[BWP] Merrie Geena maakt haar boktdebuut.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

[BWP] Merrie Geena maakt haar boktdebuut.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:10

Vorige week woensdag (21/11/07) getraind met Geena. Fanny(fnie) was weer van de partij en hielp d.m.v. instructies geven. En foto's te nemen. Heb een eindje getwijfeld als ik de foto's nu wel of niet zou plaatsen, maar voor alles is een eerste keer. Dus: I present you: Geena.

Het rijden opzich ging best goed. We hebben vooral gewerkt aan de figuren en daar ook ontspanning in te creëeren. Zoiezo waren figuren nooit ons beste ding, er is een eindje geweest dat dit gebeurde met vastgenomen bit en protest. Bij deze foto's te zien, ben ik echt blij. Voor de een is het niets, voor ons al weer een hele stap! In het begint was er nog wat spanning door onwetendheid, maar na een halfuurtje flinken te werken hebben we lekker ontspannen kunnen rijden! Heel ons verhaalt is trouwens ook terug te vinden in mijn profiel. Voor de geïntresseerden. Lachen

Here she is.
Afbeelding

Inrijden:
Afbeelding

Afbeelding

Nog wat spanning.
http://i225.photobucket.com/albums/dd42 ... age019.jpg

And here we go:
Één van de eerste bochten. Actief, en zo weining mogelijk spanning. Hier nog niet doorgevraagt.
Afbeelding

Het ijs was gebroken, en we konden er volop tegenaan:
Afbeelding

Afbeelding

Mocht wat ronder, toch een ontspannen beeld.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas geen foto's van het galoperen, of stapmomenten. Dus even een foto van vorige week zondag.
Mevrouw mocht eens de beentjes strekken.
Afbeelding

En dan mocht Fanny er uiteraard nog even op klimmen. Uitstappen:
Afbeelding

Jammer genoeg zijn er veel foto's langs dezelfde kant genomen. En vooral draf momenten. Dit door de zon, maar ook omdat het rijden voor ons even belangerijker was dan een paar leuke plaatjes. Fanny, ik en Geena raakten goed op dreef. En daar hebben we dus even van geprofiteerd: Werken, werken en werken. Geen foto's op dat moment dus. Lachen Fanny, je weet hoe blij ik ben met deze foto's hé! Heel erg bedankt voor de hulp en foto's. Lovers

En nu reageren maar. Knipoog Commentaar is zeker welkom! (We hebben het nodig, haha) Maar wel een beetje lief zijn voor ons hé. Bloos

jesterlover

Re: [BWP] Merrie Geena maakt haar boktdebuut.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:16

Gewoon lekker zo doorgaan..!! Haha!

Het geeft een fijn beeld, ziet er goed uit.
1 Tip: Zorg dat je niet voorover gaat zitten, want automatisch gaan je benen ook te ver naar achteren.
Lekker op je achterwerk zitten dus, blijven je benen beter op de plek.

Je beugels mogen mischien een gaatje korter, geeft een iets mooier beeld in combi met je zadel.
Als je graag met wat langere beugels rijd, is mischien een dressuurzadel een overweging.

Bye The way, leuk paard.! mooi smoeltje.. Vingers aflikken

Groetjes Megan

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:21

Idd een gaatje (of 2) zou wel beter zijn denk ik voor de stabiliteit van je benen. Je zal fijnere been hulpen kunnen geven als je benen niet alle richting 'uitzwaaien'. Ook je ellebogen mogen iets meer langs je lichaam.

Verder vind ik het er erg netjes uit zien Ja, het ziet er idd ontspannen uit.

En zekers veel figuren rijden! Zekers als het een paard is dat zich durft vast te zetten op het bit!

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:22

Eindelijk hahaha Haha!
Et was zo leuk é woensdag, keb echt zin om samen me tom te komen & da ga ook gebeuren Haha!!

Ze liep echt goed , int begin wa minder dan opt einde ma heel zeker nie slecht ! Ze ad goed gewerkt é da was der ook aan te zien toen we terug kwamen Lachen Kvonnet leuk op geena zitten('rijden') wel een heel verschil dan me tom ma kvon et leuk om nog een keer op e paard te zitten da deed me keer goed Lachen

Toen da ze zo na beneden liep was et echt wel goed wi ook de foto's dervan , jaja trots op mezelf, nene jij trots op jezelf é Haha!
De foto's 6,7,8 en 9 zijn zoo super!
Hopelijk ebbek je beetje geholpen en gaat et verder goed é veel succees Haha!
Fnietje x

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:23

Leuk om eens jullie foto's te zien! Haha!
Ik vind het er leuk en ontspannen uitzien en ik denk dat jullie al een hele sprong vooruit zijn als ik je altijd zo bezig hoor! Goed hoor!
Ze maakt zich af en toe nog wat lang maar daar zal ook verbetering inkomen naarmate het werk nog beter gaat hé! Lachen Ik vind allesins dat er al zeer goeie momenten tussen zitten! (figuren rijden, overgangen maken, schijnovergangen maken en vooral veel afwisseling! Zodat ze zich zeker niet kan gaan vervelen, anders gaan ze "spelletjes" beginnen zoeken, zoals vastpakken wegrennen, niet reageren, enz)
Succes verder en je bent goed bezig!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:27

Whaaa geena topicje!
Geena is zo leuk Lachen
Tziet er lekker ontspannen uit . Kzou zeggen doe zo verder Knipoog
Jebt een mooie houding, enkel opletten dat je nie teveel naar voor valt op sommige momenten .Maar tziet er zeker nie slecht uit!

eva_fiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:51

Wat een leuke merrie Vingers aflikken , maar ze komt mij toch zo bekend voor.
Ik had even in je profiel gespiekt en zie dat je van W-vl bent (ik ook).
Zou het kunnen dat dit paard van Distelhoeve komt?
Srry dat ik hiermee ff off-topic ga Bloos .

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:57

Ziet er gezellig uit.
Volgen mij kan ze haar redelijk sterk maken? Zo ziets het er soms wel uit.
Lekker voortdoen en plezier hebben ! Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:17

@Eva_Fiona: Inderdaad! Ik stuur je even een PB'tje!
@jesterlover: Bedankt zeg. Aan mijn houding is inderdaad nog veel werk, haha. Ben me hier van bewust, en met de lessen en trainingen komt dat zeker in orde! Ja
@helene: Inderdaad, nu gaan we nog meer gaan werken op haar soepelheid, en dus vooral figuren gaan rijden. Als ik de foto's bekijk, komt het ons zeker ten goede! Haar bit vastnemen deed ze alleen bij figuren.(voltes) Omdat ik haar niet durfde doorvragen. Mijn fout eigenlijk, maar we beginnen het beet te krijgen. En woensdag ging het perfect, dus oefening baard kunst hé Haha!
@Fnie: Afkomen hé met Tomtje! En inderdaad, eenmaal dat Geena haar klik kreeg om weer meer stelling te aanvaarden, rond m'n been te komen etc. ging het super. Echt fijn dat je die momenten hebt kunnen vast leggen! Kusje
@Shanna: Bedankt Bloos Over dat lang maken heb je helemaal gelijk! Zoals je zegt, naarmate het werk beter gaat zal dit hopelijk ook verbeteren. En zeker met de lessen binnenkort! Haha!
@Alison: Jop, moet ik aan werken! Thanks!
@Yulan: Heb je helemaal gelijk in. Ze kan haar sterk maken, en dat was/is voor mij vooral de moeilijkheid aan haar te rijden. hihi Knipoog Woensdag was ze eigenlijk lekker licht in m'n hand, en erg goed controleerbaar. Bij 5 zie je dan wel weer dat sterke nekje terug komen! Ja Bedankt voor je reactie hé! (iedereen!)

Over de lengte van mijn stijbeugels: Ze staan nu een klein maandje zo, en voor mij werkt dit véél beter. Vroeger stonden ze dus 2/1 gaatje(s) korter en hier had ik ontzettend last van m'n knieblessure links opnieuw. En aan beide benen enorme pijn en krampen in m'n onderbenen. Dat is dus de reden van m'n wat langere stijbeugels. Ja

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:46

Soet ik vindt het er echt goed uitzien!!
Op sommige foto's loopt ze echt prachtig , eignelijk goe een paard zou moeten lopen ontspannen, kont er onder enmooi rond!!
Ik vind jullie een super combinatie!Blijven oefenen en het komt echt helemaal goed met julie 2 Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 17:21

Merci Robby! Haha! Echt een super compliment!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:39

Wauw! Dat ziet er echt heel goed uit! Héél ontspannen. Geena lijkt ook heel vrolijk. Geweldig om die twee tevreden hoofden te zien Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:21

Jaah Geena Haha!

Ik vind Geena echt een leuk paardje. Is ze eigelijk zo groot dan? Of lijkt dta zo omdat ze rond is?

Op sommige foto zou je je tenen ietsjepietje naar binnen kunnen steken Tong uitsteken, maar veder is jehouding keurig hoor! Heb je die martingaal om omdat ze soms zo sterk word?
Veder ziet het rijder er echt goed uit, vooral foto 11 Lachen
Leuk hoor Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:22

leuke foto's soet, jullie zijn lekker bezig, eerst lekker ontspannen en dan komt dr houding wel! mooi hoor!

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:29

Superfoto's! Jij en Geena hebben echt zo'n band é!
Alletwee ontspannen en das zo'n mooi beeld! Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:34

Arans, gezien we veel buitenritten maken & mevrouw nog wel eens de benen wou nemen vroeger rijden we inderdaad met martingaal. Vindt het voor ons beiden wel een prettige hulp. Goed voor mijn vertrouwen, en bij gevaarlijke situatie's in het verkeerd vindt ik het belangerijk dat Geena er niet blindelings vandoor gaat. Aangezien dit op geen enkele manier inwerkt, buiten wanneer het nodig is dus Ja Geena is net geen 1m70 en nogal flink gezet, haha. Foto 11 is een leuke hé! Houding bne ik me van bewust. Ja Thanks voor je reactie

@Roos: Inderdaad, alles één voor één en we komen er wel Lovers Bedankt hé
@Jolien: Bloos Shiek om te horen. Merci meid. Lachen

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:52

hey,

leuke foto's! Jullie horen gewoon bij elkaar!
En is die piste nog altijd niet af? We zullen eens een w-vlamingenmeeting moeten houden.
En terwijl met zn allen je piste afwerken.
Maar t kan wel zijn dat tie schots en scheef gaat staan!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:56

Ziet er netjes uit.
Ga zo door zou ik zeggen ! Ja
Ze toont trouwens groot zeg! Bloos

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:06

Dais_ schreef:
Ziet er netjes uit.
Ga zo door zou ik zeggen ! Ja
Ze toont trouwens groot zeg! Bloos

Ik vind vooral haar hoofd groot lijken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 20:32

Bedankt Virginie en Daisy! Lachen

Over die piste, de ene piste willen bepaalde mensen niet verhuren. De andere piste is pas over een dik jaar dacht ik klaar, en dan nog vervoer hebben ook. Dus dat wordt nog even weide hobbelen. Knipoog Eneum.. Geena HEEFT gewoon een groot hoofd *LOL*

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:41

Zo soet, foto's van Geena op HAW Lachen Super!

Meid, ik vind het super dat voor jou de ontspanning op de eerste plaats staat en dat je zo rustig alles aanpakt.
Er zitten al enkele heel fijne plaatjes tussen! Lachen Ga zo door en houdt ons op de hoogte!

't ziet er een lief dier uit! Lachen

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:44

Aloha, Soet, een TOPIC! Haha!

Nee, maar je weet dat ik het er allemaal ontspannen vind uitzien. En dat je veel vooruitgang boekt! Doe zo verder!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 20:14

Mieke en Magali: Merci hé! Lovers

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:52

ziet er leuk uit Haha!
ik kan nie veel commentaar geven maar tis een schoon beestje Knipoog

grtjs Eva Lovers

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 12:58

Bedankt Eva! Lachen