Annetje schreef:Ik vind het echt supermooi en heb heel veel bewondering dat jullie blijven zitten terwijl je zonder zadel in een toch wel stevige overkruiste galop zit (Flortje in het weiland) Pfoee daar moet je toch wel goed voor zitten!
Voor flortje bij het springen nog wel een tip. Tijdens de sprong zelf, schuiven je knien wat naar achteren in het zadel, probeer je knien wat aangesloten te houden, dan gaat het soepeler. Ook tussen de hindernissen in wat meer gassen, maakt het makkelijker om mee te gaan.
Muiske: Bij de nagevelijke foto's op het bruine paardje (fimlpje en profiel) loopt je paardje wat te diep. Het is een echte krul en lijkt daardoor wat gespannen. Probeer de neus wat meer op, ipv achter de loodlijn te zetten en het daar te houden.
Verder vind ik het eigenlijk jammer dat er veel van hetzelfde wordt laten zien. Veel van de foto's zijn al gezien (profielen flortje en jij en topic van flor) maar neemt natuurlijk niet weg dat je een erg mooie compilatie hebt gemaakt en het er mooi uitziet.
Ik vond vooral de filmpjes (bewegende beelden) erg leuk om te zien.
jep dat klopt,
het is dan ook een overzicht van het laatste jaar.
vanaf nu weer nieuwe en andere dingen,
maar daarvoor heb je een cameraman en fotograaf nodig
maar goed flor komt in de kerstvakantie voor enkele dagen dus zal rap weer door de 200foto's zitten
ja kalife is iets speciaals eigenlijk.
het is voor alle duidelijkheid niet met bit maar gewoon met een licht leren riempje op zijn neus.
of wel is het dieper dan de loodlijn ofwel te hoog, thats kalife
ook bij zijn galoperen, je moet eens opletten bij dat stukje waar hij zijwaarts galopeert (is wel vertraagd)
maar heb daar al opmerkingen over gehad dat het te rap gaat.
normaal word dit traag en rustig uitgevoerd, bij kalife zit er dus nogal behoorlijk wat gas achter.
een trage verzamelde galop kan hij niet in een piste en een rappe rengalop ook weer niet, dus het is een mengelmoes van de twee
hij kan dus met andere woorden niet iets regelmatigs doen, en dat komt grotendeels door zijn evenwicht.
vroeger had hij geen evenwicht en viel gemakkelijk om.
maar goed, we werken eraan en zal rekening houden met je opmerking
en verder wat die galop betreft met flor, kalife slaat makkelijk zijn benen doormekaar, en dit ook weer door zijn evenwicht.
het enige voordeel ervan is dat hij heel goed galopwissels kan.
zijn evenwicht is enorm veel verbetert, hooguit struikeld hij nog eens maar het is natuurlijk niet zoals dat van omar en zippo...
aan de oren en linkerdeel van de hersenen zit het evenwicht en volgens mij moet hij in zijn verleden daar ergens een serieuze klap gekregen hebben en daardoor zijn evenwicht sterk verminderd is...