Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Alleen maar je paard terug gaan rijden daarin zie ik niet zoveel nut. Het kan zijn dat ie daarvan alleen maar heter wordt en nog meer naar de hindernis toe wil lopen. 
Scum schreef:Of jouw manier van rijdenAlleen maar je paard terug gaan rijden daarin zie ik niet zoveel nut. Het kan zijn dat ie daarvan alleen maar heter wordt en nog meer naar de hindernis toe wil lopen.
Ook het zomaar stilzetten is niet de oplossing. Kan leuk zijn voor af en toe. Maar je verliest ook ritme en het moet vaak zo ruw.
Ik zie het meer in oefeningen met techniek. Die volte is maar 1 voorbeeld, en zo zijn er nog veel meer oefeningen. Wat zegt je instructeur er dan van? En krijg je les in een hele groep of alleen?
snuffelhues schreef:Wat hindernissen in de bak zetten en daar tussendoor dressuur trainen. Tijdens de eerste keer neem je geen enkele hindernis. Als dat goed gaat, dressuren tussn de hindernissen, en als hij ontspannen is, één laag (!) sprongetje doen en terug dressuurmatig oppakken Zo leert hij niet te exploderen omdat er hindernissen staan en blijft hij geconcentreerder.
Succes!
En als je op dat niveau alleen maar hard gaat dan kom je niet vaak foutloos rond.Scum schreef:Dat ben ik niet met je eens. Bij het springen kan een paard heel enthousiast/heet worden als hij op een hindernis af gaat. Dat gebeurt bij dressuur niet.
ELpatcho schreef:in draf erop aan en als die wilt gaan rennen voor de hindernis weg wijken.. werkte bij mijn paard super.. dus gewoon doen alsof je die hindernis helemaaaal niet van plan bent te nemen
Lielle schreef:Hoe lang is lang?