik haar net kreeg stond ze meer rechtop dan dat ze liep. deze maand wilde ze alleen maar schoppen, maar ik doe mijn best om haar zo goed mogelijk te begrijpen zodat we samen bezig kunnen.

ik had hier 184 punten, moet eerlijk zijn dat voor mijn gevoel de proef beter ging Bloos

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:28

Ik vind je beengebruik echt heel erg storend, hier en daar snijd je wat hoekjes af en het afwenden was geen rechte lijn in draf..
Zo heel wat commentaar, maar verder vind ik haar wel super lopen! Ja

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 11:35

ik hoef niet nog meer commentaar over mijn beengebruik, het is volgens mij al duidelijk genoeg gezegd, ik ben me er bewust van. heb er niets aan om het in elk bericht terug te lezen Bloos ben er ook mee bezig zoals ik in een eerder bericht heb gezegd.

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:35

Mag je lichtrijden tijdens de proef ?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:11

Babetteh schreef:
Mag je lichtrijden tijdens de proef ?

In de B? *LOL*

Ziet er netjes uit Lot, je weet waar je aan moet werken.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:09

hey
Ik vind het er over het algemeen vrij netjes uitzien, maar heb wel paar tips Lachen
- handen stiller en ietsje meer toestaan, ze loopt geregeld achter de loodlijn.
- hielen laag en minder been, zie je vaak been geven terwijl ze vlot genoeg is. Hou in je hoofd: 1x been en er moet reactie volgen. paard moet dit volhouden tot je iets anders vraagt. En zodra ze in het goede tempo en houding loopt, doe je niks meer. (is minder verwarrend voor je paard)
- als je een volte rijdt / halve grote volte C - halve grote volte A: niet in je hoeken rijden Knipoog
- in galop meer ontspannen zitten
- bij stap minder drijven. Ze moet meer aan je been. Nu drijf je erg vaak en ze laat vaak verzet zien op je been (met staart slaan)

Ik vind het fijn dat je een volledig filmpje laat zien, daar kunnen we veel meer tips door geven dan alleen foto's.
Veel succes verder!!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:43

dankje, dit vind ik heel leerzaam commentaar Bloos

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:47

Ik zie het paard graag wat meer van de hand af gereden. Ze loopt wat kort in haar hals. Dat is iets wat bij veel Friezen gebeurt. Probeer daar in de training veel aandacht aan te schenken. Gewoon lekker over de rug en voorwaarts neerwaarts Ja

Mijn eigen wedstrijdpaard is ook een Fries. Die liep in eerste instantie eerder wat te hard dan te zacht. Door een rustig basistempo aan te nemen, straalt er meteen een stuk meer controle vanaf. Dat brengt je punten Ja
Op de video vind ik haar vrij vlot lopen, probeer het eens wat rustiger te doen. Dat maakt het ook gemakkelijker om de oefeningen mooi af te werken, voor zowel jou als het paard.

Vind wel dat je netjes zit en ik vind jullie een aansprekende combinatie!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:34

Mwoh kan me aan het been gebruik totaal niet ergeren! Lachen

Verder vind ik dat ze wat meer ruimte mag hebben in de kaak-hals. Daar loopt hij wat te kort in.
Het gehele tempo mag ook iets rustiger, zorg niet dat je de activeit verliest, maar dat snelle mag er wel af!

Verder ziet het er netjes uit.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:08

Je moet proberen het neusje er iets meer uit te rijden en ik vind verder dat ze er wel super uit ziet! En ze loopt lekker door. Probeer in je proef misschien iets meer rust te bewaren.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:10

Lotte, ik wou dat ik zo reed !
Ga een aantal keer je filmpje kijken, ff zien of ik er wat van kan overnemen.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:46

Zoals Pletje123 ook al zegt, ik vind dat je paard veel te kort in de hals loopt. Ook het tempo lijkt me wat hoog. Het ziet er daardoor wat rommelig uit, terwijl je proef technisch er goed uit ziet. Wat meer rust en lengte in de hals, en het plaatje is af. Je hebt wel echt een ontzettende leuke fries, echt een sportpaardje.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:44

Ik vind het het er eigenlijk wel netjes uitzien, ik last hier commentaar over je been gebruik, maar dat vind ik niet storend! Als ik mezelf terug zie dan drijf ik 100 x meer, en waarschijnlijk is je paard in de proef minder aan het been, wegens spanning oid.
En het tempo, ze heeft in ieder geval lekkere looplust, probeer haar iets terug te rijden op je zit, en daarmee de achterbenen er meer onder te krijgen zodat ze ruimer gaat lopen.
Een erg leuk paard hoor!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 23:20

dankjullie voor het commentaar Bloos

heb vandaag weer wedstrijd gehad,

ze liep erg fijn hoewel een paar dingen echt slordig waren en ze af en toe natuurlijk wel even moest weten dat ze niet precies wilde doen wat ik ervan verwachte Bloos . had 175 punten. 2e proef ging al beter, ook paar dingen zoals galop ging ze eruit. maar wel fijne stukken en een hele hoop 7ens. had 184, dus alweer mijn 7e winstpunt Bloos morgen ochtend weer wedstrijd.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:18

Wauw ik zou willen dat ik ooit zo een proef was doorgekomen! Wat netjes gereden, het ziet er heel gecontroleerd uit. Mooie galop heeft ze ook. Volgens mij krijg jij goede punten of niet? Je kan zo door naar de L1!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:38

Hoi, ik heb je hele proefje afgekeken en een hoop punten voor je. Ik hoop dat je er ook wat mee doet, anders is het ook zo zinloos om te geven Lachen

- Probeer véél méér rust in je handen te krijgen. Het maakt niet uit als ze af en toe omhoog komt, liever dat, dan dat je in haar mond zit, en ze te diep komt (dat is er zó moeilijk uit te rijden!)
- Probeer ook om haar hals wat langer te maken (friezen hebben de eigenschap nogal snel op te kroppen) en daardoor toont het beeld snel wat getrokken.
- Ze loopt enorm vlot, eigenlijk iets té vlot. Probeer door middel van je zit (wat dieper gaan zitten, je hakken een beetje uitdrukken (--> dat is een rem!) haar wat rustiger te laten lopen, probeer om daarmee het af te leren om dat met je handen te doen.
- Oefen veel op rechtrichten, ze valt in de volte regelmatig door je buitenbeen heen en loopt dan over de schouder.
- Oefen ook veel met het achterbeen, laat het maar eens werken! Veel verzameling, zonder druk van voor kan hierbij goed helpen. Achterbeen activeren en bij je houden, zonder je handen te gebruiken, dan heb je er in je proef enorm profijt van, want dan leer je op je zit terug te rijden, dus zien je overgangen er al gelijk uit, alsof je niets hoeft te doen. Wel je been erbij houden in overgangen terug Lachen

Ik vind jullie een hele leuke combinatie OK dan! (dat moet ook wel, want ik geef bijna nooit commentaar bij HAW) en ik denk aan het filmpje te zien, dat je echt probeert je paard eerlijk te rijden, maar spanning hé! Je kunt eens proberen voor de proef goed uit te ademen (zuchten) en even je spieren (vooral schouders) 'losschudden'. Dat werkt echt! En, je rijdt voor je plezier hé!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:56

de tips zijn boven mij al gegeven maar ik vind eht er verder echt netjes uit zien jullie zijn een leuke combi Knipoog
xx

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 22:22

dankjullie voor het commentaar!

het ging vandaag fijn, had 187 punten. toch af en toe dingen iets slordig. maar toch alweer mijn 8e winstpunt! vanaf februarie moet ik eruit omdat deze merrie in maart bevalt. maar ik denk wanneer ik mijn laatste 2 puntjes heb nog wel ga proberen de L in te gaan,

ik ben heel erg bezig met ontspanning. dat is bijna het enigste wat ik nu doe, lekker rijden. want we zijn nu weer uit een flinke dip, ze stond namelijk alleen nog maar stil en te slaan als ik been gaf. ik merk wel met jara dat het heel belangrijk is om niet dingen af te dwingen. maar het samen te doen.