U'blingh en AJ (AJ's eerste keer op bokt)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_AJ_

U'blingh en AJ (AJ's eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 19:08

Hoi allemaal!

Dit is de eerste keer dat ik op bokt ben met foto's van mezelf Lachen
Vandaag zou ik voor de eerste keer les hebben met U'blingh, maar degene die les zou geven kon niet meer. Maar het rijden ging wel door:)
Om hem toch lekker soepel en los te krijgen, toch maat even met dubbele longe gelongeerd (heb iets verzonnen om toch met zadel op, te kunnen longeren met dubbele longe d.m.v. 2 ringen, en dit werkt fantastisch!).

Had al gevraagd aan een vriendin of ze foto's wou maken van mij met mijn foto toestel, en ze wou dit nog steeds doen, dus heb haar mijn camera overhandigd en mocht ze lekker alles uitproberen:) Vandaar dat de foto's niet helemaal scherp zijn. Nogmaals dank je wel Roos voor de foto's!

Hij was vandaag wat minder aan het been dan de afgelopen dagen, hij zat ook op verschillende plaatsen in de bak te kloten, maar al bij al heb ik toch behoorlijk lekker gereden met bijna niks in mijn handen (terwijl dit juist een strijd is/was)

Maar om een lang verhaal kort te maken, hier zijn de foto's!

De foto's staan niet helemaal op vollegorde.

(longeer foto's)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66Y7BGUX.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Ja ja! Blingh kan wel laag lopen:p
Afbeelding

Dit vindt ik een hele mooie foto. Mooie achterhand, lekker ontspannen.
Afbeelding

En toen er toch maar op:p (staan niet op volgorde)
Even instappen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ZZ47NBZ.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Belonen voor het netjes stilstaan en zo blijven:p
Afbeelding

Afbeelding

En uitdraven
Afbeelding

Wel jammer dat hij niet zo voorwaards was, maar volgende keer beter...

Eigen comentaar... Teugels korter, tenen naar binnen, en naar voren kijken...

Graag zou ik commentaar en tips willen hebben, zodat ik er wat mee kan doen:)

Lord_Ik

Re: U'blingh en AJ (AJ's eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:09

Ik vind het alleszinds een mooi paardje dat lekker ontspannen loopt,een mooie achterhand heeft en die ook weet te gebruiken Tong uitsteken
Nog wat werk aan je houding maar in het algemeen ziet die er goed uit.
(kleine foutjes als je benen wat teveel afsteken in draf, af en toe pianohanden, op 1 enkele foto geldzoeken, tever naar voor leunen in galop, handen een meter uit elkaar (:P)...)
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 23-11-07 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:16

Heej een Olivi. Ziet er lekker een ontspannen uit hoor.

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 22:23

Lord_Ik schreef:
Ik vind het alleszinds een mooi paardje dat lekker ontspannen loopt,een mooie achterhand heeft en die ook weet te gebruiken Tong uitsteken
Nog wat werk aan je houding maar in het algemeen ziet die er goed uit.
(kleine foutjes als je benen wat teveel afsteken in draf, af en toe pianohanden, op 1 enkele foto geldzoeken, tever naar voor leunen in galop, handen een meter uit elkaar (:P)...)

hihihi.... snap helemaal wat je bedoelt met mijn houding... hihi...

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:30

Mooi paard:D glimt ook mooi zeg Knipoog
Ik vind dat het er goed uit ziet. Mooi ontspannen.
Succes verder !

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 15:06

Heeft er verder niemand tips of commentaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:31

Heej Ajtje!

Ziet er toch super uit? Weet je nog mijn houding? (niet dat die nu je van het is) Maar komt vanzelf! Lekker veel oefenen met mijn knolleke, komt het helemaal goed!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:35

Wat een leuke combinatie om naar te kijken...tuurlijk is er nog het een en ander om bij te schaven,maar het begin is er wel degelijk!
Tip: Probeer je arm en handen in een vloeiende lijn te houden zodat dat wat je voelt beter doorkomt. Op de foto's lijkt het zo dat je je handen/armen forceert. Succes!!!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:47

Leuk paard heb je! Het rijden ziet er ook al lekker uit, nog een beetje aan je handhouding en je kapstokken Knipoog werken, maar dat komt vast goed!

Een vraagje: heb je een close-up foto hoe je die ringen van de dubbele longe hebt bevestigd? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:55

Mareska schreef:
Leuk paard heb je! Het rijden ziet er ook al lekker uit, nog een beetje aan je handhouding en je kapstokken Knipoog werken, maar dat komt vast goed!

Een vraagje: heb je een close-up foto hoe je die ringen van de dubbele longe hebt bevestigd? Daar ben ik wel benieuwd naar!

We hebben van die grote musketonringen/haken bij de boerenbond gehaald..

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:09

Mooi en leuk paard.
Let erop dat je je handen niet "vastzet", maar zoals je zelf zegt mogen je teugels iets korter en is het probleem dan al weg.

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 19:15

Blingh schreef:
Mareska schreef:

We hebben van die grote musketonringen/haken bij de boerenbond gehaald..

Ik heb hier geen close up foto van, die kan/zal ik binnenkort wel even maken voor je!
Maar om precies te zijn, heb ik D ringen gebruikt (http://www.atozfabrication.com/catalog/images/dring.jpg) en normale gesloten ringen. Deze heb ik gehaald bij de campi in breda (dit is een soort winkel voor ijzerwaren en gereedschappen). De D ring gaan dwars om de singel zodat het uitsteekseltje aan de buiten- en achterkant zit, en de ringen zitten door deze D-ring heen. Het voordeel is dat het nou ook mogelijk is om voor het rijden toch gebruik te maken van dubbele longe, zonder dat je het paard weer helemaal om moet kleden. Een nadeel hiervan is, is dat je tijdens het rijden telkens leuke belletjes hoort... lijkt net kerstmis:) --> maakt het allemaal wel gezellig:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:22

Oh Ajtje dacht dat je de boerenbond had gezegd, whoepsie

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 23:46

Blingh schreef:
Oh Ajtje dacht dat je de boerenbond had gezegd, whoepsie

Hihi... dat was ook mijn eerste idee, totdat paps en mams ineens zeiden.. je kan beter kijken bij de campi.. daar hebben ze echt letterlijk alles! :p

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:50

leuk paardje hoor!! en super beestje! ziet er verder ook wel goed uit, maar heb wel een beetje het idee dat je je handen beetje vastzet! verder vind ik het er wel netjes uitzien!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 00:10

Roos_s schreef:
leuk paardje hoor!! en super beestje! ziet er verder ook wel goed uit, maar heb wel een beetje het idee dat je je handen beetje vastzet! verder vind ik het er wel netjes uitzien!

Als ik zo naar die foto's kijk,.. dan heb ik dat gevoel ook een beetje... Lijkt net alsof ik zo hartstikke stijf op het paard zit...Bloos en idd die handen...

Ik ga er wat aan proberen te doen!

score

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:13

mooi diertje zeg!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 00:30

score schreef:
mooi diertje zeg!

Dank je, ben ook heel blij dat ik hem mag verzorgen Lachen Ik leer er zelf enorm veel van... en anders om denk ik ook Lachen

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:56

Ten eerste: je hebt een ontzettend leuk paard Lachen

Let wel op dat je op het goede been lichtrijdt Knipoog En je handen mogen wat hoger en je teugels korter. En probeer in de galop voor je gevoel wat naar achteren te zitten, dan zit je netjes rechtop en op je kont Lachen

Keep up the good work Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:58

Vind het wel een leuk beest, wat voor een is het?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:00

Ziet er erg fijn uit! Leuk beestje

chan_tie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:19

super mooi paardje.
ik weet niet hoe oud die is,en hoe je bent begonne met inrijden maar af en toe zie je dat die iets te veel omhoog komt.
probeer hem dan laag en breed te zetten of met indraven lekker laag en breed als de mijne sterk is helpt dat echt
suc6 verder

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 13:24

Muisbal schreef:
Ten eerste: je hebt een ontzettend leuk paard Lachen

Let wel op dat je op het goede been lichtrijdt Knipoog En je handen mogen wat hoger en je teugels korter. En probeer in de galop voor je gevoel wat naar achteren te zitten, dan zit je netjes rechtop en op je kont Lachen

Keep up the good work Lachen

Ik zag ook net dat ik op 1 van die foto's op het verkeerde been reed. Daar let ik altijd enorm goed op, dus denk dat hij net vanuit de stap of galop kwam. Dan kijk ik altijd nog even of ik wel op het juiste been lichtrijd. Ik denk idd zoals al meerdere hierzo hebben gezegt (en ikzelf ook) dat mijn houding al enorm veel veranderd op het moment dat ik mijn teugels korter maak, mijn benen aansluit en wat rustiger op het paard zit... Maar dank je wel voor je reactie!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 16:33

chan_tie schreef:
super mooi paardje.
ik weet niet hoe oud die is,en hoe je bent begonne met inrijden maar af en toe zie je dat die iets te veel omhoog komt.
probeer hem dan laag en breed te zetten of met indraven lekker laag en breed als de mijne sterk is helpt dat echt
suc6 verder

U'blingh heet op papier Ullrich en is nu dan ook 6 jaartjes oud. Sinds ongeveer een jaartje is Blingh van deze eigenaresse, en ik weet dan ook totaal niet hoe hij is ingereden. Ikzelf rijdt hem nu een 2 maanden ofzo.

Het is mij ook enorm op gevallen dat wanneer ik foto's kwam maken als de eigenaresse les had ofzo. Dat Blingh dan heel erg hoog bleef, en bijna niet naar beneden te krijgen was. Niet verder dan een bepaald punt.

Zijn natuurlijke houding is ook vrij hoog (hoofd en hals), wat perfect is wanneer je wat hoger rijdt, maar op dit moment willen we gewoon dat hij ook lang en laag kan lopen. De eigenaresse was hier al aan bezig (door bijvoorbeeld met slofteugel te longeren, waarbij hij dus een beetje in een rails zat met zijn hoofd) en dit heeft al een en enorme verandering gebracht.

Maar ik heb het niet zo op het een beetje vasthouden van een touwtje, en een zweepje en verder niet echt iets te doen bij het longeren. Dus heb ik besloten om een dubbele longe te halen. Eentje met katrollen. En vanaf het moment dat dat allemaal vast zat, en hij in de bak liep, was er zo'n groot verschil met hoe hij de laatste tijd liep!

Hij was losser, hij liep letterlijk met zijn neus over de grond, achterhand er beter bij dan eerst (hier moesten we hem er af en toe nog wel heel duidelijk op wijzen) maar dit was precies ons/mijn doel. Sinds 2 weken loopt hij hier dan ook echt HEERLIJK mee. Echt lekker lang en laag... Maar toch voorwaards.

Nu hebben we al verschillende keren voordat we gingen rijden gelongeerd met dubbele longe (zoals al in het verhaaltje bij de foto's staan) d.m.v. ringen enzo die we om de singelstoten doen. En als je er dan na het longeren op gaat. Echt heerlijk rijden! Nog lang niet helemaal perfect! Met wel een grote stap vooruit! Of in ieder geval een lang en lage stap vooruit:p.

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 09:01

Heeft er echt helemaal niemand meer tips ofzo?