fotoshoot door Daniphotographics ( HAW foto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vuyatela

fotoshoot door Daniphotographics ( HAW foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 12:15

In november kwam Dani ( nerootje op bokt) bij ons op stal langs voor n fotoshoot.
Leek het mij n ideale gelegenheid om n overzichtje te maken en te laten zien of er vooruitgang in zit :

ITP vind je hier : [ITP] fotoshoot door Dani Photographics

Deze foto's zijn gemaak in maart/april toen we net begonnen :

Afbeelding
#1 voetjes van de vloer Tong uitsteken

Afbeelding
#2 Bloos zo reden we toen rond : Geen ontspanning, handen op het zadel,...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-R6CEJYCA.jpg
#3 : Bloos Galop : teveel om op aan te merken Bloos

Dan gingen we echt serieuzer aan de slag!! Ik kocht ook n geweldig nieuw zadel : Passier Patron!
En dan kwam er stilaan verbetering :
Ik heb ook heel veel te danken aan mijn staleigenaar, hij heeft me fantastisch geholpen met alles en anders was ik nooit zover geraakt Go jij! Go jij!

Juli :
Afbeelding
#4 : handen nog veel te laag maar paard werd iets meer voorwaarts en de ontspanning zat er al n beetje in. Hij mag wel veel ronder nog.
( bontje is inderdaad achteruit geschoven op deze foto)

Oktober :

Afbeelding
#5 fijn drafje

Afbeelding
#6 hier willen we naartoe : lekker ontspannen en voorwaarts

Afbeelding
#7 foei die handen!! Gestoord

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F7ZG7LXI.jpg
#8 van hand veranderen

November :
Startten we ons eerste wedstrijdje en dit met succes : met een score van 57% procent plaatsten we ons 14e van de 24!! Haha!

Afbeelding

Afbeelding
#10 : even om aan te tonen : galop blijf nog moeilijk. Zijn achterhand is er nu wel meer bij en hij gaat meer bergopwaarts maar hij komt nog teveel tegen de hand aan.

Afbeelding

Afbeelding
#12 mooi rond ( handen te laag)

Afbeelding
#13 handen zijn waar ze moeten zijn nu alleen neusje mag er iets meer uit

Afbeelding

Afbeelding
#15 pasje wijken

Afbeelding

Ik weer waar mijn verbeterpunten liggen : handen mogen véél hoger ( nu lijkt het of ik heel streng inwerk, wat eigenlijk best meevalt, aangezien hij lekker licht aanvoelt en knabbelt op zn bit)!! en ik moet ook proberen om een constante aanleuning te behouden en om niet de teugels telkens los te laten bij het nageven.

Dani nogmaals bedankt!! Er zitten echt super foto's tussen!
Graag had ik echt nuttige tips ontvangen want er is nog véél werk aan de winkel! Volgende wedstrijd is in januari gepland!!

Op veel foto's heb ik mezelf er afgeknipt, komt omdat ik zo'n fout hoofd trek als ik aan het rijden ben!!

Vuitton_love

Re: fotoshoot door Daniphotographics ( HAW foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:14

Er is zeker vooruitgang te zien!!
Ik vind het n mooi paardje en je rijd ook best netjes : je zit mooi rechtop enkel nog proberen je handen inderdaad iets meer te dragen, hakken uitdrukken en tenen iets naar binnen.
Doe zo verder!! Haha!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:16

Thanks!!
Ik ben echt op zoek naar nuttige tips & commentaar!! dus kom maar op!! Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:20

Vraagje: Waarom een bontje?? Heeft het nut of vind je het mooi?

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:25

Bedoel je onder het zadel of aan het kopstuk?
Beiden hebben nut ( het is niet de bedoeling mijn paard te behangen met allerlei onnodige versieringen Knipoog ).

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:27

Sorry ff ter verduidelijking: Die op het hoofd! Jou paard heeft namelijk een mooi koppie, maar door dat bontje komt het er niet echt uit... Je verbergt daardoor best veel...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:30

Leuk paard en je ziet een duidelijke vooruitgang!

Even een puntje voor Dani: let op de composities. Mensen willen graag een shoot van hun paard én van hunzelf. Let er dan op dat de ruiter er ook helemaal op staat en niet steeds (half) onthoofd is.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:32

Van dit kopstuk kreeg hij, als er intensief gewerkt werd, soms wat schuurplekjes van op zn neus. Dan heb ik dit bontje geprobeerd en dan gebeurde het eigenlijk niet meer.
Ander kopstuk is n Imperial Riding ( wit onderlegd), daar heeft ie het soms ook mee, maar iets minder.Raar maar waar!!

Vind ook wel dat ie n leuk koppie heeft Tong uitsteken Thankx!! Haha!

@ Patsur : Ik stond ook telkens helemaal op de foto hoor Haha! Dus Dani heeft het prima gedaan!! Ik heb mezelf soms 'onthoofd' omdat ik zo'n ontzettend belachlijk hoofd trok!!
Thankx voor het complimentje.

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:36

Leuke sterretjes op de kont! was zeker moeilijk om die te scheren..!

Handen laag vind ik niet zo storend. Als je zorgt voor een konstante lichte aanleuning met handen rechtop, kan dit ook wel. Let wel op je voeten! je steekt ze soms af en op foto 15 lijkt het alsof je je voeten erg ver in de beugels hebt!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:38

Mooi paard zeg (en leuk geschoren!) Ik heb niets toe te voegen aan het commentaar van Vuitton_love

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:40

Stein schreef:
Leuke sterretjes op de kont! was zeker moeilijk om die te scheren..!

Handen laag vind ik niet zo storend. Als je zorgt voor een konstante lichte aanleuning met handen rechtop, kan dit ook wel. Let wel op je voeten! je steekt ze soms af en op foto 15 lijkt het alsof je je voeten erg ver in de beugels hebt!

Een vriendin van me heeft hem voor me geschoren. De sterretjes hebben we samen gedaan en dat is uiteindelijk goed gelukt maar was niet zo simpel!! Haha!

Ik probeer te zorgen voor een lichte aanleuning maar zodra ik ga nageven laat ik mijn teugels, onbewust, beetje bij beetje los. En daar moet ik echt heel erg op letten.
Mijn instructeur heeft in ieder geval liever datk mijn handen iets hoger draag en mijn armen nog iets meer plooi. Hij vind het voor het plaatje ook mooier.
Maar mijn voeten zijn idd een verbeterpuntje. Nu je het zegt bij foto 15 heb ik deze idd heel ver in de beugels. Zal ik op letten. Bedankt!!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 09:02

Vuitton_love schreef:
Er is zeker vooruitgang te zien!!
Ik vind het n mooi paardje en je rijd ook best netjes : je zit mooi rechtop enkel nog proberen je handen inderdaad iets meer te dragen, hakken uitdrukken en tenen iets naar binnen.
Doe zo verder!! Haha!

Gisteren les gehad en inderdaad mijn tenen zijn een groot probleem!
Nu probeer ik mn hakken goed uit te drukken en tenen naar binnen te draaien. Maar dat zit best gewrongen.

Nog iemand goeie tips voor me?? Haha!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:35

gaaf die sterren op de kont! leuk scheer patroon!! haha cool paard Tong uitsteken Tong uitsteken
kus ryanne (k)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:45

Jammer dat het weer zo slecht was, mooie rijfoto's maken was echt super moeilijk Boos!!

Rijden vond ik er goed uitzien, je hebt een leuk paard Haha!!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:52

Ik heb een goede tip voor je: doe je beugels iets langer!! Daarmee maak je je helemaal wat langer om je paard heen en kun je gemakkelijker met je voeten draaien waar jij heen wilt. Dan blijft het nog lastig, maar dan zit je niet zo gebogen met je benen en je enkels en kun je gemakkelijker draaien met je voeten.

Verder zit er echt super verbetering in! Heel mooi plaatje en inderdaad, ik vind je handen iets hoger ook mooier hoor, ze loopt zo netjes en dan show je haar toch iets meer. Lekker haar hoofdje dragen. Zeker met een paard wat licht is in de mond kan je dat goed oefenen. Veel succes met verdere wedstrijden en het rijden/oefenen!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:30

ik ga met jethafa mee
op sommige foto' s is je bovenbeen bijna horizontaal (15&16)
maar het lijkt mij ook geen superslankie en dan snap ik best dat het niet simpel is om met langere beugels te rijden

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:34

Die sterren op zen kont! Super! Ik had der bij die van mee een kroon opgezet, maar is helaas niet meer zichtbaar Boos!
Leuk paard, en je ziet echt verbetering hoor Knipoog

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:23

Jethafa schreef:
Ik heb een goede tip voor je: doe je beugels iets langer!! Daarmee maak je je helemaal wat langer om je paard heen en kun je gemakkelijker met je voeten draaien waar jij heen wilt. Dan blijft het nog lastig, maar dan zit je niet zo gebogen met je benen en je enkels en kun je gemakkelijker draaien met je voeten.

Verder zit er echt super verbetering in! Heel mooi plaatje en inderdaad, ik vind je handen iets hoger ook mooier hoor, ze loopt zo netjes en dan show je haar toch iets meer. Lekker haar hoofdje dragen. Zeker met een paard wat licht is in de mond kan je dat goed oefenen. Veel succes met verdere wedstrijden en het rijden/oefenen!

Oké bedankt voor de tip ( en het compliment Knipoog ). !! Hier kan ik echt wat mee!!
Maak straks mn beugels alvast n gaatje langer en eens kijken hoe ik dan zit.

Paard is idd heel makkelijk nageeflijk te rijden ( als je eenmaal die feeling hebt) en ligt heel erg licht in je hand ook. Net op dat moment moet ik proberen om mn handen netjes te gaan dragen en om mn teugels in contact te houden.

X__Trees schreef:
Die sterren op zen kont! Super! Ik had der bij die van mee een kroon opgezet, maar is helaas niet meer zichtbaar Boos!
Leuk paard, en je ziet echt verbetering hoor Knipoog

Op dit moment zijn de sterren nog mooi zichtbaar en ik hoop dat zn haar niet té fel meer gaat groeien zodat ik er nog lang van kan genieten!!
Als we op wedstrijd, wandeling,...zijn houden ze me vaak aan om te vragen hoe we dat gedaan hebben en hoe mooi iedereen het wel niet vind Haha!

foxy80 schreef:
ik ga met jethafa mee
op sommige foto' s is je bovenbeen bijna horizontaal (15&16)
maar het lijkt mij ook geen superslankie en dan snap ik best dat het niet simpel is om met langere beugels te rijden

Superslank is die inderdaad niet Knipoog
Tis eerder n dikkertje ( hoewel hij zn grasbuikje van de zomer nu netjes kwijt is).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:46

prachtig paard en mooie foto's!!let op je handen,iets hoger en iets meer geven,je zet ze af en toe op slot,dan kan een paard nooit voorwaarts gaan,je moet denken dat je een pak suiker op de bovenkant van je handen draagt,ik hoop dat ik het goed uitleg,uitleggen is niet m'n sterkste kant.....

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:16

Oeeeh die sterretjes, wat leuk!
Ziet er goed uit, je ziet inderdaad wel verbetering.
Ga zo door met je mooie peerd, zou ik zeggen.

xx

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 08:59

x_manon_x schreef:
Oeeeh die sterretjes, wat leuk!
Ziet er goed uit, je ziet inderdaad wel verbetering.
Ga zo door met je mooie peerd, zou ik zeggen.

xx

bedankt!! Haha!

geerke schreef:
prachtig paard en mooie foto's!!let op je handen,iets hoger en iets meer geven,je zet ze af en toe op slot,dan kan een paard nooit voorwaarts gaan,je moet denken dat je een pak suiker op de bovenkant van je handen draagt,ik hoop dat ik het goed uitleg,uitleggen is niet m'n sterkste kant.....

Oké bedankt voor de tip!
Ga ik zeker op letten!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:55

Mooi geschoren. Lachen
Ik vind wel dat je je handne iets omhoog mag brengen en ze wat losser mag laten maar dit is waarschijnlijk al gezegt. ^^

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:11

De foto waar je zegt dat je handen goed zijn vind ik eigenlijk net iets storender dan die waar je handen laag zijn Bloos je handen zijn hoogte zeker niet fout maar moeten toch wel een tien centimeter meer naar voor denk ik Ja daar heb je alle plaats om makkelijk duidelijke hulpen door te geven aan je paard. je moet meer plaats durven innemen Tong uitsteken handen nog wat meer naar voor dus en benen langer zoals hier al gezegd Ja
je weet duidelijk wel waar je fouten zitten en het ziet er al een stuk beter uit als in het begin : doe zo verder Haha!

en ook hier een complimentje op de sterren *LOL*

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 09:09

Paljassofie schreef:
De foto waar je zegt dat je handen goed zijn vind ik eigenlijk net iets storender dan die waar je handen laag zijn Bloos je handen zijn hoogte zeker niet fout maar moeten toch wel een tien centimeter meer naar voor denk ik Ja daar heb je alle plaats om makkelijk duidelijke hulpen door te geven aan je paard. je moet meer plaats durven innemen Tong uitsteken handen nog wat meer naar voor dus en benen langer zoals hier al gezegd Ja
je weet duidelijk wel waar je fouten zitten en het ziet er al een stuk beter uit als in het begin : doe zo verder Haha!

en ook hier een complimentje op de sterren *LOL*

Bedankt voor je tip. ( en compliment...altijd leuk!! Haha! )
Het is mij steeds geleerd om te rijden met de ellebogen in een hoek van 90 graden en handen zo 'vast' mogelijk te zetten Gestoord Het kost me dus heel veel moeite om die 'gewoonte" weer af te leren.
Mijn instructeur wijst me er elke les wel 10 keer op. Ik moet ze idd meer naar voor brengen want als hij dan tegen de hand inkomt kan ik hier meteen beter op inspelen.

Beugels zijn intussen al n gaatje langer : was wel heel erg wennen in het begin maar je raakt er wel aan gewend!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:12

Je ebnt echt goed bezig; je ziet een duidelijke verbetering. Paard is nog wel wat lang in de hals dus daar kun je nog verder mee werken.

Sterren op de komt van je paard zijn inderdaad geniaal!