Jopke @ Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Jopke @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:19

Wow! Springen! Ja echt, we hebben gesprongen. Alweer 2 weekjes geleden ofzo, maar vergat steeds een topic te maken Bloos Maar bij deze!

Altijd als ik probeerde te springen liep ze dwars door de hindernis heen, een tijdje geleden heb ik een halfuurtje alleen maar cavaletties(hoe schrijf je dat?) gelopen. Eerst liep ze deze er ook altijd af, maar op het eind ging ze er netjes overheen en zelfs over 3 achter elkaar liep ze netjes en braaf zonder alles eraf te gooien. Toen weer eventjes niet ''gesprongen'' en laatst ging ik wat zonder zadel hobbelen. Het landje is nat en er is geen bak dus aan hard werken komen we niet toe, daarom maken we lekker buitenritjes en hobbel ik soms nog wat door de wei.Toen ik zonder zadel ging hobbelen hebben we weer wat cavaletties gedraafd, ook nog eens goede zitoefening voor mij Tong uitsteken , en daarna een laag sprongetje opgezet, de eerste 2 of 3 x lag de balk nog op de grond, maar de 4e keer sprong ze er overheen! Ik helemaal verbaasd met mijn mond open, maar ondertussen stralend van dat paard af komen en nog wat stappen. Ze sprong! Ze sprooong! De 2x daarna dat ik heb gereden weer gesprongen, 1x ook stukje met zadel de rest weer zonder. En die 2x ging ook enorm goed! De laatste keer heeft mijn moeder foto's gemaakt en nu een tijd weer niet springen. Ze is nog maar vier en het is dus niet zo goed voor haar benen, bovendien wordt het land steeds natter enz. enz. Dus nu lekker buitenritjes maken enzo en gek doen en vertrouwen winnen natuurlijk Haha! *LOL*

Ik zie dat ik alweer een heel verhaal heb geluld dus nu maar de foto's! Haha!
Veel plezier met kijken en nu je hier toch bent zijn tips, commentaar enz. allemaal welkom!

1.
Afbeelding
Lovers

2.
Afbeelding
Eerst nog even een knuffel en dan kunnen we beginnen met het echte werk Haha!

3.
Afbeelding
Veelste hoog om mee te beginnen natuurlijk, hier kom je toch niet normaal overheen?! Pufpuf, stout baasje, stout baasje! Huilen van het lachen

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Kan soms inderdaad iets meer meegeven Clown

6.
Afbeelding
Iets hoger

7.
Afbeelding
We kúnnen wel meegeven

8.
Afbeelding
Wat? Maar daar ga ik niet overheen! Bloos!

9.
Afbeelding
Hmmm toch wel Haha! En dat is ons hoogste Haha! *Trots trots
Mijn gezicht hier, o mijn god Koe Huilen van het lachen

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Brafe paardjes verdienen wat lekkers! Nog even vd geoefend, het hele begin Haha!

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding
Braaf paard! Braaf paard! Haha! *Glunder

15.
Afbeelding
Iesje, ligt dat nou lekker? Oooooow ja hoor! Haha!

En nog wat gek doen in linkjes Tong uitsteken Gek doen valt ook wel onder wederzijds vertrouwen winnen, vooral dat van mij mag nog wat oplopen Tong uitsteken *LOL* Het is in ieder geval enorm leuk om te doen Haha!

http://i151.photobucket.com/albums/s139 ... opke10.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s139 ... opke11.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s139 ... pke4-1.jpg
Tjah, daar zit je dan *LOL*
http://i151.photobucket.com/albums/s139 ... staanp.jpg
We durven zelfs te staan! En daarna snel weer zitten Tong uitsteken
Vertrouwen gaat echt al enorm snel omhoog Haha!

Alle berichtjes zijn welkom Lachen

elinebakker

Re: Jopke @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:23

Supermooie foto's, dat je zo op een hoge fries durft te staan!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:28

Hee! mooie fries hoor , julliie zijn een leuke combi! Lachen maarre waarom spring je zonder zadel?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:31

Haha dankje! Haha!
Nou, de eerste keer stond ik zo'n beetje in mijn broek te pissen, maar de derde keer durfde ik zelfs al iets langer te staan en gewoon rechtop en ontspannen, nu niet meer staan, lijkt me niet enorm goed voor haar eigenlijk. Maar wil alles een keer gedaan hebben, voor mijn vertrouwen in haar Lachen Vandaar ook het springen zonder zadel enz. Had ik eerder echt niet gedurfd, in de korte tijd dat ik Jopke verzorg ben ik paarden (in het algemeen) en Jopke in het speciaal vele meer gaan vertrouwen Haha! florrtje @ bokt, heeft me met haar topic ook enorm de goede weg op geholpen trouwens, hierbij mijn dank aan haar Haha!

Ik spring zonder zadel, omdat ik mijn onafhankelijke zit wil verbeteren en haar meer wil vertrouwen Lachen

@ Ndieh, waarom dan domme als ik vragen mag? Komt nou niet echt erg goed op me over, prima als je het ''dom'' vind maar formuleer dat even anders als je wilt, dank je wel..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:32

Ik zie dat je kratjes gebruikt, dat kan erg gevaarlijk zijn, ze kan erop gaan staan en dan zakt ze er meteen doorheen, het plastic kan dan schade aan haar benen toebrengen.
Springen is leuk, maar wel met veilig materiaal!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:33

Ik vind het een gevaarlijke hindernis, die kratjes kunnen zomaar omvallen, of je paard kan erop springen, die dingen breken dan en dan komen er scherpe punten aan te zitten. Die balk heeft ook scherpe randen en lijkt me ook niet erg fijn als je paard er tegenaan stoot.
Verder vind ik het wel netjes hoe je erop zit hoor! En dat zonder zadel.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:34

Ndieh schreef:
is dit 'n domme hobby?:P

Idd een beetje een nutteloze reactie. Wat wil je hiermee zeggen.. ?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:35

En nu ik beter kijk zie ik ook dat je op het natte gras springt, pas op dat je paardje niet uitglijd daarop. Ik zou het springen nog eventjes uitstellen tot je een goede bak hebt, wel een leuk paardje hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:38

ziet er leuk uit isa!

knap dat je zo zonder zadel durft *LOL*
moet ik niet doen op mijn pony dressuur gaat nog wel, maar springen Huilen van het lachen

een paard kan zich ook bezeren aan een gewone hindernis standaart Knipoog een ongeluk zit altijd in een klein hoekje Lachen

en ik rij ook in een nat weiland, omdat er geen bak aanwezig is Knipoog als je uitkijkt, en niet te scherp draait, is daar niks ergs aan Lachen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:41

Ja het landje is inderdaad nat, ik ga nu ook een tijd niet meer springen Lachen
En als ik er zo over nadenk is de hindernis inderdaad niet erg veilig Bloos helemaal niet over nagedacht eigenlijk. Zal kijken of ik ergens beter materiaal vandaan kan halen én wachten op droge grond of kijken of ik bij de manege in de buurt mag en kan rijden Lachen

Dankje astrid! Haha!
Joh gaat vast wel, gewoon durven, of is ze erg moeilijk? Met Joppie heb ik geluk, die vind alles best en prima Tong uitsteken
Inderdaad een ongeluk zit in een klein hoekje, maar zo maak ik het hoekje wel groter Tong uitsteken *LOL*
Ga gewoon proberen het iets veiliger enz. te maken, maar super bedankt voor je reactie! Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:46

Dat neem je super op!
Je hoort vaak als je advies geeft over hoe iets beter of in jouw geval veiliger kan dat bokkers meteen in de verdediging schieten.
Je hebt een heel leuk paard en dat paard heeft maar 4 benen dus daar moet je voorzichtig mee zijn Lachen
Veel succes nog met je Friezebeestje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:47

ik durf het wel, maar als ik met kelly ga springen zonder zadel (weleens gedaan) dan loopt het niet zo goed a Huilen van het lachen
als ik maar een balkje op de grond leg, springt ze er een meter hoog overheen Nagelbijten / Gniffelen en dan kan ik niet bepaald blijven zitten Huilen van het lachen of ik vlieg heel hoog boven haar en kom met een klap neer, met zadel ook. en dat is niet echt bevordelijk voor haar rugje Ach gut dus dat doe ik liever niet Tong uitsteken
gezondheid van mijn paard gaat voor alles, dus voor mij gewoon geen springen (ben toch neit zon springer Tong uitsteken veel gedaan vroeger, maar ben er nu veel te bang voor :- )

wel een goed idee isa Ja ergens kijken voor een bak waar je kunt rijden *LOL*
als kelly in overasselt staat, dan kan ik waarschijnlijk bij de buren in de bak rijden Lachen nu rijd ik ook in een weiland, maar die is redelijk droog gelukkig Lachen

vind het er echt goed uitzien Ja vind het ook onwijs knap dat jij dit op een fries kan (ik kan namelijk niet eens normaal galoperen op een half fries half kwpn Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:50

leuk paard ,wel blubberzooi daar,maar springen met een fries???

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:53

geerke schreef:
leuk paard ,wel blubberzooi daar,maar springen met een fries???

dat vind ik een vreemde opmerking,
kunnen friezen niet springen? ze gaat er niet meteen een Z-parcours mee in, het is maar laag en zo te zien doen ze het puur voor de fun!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:54

Ghi! Dankje Haha! Inderdaad ze heeft maar 4 benen! Haha!

Haha astrid! Ik zie jou al helemaal vliegen Huilen van het lachen Sorry, leuke mental pic ROFL Dat meter over een balkje springen valt weg te oefenen, door eerst zonder ruiter eroverheen te springen tot ze het goed doet en daarna er zelf op gaan zitten, jamie sprong eerst ook 3 meter hoger dan nodig was Huilen van het lachen Op het eind niet meer Zie topic, glundert van trots! Schijnheilig Haha! Wel jammer dat je er te bang voor bent, ik vind het echt zó leuk om te doen! Haha!

Probleempje met de bak is, dat ik geen les mag nemen en dus denk dat ik daar niet mag rijden behalve áls ik dus les neem, maar dat willen de eigenaren niet Scheve mond Moeilijk, maarja ik ga het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis! Lachen

Normaal galoperen is ook moeilijk ROFL Ging zonder zadel galoperen, nou dát moet je dus echt niet doen Huilen van het lachen Was echt een heeeel raar gevoel en vloog er bijna af. Doe dat toch maar met zadel voortaan Clown
Maargoed we gaan offtopic *LOL*

Uhmm? Wat is er mis met springen met een fries? Ze vind het leuk, ze kan het, ik vind het leuk, het gaat goed, wat wil je nog meer? Dankje storm76 Lachen
Laatst bijgewerkt door Colorado op 02-12-07 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:55

Mooie fries.
Maar wat heb je allemaal vast. Wat is dat geel en hoeveel riempjes hangen erzo aan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:55

nou ik heb zelf een fries en als ik naar zijn bouw kijk denk ik niet direct aan springen,maar ieder z'n plezier hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:56

vond het ook al vreemd *LOL*
het is ook een paard, en kan zijn benen optillen dusja Tong uitsteken
er zijn ook fjorden ofzo die heel hoog dressuur lopen! so what? tis maar waar je lol in hebt Knipoog

ik rijd mijn welsh recreatief, maar als ik het had gekunt, had ik ook met haar hoog dressuur willen rijden Tong uitsteken

inderdaad isa mental picca Huilen van het lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:57

trouwens voor dat ik zou springen zou toch wel liever de basis een beetje onder de knie hebben.......

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:58

astridjhu schreef:
ziet er leuk uit isa!

moet ik niet doen op mijn pony dressuur gaat nog wel, maar springen Huilen van het lachen

een paard kan zich ook bezeren aan een gewone hindernis standaart Knipoog een ongeluk zit altijd in een klein hoekje Lachen

en ik rij ook in een nat weiland, omdat er geen bak aanwezig is Knipoog als je uitkijkt, en niet te scherp draait, is daar niks ergs aan Lachen

Klopt, maar bij deze hindernis is het risico wel groter. Als jij met voetbalschoenen met noppen gaat rennen op asfalt, lukt dat ook wel, maar renschoenen zijn hier speciaal voor gemaakt. Veroorzaken dus minder blessures en zijn effectiever. Zo ook hier...

Storm76 schreef:
Dat neem je super op!
Je hoort vaak als je advies geeft over hoe iets beter of in jouw geval veiliger kan dat bokkers meteen in de verdediging schieten.
Je hebt een heel leuk paard en dat paard heeft maar 4 benen dus daar moet je voorzichtig mee zijn Lachen

Helemaal mee eens! Haha!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:59

Dat geel is het uiteinde van een halstertouw en er zit nog een touw om de nek voor een veiliger idee, mijn vertrouwen is niet echt geweldig. Ook al weet ik ook wel dat dat touw niets helpt, het gaat om het idee, bovendien ging ik proberen ermee te sturen Clown Het is trouwens een halster met 2 halstertouwen die niet aan elkaar geknoopt zijn Lachen

@Geerke, als ik aan Jopke denk, aan deze fries dus, denk ik aan lol en plezier en een fijne tijd, dingen uitproberen, vertrouwens enz. Alles zo'n beetje, waarom zou iets wel kunnen met een ander ras? het is toch alleen voor de lol Lachen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:59

geerke schreef:
trouwens voor dat ik zou springen zou toch wel liever de basis een beetje onder de knie hebben.......

Waar baseer je die op als ik vragen mag? Lachen Snap hem niet helemaal, sorry...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:03

Colorado schreef:
geerke schreef:

Waar baseer je die op als ik vragen mag? Lachen Snap hem niet helemaal, sorry...

Colorado, niet verder op reageren, sommige mensen hebben blijkbaar nog nooit van 'lol met je knol' gehoord...
Je zit verder niet te trekken op je paard en je bent gewoon lekker bezig geweest, niks mis gedaan dus.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:06

galloperen ging toch niet goed,dacht ik ,het is trouwens wel een leuke afwisseling voor het paard om eens iets anders te doen,maar het eerste wat me te binnen schoot is wedstrijden springen,verkeerd begrepen sorry,het ziet er trouwens wel leuk uit....als je maar lol hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:13

Sorriso schreef:
astridjhu schreef:
ziet er leuk uit isa!

Klopt, maar bij deze hindernis is het risico wel groter. Als jij met voetbalschoenen met noppen gaat rennen op asfalt, lukt dat ook wel, maar renschoenen zijn hier speciaal voor gemaakt. Veroorzaken dus minder blessures en zijn effectiever. Zo ook hier...

Storm76 schreef:
Dat neem je super op!

Helemaal mee eens! Haha!

ik ben het met je eens Ja maar ik heb ook verhalen gehoord, over hindernismateriaal, waar paarden overheen/doorheen zijn gelopen Lachen naar mijn idee is alles, wat je in de rijomgeving hebt liggen/staan, gevaarlijk. natuurlijk zijn twee kratjes gevaarlijker dan hindernis materiaal, en daar geef ik je ook gelijk in Ja
maarja, voor een keertje kan het geen kwaad in mijn ogen, aangezien "goed" materiaal even gevaarlijk kan zijn Lachen

ook vind ik het top van je isa, dat je op zoek gaat naar ander materiaal Ja veiligheid gaat immers voor alles Ja