Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jolentinus schreef:ik vind dat hij lekkere gangen heeft voor een tinker.
verder vind ik dat hij wat te diep loopt (weet niet hoe dat zit met tinkers) hij is wel goed over de rug dan.
probeer je handen naast elkaar te houden. je trekt nou aan de binnenkant. als je je binnenhand tegen het paard houd en dan trekt krijg je valse stelling.
Kelly_ann schreef:Waar zit het praktijkprobleem?
Stelling neem je niet door je binnenhand naar je toe te halen. Houd je binnenhand van de hals, handen op gelijke hoogte.
Kelly_ann schreef:Waar zit het praktijkprobleem?
Stelling neem je niet door je binnenhand naar je toe te halen. Houd je binnenhand van de hals, handen op gelijke hoogte.
Nelleke1 schreef:ik vind hem veel te diep lopen, dr handen zijn een beetje vaag voor de rest gaat het wel

Nikita_1995 schreef:Kelly_ann schreef:Waar zit het praktijkprobleem?
Is mijn bijrijdster BTW![]()
Tinker is ontzettend sterk.
Bijrijdster moet nog veel leren, leren te zitten, haar handen op gelijke hoogte idd, ervoor te zorgen dat de teugels aan gaan voelen als elastiek, benen voldoende naar achteren leggen en voldoende been te geven, knie naar binnen draaien, hakken naar beneden, rechtop zitten etc.
Praktijkprobleem is eigenlijk: 'Hoe te rijden als ze zo sterk wordt', veel overgangen rijden weet ik, maar als je eemaal aandraaft schiet ze er als een kanon vandoor, zo sterk maakt ze zich dan en is dan bijna niet terug te rijden, geloof me, is geloof ik een familieprobleem, haar moeder doet het namelijk ook, terwijl deze merrie door iemand anders is beleerd en ik haar zelf alleen een beetje uitstap.

marlies85 schreef:het paard loopt achter de loodlijn, en zie een ruiter met strenge hand
) Citaat:tinker is ontzetten sterk...
) ursulaatje schreef:ik vind het er niet vriendelijk uitzien... achter de loodlijn... veelste strenge handen...
je moet het paard ook vrijheid geven, de hele tijd vechten helpt echt niet! al helemaal niet bij tinkers/koudbloed paarden!! (ik rij zelf ook op een tinker)
en alsjeblieft doe die SPOREN UIT!!!

Nikita_1995 schreef:Mijn bijrijdster rijdt op het paard, ik kan zelf helaas nog niet rijden vanwege restverschijnselen van een zware hersenschudding vorig jaar, ik kan helaas zelf hoogstens 5 minuutjes stappen ivm duizelingen![]()
Tot nu toe heeft bijrijdster maar 1x of 2x echt les gehad, toen viel instructeur van dak, brak zijn heup en was het afgelopen, maar ik ga er zeer binnenkort iemand bijhalen die echt goed rijden kan...![]()
Dit paard rijd ik zelf aangespannen trouwens en dat gaat echt super
Maar bedankt in elk geval voor jullie commentaar