Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Issy schreef:toch er weer op klimmen, misschien zitles nemen aan de longeerlijn, zodat je het vertrouwen weer terug krijgt. En je voor je gevoel veel steviger zit.
ik zal t zeker doen!
ik was dood dood bang om dat opnieuw te doen, maar iedereen juigde me toe
komaan doen! dus ik al mijn moed bijeen!) 
MISTRAL94 schreef:Ik ben 2.5 jaar geleden er flink hard afgevallen, dat heeft me bijna 14 dagen ziekenhuis opgeleverd. Ik heb nog steeds mijn momenten dat ik angstig ben. Het heeft tijd nodig heel veel tijd, je moet je zelfvertrouwen weer terug krijgen. Paardrijden is een risico sport, dat weet je van te voren maar je kunt wel zoveel mogelijk dingen proberen uit te sluiten de eerste tijd, geen jong dier rijden of beleren. Neem niet onnodig risico. Bij twijfel gooi ik mijn paarden eerst aan de longeerlijn als ik het niet vertrouw dan stap ik niet op. Er heerst een mentaliteit in het paardenwereldje dat je niet bang mag zijn er overal maar op moet durven te stappen. Op de manege werd je een mietje genoemd als je ergens niet op durfde te rijden of iets niet durfde te doen. Maar je hebt alleen jezelf ermee als je jezelf groot wilt houden en daardoor er misschien wel afvalt.Wat mij helpt is als er iemand in de bak staat en er gewoon bij staat hoeft nog niet eens iets te doen of te zeggen. Zorgt bij mij altijd voor net dat ontbrekende zelfvertrouwen
ik weet zeker dat ik er wat aan heb
jupio schreef:Het beste wat je kan doen, is langzaam weer vertrouwen opbouwen. Als je bijvoorbeeld bang bent om er in galop af te vallen, eerst weer zekerheid in stap en draf opbouwen, kleine stukjes galoperen, jezelf steeds een iets verder doel stellen. En als je bang bent om eraf te vallen pak je gewoon even het zadel vast;)
succes, ik hoop dat het goed komt, weet uit eigen ervaring hoe vervelend het is.
t zal vast wel goed komen...
.

yvette24 schreef:hay
ja probeer inderdaad een "zit en balans" les te nemen, aan de longe op een braaf paard,
daarmee krijg je misschien je vertrouwen weer beetje terug!!
succes
.
maximee schreef:Wat bedoel je met irritant dan ?