E pony met Stang&Trens hoofdstel of niet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spemmm

E pony met Stang&Trens hoofdstel of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 13:17

Hallo Doei!

Ik heb een E pony waarmee de wedstrijden nu echt super gaan.
Ik ben wel al 18 dus dat betekend dat ik vanaf januari tussen de paarden moet starten.
Nu we toch bijna Z zijn, zat ik te denken om tussen de paarden in het Z met S&T te rijden.
Toch vind ik het altijd wel raar staan bij een pony.
Wat zouden jullie doen?
Met een gewoon hoofdstel of met S&T?

xx

Naomi_unique

Re: E pony met Stang&Trens hoofdstel of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:19

Ik weet niet veel van stang en trens af. Wat is je rede om voor stang en trens te kiezen? Ik had van een paar mensen gehoord dat de stang vooral is voor bijv. teruggaan van galop naar halthouden of iets dergelijks. Vind je het zelf nodig? Misschien lukt het namelijk ook wel heel goed met alleen een trens. Jij geeft niet echte een duidelijke rede in jouw stukje (correct me if i'm wrong)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:20

Waarom zou je het met een S&T doen als dit nog niet verplicht is en alles op een trensje gewoon goed gaat?

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:49

Ik vind ook, als het nog niet verplicht is met S&T te rijden, zou'k het nog niet doen.
Het idee van 2 bitten in een paardenmond spreekt me ook niet echt aan, maar da's een andere discussie.
Volgens mij is het het aangenaamst voor de pony met een trensje.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:53

Ik zie dat je M1 + 8 ben. Volgens mij is het zo dat als je met je pony tussen de paarden moet starten, je 1 klasse lager moet beginnen.

Dus als je met M1 overgaat, moet je L2 starten. Zelfde verhaal voor het geval je voor die tijd M2 gestart bent. Dan moet je in het M1 beginnen. Dus in dat geval heb je nog even bedenktijd Knipoog

Wat betreft de S&T. Als jij je paard goed voor elkaar hebt, dan zie ik het probleem niet zo. Waar ik wel problemen mee heb is dat mensen die hun paard niet voor elkaar hebben er meteen maar een S&T inhangen om meer controle te hebben over het dier.

Maar ik denk dat je dat zelf het beste kunt beoordelen! Als een ander het kan, waarom zou jij het dan niet kunnen?!?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:55

Dit moet niet, dit mag!!!

Je moet het zelf weten, soms is het makkelijker om af en toe net iets meer overwicht te hebben... Waardoor je sommige dingen iets beter kunt afwerken!!!

Ik zou eerst is lekker Z1 gaan starten en dan maar is verder kijken!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:56

Nee hoor, je moet eigk dezelfde klasse starten en neemt zelfs winst mee. Je mág wel 1 klasse lager.

Ik ga volgend jaar ook paarden starten met mijn pony. Ik rijd er alleen al een jaar Z mee (nouja zonder blessures een half jaar).
Ik ga dus wel met S&T starten, als hij het fijn oppakt tenminste. Ik vind dat je eerst moet laten zien dat je alles beheerst zonder S&T in het Z.

Ik zou eerst maar kijken hoe het gaat bij de paarden, voordat je over S&T gaat denken. Je moet de hele M2 nog en die is best lastig vaak

Spemmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:47

Ik ben de m2 al bijna uit hoor.
Ik ben m2 + 6.
Staat in me onderschrift

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:49

Spemmm schreef:
Ik ben m2 + 6.
Staat in me onderschrift

In je profiel staat nog M1+8 Tong uitsteken Bijhouden he!!

Neehoor, veel succes iig.

Spemmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:53

Sisco4life schreef:
Spemmm schreef:
Ik ben m2 + 6.
Staat in me onderschrift

In je profiel staat nog M1+8 Tong uitsteken Bijhouden he!!

Neehoor, veel succes iig.

Oh echt Tong uitsteken
hahaha bijgewerkt Knipoog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:59

Dan alsnog zou ik eerst even op een trensje Lachen

EDIT: Je kan er wel rustig aan mee gaan oefenen, maar op wedstrijd bijvoorbeeld je 1e 5 winst zonder halen en daarna rustig met gaan rijden Knipoog

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:07

ik heb de mijne tot en met 17 winstpunten ook op een gewoon trensje gereden, daarna heb ik de S&T er bij gehaald... Hij is nu bevestigd in de Z en daarom rijd ik nu met S7T... Ik zou dus eerst nog gewoon op trensje starten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:37

Probeer een keer met s&t zou ik zeggen, maar dan alleen als op trens helemaal bevestigd is! Opzich heeft s&t geen meerwaarde, maar dat is bij de paarden net zo min als bij een pony.
Of het wel of niet staat zal je zelf moeten kijken, een heel kleine iele pony met klein mondje wordt met s&t vaak niet mooier op Knipoog

Succes!

orion92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:38

Ben het eens met haike, als je een s&t fijner vind rijden en het staat niet raar, dan kun je het altijd doen op wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:42

Als het op een trensje kan, zou ik het op een trensje doen.. Lachen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:48

Ik zou eerst 'ns voor jezelf bedenken waarom je met S&T wilt gaan rijden... Heeft het nut voor jullie? Als het op een trens kan, zou ik 't denk ik op een trens houden, maar als bepaalde dingen beter lukken op S & T, dan zou 't het gewoon doen. Ik zou zeggen, probeer het eens Vork

Suzann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:17

als het met een trensje lekker gaat, op de trens houden.
Is ook makkelijker voor degene die na je komen met dit paard en je hem niet goed gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:03

Zolang het nog kan, zou ik lekker met een trensje rijden. Nou is het wel zo, dat Anky haar paarden vanaf hun 6de álleen maar met S&T lopen, en die worden er ook niet slechter op, dus dat maakt niet uit. Ik vind het imo van sommige proeven verstoord worden als je met S&T gaat rijden, ik weet niet waarom, maar ik vind het er minder uit komen te zien. Bovendien, je zult meer punten krijgen als je een behoorlijke proef met een trens kan rijden, dan als je met een S&T een nette proef rijdt. Ik heb niet echt een mening hierover Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:08

Emmaa: wat je nu zegt is niet waar, de jury beoordeelt niet op het de keuze voor gebruik van trens of s&t! Een goede proef op trens krijgt net zoveel punten als dezelfde proef op s&t. Alleen bij slecht gebruik (vb stang veel te strak) kan je daar wel eens op afgerekend worden.

En over anky, zij traint haar paarden wel iets anders als de meeste ruiters hier op bokt, zou daar dus geen conclusies aan verbinden.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:04

waarom niet,, als je alles voor elkaar hebt kun je best met S&T rijden, dan reageert ie gewoon veel beter en op een bepaald niveau is dat gewoon heel handig en heb je soms gewoon zelf te weinig kracht, al lijkt mij dit niet het geval met een pony

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:45

gazzetta schreef:
waarom niet,, als je alles voor elkaar hebt kun je best met S&T rijden, dan reageert ie gewoon veel beter en op een bepaald niveau is dat gewoon heel handig en heb je soms gewoon zelf te weinig kracht, al lijkt mij dit niet het geval met een pony

Kracht? Sorry? Volgens mij heb jij het niet echt begrepen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:47

lekker met trensje blijven rijden.

als je zit te piekeren over of het wel mooi is .... vraag ik mezelf af of je uberhaubt wel toe bent aan de Z .... Nagelbijten / Gniffelen

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:18

Esperanza schreef:
gazzetta schreef:

Kracht? Sorry? Volgens mij heb jij het niet echt begrepen...

ja kracht ja

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:27

Het is neit de bedoeling dat je een S&T ingooid omdat je kracht te kort komt hoor Clown

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:42

MyWishMax schreef:
Het is neit de bedoeling dat je een S&T ingooid omdat je kracht te kort komt hoor Clown

nee maar soms rij ik er wel eens mee omdat het voor mij dan wat meer onstpannen is en omdat ze dan heel goed haar hals los laat en haar hals is dan ook veel meer ontspannen als ik erna weer met een gewoon bit rij