Teugels steeds verpakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Teugels steeds verpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 09:51

Hai,

Ik weet niet of hier al een forum over is, maar ik heb problemen met mijn teugels..
Met losrijden niet, maar als ik dan mijn paard in de hand ga stellen en wat ga oprichten ga ik telkens mijn teugels verpakken, ze worden dus iedere keer een stuk langer. Het is ook niet zo dat hij op de hand hangt.
Het is gewoon een hele aanwens van mij geworden. Iemand tips hoe ik dit kan verbeteren?

Groetjes,
Gerriette

Trieske_

Re: Teugels steeds verpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:54

Heb je gladde teugels of teugels met van die blokjes (springteugels)
Met die blokjes is het makkelijker om aan te leren dat je je handen op 1 plek moet houden het is gewoon een kwestie van volhouden en oefenen...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 09:55

Hai,

Ik had eerst van die springteugels, maar toen had ik al het probleem.
Nu heb ik van die anti-slip teugels.

Groetjes,
Gerriette

KaisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:55

deschels schreef:
Met die blokjes is het makkelijker om aan te leren dat je je handen op 1 plek moet houden het is gewoon een kwestie van volhouden en oefenen...

Hier heb ik ook last van, vooral met leren teugels. Eerst een tijdje met springteugels gereden. Maar zal toen teugels met aan de buitenkant leer, en aan de binnenkant een stroefstofje. Die rijden ook heel fijn Ja

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 09:56

Kaisa schreef:
deschels schreef:

Hier heb ik ook last van, vooral met leren teugels. Eerst een tijdje met springteugels gereden. Maar zal toen teugels met aan de buitenkant leer, en aan de binnenkant een stroefstofje. Die rijden ook heel fijn Ja

Ja het is gewoon irritant, want zo stoor je je paard ook steeds in de aanleuning en het staat gewoon slordig.. Huilen

KaisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:58

daarom ben ik andere teugels gaan proberen Knipoog Ik weet niet of je met rijhandschoenen rijdt? Dat helpt bij mij ook een beetje Knipoog

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:11

Bebruik je je duimen wel? Ik had het eerst ook best erg, maar ik hield mijn teugels ook niet goed vast.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 10:18

Jeannine schreef:
Bebruik je je duimen wel? Ik had het eerst ook best erg, maar ik hield mijn teugels ook niet goed vast.

Nou, ik heb zo af en toe de duimen niet goed op de teugels...stom he...

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:19

mijn lesgever heeft een goeie tip je knipt en teugel door midden op de goeie maat elke x als je hem dan langer wilt laten worden laat je hem dus los ,valt op de grond.(doe er dan wel een extra teugel op en leg in deze een knop zo heb je iedergeval een rem)

exruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:34

Ik had daar ook altijd last van, maar heb nu van die rubbere teugels met van die rondjes erop, en perfect Haha!
en idd je duimen er goed opleggen!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:39

Ik ken het probleem en ben er ook al lang mee aan het knoeien. Volgens mijn instructeur is het probleem op te lossen door zelf soepeler in ellebogen schouders en rug te worden. Die moeten meegeven, niet de teugels. Dus elke keer als ik mijn teugels weer eens moet herpakken is het nu een herinnering voor me om vooral het stukkie tussen mijn schouderbladen, mijn schouders, mijn bovenarmen mee te laten veren. Zucht....blijven volhouden, ik moet dit kunnen!

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:44

Hier heb ik ook erg last van , komt gewoon doordat ik al van jongs af aan mn duimen niet op de teugels zetten. Ik heb zelf wel heel goeie teugels daarvoor (springteugel met rubberen bolletjes en andere anti-slip teugel) Maar eigelijk helpt dat niet zo veel bij mij gewoon omdat ik mn duimen er niet opzet Boos! Lekker stom he Clown

_LuCa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:54

Ik had ook eerst van die gladde dressuur teugels maar die springtuegels met stopjes verrichten wonderen, ik kan ze zeker aanbevelen !

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:57

Dit is, of eigenlijk was, ook mijn probleem. Stteds werden de teugels wat langer, ik ze weer korter pakken, liet ik ze weer langer, weer korter pakken, noem maar op!

Nu heb ik het eigenlijk niet meer zo. Ik heb ook geen idee hoe ik eraf ben gekomen. Misschien omdat mijn instructrice steeds herhaaldelijk heeft gezegd dat ik mijn teugels goed op maat moet houden.
Af en toe heb ik er nog wel last van, maar als iemand er dan wat van zegt, dan denk ik er ook aan en gebeurd het tijdens het rijden verder niet meer.

(ik had dit met zowel springteugels met stopjes als dressuur)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:05

luffwinny schreef:
mijn lesgever heeft een goeie tip je knipt en teugel door midden op de goeie maat elke x als je hem dan langer wilt laten worden laat je hem dus los ,valt op de grond.(doe er dan wel een extra teugel op en leg in deze een knop zo heb je iedergeval een rem)

Dat is nog eens een leuke tip! Die kende ik nog niet en ga hem denk ik ook eens proberen bij een van mijn lesklantjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:08

Wss heb je je hand ook te ver open en je duimen niet op de teugels. Je vingers moeten je handpalm raken zonder dat je knijpt. Het is verschrikkelijk lastig en het is echt iets waar je zelf consequent in moet zijn (spreek uit ervaring)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:37

Ik heb zelf ook dat probleem. Bij mij helpt het iig om met springteugels te rijden, en om me er zelf bijna elk rondje aan te herinneren, bij een letter of bij de spiegel, om mijn handen gesloten te houden. Het ligt er wel een beetje aan op welk paard ik rij.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:30

ik zit ook met hetzelfde probleem, nu is het dat mijn teugels echt uit je handen glijden ik zoek dus van die anti-slip teugels maar heeft iemand met die teugels ervaring en of die fijn zijn(een aanrader?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:31

simpele oplossing is gekleurde tape op je teugels tapen op de juiste teugelmaat Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:33

ik heb ook de teugel afgeknipt, en ben hem vaak verloren, maar je leert snel genoeg om ze vast te houden
nadeeltje : ik hou áltijd vast... ook als ik val dus... een reflex, dus kijk daar wel mee uit Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:34

trek je zo je schouder mee uit de kom Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:35

KiWiKo schreef:
trek je zo je schouder mee uit de kom Lachen

Is nog nooit gebeurt...
paard staat wel stil zodra ik op de grond ligt, en rent hij door dán lijkt het me dat ik loslaat (pas 1x gebeurt)

TalithaSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:37

Ik heb er ook last van, heb ook wel eens met gekleurde teugels gereden en dan moest ik ze op een bepaalde kleur houden, maar ik doe het nog steeds.

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:44

En wat nou als je je teugels door geknipt heb en je rijdt je paard eerst netjes los op een langere teugel en daarna pak je je paard op? Dan is je teugel korter en zit je nog met het probleem. En dan los je het probleem op als je thuis met je training bezig bent, maar op wedstrijd blijf je met het probleem zitten want ik neem aan dat je geen extra teugel om hangt en met doorgeknipt teugels rijd?
Ik denk eerder dat je het rij technisch moet zoeken. ben je niet teveel met je handen bezig, want blijkbaar open jij je hand op bepaalde momenten zodat je teugel door je hand heen slipt. Kijk eens of je paard aan je been is en goed actief is van achter. zodat je verbinding goed is en hij zichzelf misschien iets meer op wil gaan richting zodat je zelf je hand op de plek kan houden en er weinig mee hoeft te doen.
Anders is een teugels met kleurtje ook een tip, ik heb ze voor een klantje gehad. Dat is gewoon een springteugel, maar elk stukje heeft een andere kleur. Het zijn opvallende kleurtje dus je hebt het snel door wanneer je je eigen kleur verlaat.
Succes ermee

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 08:32

Het probleem ligt ook bij mij..Gisteren weer hard geoefend en het ging al iets beter.
Ik heb het vooral in de proef als ik zenuwachtig ben, dan blijf ik pakken...