Umirilla (Gribaldi X Rechter)@ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umirilla (Gribaldi X Rechter)@ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 01:56

Omdat ik al een hele tijd last heb van mijn hand ben ik een tijdje rustig aan gaan doen. Ik heb zeker 2 weken niet meer gereden. Ik ben een hele tijd gestopt met rijden omdat ik door de pijn in m'n hand de boel teveel vast ga zetten. De laatste keer kon ik zelfs m'n schouders niet eens meer ontspannen, dus ik vond het ook tegenover m'n paard eerlijker om een tijd niet te rijden, of alleen rustig aan te doen. Een stalgenootje wilde haar vandaag wel voor me rijden. Omdat Umi al een tijd stil stond (en de vorige keer toen ze zo'n lange tijd stil stond niet meer te rijden was) ben ik er voor de zekerheid zelf even op gegaan. Vond het allemaal erg mee vallen. In t begin liep ze gelijk ldr, en eigenlijk best fijn. In de galop hadden we soms een beetje ruzie. Ze moet van mij naar voren, maar als ik dan been geef krijg ik hoge galopsprongen, en wissels Tong uitsteken Extreme duivel ik weet zelf dat die foto's daarvan niet zo'n fijn beeld geven maar toch plaats ik ze.

mijn commentaar:
Handen boven de schoft houden, niet vast zetten (kan zijn dat ik ze op sommige foto's wat hoog heb, en de teugels iets aan de lange kant, doe ik met opzet omdat ik snel de neiging heb om ze vast te gaan zetten).
hakken uitdrukken, voor me uit kijken, binnenhand op de plaats houden.

Aller eerste foto (Umi was hier nog maar kort zadelmak Nagelbijten / Gniffelen let niet op mijn houding)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M8ACV7MO.jpg

Foto's van een hele tijd geleden toen ik nog geen last had van m'n hand:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKLNHDOU.jpg

http://pic20.picturetrail.com/VOL1579/6623023/12770250/189461542.jpg

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/umienikdraf.jpg
In september gemaakt.

Eind September:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
---------------------------------
Foto's van nu:

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/IMG_6588.jpg
losstappen. Hier doe ik weer teveel met m'n rechterhand Boos!

Afbeelding
ringvinger sluiten Clown en voor me uit kijken. Zit hier op m'n handen te letten.

Afbeelding

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/IMG_6628.jpg
Hier vindt ik mezelf wat gespannen zitten moet m'n schouders ontspannen.

Afbeelding
zelfde als de vorige foto.

Afbeelding
stukje contra galop

Afbeelding

Afbeelding
Ff wakker maken (vond ze niet zo leuk Clown ) achterover blijven zitten, binnenhand op de plaats houden Boos! .

Afbeelding
Ze was het er niet zo mee eens. Moet op m'n kont blijven zitten Clown.

Wijken (Gaat nog niet helemaal zoals t hoort, hoop dat jullie wat tips hebben):

Afbeelding

Afbeelding
achterhand mag nog wel meer mee.

Afbeelding

Afbeelding
hier vindt ik haar teveel over de buitenschouder weg lopen.

Afbeelding
SB op 4 sporen Vork voor m'n gevoel was het minder.

Dit zijn voorlopig de laatste foto's. Zoek nu iemand die haar vaker wil rijden zodat ik alle tijd heb om rustig aan t doen, in het voorjaar wil ik weer met haar starten. Ze wordt zowizo de woensdagen al door iemand anders gereden (zij geeft mij ook les).

_joellover_

Re: Umirilla (Gribaldi X Rechter)@ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 08:03

VInd het een super leuk paard !
Vind jullie ook een super combinatie heb geen commentaar wat je geeft alles zelf al !

Veel plezier

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 08:09

Oeh je hebt inderdaad een erg strenge binnenhand! Probeer je handen naast elkaar te houden (ongeveer) en dat is ook mijn wijk-tip --> handen naast elkaar en dan naar de zijkant. Niet 1 hand helemaal de andere kant op. Zweepje aan de achterkant erbij werkt ook nog wel eens om die achterhand mee te nemen. Oefenen gaat het gemakkelijkst door echt 2 pasjes te wijken en dan weer voorwaarts. Dan eindig je ook niet ergens stil midden in de bak zo van 'het lukt niet!'. Verder vind ik het een super mooi paard met een heerlijke nek (nu iets minder als bij die eerdere foto's), maar er zit wel wat in! Succes er mee en met je hand!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 08:17

Erg leuk paard zeg! Je rechterhand is duidelijk veel te streng, maar dat zag je zelf ook al. Wat heb je met je hand, dat je er last van hebt?

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 08:27

super leuk combinatie!!
leuk setje heb je daar Haha!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:10

Leuke combi zijn jullie!
Let wel op je handhouding, af en toe heb je een erg strenge binnenhand Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:14

ziet er onwijs netjes uit, super leuke paard ook Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 13:58

@Jethafa: Zweepje erbij heb ik geprobeerd maar dan ga ik zelf nog meer aan die binnenteugel zitten :. Ga het vandaag een keer proberen (2 pasjes wijken, dan weer voorwaarts).
@Sjaantje: ik heb een ganglion op m'n pols.
@De rest: thnx Haha!.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:15

blijf Umi een erg leuk paard vinden, echt zonde dat je haar nu niet meer kunt trainen ivm je hand. Je geeft zelf eigelijk al aan waar je verbeterpunten liggen en let daarbij zeker op je handen. Wijken vind ik zelf moeilijk te beoordelen vanaf foto's, maar zo slecht is het nog niet geloof ik.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:23

@TS; wat vervelend, waarom wordt die niet verwijderd?
(beetje off topic)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:19

Ik vind het er prima uitzien Rachel Ja
Ik weet hoeveel moeite jullie hebben gehad en vind dat jullie flink vooruit zijn gegaan Ja
Vind het nog wel meevallen met je hand Lachen

Een ganglion is bijzonder pijnlijk, ik heb er een in mijn linkerpols gehad, die is 5x operatief verwijderd maar kwam telkens terug, verwijderen heeft dus lang niet altijd zin.. Het is bij mij pas verdwenen door homeopatie, misschien een tip? Maar het blijft altijd gevoelig.. Sterkte met je pols en balen dat je niet kunt trainen met Umi Ach gut

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:24

Super leuk paard met een geweldige nek! Wat je probleem met wijken is heeft denk ik heel veel met je eigen houding te maken. Blijf rechtuit kijken, ontspan je handen meer anders kan hij gewoon niet opzij!! Over de schouderbinnenwaarts; deze moet op 3 sporen en je binnenhand zou je los moeten kunnen laten.
Succes!

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:27

Edit: o ja trouwens als je hem alleter wilt maken moet je ook je hand toestaan anders weet het paard echt niet wat je nu wil Knipoog

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:32

ziet er netjes uit en je rijd verder netjes en een mooi paard.
Over het wijken, jouw binnenhand blokkeerd zijn binnenachterhand. Houd je binnenhand een stuk losser en probeer dan toch met een klein beetje kietelen met je zweep om de achterhand erbij te houden(niet slaan, want je paard weet dan niet meer wat die moet). Dus binnenhand losser en dan toch beetje bijkietelen zonder te veel aan de binnenteugel te zitten. Succes verder en je komt er wel;)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:09

Wijken kun je trouwens ook prima oefenen over de hoefslag, met de neus naar de bakrand, en dan proberen een pasje zijwaarts te doen. Doet ze 2 pasjes goed? Belonen en verder gaan met wat anders Lachen Zo kun je het telkens een paar (2/3) pasjes proberen.
Liever 2 goede passen waarbij ze weet wat ze moet, dan 5 passen prutsen.

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:11

Je hebt een leuk paard onder je kont Knipoog
Veel plezier en succes verder samen!!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:06

Jee wat zijn jullie vooruit gegaan zeg Cool
ziet er prima uit zo!
Ik weet nog van de 1e foto 's op bokt, dat je enorm veel problemen had met haar
wat super dat het nu zo goed gaat!
Ik vind haar nog altijd veel op mijn Amy lijken,(ze is natuurlijk ook familie) alleen heeft Amy wat kortere pootjes Tong uitsteken

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 23:53

@Steph: wijken ging voor m'n gevoel ook niet meer zo slecht. Ze probeerd er teminste niet meer onderuit te komen door haar hoofd in de lucht te gooien (nu drukt ze nog wel eens die schouder eruit om snel richting hoefslag te gaan maar dat heb ik liever dan die kop in de lucht)
@Sjaantje: Ik ga deze week naar de huisarts. verwijderen durf ik eigenlijk niet goed Nagelbijten / Gniffelen. Denk dat ik eerst maar eens afwacht wat de huisarts zegt.
@Alina: wist niet dat jij er ook last van had. Operatie zou ik zowizo niet doen daar ben ik te bang voor Clown.
@Yvette: ik ga het proberen!. Van die Sb is mij fout, voor m'n gevoel was het anders....zag pas op de foto dat het teveel is.
@Alina: thnx ga het proberen!
@Unamie: thnx Haha!. Ik zag jouw paardje een hele tijd terug (bij de kamp in Kootwijk) in de bak staan. Toen dacht ik al gelijk dat het ook een Grib was Haha!.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:59

ziet er toch goed uit hoor!

vind umirilla nu ook 'mooier in verhouding' dan de laatste fotos da ik gezien heb.

tips voor het wijken:
niet teveel met je binnenhand doen, buitenhand eraan houden, binnenbeen op de singel en naar buiten drukken, buitenbeen achter de singel en waken dat de achterhand niet voor gaat.
loopt ie over de buitenschouder weg dan even ophouding maken met je buitenhand.
succes iig! Lachen

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:03

leuk paardje elmiran en jullie zijn een leuke combi samen..

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:07

hoi! leuke foto's hoor, mooi paardje. ik heb ook jaren geleden een ganglium bij mijn pols gehad, en iemand heeft het teruggedrukt!! een sportmasseur was het, wist ik veel..het deed zeer en ik kon me echt niet voorstellen dat het zou helpen, maar het was weg en bleef weg. apart he, ik had er heel veel last van vooral toen met turnen..nou ja,dit wilde ik even melden,succes ermee he! groetjes deess Rolleyes

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:27

elmiran schreef:
@Steph: wijken ging voor m'n gevoel ook niet meer zo slecht. Ze probeerd er teminste niet meer onderuit te komen door haar hoofd in de lucht te gooien (nu drukt ze nog wel eens die schouder eruit om snel richting hoefslag te gaan maar dat heb ik liever dan die kop in de lucht)
@Sjaantje: Ik ga deze week naar de huisarts. verwijderen durf ik eigenlijk niet goed Nagelbijten / Gniffelen. Denk dat ik eerst maar eens afwacht wat de huisarts zegt.
@Alina: wist niet dat jij er ook last van had. Operatie zou ik zowizo niet doen daar ben ik te bang voor Clown.
@Yvette: ik ga het proberen!. Van die Sb is mij fout, voor m'n gevoel was het anders....zag pas op de foto dat het teveel is.
@Alina: thnx ga het proberen!
@Unamie: thnx Haha!. Ik zag jouw paardje een hele tijd terug (bij de kamp in Kootwijk) in de bak staan. Toen dacht ik al gelijk dat het ook een Grib was Haha!.

Misschien nog eventjes een tip, ik zie in je onderschrift dat je B start is het dan niet handig dat je de trucendoos even dichtlaat en de basis goed voor elkaar krijgt? Dat hij het wijken ontduikt zal er ook mee te maken hebben dat hij niet aan het been is, probeer dat eerst op te lossen en als de basis bevestigd is, ga dan onder begeleiding de truccendoos openen! Ik bedoel dit absoluut niet als een belediging geef alleen wat tips, want ik zie hier een hele leuke combinatie die nog ver uit kan groeien met de juiste hulp Lachen Succes!!

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:34

Leeeuk paardje. Haha!
Rechterhand is idd wel een beetje streng. Ik heb al ongeveer gelezen hoe ik je die tip wou geven. Dus ga ik dan ook niet nog een keer vertellen. Tong uitsteken

En even Ontopic. Dat is toch ook op ponykamp de kamp? We gaan daar nu 2jaar al achter elkaar heen met de pensionstal, heb je dus al vaker zien rijden, zag er goed uit. Ja
En zoooo'n mooie omgeving. *LOL*
Succes nog met haar. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:08

Leuk dier en mooie combinatie! Denk dat er al genoeg tips zijn gegeven verder

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:21

geen boeiend commentaar van deze kant, maar ik vind het wel echt een super mooi paard!!!!